Test: Ghost FR AMR 6.7 – tu už končia výhovorky

Test: Ghost FR AMR 6.7 – tu už končia výhovorky

Ghost FR AMR 6.7 patrí svojím zovňajškom a osadením medzi najdrsnejšie enduro bicykle. Na to, či je skutočne taký prísny ako vyzerá, sa pozrieme v teste nižšie.



Prvý pohľad a parametre


Dizajn rámu je jednoduchý, tu platí jedno – v jednoduchosti je krása, čo sa mi páči. Predný rámový trojuholník nenarúšajú žiadne zbytočné nápisy ani farebné kreácie a už na prvý pohľad sa mi zdal dlhší. Jednoduchá čierna grafika, veľký nápis GHOST na spodnej rámovej trubke, decentné logo a silueta pohoria zospodu hornej rámovej trubky... môže byť!



Za mňa pozitívum (pokiaľ sa nebláznite za hmotnosťou), ktoré sa mi osvedčilo aj u môjho Ghost-u SLAMR je pružinový tlmič. Nie je to často vidieť u enduro bicyklov, no jazdné vlastnosti a citlivosť pružiny sú nezameniteľné. Pri modeli FRAMR je ale použitý tlmič bez uzamknutia kompresie, čo sa niekomu nemusí veľmi páčiť. Osobne po niekoľkých jazdách som to vôbec nebral tragicky a bike pri šliapaní v sedle nemal extra veľkú tendenciu pohupovať sa.



Komponenty a geometria – to je už snáď aj na DH


Možno ste postrehli, že aj po minulé roky bol tento modelový rad osadený pružinovými tlmičmi – na pozícii bŕzd sa ocitli Maguri v zaujímavom kombe, Magura MT Fifty4 4/2 Piston. To znamená, vpredu 4-piest na 203 mm kotúči a vzadu 2-piest na 180 mm. Tak či onak, jedná sa o zaujímavý mix zdvihu 170/165 milimetrov nad kolesami s priemerom 27,5 palcov.



Geometria je ladená skôr už zjazdovo, nemusíte sa ale obávať, že bike bude dlhý ako autobus, alebo by pri jazde smerom nadol nepríjemne vytváral odpor svojou geometriou. Hlavový uhol má 64,5 stupňov, zadná stavba má konzervatívnejších 440 mm. Vďaka tomu dokážete osadiť do rámu aj poriadne široké plášte v rozmere 27,5 x 2,6”. Výška hlavovej trubky v L-ku je 120 mm, takže agresívnejší posed si dokážu naladiť aj vyšší jazdci.



Použitá je vidlica Fox 36 Float Performance Elite 170 mm, takže bike s týmto uhlom a zdvihom má poriadne „predkopnutý predok”. Pri zjazdoch je teda logicky vidlica schopná lepšie absorbovať nerovnosti. Tlmič, patriaci už to DH odvetvia s označením Fox DHX2 Coil 165 mm, je hltač nielen terénu, ale odpustí aj nejednu chybičku jazdca .



Čo sa týka komponentov, natrafíte na mix nielen od Fox, ale napríklad aj Truvativ, Lev, Syntace a kolesá DT SWISS. Zmienené kolesá sú DT SWISS M1900 s tubeless ready ráfikmi a vnútornou šírkou 30 mm, obuté na Maxxis Minin DHF/R. 12-rýchlostná sada GX Eagle a sedlovka Kind Shock LEV integra o zdvihu 150 mm dotvárajú úroveň výbavy.



Prax –  ukáž, čo je v tebe


Ako prvé rovno napíšem, že FR AMR 6.7 nie je bike na dlhé asfaltové presuny. Hoci zvyknúť sa dá na všetko . Pripisujem to hlavne hmotnosti bicykla, veľkým zdvihom a širokým plášťom. To, čo je na rovine a v kopci nevýhoda, bicyklu dáva v zjazdoch neskutočnú priechodnosť. 170 mm zdvihy a 2,5” plášte dodali bicyklu v technických pasážach obrovský komfort a mohol som si to „naložiť” bez rešpektu. Oprášili sa mi spomienky na zjazdové bicykle a čo boli schopné zniesť. Toto je model do ozajstných bikeparkov a na drsné trate.



Zároveň, aj keď som vošiel do zavretých točiek, nemal som pocit nemotornosti, a ak som niečo prešiel pomalšie, pripísal by som to mojej nevyjazdenosti. S brzdami Magura som v minulosti nemal veľmi dobré skúsenosti, no teraz ma milo prekvapili svojimi brzdnými vlastnosťami a chodom páčky. Na bike som si veľmi rýchlo zvykol a presvedčil ma, že do budúcna siahnem aj ja určite po vyšších zdvihoch – vtedy sa jazdcovi opäť otvoria iné obzory .



Špecifikácia




Plusy

  • pružinový tlmič
  • zjazdová geometria
  • ochrana rámu
  • ovládateľnosť
  • dobrá priechodnosť
  • komponenty
  • dizajn

Mínusy

  • hmotnosť
  • 27,5” kolesá


Zhrnutie


FR AMR 6.7 pre rok 2019 je rozhodne veľmi zaujímavý bike, ktorý má vychytanú geometriu. Vďaka kvalitným a odolným komponentom je to skôr také enduro, na ktorom sa nemusíte „hanbiť” ísť DH preteky. Pružinový tlmič, ako aj široké plášte trochu uberajú na komforte pri presune. Kým dolu kopcom si to môžete s kľudom pustiť aj do poriadnych kameňov, cesta hore už nebude „s prstom v nose”. Nemôže za to geometria, ani pružina, ale skôr hmotnosť cez 15 kíl. Každopádne, pokiaľ hľadáte bike do bikeparku alebo jazdíte tažké trate plné veľkých skokov a technických úsekov, je to model ako stvorený pre vás.



Odporúčaná MOC je 3 199 € a kompletnú špecifikáciu sa dozviete na domovskej stránke Ghost
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up18thumb_down comments 16 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: CTM Scroll Pro 29” – kvalitný enduro bicykel z domácej produkcie

Test: CTM Scroll Pro 29” – kvalitný enduro bicykel z domácej produkcie

Scroll je v katalógu slovenskej firmy CTM stálicou už niekoľko sezón, verzia Pro je navyše vlajkovou loďou v kategórii enduro.
Unboxing: Ghost Lanao Base 27.5 - dostupný bike pre dámy

Unboxing: Ghost Lanao Base 27.5 - dostupný bike pre dámy

Horských bicyklov, ktoré sú špecificky určené pre dámy, nie je veľa, avšak Ghost svojou radou Lanao tento štandard porušuje.
Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Enduro momentálne patrí medzi veľmi populárne kategórie a slovenské CTM pripravilo pre nástrahy technického terénu model Scroll. Ako sa na ňom jazdí?
keyboard_arrow_up