Test: Amplifi E-Track 23 - špecifický batoh ebikera

Je batoh pre elektrobicykel iba novodobý trend alebo skutočne ponúka pridanú hodnotu? Po približne 250 kilometroch testovania modelu E-Track 23 od značky Amplifi, môžem vyvodiť záver...

"Boom" elektrobicyklov je nezastaviteľný a samozrejme vyžaduje špeciálne produkty. FOX nedávno spustil optimalizované vidlice pre ebiky a SRAM zaviedol produkty špecifické pre horské elektrobicykle ako je EX1 a brzdy Guide RE. Amplifi so sídlom v meste Tutzing (Bavorsko) predstavuje v sezóne 2018 batoh špeciálne pre horské elektrobicykle. Zvýraznením je možnosť umiestniť náhradnú batériu do špeciálne určeného oddelenia v strede batohu. V batohu E-Track drží všetko na svojom mieste, a to aj v prípade agresívnej jazdy.

Čisto spracované a premyslené

Prednosťou je odnímateľná ochrana chrbta SAS-TEC, ktorá v kritickej situácií môže byť veľmi nápomocná. Predsa len, batoh je určený na horskú cyklistiku, kde sa ľahko môže prihodiť aj nejaká nehoda. Disponuje množstvom rôznych prepážok a oddelení, ktoré pekne rozdelia celý jeho obsah. Nechýba ani sieťka na prenášanie prilby a reflexný ochranný kryt proti dažďu.

Premyslené detaily, akým je napríklad vhodne umiestnená píšťalka, či vo vnútri vytlačený návod na správne privolanie prvej pomoci, len potvrdzuje, do akých podmienok je tento batoh určený. Nechýbajú dôležité telefónne čísla a medzinárodné volacie znaky. Detailne spracovaným je aj zadný chrbtový systém Race Lite Airflow, vďaka ktorému je batoh dobre odvetraný a nebude sa „lepiť“ na chrbát.

Batoh Amplifi E-Track má kapacitu 23 litrov - veľmi dobre sedí na chrbte a ponúka niekoľko inovácií s integrovanou ochranou chrbta a batériovým priestorom.

Amplifi E-Track 23 podrobne

• Hmotnosť: 1 630 g
  • Výška: 56 cm
  • Šírka: 29 cm
  • Hĺbka: 18 cm
  • Objem: 23 l

Batoh je vyšší, ale nie príliš široký, má anatomicky tvarované popruhy, takže nič nie je napäté a nepríjemne neťahá, vďaka čomu sedí výborne.

Hrudný pás so signálnou píšťalkou sa hodí vždy, ak potrebujete na seba upozorniť, vyplašiť zver alebo si pomocou nej privolať pomoc.

E-Track má dostatok kompresných popruhov, takže si ho viete prispôsobiť aktuálnym potrebám.

Pre dôležité drobnosti je určený priestor v obvodovom páse a malé vonkajšie vrecko slúži na rýchle uloženie vecí.

Objem 23 litrov poskytuje dostatok priestoru na všetky potrebné veci. Ja som toho na výjazdoch vozil so sebou pomerne dosť .

Keď som batoh zaplnil mojím obsahom fototechniky, náhradnou batériou a rôznymi doplnkami, nastala otázka, ako bude rozložená hmotnosť a ako bude držať na svojom mieste. Po niekoľkých metroch s naloženým batohom (približne 10 kg) mi bolo jasné, že tu nebudú žiadne problémy. Popruhy a široký bedrový pás rozložia bremeno rovnomerne na hornú časť tela jazdca, čo znamená, že nič nezostane mimo ťažiska. Batoh pekne a pevne drží na svojom mieste, ako aj jeho celý obsah, a to vďaka rôznym upevňovacím popruhom a pružným priehradkám.

Hlavná priehradka je priestranná a ponúka dostatok miesta pre rôzne potreby na bicykel, ako aj možnosť prepravy náhradnej batérie. Za týmto účelom bol navrhnutý samostatný systém zavesenia batérie umiestnenej pevne uprostred batohu. Vďaka tomu sa nič nemôže svojvoľne pohybovať a v prípade pádu zostane batéria v strede nad chráničom chrbta. Tento oddiel je univerzálny a určený pre štandardné rozmery batérie. Aj tento priestor poukazuje na detailné spracovanie, je vyrobený z neoprénu, čo batériu chráni aj pred nízkou alebo príliš vysokou teplotou. Medzi chráničom a držiakom batérie je priestor pre vak s nápojom a môže byť "zavesený" pomocou malého pásika v batožinovom priestore.

Predná časť batohu obsahuje v hornej časti vrecko s vnútorným polstrovaním pre okuliare (zmestia sa aj tie veľké) a výborne sa hodí aj pre telefón či peňaženku.

Hlavná predná priehradka obsahuje štyri pružné sieťované vačky, ktoré pomôžu s rozdelením obsahu a udržia všetko na svojom mieste. Predná vnútorná strana je potlačená už spomínaným medzinárodným volaním o pomoc, nikdy neviete, kedy tieto informácie budete potrebovať. V tomto priestore pohodlne uložíte potrebné náradie, pumpu, ako aj veci, ktoré chcete mať k dispozícií.

Robustný vonkajší materiál a vysoko kvalitná povrchová úprava - to je to, čo robí Amplifi E-Track aj dostatočne odolným.

Zipsy sú robustné, ale bohužiaľ nie vodotesné. Tu však dodám, že na prvý pohľad ma spracovanie lákalo otestovať celý batoh aj na vodoodolnosť. Výrobca síce uvádza, že je vodotesný nie je a myslím, že to je len kvôli jeho menšiemu hornému vetraciemu otvoru. Takže ma to viedlo naplniť batoh obsahom približne 4 kg a skúsiť jeho odolnosť voči vode.

Výsledok bol prekvapivý, takto naložený batoh plával na hladine bazéna približne 30 minút. Tento čas som nakoniec prerušil, pretože batoh nejavil žiadne prenikanie vody, avšak pripomeniem, že vetrací otvor bol neustále nad hladinou. To pravé prekvapenie ma však ešte len čakalo po vylovení z vody a otvorení batohu. V jeho vnútri bolo absolútne sucho. Aj toto napovedá o jeho kvalitnom spracovaní. Avšak výrobca uvádza, že batoh vodotesný nie je, preto odporúčam sa na moje zistenie nespoliehať.

Na bočných stranách sú dve malé priehradky, každá s dvoma kompresnými popruhmi, čo umožňuje umiestniť sem nielen fľašu s nápojom, ale aj pomerne dlhšie veci. Ja som jednu túto časť využíval na statív pre fotoaparát, ktorý je približne 60 cm vysoký a na tomto mieste bol dokonale zafixovaný a pri jazde mi vôbec neprekážal.

Sieť na prepravu prilby sa zdá na prvý pohľad trochu menšia, ale pre normálnu prilbu (polovičná škrupina) je tento priestor dostačujúci, sieťka je taktiež ukrytá vo svojej vlastnej priehradke.

V spodnej časti je malý zips, za ktorým je uložený rozmerný reflexný ochranný plášť. Navyše sú v bedrovom páse malé priehradky, napríklad na uloženie multifunkčného náradia. Umožňuje to rýchly prístup k rôznym veciam (menšia peňaženka, energetická tyčinka, multifunkčný nástroj, vreckový nôž, atď.), ktoré chcete mať na dosah.

Batoh so všetkým na svojom mieste

S modelom E-Track 23 výrobca Amplifi vytvoril čosi, čo možno správne opísať ako elektrocyklistický batoh. Ponúka dostatok priestoru pre dlhší alebo aj viacdňový výjazd. Špeciálny držiak batérie zabezpečuje, že je pevne pripevnená, nepohybuje sa v batožinovom priestore a dobre sa rozkladá jej hmotnosť na celom chrbte. Zvýšenie bezpečnosti v podobe chrániča chrbtice je nepochybne veľkým bonusom.

Cena testovaného modelu sa pohybuje okolo cca 190 € a viac informácií sa dozviete na stránke slovenského dovozcu Made4bike.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.