podľa toho čo píšeš je to xc
23.12.2013 - 18:20:25
00
aj si myslim tiez aj bike je na XC dik.
23.12.2013 - 18:26:43
00
fenit ja si myslím, že ty asi jazdíš XC podla toho čo si napísal, ale možno sa mýlim :tmi:
23.12.2013 - 18:38:24
00
uz je to potvrdene dvojmo diky :-)
23.12.2013 - 18:58:32
00
Caute, neviem sa rozhodnut, ci kupit 29'' bike. Som vysoka, vacsie kolesa by som uvitala. Technickej jazde neholdujem, nehram sa s kazdym sutrom. Skor mi ide o to, sa v terene nezabit a problemom sa vyhybam :lol: Preto v 26'' nevidim pre mna ziadnu vyhodu.
Vsimla som si, ze tie nove 29'' bajky vyrabaju len s 20-22 rychlostami. Ale ako je to so slapanim do kopca? Niektori v tejto teme tvrdia, ze je to dokonca lahsie. Ako to? Ak som bola cely zivot zvyknuta na 26'' kolesa, 3-prevodnik a 27 rychlosti, pricom som pri stupakoch vyuzila aj ten najlahsi prevod, budu mi tie chybajuce prevody v stupaku chybat? Alebo z akeho dovodu robia tak malo rychlosti pri 29''?
23.08.2015 - 13:15:18
00
Pri dvojplacke neexistujú "chýbajúce prevody". Teda... možno aj hej, ale ide o to, ako si to ohádžeš.
Napríklad ak máš na tom čo máš 22-32-42 a vzadu 11-32, pri 54-559 plášťoch ti to vyjde na 29" kolesách s 11-36 kazetou a 22/36 dvojplackou tak, že budeš mať najľahší prevod ešte ľahší a bude ti chýbať najťažší:
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2100&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=22,36&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2309
Trojplacka je prežitok a asi si už nikto nespomenie, prečo ju vôbec začali robiť, keď na ceste to 2 placky istili vždy :D
S 2x11 získaš "lepšie" odstupňovanie, v prípade SRAMu asi aj nejaké prevody po oboch stranách (10-42 kazeta) za cenu toho, že na SRAM treba iný orech (Shimano má vlašák, SRAM lieskovec) a že 11spd kazety sú "somewhat costly".
Keby sme sa bavili o 1x11, tam už by to bolo aj o diskusii, ktoré prevody okašľať, ale nezabúdaj, že ako máš výber kaziet s viacerými rozsahmi, tak máš na výber aj prevodníky s rôznym počtom zubov.
Takže SRAM, 10-42 kazeta, 34 vpredu a ideš pri rovnakých otáčkach rovnaké maximum, ale ti chýbajú 3 najľahšie prevody:
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2100&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42&UF2=2309
ale napr. ten istý SRAM vzadu a 26z vpredu a prichádzaš o 4 najťažšie prevody oproti tomu čo asi máš:
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2100&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=26&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42&UF2=2309
na druhej strane to je trochu extrémny setup, toto si dávajú spravidla chrti s dynamitom v nohách a povedzme takto:
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2100&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=32&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42&UF2=2309
teda 32z píla, príde o 2 najľahšie a najťažší - takže to nie je správny chrt, správny chrt by uderil ešte vyššie (tých 34 a viac, radosť ťahať s takým zvieraťom)
23.08.2015 - 13:47:35
03
Ja na 2x10(dvojplacka 24/38) vyslapem viac ako na 26 a 22 píle a to na 29 kolesách:).. Nie je sa čoho báť :)
23.08.2015 - 18:21:27
00
mam vpredu 38T , vzadu 10koliesko10/32 a vyšlapem všetko.....27,5....
23.08.2015 - 19:58:59
00
myslis na tom ebajku? :)
23.08.2015 - 21:49:15
04
Wamp: ako vtip to bolo dobre...
23.08.2015 - 22:03:56
00
na tom ebajku pri vypnutom motory....
23.08.2015 - 22:12:00
00
mnozina "vsetko" je u kazdeho ina...
23.08.2015 - 22:22:05
00
Jednoprevodník 38T a vyšlapeš všetko? Veď to jazdí Jarda Kulhavý....práve si prezradil svoju identitu :D
23.08.2015 - 22:31:22
00
takeho nepoznam...ja som z PP a v pohode vyľlapem Hrebienok, Sliezky dom, alebo Zamčisko...aj bez pripomoci motora
23.08.2015 - 22:35:05
00
:D :D no prepáč mi ale 38/32 na Sliezky dom... Rád sa prídem pozrieť keď budem v okolí.
23.08.2015 - 22:47:07
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Horské)
keyboard_arrow_up