Zdroj: Horal Richvald 2018

Rýchlo sa rozrastajúca komunita bikerov na východnom Slovensku sa opäť hlásila o pozornosť 16. septembra. Rýchla trať, výborná organizácia a rodinná atmosféra v obci Richvald bola zárukou príjemne stráveného dňa.

Pre mužov bola pripravená trať s dĺžkou 26 kilometrov so 760 nastúpanými metrami, ženy čakalo 10,5 kilometra. Nakoľko samotné preteky začínali až poobede, odpadla povinnosť skorého ranného „budíčka“. Prichádzam do Richvaldu, kde je vidieť, že tento deň je celý venovaný cyklistike.

Množstvo jazdcov sa už rozhodlo roztočiť si nohy, teda zaparkujem auto a idem na bleskovú registráciu, aby som nebol o nič ukrátený ani ja. Nasledujú slová od organizátorov a onedlho aj úvodný výstrel, signalizujúci štart.

Krátky úvod po asfalte nás hneď privedie do prvého stúpania po otvorenej poľnej ceste, ktoré hneď vyselektuje jednotlivé skupiny. Ide sa mi vcelku dobre, stále vidím pred sebou čelo pretekov, ale na samotnom hrebeni sa mi postupne vzďaľujú. Pekné úseky v lese strieda rýchly lúčny zjazd a už pred sebou vidím, že budeme opäť stúpať. Vybral som si zlú stopu, ale obzerám sa za seba a nebol som jediný a stiahol som do nej všetkých, za čo sa dodatočne ospravedlňujem. Kilometre však ubiehajú rýchlo, dostaneme sa až k vysielaču, od ktorého nasledujú asi najtechnickejšie úseky trate.

Pár kilometrov dolu kopcom po poli a asfalte, kde mi občas ani nestačili prevody. Tak som si aspoň ľahol na horný rám, nech to nevyzerá, že sa flákam. Po chvíli sa už pripravujem na prudký výšľap na Mihaľov. Nohy už nepracujú ako na začiatku, už aj slniečko celkom pečie, avšak diváci okolo trate zo mňa ešte čosi vytiahnu. Ešte letecké kilometre po hrebeni a zjazd späť do Richvaldu.

V cieli bola možnosť sprchy, ktorú využijem a už sa teším na guláš. To, že všetci, ktorí prídu sú víťazi na týchto pretekoch platí dvojnásobne. Každý jeden účastník sa v záverečných kilometroch dočkal obrovských ovácií, sťa Peter Sagan pri svojom wheelie. Pri dobrom guláši a tombole si všetci vymieňajú svoje zážitky z trate a pozitívnych slov je počuť z každej strany.

Tieto preteky možno nie sú takou masovou udalosťou, ale skupina 48 súťažiacich a mnohých organizátorov sa snažila ukázať, o čom by mala takáto akcia byť. Je to príležitosť stretnúť sa s ľuďmi s rovnakým zanietením, ba až „chorobou“. Pre viacerých to bola príležitosť prekonať samých seba a vôbec postaviť sa na štart, alebo vôbec postaviť sa na nohy v cieli .

Veľká vďaka patrí organizátorom, ktorí sa do takejto akcie pustili odvážne a musím povedať, že značenie trate bolo jedno z najlepších, s akými som sa stretol. Celé to uzavriem tým, že v mužskej kategórii zvíťazil Marek Dutko v čase 1:16:01 a v ženskej sa radovala Emília Sovičová s časom 0:37:37. Tak hádam sa všetci vidíme budúci rok v Richvalde...

Výsledky a ďalšie info nájdete na FB stránke pretekov.