Nebude to fungovať, pretože sa piest nebude môcť dostať do polohy v ktorej je vyrazená drážka na prepojenie + a - komory. Tým pádom bude negatívka bez tlaku a vidlica bude bez nej dávať slušné spätné rázy.
19.11.2022 - 14:32:01
11
Dakujem, som tusil, ze to nieje take jednoduche.
19.11.2022 - 14:40:58
01
Není ten port na vyrovnávanie tlaku medzi poz. A negat. komorou niekde na úrovni 25% sagu?
19.11.2022 - 16:48:15
01
Neviem ako u Rockshox, ale Fox to ma na urovni sagu. 1cm znizenie si myslim ze by moholo fungovat. Ak nevyskusas nezistis ;)
19.11.2022 - 17:07:33
00
K RS sa neviem vyjadrit, ale predpokladam, ze vidlice to maju na 0% sagu ako pise lapierre.

Fox, ktore aj pouzivam, to maju vidlice pri 0% sagu a tlmic okolo tych 25%. Je to pekne vidiet pri fukani, ze vidlu staci nafukat raz na pozadovany tlak a tlmic treba fukat na viackrat a prepruzovat medzitym aby sa povyrovnavali tlaky.
19.11.2022 - 17:26:34
12
Vo vidlici nie je drážka posunutá na úroveň SAGu - viď schéma nižšie.
Keby bola drážka posunutá, tak by sa vidlica nikdy nevysunula do plného zdvihu.
Naopak v tlmiči posunutá drážka je, no tam to funguje, pretože plocha piestu zo strany negatívky je výrazne menšia ako zo strany pozitívnej komory. Navyše k roztiahnutiu tlmiča pomáha aj výrazne natlakované tlmenie.

edit: tirovaf ma predbehol :)

s3.ap-southeast-2.amazonaws.com
19.11.2022 - 17:32:10
04
Zalezi od vyrobcu/modelu.. napr rockshox pri lyrik/yari ma eq port na urovni ~10% sagu pri B2 airshafte.. pri 2023 modeloch ho maju uz pri 0% sagu.. foxy z minulych rokov to mali tiez na 0% sagu a pri novych modeloch ho maju trochu hlbsie vo zdvihu.. je to vidno na grafoch zdvih - spring rate, kde trocha vo zdvihu nahle docasne klesne spring rate..
Lapierre pri vidlici moze byt EQ port posunuty hlbsie vo zdvihu z toho isteho dovodu ako pri tlmici - negativna strana piestu ma tiez mensiu plochu vplyvom shaftu
19.11.2022 - 20:00:31
12
Pokiaľ využívaš na objem negatívnej komory aj vnútro piestnice, tak je rozdiel plôch zanedbateľný = prierezová plocha piestnice. Pri Fox som sa stretol s tým, že zmenšili spätný bumper a tým pádom sa vidlica dala roztiahnuť nad svoj zdvih. Osobne dosť pochybujem, že každý rok posúvajú drážku medzi + a - komorami. U Fox by sa to dalo overiť podľa P/N CSU medzi jednotlivými rokmi, ak máte niekto čas, prosím preverte. :)

Je pravda že RS a jeho 3-4 verzie SA nemám naštudované ale myslím, že prvé dve verzie nevyužívali vnútro piestnice na objem negatívnej komory, možno práve preto tam bol mierny posun? Máš zmeraný rozdiel polohy medzi jednotlivými modelmi? Celkom ma to zaujíma. ;)
Akurát neviem, či rozumiem správne ale 10% sagu = 10% zdvihu? Lebo posun 16mm pri 160mm zdvihu mi príde už celkom dosť.
19.11.2022 - 22:02:33
01
po jeden a pol sezone a 5000km by som mal spraviť servis zadneho tlmiča (RS Monarch R)
otázka znie spraviť full sevice alebo stačí malý servis ? + kde ho dať spraviť
(posledných par strán som prelistoval ale nekaku zmienku o konkretnom sevise som nevidel (som zo ZA)
popripade ak by stačil malý servis (tlmič sa chová stale normalne ako nový, čistený bol fakt po každej jazde) tak zvladnem to sam doma ? ?

ďakujem za každú radu ?
21.11.2022 - 18:39:41
00
Ak ti ostatné funkcie fungujú tak sprav zakladný servis vzduchovú komoru zvladneš to aj doma ak niesi uplný trtko! :)
21.11.2022 - 19:07:09
01
Ťažko ti mi povieme, či to zvládneš alebo nie. Niekto si doma bez problémov spraví aj komplet servis, iný má problém vymeniť reťaz. Kukni si na youtube nejaké video, stiahni manuál k svojmu tlmiču. RS v nich máva celý servis zdokumentovaný krok za krokom a rozhodni sa či to zvládneš.
21.11.2022 - 19:24:15
01
trtko nie som 😁 myslim si že podľa YT a manualu by som to mohol zvladnuť (väčšinu bicykla si servisujem sám)
tento service kit by mal stačiť ak som dobre pochopil https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/servisne-sady/rock-shox-zakladny-serviny-kit-tlumica-monarch-b1-plus-xx-rl-c1-r-rt3-d1-2014.html
21.11.2022 - 21:05:15
00
Lapierre napísal:
Pokiaľ využívaš na objem negatívnej komory aj vnútro piestnice, tak je rozdiel plôch zanedbateľný = prierezová plocha piestnice. Pri Fox som sa stretol s tým, že zmenšili spätný bumper a tým pádom sa vidlica dala roztiahnuť nad svoj zdvih. Osobne dosť pochybujem, že každý rok posúvajú drážku medzi + a - komorami. U Fox by sa to dalo overiť podľa P/N CSU medzi jednotlivými rokmi, ak máte niekto čas, prosím preverte. :)

Je pravda že RS a jeho 3-4 verzie SA nemám naštudované ale myslím, že prvé dve verzie nevyužívali vnútro piestnice na objem negatívnej komory, možno práve preto tam bol mierny posun? Máš zmeraný rozdiel polohy medzi jednotlivými modelmi? Celkom ma to zaujíma. ;)
Akurát neviem, či rozumiem správne ale 10% sagu = 10% zdvihu? Lebo posun 16mm pri 160mm zdvihu mi príde už celkom dosť.

Ano, je to pri 10% zdvihu, cize u mna 15mm (150 mm zdvih), ide o Airshaft B2, ten pouzivali do MY20 vratane, ale aj potom az do MY22 vratane, boli nohy rovnake = drazka na rovnakej pozicii. Co zmenili pri MY21 bol shaft - "C1", ten bol o nieco dlhsi a teda k ekvalizacii dochadzalo skor, aj ked stale nie pri 0% zdvihu.

Pozrel som sa trocha blizsie na tie plochy piestov - pre 35mm verziu vychadza, ze ak by bola piestnica plna (priemer 10mm), tak negativna strana by mala 90% plochy pozitivnej strany. Pre dutu s hrubkou steny 1 mm (tu ale neviem kolko to je presne), by bola plocha negativnej 96.5% (dutu zacali pouzivat od MY19).
Ci to je dostatocny rozdiel na to, aby piest vedel pri rebounde zajst az pod EQ port, uprimne neviem vzhladom na trenie, ale nejako to musi fungovat - ked zdvihnem predne koleso, dostanem plny zdvih 150 mm. Ked predne koleso polozim na zem, pod vahou bajku sa zanori cca 10mm - to je aj dovod preco potom prisli s C1 shaftom, ludia sa stazovali, ze vidla isla do zdvihu aj ked na nom nesedeli.

Pre uplnost este dodam, ze mam vybraty top-out bumper, cize zvacsenu negativku.. s nim by teda tlak v negativke klesal rychlejsie a teda zrejme by nesiel az na tych 10mm, ale nejakych +-5mm by to bolo stale.. nic to vsak nemeni na pozicii EQ portu.. a ak by niekoho zaujimalo, tak nie, pri top-oute nedochadza ku kontaktu piestu so seal headom.. v takejto konfiguracii nastava pneumaticky top-out.. fyzicky nastava az pri 173mm zdvihu (merane)
22.11.2022 - 01:05:29
02
Tak som to premeral este raz a poctivo.. EQ port zacina na urovni 5mm v zdvihu a ide po cca 7mm, tj cca 3.5% - 4.5% sag (150mm). Zistil som totiz, ze sag gradient uvedeny na nohach je docela mimo, podla neho bol EQ port na 9-10% sagu.. meranim od vrchu noh, od korunky, je to ale 145mm a teda 5 mm v zdvihu. Mozno mam len nejaky zly kus kde to je cele posunute a mozno to tak je bezne, neviem, nemam po ruke dalsiu vidlu na skontrolovanie..
23.11.2022 - 16:52:03
00
Zacal mi tiect olej cez lockout tycku, skusal som opatovnu instalaciu lockoutu (mozno bol moc povoleny) ale nepomohlo to. Mam Fox Rhytm 32 4 rocku. Nemal niekto podobnu skusenost?
24.11.2022 - 08:34:22
00
keyboard_arrow_up