Jedna sa o Low Friction gufera, ktore sa fabricky osadzaju prave na Factory vidlice - pasuju aj do Elite, Performance, Rhythm..
07.11.2022 - 21:46:35
00
Guferá pasujú, je jedno i sa jedna o Rhythm, Performance alebo Factory... Iné vnútornosti ma iba Rhythm. Medzi Performance a
Factory sa dajú v pohode prehadzovat aj vnutornosri
08.11.2022 - 08:04:02
00
Sú vhodné aj pre DVO Sapphire D1 34 ? Že ak by boli vyskúšal by som niekedy.
08.11.2022 - 08:16:12
00
Ja som včera pátral na YT co sú zač tie racingbros a našiel som toto video:
https://youtu.be/fxzG6NZg6Uc
Na konci sa tipek sťažuje ze vo vnútri tlmiča je veľa bordelu a neodporúča to.
Na gufera na vidlu som zatiaľ nič relevantné nenašiel.
08.11.2022 - 08:21:12
00
S tým tlmičom je ťažko hodnotiť prečo tam má toľko nečistôt. Ono závisí od toho ako sa o ten tlmič stará a čistí ho po jazde, ďalej v akej polohe je upevnený vo zvislom smere, prípadne je aj rozdiel či je tlmič v ráme šikmo, alebo až skoro vodorovne. Pri šikmo uložených tlmičoch by sa mali používať sférické koncové ložiská, pretože piestnica môže jednostranne trieť o gufero. Vydratých piestnic v oblasti Sagu som už videl viacero. Ale aj tlmiče pracujúce zvislo môžu pri zle spracovaných rámoch robiť tieto problémy. Tam máš potom väčší prienik nečistôt cez gufero.
08.11.2022 - 09:29:53
10
A keď je tlmič v skoro vodorovnej polohe (umiestnenie pod vrchnou rámovou trubkou), hrozí tam tiež takéto znečistenie?
08.11.2022 - 09:56:00
00
branomelis napísal:
Pri šikmo uložených tlmičoch by sa mali používať sférické koncové ložiská, pretože piestnica môže jednostranne trieť o gufero.

Pri tych silach, co posobia na tlmic bude pri identickej polohe capov, co urcuju jeho pohyb, podla mna uplne jedno, ako je to cele otocene v priestore. Vplyv to ale moze mat na mazanie (piestu z komory).
08.11.2022 - 10:01:35
00
Šikmo umiestnený tlmič je náchylnejší na výrobné nedostatky na rámoch a pridreté ložiská. Ako správne konštatuješ z veľmi malých síl sa stane vcelku uspokojivý priehyb piestnice čo má za následok zhoršenie chodu tlmiča a keď sa tomu nevenuješ, tak prienik nečistôt a poškodenie piestnice z jednej strany. Niektoré značky tlmičov dodávajú priamo k tlmiču sférické ložiská, ktoré toto do značnej miery eliminujú, aj keď myslím, že tiež po čase budú pridreté.
08.11.2022 - 10:14:59
00
brano s tym odieranim piestnice by som skor povedal ze zalezi od prepakovania na tlmic cez vahadlo... nie poloha ulozenia ci zvislo, kolmo alebo sikmo.... skor ako sa tlmic cez vahadlo kvazi ,,otaca´´ okolo pevneho/jedneho bodu, alebo ci sa tlmic cez vahadlo iba rovnomerne stlaca.... ci?
aspon ten problem som mal na commencale V4
08.11.2022 - 10:49:16
01
Definoval by som to tak...nevidel som zodratú piestnicu tlmiča v polohe zvislo...videl som jednostranne vydraté piestnice v polohe tlmiča šikmo. Ale môže sa to aj pri zvislom riešení vytvoriť, najmä pri riešení kde piestnica smeruje smerom nahor a telo tlmiča je dole..Tam už musí byť ale aj výrazný vplyv nesymetrie úchytov na ráme vplyvom nepresnej výroby., a toto som na vlastné oči ešte nevidel. Zažil som len tečúci RS SuperDeluxe, ale tam sa to rieši tým, že : " ono to časom prestane" ..áno,keď vytečie celý obsah - trvá to tak mesiac :)
08.11.2022 - 11:42:07
00
Braňo ďakujem za tip, objednal som tie racingbros... 👍
08.11.2022 - 12:27:06
00
Daj prípadne vedieť nejaké prvé dojmy potom.? A samozrejme klzáky udržuj vždy v čistote...mne sa ťažko vyjadruje k prieniku nečistôt u mňa, lebo ja aj keď bike už neumývam v kuse, tak klzáky musia byť pred každou jazdou úplne čisté, to je základný predpoklad dlhodobo hladkého chodu vidlice.
08.11.2022 - 12:39:37
01
Typek vo videu hovori ze to bolo servisovane pred 3 tyzdnami takze to je dost bieda a hovori ze tie tesnenia mali ten isty problem na vidlici. V komentoch ludia pistu to iste.
To ako je tlmic namahany zalezi len od toho aka je tuha zadna stavba. Presne tie sfericke loziska su riesenim ale videl som ich len na EXT a Push tlmicoch ktore stoja cca 900€.
Najviac namahaju tlmic ramy ktore maju uchyteny tlmic cez prilis dlhy Yoke uchyt, napr. Specialized. YT jeffsy a capra takisto nadmerne namahaju tlmic kvoli tzv. ''extended seatstay'' uchyteniu. Vznika tam na tlmic velka paka. Na mojom Jeffsy mam po jednej sezone na pruzinovom tlmici hlavne tesnenie totalne na sracky skrz to ako prieci piestnicu.
Dobre video na tuto temu je od Vorsprung suspension:
https://www.youtube.com/watch?v=I9Lpxj9zVis&ab_channel=VorsprungSuspension
08.11.2022 - 12:45:10
00
Ešte k tomuto servisu Fox gufier na vidle - je potrebné to meniť každú sezónu? Nestačí vymeniť olej + tie penové krúžky?
Klzáky udržujem čisté, po každej jazde poutieram, raz za týždeň prestriekam Brunoxom.
Vďaka.
08.11.2022 - 13:02:00
00
Gufera menis len vtedy ked nadmerne prepustaju olej von a bordel dnu. Zalezi kolko za sezonu a v akych podmienkach jazdis ale po jednej sezone by mali byt stale dobre.
08.11.2022 - 13:17:52
01
keyboard_arrow_up