Test: HQBC QP -RIDE - okuliare, ktoré príjemne prekvapili

K tomuto testu som sa dostal v podstate zhodou okolností a o to viac ma nakoniec tieto okuliare prekvapili.

Ako som písal vyššie, okuliare sa ku mne dostali náhodou. Štvrtok večer pred maratónom Horal si v Poprade vybaľujem veci a keď si už spokojne hovorím, že mám všetko, zisťujem jeden problém... moje okuliare. Nie je to síce nič tragické ako tretry alebo prilba, no predstava 7 hod. jazdy v prachu, či jazda takmer 80 km/h z Kráľovej hole bez ochrany zraku nie je nič moc. Predsa len, oči si treba chrániť a na tom si dávam záležať. Potom Lenka z tašky vyťahuje tieto okuliare, ktoré sme niesli na maratón, nech si ich skúsi prípadný tester. Žeby záchrana?


Prvotné vyskúšanie dopadlo dobre a zisťujem, že mi sedia v podstate ako uliate. Na čo som si osobne zvykol a nedám dopustiť sú väčšie sklá. Pre niekoho stále image, no pre mňa je to výhoda aj v tom, že vietor nemá ani pri skutočne rýchlej jazde žiadnu šancu a pod okuliare nepodfukuje.

To oceňujem aj mimo sezóny na horách a pri turistike, či skialpe, keď zase pekne duje. Prvá podmienka teda splnená, ďalšou je usadenie na nose. Keďže je tu tvarovateľný nosník, nie je problém to prispôsobiť ani na môj pomerne malý nos.

No a treťou vecou, na ktorej u mňa už viacero modelov stroskotalo je, že vrchná časť okuliarov bola až príliš blízko môjho čela. Následne mi tam pri intenzívnejšom výkone začne okamžite stekať pot a je to nanič. Ale vyzerá, že QP-RIDE spĺňa všetky podmienky, a tak ich beriem ďalší deň na skúšobnú jazdu v Tatrách.


Prvá jazda

Zrejme ste si už všimli, že okuliare nemajú žiadnu stredovú priečku a jedná sa o jedno veľké a kompaktné „sklo“. No a to bola vec, na ktorú som si musel chvíľu zvykať. Chvíľu to trvalo, no potom už nevnímam, že ich mám na hlave, čo je základ úspechu.

Čo ma príjemne prekvapilo bola kvalita optiky – to poznáte napríklad aj tak, že prechod na hrane (teda tam kde končia okuliare) je skutočne len trochu posunutý a je jedno či sa pozeráte hore, dole alebo do boku. Alebo si ich dávate rýchlo hore/dole a nepozorujete žiadne skreslenie. Druhou vecou bol naozaj príjemný filter kategórie 3, ktorý je tak akurát.

Pre mňa výborná univerzálna voľba na leto či slnečnú jeseň, predsa len na pochmúrne dni to veľmi nie je. Každopádne sa mi páči zvýraznenie kontrastu. Naozaj sa cez tieto sklá veľmi dobre pozerá. To človek ocení pri rýchlej jazde cez les, kedy dokážu prekážky lepšie vyniknúť. Takže okuliare putovali hneď na poriadny ostrý test...


Nakoniec v tomto teste obstáli viac než dobre a hlavne som registroval, ako mi tam asi 2-krát niečo vyletelo do skla... takže opäť sa mi potvrdilo, že ochranu očí skutočne netreba podceňovať. Rovnako som si aspoň trochu overil odolnosť, keďže žiadne známky po náraze ani žiadne škrabance zatiaľ neregistrujem.

Ďalšie poznatky

Čo niekomu môže sedieť, prípadne naopak, je usadenie. Mám tým na mysli, ako pevne okuliare držia. Tým, že nemajú žiadny rám ani stredovú priečku sú výrazne viac ohybné než napr. model Jawbreaker, ktorý používam už roky. Aj keď majú teda straničky pogumovanie (materiál MEGOL), celkovo tak okuliare držia svoj tvar trochu menej, takže pri skutočne poriadne agresívnej jazde sa málinko vedia posunúť.

Na druhej strane zase nie je problém ich nasadiť ak máte napr. čiapku a pod., keďže sa ľahšie prispôsobia a roztiahnu. Spomínané straničky sa dajú jemne dotvarovať, čo vie s usadením zase o trochu pomôcť. Rovnako tomu napomáha aj veľmi nízka hmotnosť cca 26 g.


Detaily a spracovanie

Rovnako sa mi páčilo aj celkové spracovanie okuliarov, či už sa jedná o design alebo malé detaily. Nikde teda nič nepretŕča, okuliare sú súmerné a všetko pekne dolieha. Celkový dojem dotvára aj zrkadlové prevedenie skiel, ktorého som fanúšikom.

Navyše ako nosník, tak aj straničky a sklá sú uchytené pomocou malých skrutiek, čo by mala byť výhoda napr. v prípade poškodenia. Aj keď výrobca neudáva, že sklá sú štandardne vymeniteľné. No a poteší aj nápis „Made in Italy“.


Plusy:

  • kvalita skiel (veľkosť, filter, zvýraznenie kontrastu, skreslenie)
  • ničím nerušený pohľad
  • nízka hmotnosť
  • nastaviteľný nosník
  • design

Mínusy:

  • o niečo slabšie usadenie, resp. väčšia flexibilita
  • dodávané bez pevného obalu

Tieto okuliare za seba môžem odporučiť jazdcom, ktorí hľadajú kvalitné okuliare s väčšími (ale nie zase extrémne veľkými) sklami a nízkou hmotnosťou. Navyše ich kvalita je na vysokej úrovni a v ničom nezaostáva za „drahšími“ značkami. O tom svedčí aj fakt, že ich stále rád nosím a kombinujem s tými, čo mám, aby som ladil.

To ma privádza ešte k faktu, že sú dostupné v troch farebných kombináciách (biela, matná čierna, fluo zelená), pričom cenovka je stanovená na 80 €. Viac informácií o tomto modeli vrátane technických údajov sa dozviete na stránkach dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: ALPINA Sonic HR QV – Rolls Royce medzi okuliarmi

Test: ALPINA Sonic HR QV – Rolls Royce medzi okuliarmi

„Ako chceš testovať okuliare?“ „Ešte neviem. Veď uvidím…“ To, či som naozaj uvidel, ako a čo som uvidel, si môžete prečítať v teste okuliarov od výrobcu Alpina.
Test: Zimné doplnky Isadore - návleky, rukavice, čiapky a ponožky pod drobnohľadom

Test: Zimné doplnky Isadore - návleky, rukavice, čiapky a ponožky pod drobnohľadom

Budú zimné doplnky Isadore maličkosti, ktoré vedia byť veľkou pomocou cyklistu? Ako si vybrať správny model a veľkosť?
Test: Force TORCH 2000LM USB – dve svetlá v jednom?

Test: Force TORCH 2000LM USB – dve svetlá v jednom?

Chcete brázdiť traily aj potme a zároveň na ceste neoslepovať vodičov? Hľadanie vhodného svetla sa práve skončilo.
keyboard_arrow_up