Test: Cyklistické topánky GIRO Gauge - univerzálny kúsok pre obe pohlavia

Test: Cyklistické topánky GIRO Gauge - univerzálny kúsok pre obe pohlavia

Tak ako si výjazd vieme užiť len v dobre sadnúcom oblečení, rovnakú váhu má aj vhodne zvolená obuv. Ja som po rokoch svoje staré MTB tretry vymenila za model Gauge, na ktorý sa pozrieme bližšie.

Keďže nie som celoročný typ jazdca a snažím sa jazdiť primárne v peknom a suchom počasí, moje predchádzajúce tretry mi vydržali niekoľko rokov. Ale aj napriek tomu som sa občas nevyhla jazde v daždi, či blatovým “galejám” - počasiu jednoducho nerozkážeme a dokáže nás kedykoľvek prekvapiť. Takže na konci jari prišiel čas, poobzerať sa po novom kúsku. A keď sa práve v tomto období naskytla možnosť vyskúšať model od kalifornskej značky GIRO, nemohlo to byť lepšie načasované .


Voľba správnej veľkosti

Pri cyklooblečení to už mám odsledované, že ak z danej značky mám niečo vyskúšané, tak viem odhadnúť veľkosť. Topánky na bike som však menila po dlhej dobe, takže som trochu tápala. Volila som teda len podľa toho, že väčšinu obuvi mám vo veľkosti 39, tak výber bol jasný. Aj keď som sa obávala, keďže som si vybrala pánsky model v neutrálnej čiernej farbe dostupný v širokej ponuke veľkostí (39 - 50), či predsa len nebudú tretry veľké. Opak bol ale pravdou a napokon som skončila až pri veľkosti 40. Takže rovno upozorňujem, že aspoň u mňa sa potvrdil posun v číslovaní. Dostupná je aj dámska verzia (veľ. 36 - 42) v sivom prevedení, ale mňa predsa len zlákala skôr neutrálna čierna.


Zásadná vec, ktorá súvisí s celkovým strihom topánky, je ich menšia šírka. Môj večný problém pri výbere obuvi je, že mám dosť úzke chodidlo a aj vďaka tomu mi model Gauge maximálne sadol. To však môže byť problém pri širšom chodidle, kde buď budete musieť siahnuť po väčšej veľkosti, prípadne inom modeli.

Ešte informácia pre tých, ktorí si potrpia na čísla, tak výrobca pre veľkosť 43 udáva hmotnosť 405 g. Moja veľkosť je teda o niečo ľahšia (vážené s kuframi).


Materiál

Zvršok tretier je vyrobený z pružného syntetického vlákna a priedušnej sieťoviny, ktorá sa postará o to, že sa mi nohy zbytočne nevaria, čo viem 100% potvrdiť, keďže som ich začala používať presne na začiatku leta. Syntetika sa postará aj o to, že sa povrch tretier ľahko čistí. Kvôli sieťovine sa teda nejedná o vyslovene vodeodolný materiál, aj keď ľahší dážď či blato bez problémov tretry zvládli.

Výrazným detailom sú červené šnúrky doplnené červeným logom, ktoré tretrám dodávajú štýlový dizajn, ale je to už skôr o vkuse, čo sa komu páči. Aj predchádzajúce topánky na bike som mala so šnúrkami, ktoré však boli prekryté suchým zipsom. V tomto prípade som mala najskôr obavy, čo s odstávajúcimi šnúrkami, ale našťastie výrobca myslel aj na tento detail a doplnil fajn vychytávku v podobe putka na jazyku. Tam sa šnúrky dajú ľahko zasunúť, a tým pádom vôbec neprekážajú pri jazde.


Žiadna prekážka nie je problém

Priznám sa, že keď som si vyberala nové tretry, lákali ma aj karbónové modely v krásnych ženských farbách. Ale keď som si predstavila, ako by som v takýchto “lakovkách” zvládala náročnejšie úseky po svojich, tak som sa veľmi rýchlo vrátila “nohami na zem”. Predsa len nezvládnem zjazdiť úplne každý terén, tak preto voľba topánky pohodlnej aj pri chôdzi bola určite v mojom prípade lepšia.

Podrážka s agresívnejším vzorom ma tak podrží aj na klzkých kameňoch či v extra strmých kopcoch, ktoré už nezvládnem na biku. Spevnená špička zase zabráni rýchlemu opotrebovaniu či poškodeniu pri prípadných zakopnutiach. Jazdím na obojstranných pedáloch, ktoré sú kombináciou SPD a protišmykového pedálu, takže mám dostatočne odskúšané, že tretry zvládnu oba varianty.


Asi mi každý dá za pravdu, že niekedy už výmena kufra spôsobí citeľnú zmenu pri šliapaní, stačí milimetrový rozdiel a už to vnímame. Prirodzene tak úplne prvá jazda bola o zvykaní si nielen na nový tvar topánky, ale celkový pocit. Chodidlá si však rýchlo “našli” svoj priestor, takže mne tento model naozaj sadol - najmä kvôli tvaru a šírke, ktorú som spomínala vyššie, a to je myslím najdôležitejšie. Z toho potom pramenia aj vyššie spomínané pozitívne pocity...


Celkovo ide o univerzálny model horských tretier v jednoduchom dizajne, ktoré sú vhodné aj pre menej skúsených bikerov a pomôžu im zvládnuť prípadné prekážky komfortne aj po “vlastných”.

Cena testovaného modelu sa pohybuje okolo 86 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Test: Shimano GE500 – je nové automaticky aj dobré?

Test: Shimano GE500 – je nové automaticky aj dobré?

Shimano predstavilo nedávno nový modelový rad topánok pre gravity disciplíny. Aké sú medzi nimi rozdiely a ako dopadne tretra pri solídnom teste v teréne?
Test: VAUDE Minaki Mid II STX - môj zimný gamechanger

Test: VAUDE Minaki Mid II STX - môj zimný gamechanger

Vyzerajú robustne a všetko nasvedčuje tomu, že toho zvládnu veľa. Ako obstáli zimné tretry od VAUDE?
keyboard_arrow_up