Števková víťazne v Grécku, Haring druhý na pretekoch C1 v Turecku

Na gréckom ostrove Kos sa fantasticky darilo Janke Keseg Števkovej, ktorá zvíťazila v etapových pretekoch. Martin Haring pokračuje v úspešných štartoch na pretekoch MTB XCO a zbiera body do olympijského rankingu.

Etapové preteky Kos Island MTB XCS Stage Race kategórie S2, ktoré sa konali 5.-7. októbra 2018, boli v réžii našej Janky Keseg Števkovej(Outsiterz). Na konto si vďaka víťazstvu pripísala 80 bodov UCI.

„Som rád, že sme tieto preteky zaradili do programu reprezentácie a že sa Janke podarilo zvíťaziť. Po sérii dobrých výkonov na MTB XCO posledný mesiac, ako bolo víťazstvo na UCI C2 v rakúskom Ottenschlagu, 2.miesto na XCO C1 v Maďarsku a dobré výkony na úvodných cyklokrosoch minulý víkend, Janka potvrdila, že Janka je momentálne v dobrej forme a dokáže poraziť aj papierovo silnejšie súperky. Druhá Katrin Stirnemann je siedmou ženou tohtoročných ME MTB XCO v Glasgowe a zároveň aktuálnou majsterkou sveta v eliminátore.  Kratší formát týchto etapových pretekov na Kose jej teda mohol sedieť,“ priblížil podujatie a konkurenciu Tomáš Legnavský, vedúci výpravy. „Matej Baco zatiaľ veľa skúseností so zahraničnými štartami nemá. V mužoch v Grécku štartovalo viacero kvalitných pretekárov. Bola to dobrá príležitosť porovnať sa a tri dni dobre pretekať. Žiaľ, Matej mal v sobotu pád, z ktorého mu zostali nepríjemné odreniny. Hoci sme dúfali v nejaké body do 25. miesta, nakoniec z toho bolo 30. miesto celkového poradia,“ dodal Legnavský.

Martin Haring (Dukla Banská Bystrica) sa uplynulú nedeľu vynikajúco zapísal na C1 pretekoch v tureckej Yalove, kde vybojoval 2.miesto a pripísal si 40 bodov UCI.

„Na všetkých podujatiach je teraz cítiť rozbehnutý prvý rok olympijskej kvalifikácie. Ale to je dobre, z každých pretekov si odnášame mnoho skúseností. A ak je to spojené aj s úspechmi, ako aj teraz, neustále nás to poháňa dopredu. Teraz na pretekárov čakala náročná, ale pekná trať, Martin si s ňou ale poradil výborne,“ povedal na margo Haringovho druhého miesta Róbert Glajza, koordinátor horskej cyklistiky.

„Do Turecka tentokrát prišla dánska reprezentácia, pretekári z Francúzska, Talianska, Iránu, Japonska a samozrejme domáci jazdci. Po odštartovaní sa to snažili kontrolovať najmä Dáni, vpredu jazdila skupina asi 9 ľudí. V treťom kole som sa pokúsil odskočiť a vyšlo to. Najprv sme jazdili vo dvojici s víťazom Carstensenom, keď mi odbehol, jazdili sme už každý sám. Až do konca sa mi podarilo druhé miesto udržať, za čo som rád,“ priblížil preteky Martin Haring.
redakcia

Rozhovor: Gunn-Rita Dahle Flesja – prvá dáma cyklistiky

Sú rôzni skvelí športovci a športovkyne, šampióni, majstri a nakoniec legendy. Jednou z nich je dáma z Nórska, ktorá je doslova synonymom horskej cyklistiky.
Pozvánka: Malevil Cup - možnosť zmerať si sily s profesionálmi

Maratónska klasika Malevil Cup sa blíži. Preteky pre bikerky a bikerov všetkých výkonnostných úrovní, ktoré sa pôjdu v Lužických horách 17. júna, ponúknu opäť štyri trasy.
Nové Město na Moravě 2023 - súboj generácií, farby a blato

Nové trasy, nové bicykle, vybavenie, farby všade naokolo, ale tiež dážď, mokré korene a blato. Predovšetkým ale skvelé výkony a atmosféra. To všetko a tiež mnoho ďalšieho priniesli prvé preteky svetového pohára horských bicyklov.