Test: Supacaz Grizips – prečo som znovu prešiel na gripy s objímkou

Test: Supacaz Grizips – prečo som znovu prešiel na gripy s objímkou

Gripy sú podľa mňa vec, ktorá v pomere k svojej cene má možno najväčší vplyv na to, ako vnímate jazdu na bicykli. Tak prečo si nedať trochu záležať pri voľbe...

Väčšinou je to aj vec, ktorú si skúsení jazdci ako prvé vymenia na svojom novom bicykli za niečo, na čo sú zvyknutí. Jednoducho je to kontaktný bod a ten je vždy dôležitý. Dnes vám predostriem svoje skúsenosti z používania gripov Supacaz Grizips a aj to, prečo som im zostal verný...

Prečo znovu gripy na objímke?


Dlhý čas som vozil nasúvacie silikónové gripy (napr. ESI alebo BBB Super Sticky) a bol som s nimi v podstate spokojný. Jediné čo mi vadilo, bola trochu nižšia výdrž, ak sa bicykel niekde položil alebo šuchol o strom – vedeli sa rýchlejšie natrhnúť na konci.

No hlavne ma štvalo, že ako držím rajdy vždy až úplne na konci, pomerne rýchlo sa tam silikón vytlačí a veľmi rýchlo potom cítiť ostrú hranu – to súvisí s tým, ako som zvyknutý jazdiť, vôbec netvrdím, že tie gripy sú zlé. Výsledkom bola častejšia potreba výmeny. Potom sa ku mne na zimu dostali Supacaz Grizips.



Dôvodom, prečo som ich chcel skúsiť, bola kombinácia 2 faktorov, keď som si ich „ohmatal“. V prvom rade nie sú ako väčšina podobných gripov z tvrdej gumy – ich povrch tvorí veľmi priľnavá a na dotyk skutočne príjemná zmes. Rovnako sa mi páčilo zakončenie, ktoré netvorí klasická zátka ale grip je v podstate z jednej strany uzatvorený. Vďaka tomu sa o malý kúsok rozšíri možnosť úchopu.

Skúsenosti


Hneď na úvod poviem pre niekoho podstatný údaj, teda hmotnosť. Tá sa zastavila na hodnote cca 107 g. Poteší skutočne jednoduché nasadzovanie, čo je opäť výhoda oproti tým „našuchovacím“ a najmä, ak ich potrebujete neskôr zložiť – napr. skúšate iné rajdy, montujete lockout teleskopky atď... Ako poistka potom slúži hliníková objímka s pekným anodizovaným povrchom a laserom vytvoreným logom. Poriadne zaistiť a hotovo.



Na jeseň som si ich hneď poriadne otestoval na obľúbených domácich trailoch na výjazdoch s Blizzom. Celkový priemer 32 mm mi sedí, na dĺžku má grip cca 135 mm aj s objímkou. Prvé, čo hneď skúšam, je ako držia rukavice a tu skutočne nemám výhrady.

Guma je naozaj výborne priľnavá a svoje vlastnosti rozhodne nestráca po pár výjazdoch. Tomu pomáha aj tvarovanie, ktoré celkový grip ešte zlepšuje. To oceníte najmä, ak máte ruky trochu od snehu, prípadne od blata.



To ma privádza k zimnému jazdeniu. Ani s hrubšími rukavicami nebol žiadny problém, resp. bol to skutočný luxus. No ako dôkaz možno poslúži aj video z tohtoročného Cyklonárezu, kde bolo snehu nad hlavu a pohľadu na gripy si užijete tiež dosť.



Hlavná sezóna je trochu odlišná v tom, že výjazdy sa predlžujú, čo kladie dôraz aj na pohodlie – najmä, ak sa pridajú maratóny. Tu mali vždy silikónové gripy výhodu v tlmení vibrácií, no tento model za nimi veľmi nezaostáva. S dobrými rukavicami je to kombinácia, ktorá mi nerobila problém ani na 9 hod Obr Drásalavi. Tým, že je guma poddajná a na plastovom podklade dokáže veľmi dobre filtrovať drobné vibrácie.



Čo sa mi ale na mojom XC bicykli Felt najviac páči, je rozšírenie úchopu. Práve 720 mm riadidlá s týmito gripmi sú pre mňa čo do jazdenia v štýle XC/trail ideálne. Človek by ani nepovedal, koľko vie spraviť tých pár milimetrov navyše. Takže ma ani po čase netlačia vytlačené konce riadidiel a ich ostrá hrana. Rovnako sa veľmi dobre strieda úchop a veľmi rád ich držím v stúpaní aj za konce zboku.



Tieto gripy si prešli so mnou všetkými podmienkami, ktoré môžu nastať a za ten čas sa mi ani raz nestalo, že by mi skĺzla ruka, alebo by som pociťoval nedostatok gripu. A to platí aj v prípade bahenných akcií ako v Levoči, alebo na Dohňany - Púchov Trophy. Tu opäť výborne pomáha vrúbkovanie, čo je v kombinácii s priľnavou gumou dostatočné riešenie. Jednoducho v tomto majú už moju plnú dôveru.



Na čo si treba dávať pozor je možno o niečo nižšia odolnosť v porovnaní s tvrdšími gripmi. Mám na mysli najmä konce riadidiel, ktoré sú pekne poddajné a ak veľmi často chytáte stromy, môžete ich rýchlo poškodiť. Mne sa tak podarilo jeden pár zničiť, ale pri ich cene cca 18 € to rozhodne neberiem ako katastrofu. Hneď som si zaobstaral nové, ktoré mi spokojne slúžia od začiatku maratónskej sezóny.

Farbičky


Čo možno niektorí ocenia ešte viac, je množstvo farbičiek na výber. Ja som v tomto trochu konzervatívny a holdujem čiernej, no na výber máte množstvo farebných prevedení, čo vie pekne dotvoriť celok.

Pre koho


Ak teda hľadáte gripy na objímke, ktoré sú mäkšie a s výborným gripom, model Grizips za seba môžem len odporučiť. Je to vždy o osobných preferenciách, no v tomto prípade trochu experimentovania nebude bolieť a odmenou môže byť oveľa lepší pocit z ovládania bicykla. Rovnako pomôžu, ak potrebujete o malý kúsok rozšíriť úchop. Cena gripov sa pohybuje okolo 17,99 € a dovozcom k nám je Procycling.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up18thumb_down comments 15 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Gripy Ergon GA3 - ako málo stačí ku komfortu

Test: Gripy Ergon GA3 - ako málo stačí ku komfortu

Anatomicky tvarované gripy som mal zaškatuľkované ako „tie trekkingové”, ktoré patria na bicykle s kapsičkami a nosičmi. Ortodoxne som odmietal rohy.
Test: ESI Extra Chunky – istejší úchop a väčšie pohodlie

Test: ESI Extra Chunky – istejší úchop a väčšie pohodlie

Aké sú gripy vo verzii Extra Chunky od jednej z najpohodlnejších značiek ESI, ktorej som verný už 5 rokov?
Test: Tufo XC14 TR 29x2,25 - maratónsky špecialista

Test: Tufo XC14 TR 29x2,25 - maratónsky špecialista

Tento rok si celkom „nakladám" a na trati nechávam vždy aj posledné kúsky svojich síl. Trate jazdím stále náročnejšie a tak neostáva nič iné, ako tomu prispôsobiť aj svoju výbavu. A od čoho iného začať, ako od pneumatík?
keyboard_arrow_up