Test: Ghost FR AMR 6.7 – tu už končia výhovorky

Test: Ghost FR AMR 6.7 – tu už končia výhovorky

16 komentárov

adam.milo111 04.08.2019 48 fotografií   Bicykel Zjazd Horsky Bike Horska Cyklistika Dh Test Ghost

Ghost FR AMR 6.7 patrí svojím zovňajškom a osadením medzi najdrsnejšie enduro bicykle. Na to, či je skutočne taký prísny ako vyzerá, sa pozrieme v teste nižšie.

 



Prvý pohľad a parametre


Dizajn rámu je jednoduchý, tu platí jedno – v jednoduchosti je krása, čo sa mi páči. Predný rámový trojuholník nenarúšajú žiadne zbytočné nápisy ani farebné kreácie a už na prvý pohľad sa mi zdal dlhší. Jednoduchá čierna grafika, veľký nápis GHOST na spodnej rámovej trubke, decentné logo a silueta pohoria zospodu hornej rámovej trubky... môže byť!



Za mňa pozitívum (pokiaľ sa nebláznite za hmotnosťou), ktoré sa mi osvedčilo aj u môjho Ghost-u SLAMR je pružinový tlmič. Nie je to často vidieť u enduro bicyklov, no jazdné vlastnosti a citlivosť pružiny sú nezameniteľné. Pri modeli FRAMR je ale použitý tlmič bez uzamknutia kompresie, čo sa niekomu nemusí veľmi páčiť. Osobne po niekoľkých jazdách som to vôbec nebral tragicky a bike pri šliapaní v sedle nemal extra veľkú tendenciu pohupovať sa.



Komponenty a geometria – to je už snáď aj na DH


Možno ste postrehli, že aj po minulé roky bol tento modelový rad osadený pružinovými tlmičmi – na pozícii bŕzd sa ocitli Maguri v zaujímavom kombe, Magura MT Fifty4 4/2 Piston. To znamená, vpredu 4-piest na 203 mm kotúči a vzadu 2-piest na 180 mm. Tak či onak, jedná sa o zaujímavý mix zdvihu 170/165 milimetrov nad kolesami s priemerom 27,5 palcov.



Geometria je ladená skôr už zjazdovo, nemusíte sa ale obávať, že bike bude dlhý ako autobus, alebo by pri jazde smerom nadol nepríjemne vytváral odpor svojou geometriou. Hlavový uhol má 64,5 stupňov, zadná stavba má konzervatívnejších 440 mm. Vďaka tomu dokážete osadiť do rámu aj poriadne široké plášte v rozmere 27,5 x 2,6”. Výška hlavovej trubky v L-ku je 120 mm, takže agresívnejší posed si dokážu naladiť aj vyšší jazdci.



Použitá je vidlica Fox 36 Float Performance Elite 170 mm, takže bike s týmto uhlom a zdvihom má poriadne „predkopnutý predok”. Pri zjazdoch je teda logicky vidlica schopná lepšie absorbovať nerovnosti. Tlmič, patriaci už to DH odvetvia s označením Fox DHX2 Coil 165 mm, je hltač nielen terénu, ale odpustí aj nejednu chybičku jazdca .



Čo sa týka komponentov, natrafíte na mix nielen od Fox, ale napríklad aj Truvativ, Lev, Syntace a kolesá DT SWISS. Zmienené kolesá sú DT SWISS M1900 s tubeless ready ráfikmi a vnútornou šírkou 30 mm, obuté na Maxxis Minin DHF/R. 12-rýchlostná sada GX Eagle a sedlovka Kind Shock LEV integra o zdvihu 150 mm dotvárajú úroveň výbavy.



Prax –  ukáž, čo je v tebe


Ako prvé rovno napíšem, že FR AMR 6.7 nie je bike na dlhé asfaltové presuny. Hoci zvyknúť sa dá na všetko . Pripisujem to hlavne hmotnosti bicykla, veľkým zdvihom a širokým plášťom. To, čo je na rovine a v kopci nevýhoda, bicyklu dáva v zjazdoch neskutočnú priechodnosť. 170 mm zdvihy a 2,5” plášte dodali bicyklu v technických pasážach obrovský komfort a mohol som si to „naložiť” bez rešpektu. Oprášili sa mi spomienky na zjazdové bicykle a čo boli schopné zniesť. Toto je model do ozajstných bikeparkov a na drsné trate.



Zároveň, aj keď som vošiel do zavretých točiek, nemal som pocit nemotornosti, a ak som niečo prešiel pomalšie, pripísal by som to mojej nevyjazdenosti. S brzdami Magura som v minulosti nemal veľmi dobré skúsenosti, no teraz ma milo prekvapili svojimi brzdnými vlastnosťami a chodom páčky. Na bike som si veľmi rýchlo zvykol a presvedčil ma, že do budúcna siahnem aj ja určite po vyšších zdvihoch – vtedy sa jazdcovi opäť otvoria iné obzory .



Špecifikácia




Plusy

  • pružinový tlmič
  • zjazdová geometria
  • ochrana rámu
  • ovládateľnosť
  • dobrá priechodnosť
  • komponenty
  • dizajn

Mínusy

  • hmotnosť
  • 27,5” kolesá


Zhrnutie


FR AMR 6.7 pre rok 2019 je rozhodne veľmi zaujímavý bike, ktorý má vychytanú geometriu. Vďaka kvalitným a odolným komponentom je to skôr také enduro, na ktorom sa nemusíte „hanbiť” ísť DH preteky. Pružinový tlmič, ako aj široké plášte trochu uberajú na komforte pri presune. Kým dolu kopcom si to môžete s kľudom pustiť aj do poriadnych kameňov, cesta hore už nebude „s prstom v nose”. Nemôže za to geometria, ani pružina, ale skôr hmotnosť cez 15 kíl. Každopádne, pokiaľ hľadáte bike do bikeparku alebo jazdíte tažké trate plné veľkých skokov a technických úsekov, je to model ako stvorený pre vás.



Odporúčaná MOC je 3 199 € a kompletnú špecifikáciu sa dozviete na domovskej stránke Ghost


Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Per 04.08.2019 (22:52)

27,5 kolesa ako minus ? no zbohom

 
adam.milo111 Per 05.08.2019 (09:16)

Za mňa určite áno, dlhé roky som jazdil 26, potom 27,5" a odkedy som vyskúšal 29" tak iné už nechcem. Bike je daleko rýchlejší či pri zjazdoch alebo presunoch na traily. Veľkým plusom považujem aj lepšiu prejazdnost terenom a za mýtus považujem zlé prejazdy zavretých točiek alebo klopiek zaspanu dobu, kedže značky ako Trek a Specialized už dávno robia endura na 29" dokonca aj zjazdaky alebo prinajmenšom si dávaju 29" v predu a 27,5" vzadu a zrejme nie nadarmo.

 
double Per 05.08.2019 (09:29)

ked nahánaš cas, čo Adam naháňa a to hlavne v nejakej rock-gardenovej palbe tak 29´´ sú rýchlejšie. tie 29´´ enduro bicykle s dobrou geometriou sú rýchlejšie na enduro preteky ako 27,5. asi preto to mínusko. Treba pojazdit na dobrom 29´´ endure a potom hodnotit.

 
motopalic Per 05.08.2019 (11:01)

Za mňa to isté. Odjazdil som všetky veľkosti kolies 26/27.5/29 nejednu sezónu, maratóny/trail/enduro. Na všetky disciplíny 29 jasná voľba 👊

 
Perlicka Per 07.08.2019 (11:05)

vsetko co tu odznelo vzhladom na 29 je podla mojho nazoru pravda, len ste zabudli na jazdcov s kratkymi nohami napr. ja a Troy Brosnan . Sam povedal ze 29 vzadu je pre nho zatial nepredstavitelne, pretoze pri tom zdvihu mu koleso stale vraza do zadku. Kedze vsak nahana sekundy vytiahol teraz vo Val di Sole 29/27.5. Cize casove discipliny zrejme ovladli 29. Napriek tomu v discipline freeride/bikepark podla mna stale prevazuju vyhody 27.5, inak by ani nevznikali take bajky ako (canyon torque, commencal clash...). No a to ze 27.5 cajgel na inu disciplinu ako freeride commencal ani nema pre rok 2020 len potvrdzuje co tu bolo povedane.

 
radohanno 05.08.2019 (08:18)


Přesně tohle mě napadlo?? Proč?? Co je špatného na 27 palcích..Podle mě je to dobrý kompromis mezi 26 a 29..

 
adam.milo111 radohanno 05.08.2019 (09:17)

u veľkosti kolies by som nehladal kompromis, skôr tam hrá rolu fyzika

 
kofollo adam.milo111 05.08.2019 (16:09)

..rad by som vedel, naco v yeti spravili 165tku vyhradne na 27. Tiez zaspali dobu? 🤔 🤷‍♂️

 
adam.milo111 kofollo 05.08.2019 (16:13)

je mnoho výrobcov čo si stoja za 27,5"...za mňa ale áno, zaspali rovnako ako shimano s 12speed. Argumentovat sa dá rovnako že dlhšie ramienko 12tky skor skončí v kolese.

 
motopalic 05.08.2019 (08:28)

Na 27.5 nieje vôbec nič zlé.... Pokiaľ si už neodjazdil sezónu na 29 👅 .... Popadané stromy po hore sú odrazu ako väčšie korene 😁

 
warzone 05.08.2019 (09:51)

Mám model 2016,teda ešte pred "face liftom" a síce som tento nový nejazdil,som rád,že mám práve ten s tou staršou geometriou. Keď som na neho čítal testy a pozeral zmeny v geo,tak je to už naozaj mini dh bikepark bike. Teda niežeby nemal v názve FR a nebol na to určený,ale stratil hravosť a abilitu,ktorú mali tí jeho predchodcovia. Áno,smerom priamo dole môžeš spokojne zavrieť oči a zvezie ťa aj kolmou stenou, ale vo vzduchu s nim už nieje taká zábava a vo viacerých testoch písali, že v užších kľukatých trailoch sa máš problém do zátačiek vopchať.Nieje to prvá značka,čo z enduro bajku urobila takýto položený natiahnutý autobus (myslím wheelbase,nie top tube) a mňa to trochu mrzí kam sa to dostáva.Respektíve ma to pri výbere ďalśieho bajku posúva viac do AM-trail kategórie,kde budem asi viac doma. Na druhej strane vidím aj pozitíva,napríklad že inžinieri popracovali na tuhosti,ktorá pri staršom modeli nedosahuje výkony väčšiny dnešných EN bajkov...(masívnejšie váhadlo,prepracovanejšia zadná stavba,možno väčšie ložiská...).
Nateraz som s mojou 2016tkou čo sa týka geometrie spokojný nado všetko, dám na ňom všetko so svižnosťou,hravosťou a hore to stúpa taktiež dobre.No ďalší bajk bude v podobnej geometrii,aj keď možno s o pár cm menším zdvihom.
Inak pekné čítanie,díky

 
adam.milo111 warzone 05.08.2019 (11:15)

Presne viem o čom píšeš a plne súhlasim. Chvílku som si zvykal nato ako je ten bike vysoký a mal som pocit horšej stability. No po chvílke som si nato zvykol ale rovnako som sa rozhodol pre menšie zdvihy konkrétne Ghost SLAMR (130mm) kde su aj spomínane 29" kolesá a bike zvláda naozaj technické úseky hravo a dokonca je ovela nižší a hravejší.

 
majky358 05.08.2019 (08:31)

radsej miesto +- porovnat s podobnym bajkom v tej cenovej kategorii

 
jKsk 06.08.2019 (21:36)

rafiky rodi su tubeless ready, znamena to, ze uz je v nich tubeless paska?

 
jKsk 06.08.2019 (10:07)

adam, ktory sl amr mas? nehodis test aj nan?

 
adam.milo111 jKsk 06.08.2019 (13:13)

mám SLAMR 6.9 2019, ak bude čas, spravím test

 
Pridaj komentár