Reportáž: Wilier - predstavenie nových modelov spolu s návštevou fabriky
Nahliadnite do zákulisia jedného z klasických výrobcov bicyklov, ktorý predstavil viaceré novinky.
Začiatkom júna zorganizoval Wilier prezentáciu nového cestného modelu Zero SLR, pričom pri tejto príležitosti bola pre zúčastnených aj ukážka samotnej fabriky, ktorú som s nadšením využil.Pod Monte Grappa
Samotná fabrika sa nachádza v meste Bassano del Grappa na severe Talianska v regióne Veneto - priamo na úpätí nielen cyklisticky známeho vrchu Monte Grappa. Značka nedávno rozšírila svoje výrobné a kancelárske priestory o novú budovu, kde sa odohrávala časť prezentácie nových modelov a použitých technológií.V tejto novej prístavbe sa nachádza aj tzv. showroom historicky dôležitých modelov, ktoré budovali unikátne meno tejto talianskej značky. Ide napr. o bicykel, na ktorom jazdil Alessandro Ballan, či víťazi etapy na MTB etapáku Cape Epic, Johnny Cattaneo a Louis Meija.
Fiorenzo Magni - líder tímu Wilier Triestina v rokoch 1948 až 1950, víťaz Giro d’Italia 1948, Okolo Flámska 1949 a 1950, za čo získal svoju prezývku Lev Flámska.
Marco Pantani - cyklistická ikona - v roku 1997 vyhral Giro d’Italia aj Tour de France, kde zároveň urobil rekord v stúpaní do strediska Les Deux Alpes, ktorý doteraz nebol prekonaný.
Alessandro Ballan - majster sveta z roku 2008 a víťaz Okolo Flámska 2007.
Časovkársky špeciál Marca Pantaniho.
Detail kokpitu časovkárskeho špeciálu.
Unikátny odtieň Ramato
Wilier funguje tak ako väčšina hlavných výrobcov bicyklov a rámy si nevyrába vo svojom talianskom sídle, ale vozí hotové rámové sady z Ázie aj s nástrekom a povrchovou úpravou. Tu mi nedá nespomenúť pre značku Wilier charakteristický nástrek s menom Ramato. Tento odtieň vznikol už v roku 1946. Jedná sa o unikátny medený odtieň na pochrómovanom podklade, ktorý už niekoľko desaťročí sprevádza túto značku a v poslednom období zažíva svoju renesanciu. Naživo je táto farebná variácia ešte viac pôsobivá, ako keď som ju doteraz videl iba na fotografiách.Originál ramato farba na reštaurovanom stroji.
Aktuálny ramato odtieň na súčasných modeloch.
Montážny proces
Samotná montáž bicyklov prebieha podobne ako u časti konkurencie - jeden operátor má na starosti zloženie celého bicykla. Tým pádom sa proces montáže o niečo predĺži, ale na druhú stranu je operátor podvedome ešte viac motivovaný odviesť 100% prácu, keďže je zodpovedný za celý proces montáže.Na záver factory tour sme si prešli nové priestory expozície takmer všetkých aktuálne vyrábaných modelov vrátane prototypov. Ale o tých až v ďalšom článku.
Komentáre Zobraziť komentáre (0)
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre