Test: Veľký test svetiel - vneste trochu svetla do vašich výjazdov!

Test: Veľký test svetiel - vneste trochu svetla do vašich výjazdov!

36 komentárov

bimjeam 16.03.2019 24 fotografií   Svetlo Osvetlenie Horska Cyklistika Bezpecnost Noc Test Cestna Cyklistika

Ponuka svetiel na nočné jazdenie je poriadne široká. Neraz sa človek doslova stráca v rôznych výkonoch, vlastnostiach a režimoch. Ako a podľa čoho teda vybrať?

 

Cieľom dnešného megatestu je snaha priblížiť vám rôzne druhy a značky svetiel s rôznym určením, výkonom, prípadne ovládaním, aby ste sa vedeli vyznať v záplave produktov, na ktoré môžete natrafiť. Nie vždy musí byť na prvom mieste požiadavka na čo najväčší výkon, alebo najväčšiu kapacitu batérie.

Sú aj ďalšie dôležité atribúty, ku ktorým patrí kompaktnosť, univerzálnosť, kvalitná optika, spracovanie, odstupňovanie režimov alebo dizajn. Preto v dnešnom obsiahlom teste nájdete charakteristiku rôznych druhov svetiel, pri ktorých sa dozviete ich prednosti, prípadne slabé stránky, pretože často aj 1 000 lúmenov a 1 000 lúmenov nemusí znamenať to isté.



Fenix BC25R (600 lm)


Kvalita svetiel Fenix je povestná a chudobným príbuzným nie je ani model BC25R. Hoci z výkonu 600 lm asi nikomu nepadne hneď sánka na zem. Dovolím si ale tvrdiť, že fenixáckých 600 lúmenov v kombinácii so zrezanou optikou korigujúcou smer lúčov k zemi je príjemnejších ako v prípade niektorých 700 - 1 000 lm svetiel. Mne osobne veľmi sedí aj teplejší odtieň svetla, vďaka ktorému sú lepšie vykreslené kontrasty v teréne, ako sú korene, jamy, voľné kamene a pod.

Hoci na tele nájdete plasty, tak spracovanie nepôsobí lacným dojmom, úchyt je ukážkovo nastaviteľný a pevný, a rovnako aj tlačidlo sa mačká veľmi dobre aj v rukaviciach. Štvorica modrých diód signalizuje stav batérie a v najsilnejšom režime zvládnete jazdu trvajúcu zhruba hodinu a dvadsať minút aj pri mínusových teplotách.

BC25R je taký malý súrodenec vlajkových lodí BC30/35R, ktorý má rovnaké kvality, no menší absolútny výkon. Nechýba ani pamäť na posledný zvolený režim. V pomere cena/výkon/spracovanie by som ho pasoval na víťaza tohto testu a verím, že s týmto svetlom by si v teréne vystačila väčšina z nás.



Plusy:

  • teplá farba svetla
  • skvelá optika
  • široký zrezaný kužeľ

Mínusy:

  • nezistené

Odporúčaná cena svetla je stanovená na cca 50€ a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Knog PWR Trail (1 000 lm)


Svetlá Knog od protinožcov z Austrálie sa vo väčšine prípadom vymykajú zaužívaným štandardom, čo je len a len dobre. Takáto exotika totižto prináša množstvo inovácii ako je modulárne svetlo PWR Trail. Ak vám pojem modulárneho svetla nič nehovorí, tak v skratke sa jedná a skladačku z dvoch častí: akumulátora a LED hlavy. V prípade svetla PWR Trail sa jedná o troj-ledkovú hlavu s výkonom 1 000 lm a tela s kapacitou batérie 5 000 mAh. Toto svetlo je iné vo všetkých ohľadoch. Ovládanie pootočením hlavy je maximálne jednoduché a nebude vám robiť problém ani pri jazde. Tlačidlá by ste tu hľadali márne. Malý červený štvorček slúži len ako poistka na oddelenie hlavy od tela.

Keď už hovoríme o tele, tak to je tiež špecifické, lebo na jeho obvode nenájdete ani konektor na nabíjanie ani žiadnu gumovú krytku. Nabíjací USB konektor je elegantne schovaný v spoji hlavy, ktorú za bežných okolností napája. Pod ním sa nachádza ešte menší micro-usb konektor, ktorým zasa môžete nabiť ostatnú elektroniku ako gps-ku, mobil, zadné svetlo, mp3 prehrávač a pod. PWR Trail je totižto okrem iného aj plnohodnotná powerbanka. Originálnemu dizajnu sa nevymyká ani úchyt, ktorý je premyslený pekne do detailu. Pozdĺž na čierno eloxovaného hliníkového tela sa nachádza totižto vyfrézovaná koľajnica, ktorá v sebe ukrýva dve možnosti upnutia úchytu na riadidlá.

Mechanizmus spoja svetlo-úchyt má navyše ešte skrutku slúžiacu na dotiahnutie svetla na fest, takže nejaké klepanie nehrozí ani náhodou. Upínanie na riadidlá je obdobne šikovne vyriešené a pripomína rýchloupinák. Poslednú vec v súvislosti s úchytom, ktorú nesmiem opomenúť, je tvarovanie úchytu tak, že je v osi predstavca a svieti vám presne na stred kolesa. Svetlo pritom dokážete napasovať nad predstavec, alebo aj pod predstavec, čo sa hodí hlavne, pokiaľ máte na predstavci umiestnený cyklopočítač alebo gps-ku. Stav nabitia signalizuje štvorica pohľadných červených diódiek a lá knight rider a stav nabitia dokážete zistiť aj tak, že sa svetla dotknete na protiľahlej strane.

Zadná časť svetla má pogumované zakončenie, aby ste svetlo mohli postaviť a používať ho napríklad ako lampu na kempovačke alebo kdekoľvek inde. No a teraz sa môžeme dostať k samotnému výkonu svetla . Ten je pomerne pôsobivý a adekvátny k udávanej hodnote 1 000 lm. Tvar kužeľa je eliptický, takže svetlo svieti skôr do strán, ako nahor. Farba svetla je príjemná bez studeného odtieňa a jazdiť v teréne sa dá pohodlne aj pri 550 lm režime. Pri plnom výkone je výkon viac ako postačujúci. PWR-ko ponúka trojicu svietiacich a trojicu blikacích režimov.

Strobo-režim má tendenciu vyvolať protiidúcim vodičom záchvat, ale technicky si môžete režimy nastaviť pohodlne podľa seba prostredníctvom bezplatnej aplikácie cez PC pomocou priloženého kábla. Knog PWR Trail by som vrelo odporučil všetkým puntičkárom a bikerom, ktorí si potrpia na detail, maximálnu možnosť individualizácie nastavenia režimov a zároveň požadujú výkonné svetlo. Cena síce nie je ľudová, no keď vezmete do úvahy, že kupujete zároveň aj výkonnú powerbanku, tak to až taká zlá kúpa rozhodne nie je.



Plusy:

  • powerbanka
  • najjednoduchšie ovládanie
  • možnosť individualizácie režimov
  • perfektné spracovnie a dizajn
  • premyslený úchyt v ose predstavca

Mínusy:

  • vyššia cena

Odporúčaná cena svetla je stanovená na cca 100 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Force Glow 2 (1 000 lm)


Najvýkonnejším zástupcom značky Force je kúsok s označením Glow 2. Zároveň je to jediné svetlo s externou batériou. Výdrž štvor-článkovej batérie bol najdlhší spomedzi testovaných svetiel a pri plnom výkone sa hravo prehupol cez 3 hodiny. Prvenstvo tomuto svetlu patrí aj v počte pribaleného príslušenstva. V sume cca 45 € dostanete hliníkové svetlo s papierovým výkonom 1 000 lm, externú batériu s kapacitou 4 x 2 200 mAh, hlavový/čelovkový popruh, úchyt na prilbu, predlžovací kábel napájania, gumové úchyty a ešte aj nabíjačku!

Čo však prvenstvo nezasluhuje, je výkon, ktorý v reáli na 1 000 lm moc nevyzerá. Rovnako nemožno očakávať zázraky ani od optiky, ktorá svetelné lúče rozptyľuje dosť do priestoru, a obdobne aj smerom nahor. Toto by mohlo vyhovovať skôr niekomu, čo jazdí traily a singláče v hustom poraste, kde sa treba zohýbať pod konármi a vetvami. Na druhej strane za veľmi zaujímavú sumu dostanete všetko, čo k nočnému jazdeniu potrebujete. Výkon síce nie je najlepší, no dá sa s ním v pohode jazdiť v teréne a rovnako nemusíte riešiť ani záložné svetlá a batérie.

Trochu však zamrzí, že výkon je odstupňovaný len na 100 a 50 % + blikací mód. Určite by sa uživil aj jeden dojazdový režim. Napriek tomu si myslím, že Glow-dvojka je skutočným kladivom na čínske svietidlá, lebo za porovnateľnú sumu dostanete produkt, ktorý funguje, má dva roky záruky, bohaté príslušenstvo a máte ho doma skoro na počkanie. Rozhodne ho môžem odporučiť ako “ľudovú voľbu”, keď hlavným kritériom je cena a výdrž. Vzhľadom na externú batériu však musíte počítať s gramami naviac.



Plusy:

  • bohaté príslušenstvo
  • ľudová cena
  • externá batéria s veľkou kapacitou
  • nabíjačka v balení

Mínusy:

  • horšia optika, moc rozptýlený svetelný kužeľ
  • nižší reálny výkon

Cena svetla je stanovená na 46 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Force BUG-400 USB (400 lm)


Model BUG je typickým príkladom snahy o veľa muziky za málo peňazí. Po stránke výkonu (vzhľadom na rozmery) sa mu to pomerne darí, horšie je to však v prípade kvality optiky, ktorá trochu pokrivkáva. Svetelný kužeľ by mohol byť viac rozptýlený do priestoru, bez výrazného prepálenia v prostriedku. Vzhľadom na cenu pod 20 € je to však stále výhodný "kauf". Výhodou je, že svetlo má samostatný úchyt na riadidlá.

Čo by som však svetlu vytkol je krátky kill-time medzi začiatkom signalizácie slabej batérie a zhasnutím svetla. V najsilnejšom režime máte tak 15 minút, než sa ocitnete v čierno-čiernej tme. Neobvyklý je aj spôsob prepínania medzi svietením a blikaním. Musíte tlačidlo stlačiť a podržať minimálne 3 sekundy. Na vypnutie mu však stačia sekundy len dve.

Čiže, ak tlačidlo nepodržíte dostatočne dlho, tak miesto blikania svetlo vypnete. Čo by som tomuto svetlu vytkol je tlačidlo, ktoré je pri mínusových teplotách extra tuhé a so zmrznutými prstami v hrubých rukaviciach si moc rozumieť nebude. Ale pri štýle používania “zapnem a idem” to až tak vadiť nemusí. Pri izbovej teplote som však s tuhosťou tlačidla problém nemal.



Plusy:

  • samostatný úchyt
  • dobrý výkon vzhľadom na rozmery

Mínusy:

  • tuhé tlačidlo pri mínusových teplotách
  • horší rozptyl svetla

Odporúčaná cena svetla je stanovená na cca 15 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

BBB BLS-74 STRIKE (760 lm)


Toto svetlo síce už bolo v samostatnom teste, ale bola by škoda nezaradiť ho do porovnania s ostatnými svetlami. Spomínaný test môžete nájsť na tomto odkaze. Ja len zopakujem, že sa jedná o svetlo s výkonom 760 lúmenov, ktoré má vymeniteľný akumulátor, nadštandardný dosvit v režime “diaľkového svetla” a po rozblikaní červeného indikátora dokáže svietiť ešte polovicu času.

Takže keď to v ten moment otočíte, tak domov prídete skôr, než sa svetlo vybije. Nevýhoda je montáž na riadidlá iba s náradím (5 mm inbus) a pomerne tuhé tlačidlo voľby režimov. Pochvalu zaslúži aj možnosť natáčania do strán, ako aj strieška zamedzujúca osvitu protiidúcich vozidiel.



Plusy:

  • vymeniteľná batéria
  • dlhá výdrž
  • režim diaľkového osvetlenia - dlhý dosvit

Mínusy:

  • montáž úchytu inbusom
  • plastové telo

Odporúčaná cena svetla je stanovená na cca 60 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Lezyne HECTO DRIVE 400XL (400 lm)


Značka Lezyne si zakladá na tom, že chce robiť veci lepšie a kvalitnejšie ako konkurencia. Toto malé svetlo mňa osobne “dostalo” jednoduchým kovovým dizajnom, malými rozmermi, relatívne slušným výkonom a integrovanou USB koncovkou, vďaka ktorému stačí zapichnúť svetlo do USB konektoru v PC alebo do nabíjačky a žiadnymi káblami sa nikdy nikde nemusíte zapodievať.

Veľké množstvo rozumne odstupňovaných režimov, možnosť natáčania do strán a nízka hmotnosť robia z neho fajn svetlo napr. na cestné alebo mestské bicykle. Tomuto určeniu prihráva aj nižší výkon 400 lm, ktorý by terénnych bombardérov mohol predsa len už limitovať.

Na najsilnejšom režime vám “štyristovka” vydrží svietiť zhruba hodinu a pozitívnou správou je, že toto svetlo je dostupné v piatich farebných variantoch. Dúfam, že v najbližšom teste sa mi podarí otestovať od Lezyne aj nejaké výkonnejšie svetlo, nakoľko po funkčnej stránke to má tento výrobca celkom slušne nakopnuté.



Plusy:

  • čistý jednoduchý kovový dizajn
  • hliníkové telo
  • bezkáblové nabíjanie s integrovaným konektorom
  • množstvo režimov

Mínusy:

  • horšie upínanie na riadidlá

Odporúčaná cena je zhruba 35 € a viac informácii sa dozviete na tomto odkaze.

Kellys PERSEUS USB (set)


Svetlo Kellys bolo jedno z posledných, ktoré mi bolo doručené na test a v porovnaní s niektorými hliníkovými švihákmi pôsobilo ako škaredé plastové káčatko, ktoré svojimi 170 lúmenmi moc neohúri. Čo som však pri svetle rozhodne nečakal, bol skvelý rozptyl svetla, ktorý pripomínal skôr lichobežník, ako kužeľ. Svetlo malo vzhľadom na udávaný papierový výkon veľmi dlhý dosvit.

Farba LED-ky je síce studená biela s nádychom do modra, no vzhľadom na cenu a výkon mu to pokojne odpustím. Pokiaľ by v Kellyse zapracovali na nejakom pôvabnejšom dizajne, toto svetlo by bolo určite čiernym koňom kategórie low-end. Každopádne nenáročnému cyklistovi poslúži veľmi dobre. V balení nájdete okrem predného svetla aj svetlo zadné.

To svieti naozaj krásne a silno, no jeho Achilovou pätou je nemožnosť nastavenia sklonu. Pri položenejšej sedlovke vám tak svetlo zbytočne svieti do zadného kolesa a nevyťažíte tak jeho potenciál. Zvláštne je aj použitie iba jedného režimu a to svietenia. Pre milovníkov minimalizmu je to však možno plus. Spracovanie a výkon sú však nadštandardné.



Plusy:

  • prekvapivo výborný pomer cena/výkon/osvetlenie priestoru
  • výdrž takmer 3 hodiny na jedno nabitie

Mínusy:

  • dizajn
  • úchyt na inbusovú skrutku

Odporúčaná cena predného svetla je 24,90 €, blikačku nájdete pod názvom Illux za cca 20 € a MOC setu je stanovená na 43,90 €. Viac informácii nájdete na tomto odkaze.

Blackburn Dayblazer 800 (800 lm)


Dayblazer s výkonom 800 lm je svetlo, ktoré sa nehrá moc na dizajn ani na iné marketingové záležitosti. Je to jednoduché, výkonné a spoľahlivé svetlo, ktoré určite právom patrí k najpredávanejším kúskom tejto značky. Za rozumné peniaze dostanete svetlo, ktoré má slušný výkon, kvalitnú optiku, reálnu výdrž 1h 25min v “plnej paľbe” a zhruba dvojnásobok pri 500 lm. Robustné hliníkové anodizované telo zvládne návaly vody aj pád z výšky jedného metra.

Trochu “kontroverzný” je gumový úchyt, vďaka ktorému musíte svetlo najskôr natočiť do strany, aby ste ho mohli upnúť. Pri častom presúvaní je to síce otrava, no svetlo možno natočiť do strán, možno ho dať na riadidlá aj zospodu a dokážete ho pripnúť aj na prilbu. Pochvalu zaslúži aj odstupňovanie režimov (800/500/300/200 lm) doplnené o rýchle pulzovanie a oslepujúci stroboskop, ktorému som ja na chuť až tak neprišiel.

Ten sa možno raz zíde, až vás bude hľadať vrtuľník horskej záchrannej služby . Toto svetlo by som odporučil všetkým nerozhodným, ktorí chcú niečo kvalitné, no nemajú jasnú predstavu, čo všetko by takéto svetlo malo spĺňať. S Dayblazerom 800 určite nespravíte krok vedľa a v konečnom dôsledku budete spokojní. Pokiaľ sa vám nepozdáva výkon 800 lm, tak Blackburn ponúka identické svetlo s výkonom 400 aj 1 100 lm.



Plusy:

  • výborný pomer výkon/cena
  • možnosť otáčať do strán
  • dobre odstupňované režimy

Mínusy:

  • tuhšie tlačidlo režimov
  • komplikovanejšie zapínanie úchytu

Odporúčaná cena svetla je stanovená na cca 60 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze.


Dúfam, že napriek rozsiahlosti testu ste sa článkom prelúskali až na koniec a uvedené praktické skúsenosti vám budú prínosné pri výbere nového svetla na nočné jazdenie.


Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

Sovec 16.03.2019 (15:01)

Používam INFINI SUPER LAVA dobre svetlo za dobru cenu... Jedno na prilbe druhé v zálohe v ruksaku....

 
bimjeam Sovec 18.03.2019 (14:03)

Skoro ako FORCE CASS . Ako by ich jedná mater (na Taiwane) mala

 
peterpj 16.03.2019 (10:34)

ahojte, roky pouziv BBB Strike 500lm, svietivost super a bateria ma dostatocnu vydrz. BBB urcite odporucam, 760 je urcite aj niekde inde.
Bimjeam, chvalim clanok, zhrnutie, porovnanie👍.

 
bimjeam peterpj 17.03.2019 (18:17)

ďakujem!

 
Bud bimjeam 18.03.2019 (22:58)

Ahoj. A jak dlouho ti to poradí svítit? Dik.

 
myabarth 16.03.2019 (12:02)

chyba tu na porovnanie solarstorm X2, ktore pouziva najviac bikerov

 
bimjeam myabarth 16.03.2019 (21:33)

Solar Storm bolo moje prvé svetlo. Kupoval som ho pár rokov dozadu na čínsky black friday a bol som z neho nadšený, až kým som sa nedopracoval k poriadnym svetlám. Samotný výkon Solar Stormu je úplne v pohode. Teplota svetla je síce pomerne studená, ale budiž. Optika je jednoduchá, žiadnu efektívnu moduláciu svetelného kužeľa od toho čakať netreba. Akurát bezdrátový tachometer si pri Solar Storme ani neškrtol. Ruší to všetko v okolí 20 cm od diód. To svetlo sa pekelne prehrievalo a baterypack po roku nepravidelného jazdenia bol zrelý na výmenu. Stále ho mám, občas ho niekomu požičiam, keď chce ísť so mnou na nočný výjazd, ale vždy k nemu prihodím ešte aj jedno rezervné svetlo. Možno aktuálne solarstormy už týmito neduhmi netrpia, už to moc nesledujem. Každopádne na začiatok je to fajn svetlo za pár peňazí s ktorým človek zistí, či ho jazda po tme vôbec bude baviť, alebo dá prednosť trenažéru, alebo bude radšej sedieť doma na zadku

 
danyH bimjeam 17.03.2019 (08:40)

Lenze to bol najpravdepodobnejsie solarstorm z aliku ale predavaju ho tu aj cesi a ti si ho upravuju a vylepsuju podla svojej specifikacie a vysledny vyrobok je nieco uplne ine ako to co sa tu pise, vodeodolna baterka, certifikaty....a svetlo? Da do tmy vacsinu z toho co sa tu pise a cena 65-70€, dalej ste tu vobec nespomenuli jedno z najlepsich svetiel vobec LUCIFERlights.net, ten vykon a vydrz nemaju ani 500-600€ lampy z nemecka a pisem z vlastnych skusenosti a nocnych zavodov s niekolkymi takymito svetlami. O kvalite ani nehovorim. Kazdy nech si spravi vlastny nazor a poskusa ale toto je moja topka

 
bimjeam danyH 17.03.2019 (18:17)

Luciferlights, Lupine ani Supernovu hodnotiť žiaľ nemôžem, lebo tieto svetlá som k dispozícii nikdy nemal. Pokiaľ bude v budúcnosti možnosť otestovať aj iné značky, vôbec sa tomu nebránim. Zatiaľ sa však viem vyjadriť len k svetlám Fénix, Knog, Lezyne, BBB, Blackburn, Force, Kellys, čínskemu Solar Stormu, ktoré som mal doposiaľ v teste.
Ak by chcel niekto porovnať ktorékoľvek dve mnou doposiaľ testované svetlá, tak nemám problém napísať svoj názor.

 
loki4fun 18.03.2019 (08:33)

bimjeam Super zhrnutie...S kludnym svedomim po skoro roku pouzivania poviem, ze Knog PWR Road (600lm) je v porovnani s Trail tiez dobra volba. Z odstupom casu a roznych typov vyjazdov co do dlzky ale aj teploty by som si teraz vybral Trail a aj odporucal. Rozdiel v hmotnosti nie je dramaticky, ale narast kapacity baterie a moznost este viac si prisvietit by sa mi v 5 - 15% hodila. Nie je to nic dramaticke, ale kedze hlava sa da v PC konfigurovat co do poctu rezimov, intenzity svietenia, blikania a frekvencie blikania, tak Trail je na tom opat lepsie ako Road. Kamos s Lezyne Macro Drive 1100XL svieti a blika fakt dobre, ale ako vravi, urcite by ho potesilo, kedy si vedel navolit len konkretne rezimy, ktore potrebuje. Obe svetla vsak dost oslnuju protiiducich ucastnikov premavky aj ked mierime cca 8m pred bicykle. A este jedna vec ku drziaku PWR. Ten je sice premysleny, ale staci ze nemate kruhovy priemer riadidiel a je po parade. Uz ho dalej ako pri predstavci pevne neuchytite (moje Zipp Service Course SL). Dalsia drobnost je uchyenie pre GoPro ked to chcete dat pod computer na riadidlach....no vyslo by to aj na kratky clanok Ale za mna fakt spokojnost.

 
bimjeam loki4fun 18.03.2019 (08:53)

S tým kruhovým priemerom máš pravdu, ale to by bol problém všetkých svetiel z testu, ktoré nemajú gumený úchyt. Na sploštené aero barany by nešlo dať Fénix, BBB, ani Kellys. Vďaka za pripomienku, nakoľko mám všetky biky s rajdami s kruhovým priemerom, tak som nad tým neuvažoval.

 
loki4fun bimjeam 18.03.2019 (08:58)

...len vlastna skusenost. Rovnako je problem ked mas pozitivne otoceny predstavec, tak sa svetlo neda prevadzkovat s uchytenim otocenym pod uroven riadidiel. Zadna cast svetla potom koliduje s predstavcom (100mm +6). A to maju takuto prevadzku aj v produktovych fotografiach

 
mireq1 16.03.2019 (10:31)

Fenix je super svetlo, to je jasne, no za nevyhodu by som dopisal znizenie maximalneho vykonu po cca 2-3min na uroven nejakych 430lm, fenix to aj znazornuje vo svojom grafe vydrze.

 
Jaiub mireq1 18.03.2019 (08:34)

To myslis aj toto bc25r? Myslel som ze to plati len pre bc30/35r, pre ten turbo rezim. To ma potom netesi, mal som ho vyhliadnute na dalsiu zimu. Naco potom uvadzaju vydrz 2hod pri vykone 600lm, ked to neni 600lm...

 
mireq1 Jaiub 18.03.2019 (09:11)

Ano aj bc25r, staci sa pozriet na graf vydrze, tam je pekne znazornene ze tie dve hodiny su skor tych 450lm, len zaciatok je 600lm.

 
Jaiub mireq1 18.03.2019 (10:13)

To je v p.. toto, tak ja si kupim 600lm svetlo aby som si svietil vlastne len 430-450... bimjeam vies sa k tomu vyjadrit? Postrehol si po par minutach na plnom vykone nejaky pokles svietivosti?

 
bimjeam Jaiub 18.03.2019 (11:06)

Ahoj, pozerám teraz ten graf, že skutočne tam je zakreslený pokles z 600lm až na 450lm. Ten úbytok je však taký pozvoľný, že na to za normálnych okolností ani moc neprídeš. Ja som často preklikával režimy (napr. hore kopcom, v obci, keď som videl, že idú oproti nejakí bežci a pod) a vtedy to až taký vplyv nemá, lebo pri každom ďalšom prekliku začínaš zasa na pôvodnej hodnote.
Ja som bol v tom, že ten drobný pokles je daný tým, že elektronika reguluje výkon, keď sa svetlo prehrieva napr. pri státi na mieste (v mojom prípade časté fotenie)
Tak či onak, nemal som problém ani s tým falošným 450lm výkonom.
To svetlo ma veľmi príjemne prekvapilo rozptylom lúča aj farebným podaním.

 
mireq1 Jaiub 18.03.2019 (11:44)

Bohuzial je to tak, ale niektore svetla su na tom horsie a vyrobca sa o tom ani nezmieni, a tento fenix je aj tak na tom najlepsie v svojej kategorii, lebo tu plati najmä to ze aj 450lm dobre smerovanych je vzdy viac ako ked mas 800lm kde polovica z toho svieti do neba.

 
Jaiub mireq1 18.03.2019 (12:26)

Tak to nepopieram, urcite mi bude postacovat ci s 600 alebo 450 lumenmi, len ma to zarazilo. Ja viem, ono urcite lepsie sa predava 450lm svetlo s dvoma minutami 600lm na zaciatku, kde ho mozu oznacit uz za 600lm ako len 450lm... Aj tak mi to nedalo a napisal som mail do baterky-fenix o vyjadrenie, tak som zvedavy.

 
Jaiub Jaiub 18.03.2019 (13:34)

Tak odpoved ....ano, po zapnutí u tohoto modelu dochází k mírnému snížení výkonu v malých krocích. Výrobce vychází z toho, že při takto malých krocích se oko postupně přizpůsobuje a ve výsledku se tím šetří baterie a prodlužuje výdrž....

 
mireq1 Jaiub 18.03.2019 (14:40)

Super, 600lm na papieri vyzera lepsie.

 
Jaiub mireq1 19.03.2019 (08:18)

Este pridam dodatok zo vcerajsej komunikacie
"Čo sa týka údaju, že si kupujete v konečnom dosledku 450lm svetlo, zákon, resp. normy nedovoľujú to takto povedať ani uviesť na obale. Ako maximálny výkon sa hold udáva ten maximálny. Fenix je však natoľko korektný, že informáciu o znižovaní zrozumiteľne nakreslí do grafu, aby tomu naozaj každý porozumel a každý si bol vedomý, čo si kupuje."

 
mireq1 Jaiub 19.03.2019 (08:28)

Presne to co som napisal, fenix je aspon korektny a informaciu o tom vykone zdeli zakaznikom, iny vyrobcovia to robia tiez a mlcia o tom.

 
volumed 16.03.2019 (11:01)

Kupil som tu v bazari nove predne aj zadne svetlo hope a musim povedat ze zatial som na bike nic lepsie nevidel.
Pre niehoho mozno nevyhoda externy akumulator.
Ja mam 2 tak pre mna vyhoda.
Moznost nakombinovat prepojenia predne zadne na 1 aku pripadne kazde na svoje aku.
Za bazar cenu 100€ som spokojny a este raz dakujem za tu kupu.

 
Duck1980 16.03.2019 (14:03)

preco nie su v teste vyrobky firiem supernova, pripadne lupine?

 
danyH Duck1980 17.03.2019 (08:43)

Luciferlights ich schova do vrecka za polovicnu cenu

 
Lery741 16.03.2019 (18:22)

Čaute, nemá niekto svetlo Lezyne strip drive?
Celkom sa mi páči, len neviem či sa oplatí vzhľadom na cenu a výkon... Prosím len osobné skúsenosti poprípade radu na alternatívu ď

https://www.mtbiker.sk/shop/prislusenstvo/svetla/predne/lezyne-predne-led-svetlo-strip-drive-cierne-300-lumenov.html

 
PatrikLA 16.03.2019 (21:13)

Ja zas dám palec hore za môj NiteNumen X8, svietivosť aj výdrž batérie super, cena bola okolo 70e.

 
xfce4 17.03.2019 (17:46)

Svetlo Lidl Ma ho niekto?Tuším za 16euro mam staré to svieti stále ako das ale problém z uchytením

 
OndroZA xfce4 18.03.2019 (09:11)

Ja ho mám tuším ešte spred dvoch rokov...v pohode vydrží aj 3 výjazdy a na každom svietim aspoň 3 hodiny (najsilnejší režim). Chcel som ho vyskúšať že či to stojí za niečo a zatiaľ funguje a nemám problém ani z úchytom.

 
rasto 17.03.2019 (20:43)

danyH a cim ich schova do vrecka? Drzim im palce ale kvalita prevedenia Lupine mnozstvo prislusenstva vyber svetil je niekde inde

 
marekon7745 19.03.2019 (09:47)

Jedno svetlo na vsetky sportove aktivity:
celovka armytek wizard pro V3 XHP
10 rokov zaruka pomer vaha vydrz cena kvalita a vykon zatiaľ stále neporovnatelna.
Pri hustom dazdi alebo hmle ju precvaknem z hlavy na rajdy do držiaku od foxu.
Mame ich v partii uz hadam desiati a vsetci max spoko, aj na nocne downhilly je super realny turbo vykon 2300 lumenov je bomba, aj pri hladaní značky v noci v lese je tento výkon super.
bežne si vystačím ale s menšími stupňami výkonu kde je pri baterii 3400 mah výdrž aj niekoľko nocí nepretržitého svietenia.
Super na skialpy, v mraze drží výkon, turistiku a pod.
Pozor na protiiduce vozidla aby ste neoslnovali

Odporucam

 
lendl 16.03.2019 (14:29)

a preco nie su v teste vyrobky z Aliexpressu, ja mam odtial dviojicu po 6 euri a ked dam na plno tak vodici blikaju alebo odstavuju auta pri krajnici aby som siel pred nich

 
mireq1 lendl 16.03.2019 (16:36)

Na svoju otazku si si hned aj odpovedal.

 
Boo_boo lendl 16.03.2019 (21:52)

Výrobky z aliexpresu sú určite fajn najmä ak pozrieš na cenu je tu ale jedno veľké ALE. Tie svetlá či iné veci vôbec nemajú parametre na to, aby ich tu niekto predával, či už potrebná certifikácia, bezpečnosť a kvalita (lebo záruka) . Aj keď sa často podobajú na oveľa drahšie originály, technické parametre pokryvkávajú. Pre niekoho cesta a určite sa nájde veľa ľudí, ktorým tieto veci vyhovujú a fungujú, pre predajcu v tejto dobe enormnej administrácie, regulácie a kontroly enormné riziko.

 
danyH lendl 17.03.2019 (08:45)

Ak das aj obycajnu baterku vodorovne prip vyssie tak bude oslepovat a ak mas aj 2000lumenov spravne nasmerovanych tak je to v poho a nikto ti blikat nebude, tie svetla z alika svietia akurat tak na.....

 
Pridaj komentár