Finančné centrum Team v roku 2019

Jedným z najpálčivejších problémov slovenskej cyklistiky a všeobecne individuálnych športov je absencia klubov so zabezpečeným zázemím pre pretekárov. V sezóne 2019 by sme to chceli trochu zlepšiť.

Možno hlavný dôvod, prečo väčšina nádejných talentov končí ešte pred vstupom na scénu, kde sa môžu porovnávať s dospelými, je práve nedostatok klubov, ktoré im takýto prechod umožnia alebo aspoň podstatne uľahčia. Napríklad jazdiť kategóriu Elite bez tímovej podpory je v cyklistike len veľmi ťažko predstaviteľné. Preto sme sa v FC Teame rozhodli pre rok 2019 podporiť práve túto časť pretekárov, ktorých by sme zároveň chceli v krátkosti predstaviť.

V sezóne 2019 by sa títo jazdci mali zamerať hlavne na XC a maratóny, zúčastnia sa napr. seriálu Kolo pro život v Česku alebo niektorých etapových pretekov u našich severných susedov v Poľsku ako je Beskidy MTB Trophy. Na jar sú to napr. preteky českého Strabag Cupu v Kutnej Hore atď. Hlavným cieľom bude ale pripraviť mladých jazdcov pre potreby reprezentácie U23. Štvoricu pretekárov budú tvoriť Daniel Drga, Matej Baco, Samuel Mikolajčík a Ľubomír Murárik.

Daniel Drga

V FC tíme sa pohybujem vlastne od začiatku, a bohužiaľ (smiech) z celej zostavy som najstarší. Za posledné dva roky sa však fungovanie v tíme podstatne zmenilo a s Danielom Žilovcom sme prediskutovali možnosti postaviť tím, ktorý by bol plne podporený na pretekoch - či už doma alebo v zahraničí. Vznikol z toho projekt "Elite Team", ktorý doplnili dvaja noví členovia a verím, že nám to pôjde dobre.

Máme za sebou momentálne dvojtýždňové sústredenie na Malorke a sezónu by sme chceli odštartovať koncom marca na pretekoch v Českej Republike. Vo štvorici to bude zasa o niečo silnejšie, zábavnejšie a bude to mať celé väčší zmysel. Keďže každý z nás si uvedomuje ako momentálne šport a samotná MTB scéna na Slovensku "funguje", je super byť súčasťou tímu, ktorý sa o nás vie maximálne postarať.

Matej Baco

Mám 20 rokov a pochádzam z Trenčína. V FC tíme rozbieham už 4. sezónu a dá sa povedať, že tu pôsobím skoro od začiatku svojej "cyklo kariéry". Vďaka podpore z tímu som sa mohol zúčastniť mnohých pretekov, medzi ktoré patrí aj splnenie môjho sna na MS v XCO v Novom Meste na Morave. Náš tím sa rok od roku formoval novým a myslím si, že lepším smerom.

Dnes máme o dvoch eliťákov viac. To by mohlo znamenať aj viac úspechov a pódiových ocenení. Už len zostáva počkať si na hlavnú sezónu, ktorá sa nezadržateľne blíži a vyraziť bojovať - či už u nás na Slovensku alebo kamkoľvek do sveta. Snáď to bude stáť za to, veď ako vždy!

Ľubomír Murárik

Mám 23 rokov a k FC tímu som sa pripojil po oslovení chalanov práve pred sezónou 2019. Pochádzam z Púchova a momentálne študujem v Bratislave na Univerzite Komenského na FTVŠ. Pretekať na bicykli som začal pred 5 rokmi a je to moje najväčšie hobby, v ktorom chcem napredovať a zlepšovať sa.

Pred cyklistikou som sa venoval zjazdovému lyžovaniu, v ktorom už pôsobím iba ako tréner. Dúfam, že v novom tíme si budeme rozumieť a dosiahneme spoločne veľa úspechov. Vzhľadom na tímovú podporu je reálne, aby sme dosiahli lepšie výsledky.

Samuel Mikolajčík

Mám 20 rokov a pochádzam z dediny Novoť pri Orave. Do FC tímu som dostal ponuku po oslovení chalanov, keď som v septembri 2018 hľadal vhodnú náhradu za môj bývalý klub. Cyklistike som sa začal venovať už ako junior. V prvom rade sa venujem hlavne horskej cyklistike, v roku 2017 som štartoval na Majstrovstvách Európy v XCO, ktoré boli zároveň moje prvé v reprezentačnom drese. V roku 2018 prestup do kategórie U23 nevyšiel podľa mojich predstáv, keď som v úvode sezóny dostal mononukleózu a moje výsledky neboli aké som očakával.

Trénujem 12-15 hodín za týždeň, tréningy preferujem na horskom bicykli, pričom na trénovanie používam wattmeter a športtester. Mimo cyklistiky sa venujem skialpu pre spestrenie zimnej prípravy. V sezóne 2019 očakávam, že budem robiť dobré meno FC tímu svojimi výkonmi a výsledkami. Motivácia a chuť je!

A čo teda znamená tímová podpora? Predovšetkým je to zázemie na prepravu a na preteky v podobe tímoveho auta, kompletného celoročného oblečenia ako sú kombinézy, dresy, kraťasy, ďalej sústredenie na Malorke, ubytovanie počas pretekov doma ale aj v zahraničí, štartovné atď. Cieľom tohto projektu bude plne podporiť náš 4-členný tím v čo najlepšej forme.

Je jasné, že pokiaľ chce človek robiť cyklistiku vážnejšie a zbierať skúsenosti v zahraničí a na väčších podujatia, tak bez takejto podpory to veľmi nejde. Na jar chalani štartujú opäť na Českom pohári v Kutnej Hore, kde si už ako po minulé roky skúsia zmerať sily s menami ako je Jaroslav Kulhavý, Ondřej Cink, Ján Škarnitzl... teda na začiatok veľmi dobrá konkurencia .

Držte nám palce!

Finančné centrum Team o.z.