Pokiaľ využívaš na objem negatívnej komory aj vnútro piestnice, tak je rozdiel plôch zanedbateľný = prierezová plocha piestnice. Pri Fox som sa stretol s tým, že zmenšili spätný bumper a tým pádom sa
vidlica dala roztiahnuť nad svoj zdvih. Osobne dosť pochybujem, že každý rok posúvajú drážku medzi + a - komorami. U Fox by sa to dalo overiť podľa P/N CSU medzi jednotlivými rokmi, ak máte niekto čas, prosím preverte.
Je pravda že RS a jeho 3-4 verzie SA nemám naštudované ale myslím, že prvé dve verzie nevyužívali vnútro piestnice na objem negatívnej komory, možno práve preto tam bol mierny posun? Máš zmeraný rozdiel polohy medzi jednotlivými modelmi? Celkom ma to zaujíma.
Akurát neviem, či rozumiem správne ale 10% sagu = 10% zdvihu? Lebo posun 16mm pri 160mm zdvihu mi príde už celkom dosť.
Ano, je to pri 10% zdvihu, cize u mna 15mm (150 mm zdvih), ide o Airshaft B2, ten pouzivali do MY20 vratane, ale aj potom az do MY22 vratane, boli nohy rovnake = drazka na rovnakej pozicii. Co zmenili pri MY21 bol shaft - "C1", ten bol o nieco dlhsi a teda k ekvalizacii dochadzalo skor, aj ked stale nie pri 0% zdvihu.
Pozrel som sa trocha blizsie na tie plochy piestov - pre 35mm verziu vychadza, ze ak by bola piestnica plna (priemer 10mm), tak negativna strana by mala 90% plochy pozitivnej strany. Pre dutu s hrubkou steny 1 mm (tu ale neviem kolko to je presne), by bola plocha negativnej 96.5% (dutu zacali pouzivat od MY19).
Ci to je dostatocny rozdiel na to, aby piest vedel pri rebounde zajst az pod EQ port, uprimne neviem vzhladom na trenie, ale nejako to musi fungovat - ked zdvihnem predne koleso, dostanem plny zdvih 150 mm. Ked predne
koleso polozim na zem, pod vahou bajku sa zanori cca 10mm - to je aj dovod preco potom prisli s C1 shaftom, ludia sa stazovali, ze
vidla isla do zdvihu aj ked na nom nesedeli.
Pre uplnost este dodam, ze mam vybraty top-out bumper, cize zvacsenu negativku.. s nim by teda tlak v negativke klesal rychlejsie a teda zrejme by nesiel az na tych 10mm, ale nejakych +-5mm by to bolo stale.. nic to vsak nemeni na pozicii EQ portu.. a ak by niekoho zaujimalo, tak nie, pri top-oute nedochadza ku kontaktu piestu so seal headom.. v takejto konfiguracii nastava pneumaticky top-out.. fyzicky nastava az pri 173mm zdvihu (merane)