Super, dik. Ja som mal pocit, že je to ešte horšie. Osobne som bol na VRL tiež v tretej skupine, ale mal som iba cca 3,5w/kg.
Teraz som na cca 4w/kg pri 320W FTP a ide to pomaly hore.
Je mi jasné, že na top pretekárov to nebude, ale ak aspoň 1x v sezóne skončím v prvej skupine, budem spokojný.
06.03.2021 - 14:30:21
00
Ako ono to ťažko hodnotiť na základe skupín. Ak to hodnotíš podľa VRL Svidník, tak tam v prvej skupine vidím chalanov čo bežne končia v druhej, alebo tretej skupine. Každý pretek sú tie skupiny inak podelené. Je to veľmi špecifické podľa profilu, podmienok a či sa preteká od začiatku. Napr. ak príde celý Firefly a Halík tak to je automaticky +1 skupina aj pre väčšinu jazdcov z prvej skupiny. Ale inak pekný progres z 3,5 na 4. Ešte pár W hore alebo pár kg dole a tú prvú skupinu by si vedel udržať pri určitých okolnostiach.
06.03.2021 - 15:13:25
00
Super, dík.
Chápem, Firefly, Halík, Tóth, poliaci, ...tam som bez šance.
Ide ale aj o to zajazdiť si, zlepšiť sa, získať skúsenosti a pod.
A keďže skúsenosti nemám, tak nemám ani veľké oči :)
Váhu už dole veľmi nedám, ale watty ešte pôjdu.
Vďaka za rady :) teraz už len jazdiť
06.03.2021 - 15:38:15
01
Máte nejaké tipy, ako zlepšiť prípravu? Ak to v kopcoch už celkom udýcham, ale chýba mi sila v nohách, resp. mi tá sila rýchlejšie vyfučí z nôh...aký tréning zaradiť na to, aby som to boostol? Dik
03.04.2022 - 23:14:34
00
Za mňa takto zjednodušene. Ak chceš byť dobrý v kopcoch tak musíš jazdiť ... kopce.
04.04.2022 - 12:46:52
016
Hodne pomoze tie kopce robit aj v stoji, aspon mne. Vzdy cas kopca idem vc stoji.
04.04.2022 - 17:01:05
03
Súhlas. Jazda v pedáloch je samozrejme súčasť tréningu jazdy do kopca. Poznám pretekárov/pretekárky, čo trénujú v stoji aj niekoľkokilometrové stúpania. Contador alebo Armstrong boli špecialisti. Alebo Porte tak vyhrával na svojom obľúbenom kopci Willunga v Austrálii.
thumb_up0thumb_down
Ja som si pomerne neskoro uvedomila, aké má tréning v pedáloch benefity. Prakticky až posledné 2 roky sa intenzívnejšie zameriavam aj tréningu jazdy v pedáloch.
04.04.2022 - 18:31:40
02
Na ceste je to opačne. Jazda v pedáloch dlhšiu dobu do kopca sa pre jej horšiu ekonomičnosť nedoporučuje. Je to blbosť. V konečnom účtovaní pri malých rozdieloch vo výkonnosti pretekárov rozhodujú detaily, dobrý každý watt, kakória. Netýka sa to samozrejme špurtovania, zaútočenia na kratšej vzdialenosti v závere preteku do kopca.


Naposledy upravil ivan dňa 04.04.2022 - 18:47:36, celkovo upravené 1 krát.

04.04.2022 - 18:41:33
00
Myslím, že sa bavíme o tréningu...
04.04.2022 - 18:47:04
00
Aha takže trénuješ dlhé jazdy v pedáloch a pretekáš v sedle. Naco potom trénuješ v pedáloch ked to v preteku nevyužiješ ? Co jazdením v pedáloch natrenuješ ? Máš jazdit zo sedla čím menej. V pretekoch aj v tréningu. V tréningu máš zdokonalovat jazdu v sedle - to co budeš potrebovat v pretekoch, to ako budeš jazdit v pretekoch.
04.04.2022 - 18:51:07
00
Ja to beriem ako výzvu, je to dobré ako mentálna príprava, odhalí slabé miesta ako trebárs ruky,kríže.. Zatiaľ mám max 5 km/387 vm, 7,8% , 25 min non stop.😉
04.04.2022 - 18:55:04
00
Ivan je zase múdrejší ako úspešní pretekári. Čo natrénoval Contador 20 minútovými jazdami v pedáloch?
04.04.2022 - 18:56:01
00
Kristína ale trénuje na preteky, sa mi vidí.
04.04.2022 - 18:56:41
00
Kristina napísal:
Ivan je zase múdrejší ako úspešní pretekári. Čo natrénoval Contador 20 minútovými jazdami v pedáloch?


čítaj s porozumením co som napísal - pri rovnakej výkonnosti pretekárov, Contador ? co bolo kedysi ,,dávno,, už neplatí, pri súčasnej vyrovnanosti top vrchárov by si už pohopsávaním v pedáloch netukol, vývoj nezastavíš, už rozhodujú detaily, dobrá každá kalória, ...
04.04.2022 - 19:00:49
01
ivan: neviem ako na cestaku, ale v dlhom stupani je to prinos. Velky prinos. Zatazuju sa trochu inak svaly a systematicky trening v tomto rezim ti prida v dlhych stupaniach mozno aj 30% vydrze (prepocitane na banany :D). Uz je to sice dlho, co som chodil na maratony /mtb/, ale stale si to pamatam :) Armstrong takto jazdil kopce, pekne striedal a cisto, v kadencii, ziadne hopsanie, radost bola pozerat na to, ako slape do kopca /nie ako rvanie pedalov ala Ulrich s kadenciou 50 :D/. Zaciatky tohto treningu byvaju tazke, dost tazke :D Tepy hned idu o 8 hore, a boli to niekedy. Aj to nejaky cas trva, aj dlhsie ako trening kadencie. Ale potom .. potom je to parada :) Ako bonus je potom urcita zmena v posede, bez straty vykonu. Taktiez pri tomto sposobe jazdy sa da vyuzivat vlastna vaha.
04.04.2022 - 19:14:04
03
keyboard_arrow_up