Test: Panaracer GravelKing - pre mňa najlepší gravel plášť

Test: Panaracer GravelKing - pre mňa najlepší gravel plášť

21 komentárov

Henry33 28.08.2019 18 fotografií   Univerzalny Gravel Panaracer Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Plaste

Keď sa ma niekto opýta, aké sú pre mňa najlepšie pneumatiky na gravel bicykel, tak bez zaváhania odpoviem, že GravelKing. Ak sa chcete dozvedieť prečo, čítajte ďalej.

 

Tento rok som si urobil radosť a doprial som si nový gravel, nakoľko som presvedčený, že toto je bicykel, ktorý sa dá použiť na všetko a nepotrebuje toľko servisnej lásky ako Rallon. Samozrejme, jeden som už doma mal, ale ten mi skonfiškovala manželka... Alebo som len potreboval výhovorku na kúpu nového? To nie je teraz podstatné, hlavné je, že všetko dopadlo dobre a jedného pekného dňa som dostal dobrú správu z MTBIKER-u o vybavení objednávky.



Asi už viete, že som sa rozhodol pre Ghost RoadRage Fire 6.9, ktorý prišiel na poriadne širokých pneumatikách od WTB. Tie to mali spočítané už od začiatku a ešte pred samotnou kúpou boli odsúdené na výmenu. Nevedel som si predstaviť jazdiť na takto agresívnych pneumatikách do práce, čo bude väčšina času, ktorý strávim na tomto bicykli.



Aké vlastne potrebujem?


Moderné gravel bicykle sú veľmi univerzálne stroje, ktoré dokážu jazdiť v rôznorodom teréne. Práve pri tejto kategórii je veľmi náročné vybrať si správne pneumatiky. Pri enduro bicykli to je veľmi jednoduché, tam chcem čo najväčší grip a nejaký odpor na ceste vôbec neriešim.

Tak isto na cesťáku ma zaujíma predovšetkým, aby sa to čo najlepšie odvaľovalo a čo najmenej sa stratili moje drahocenné watty. Pri gravel treba tak trochu z každého, a preto je dôležité si ešte pred kúpou nových plášťov dobre rozmyslieť, čo budem jazdiť najviac. Gravel pneumatiky budú vždy o kompromisoch, avšak treba nájsť také, kde ten kompromis bude cítiť čo najmenej.



My už máme niečo nalietané


Moje rozhodovanie o nových pneumatikách bolo ukončené ešte pred kúpou nového bicykla, nakoľko jazdím Panaracer GravelKing na Gt-čku. Máme spolu nalietaných už 3 000 km, a tak môžem objektívne zhodnotiť ich výkon. Na Ghosta som však zvolil trošku širšiu pneumatiku, a to konkrétne 38C a taktiež verziu TLC, nakoľko mám v pláne konvertovať na bezduše.



Panaracer, ktorý mimochodom patrí pod gigant Panasonic, vyrába cestné a gravel plášte stále v Japonsku a kladie dôraz na vysokú kvalitu. Nie som žiadny „gumársky expert”, ale už na prvý pohľad a dotyk je jasné, že tu sa na materiáloch nešetrilo.



Použitá zmes je označená ZSG (Zero Slip Grip) a grip pneumatík je veľmi návykový - či už na mokrom alebo suchom povrchu. Jednu nevýhodu vidím v tom, že pneumatiky (hlavne po umytí prachu z povrchu) veľmi rady zbierajú kamienky a vystreľujú ich do vás počas jazdy. Je to podobné ako keď si operiete Fiveteny, idete prvýkrát jazdiť a zbierate všetko zo zeme.



Aj keď je vzor na prvý pohľad dosť agresívny, na spevnenom povrchu pneumatiky nekladú skoro žiadny odpor. Cestou do práce som sa na WTB veľmi trápil a nevedel sa dostať konzistentne cez 30 km/h dlhodobejšie. S GravelKingom jazdím nad túto rýchlosť v pohode a bez väčšieho úsilia.



Už to nie je len asfalt


S príchodom nového bicykla sa trošku viac posúvajú moje očakávania od gravel segmentu. Už to nie je len jazdenie po poľných cestách a asfalte, ale čoraz častejšie beriem bicykel aj na traily, kde by som si minulý rok nevedel predstaviť ísť na pevnom bicykli. V tomto veľmi pomáha karbónový rám Ghostu, ktorý toho pohltí veľa, avšak to je na iný článok.



Plášte prišli deň pred plánovanou dovolenkou v Taliansku pri jazere Ledro. Pri vybaľovaní oboch gravel bicyklov na GravelKingoch som si pripadal ako nejaký „salesman“ pre Panaracer. Až v ťažšom teréne som dokázal oceniť a využiť GravelKing naplno. Aj keď času pre seba som mal veľmi málo (nakoľko toto bola rodinná dovolenka), stihol som si naplánovať nejaké chuťovky.



Asi tou najlepšou bola jazda po ceste Ponale, ktorá spája jazero Ledro s jazerom Garda. Ide o starú cestu, ktorá s vybudovaním nového tunela teraz slúži cyklistom a turistom. Špecifikom tejto cesty je, že tu nájdete skoro všetky povrchy od asfaltu až po prírodne hlinové úseky. Ideálne na test plášťov, hlavne ak sa sem vyberiete na gravel bicykli.

Jemný štrk striedali väčšie ostré kamene veľkosti pomaranča, a tak bolo treba mať oči na stopkách. Párkrát sa mi však podarilo trafiť taký pekný kúsok, až som zastavil a pozeral plášť, či nie je rozseknutý. GravelKing je vybavený anti-flat ochranou na celom behúni (vrátane bočnice), a tak je veľmi ťažké dostať defekt.



Ochrana proti defektu funguje zatiaľ stopercentne a defekty sa mi vyhýbajú oblúkom. A za spomínaných 3 000 km som nemal defekt ani raz, a to jazdím veľmi nízke tlaky, hlavne na nespevnenom povrchu.



Ak si však myslíte, že pri takejto ochrane sa to musí odzrkadliť na hmotnosti, tak vás sklamem - pri šírke 38C je to príjemných 420 g. Len pre porovnanie, pôvodné WTB vážili 650 g. Len na plášťoch sa mi tak podarilo ušetriť 460 g.



Pneumatiky znesú až 60 psi pri aplikácii bez duší, čo je výhoda, ak chcete v lese jazdiť čo možno najnižšie tlaky, ale cestou z neho to švihať po asfalte na rozumnom tlaku.



Návykové ako drogy


GravelKing je taký dobrý, že sa k nemu budem vracať už asi stále. Vyskúšal som už veľa pneumatík na rôznych testovačkách, avšak ani o jednej si nedovolím tak jednoznačne prehlásiť, že je to výborná gravel guma, ako práve o GravelKingu. Toto je jediný komponent, pri ktorom nepotrebujem rozmýšľať a čítať rôzne recenzie predtým, ako sa rozhodnem pre kúpu.



Som rád, že som pred viac ako rokom mal možnosť tieto gumy vyskúšať, lebo inak by som si ich asi nikdy nevybral, keďže u nás sa o nich veľmi nevie a hlavne je málo ľudí, čo ich vyskúšali. Za mňa osobne ich môžem jedine odporučiť ak máte podobné požiadavky na gravel plášte...

Doporučená cena sa pohybuje okolo 40 € a viac info nájdete na stránke dovozcu, ktorým je Sloger.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Poznámka redakcie: Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Podobné články

Komentáre

blackman 28.08.2019 (10:28)

Hennry oprav si popisy, pises o GravelKingoch SK, Gravelking je slick. Jazim Gravelkingy SK v sirke 43 a Gravelkingy v sirke 32(oba ako tubeless). Su to skvele plaste a ked budes hladat nieco rychlejsie tak urcite vyskusaj aj Gravelkingy https://static.bike-components.de/cache/p/xl1/6/1/Panaracer-GravelKing-TR-28-Faltreifen-black-brown-40-622-700x38C--61146-269396-1558694859.jpeg
Ako spominas, pozor na model SK, dost kamienkuje.

 
Jano1987 28.08.2019 (10:16)

Môžem sa spýtať, že aké WTB ste mali predtým? Ja mám momentálne WTB Riddler Comp 700x37c že aké by teda boli v porovnaní s nimi možno.

 
Hazard Jano1987 28.08.2019 (12:01)

Jano1987 Máme rovnaký bicykel, a keď skončia Riddlery, tak idem do tohoto Gravelkinga SK. Inak neviem ako ty, ale ja som mal Riddlery TCS Light/Faastrolling a nie comp ako je písané v popise na stránke. Inak majú cez 900 km a už vidno na zadnom opotrebenie. takže tipujem max 1500 km...

 
Jano1987 Hazard 28.08.2019 (13:20)

Hazard ja som kupoval CTM Koyouk 1.0 a podľa popisu tam je comp, tak neviem kde je pravda. Osobne by som skôr šiel možno do nejakých 32-35c, ako znova do 37c.

 
Hazard Jano1987 28.08.2019 (18:45)

Pravda je to čo máš napísané na plášti...

 
Henry33 Jano1987 02.09.2019 (13:17)

Ahpj ja som mal predtym Ranger.

 
DanielH 28.08.2019 (10:24)

Pekny gravel a test. Ja mam G-One od Schwalbe a som tak isto velmi spokojny. Ale mozno skusim tieto ked G-One pojdu do dochodku.

 
blackman DanielH 28.08.2019 (10:29)

Skus, ja som prechadzal na Gravelkingy prave z G-One a Panaky su podla mna o dost lepsie plaste.

 
desertfremen blackman 28.08.2019 (11:26)

A v čom sú lepšie ako G-ONE? Podla mňa Gravel King má veľký valivý odpor na asfalte (pri pohľade na dezén) a to je pre mňa najviac podstatný faktor kedže asfalt u mňa výrazne prevyšuje nad lesnými hlinenými cestami. A cena (40 Eur) je tiež cez čiaru. Som ochotný zaplatiť do 30 Eur za plášť max . Ideálne tak do 25 Eur za plášť.

 
blackman desertfremen 28.08.2019 (12:04)

Gravelkingy maju mensi valivy odpor ako G-One. Gravelking SK ma lepsi grip, odolnejsi voci defektom a zivotnost je tiez lepsia. G-one mi mizol pred ocami. Gravelkingy (aj Gravelking SK) su lacnejsie ako G-one.
https://www.bike-components.de/de/s/?keywords=gravelking
https://www.bike-components.de/de/s/?keywords=G-one

 
andRay86 desertfremen 28.08.2019 (13:00)

ak jazdis hlavne asfalt tak odporucam Slick verziu GravelKingov (35€) Mozem len potvrdit tvrdenie z clanku, ze su to najlepsie plaste pre gravel. Pouzivam ich bezdusovo a zatial maximalna spokojnost, rovno som kupoval dalsi par na "sklad". https://www.bike24.com/p2270121.html

 
Zahir 28.08.2019 (10:38)

Soráč, ale pre mňa je to hybrid, ani horský - ani cesťák...

 
Sarinator 28.08.2019 (10:41)

Vyborny report dakujem, ja som dlho jazdil Author Rolling Stone 700x42 a som bol strasne spoko ale vaha bola strasidelna .

 
Synak 28.08.2019 (14:51)

ja jazdim gravelking slick tlc 32C na gt grade a to som dal tento rok s nimi 2 cesne cyklomaratony tento tyzden som menil predny za zadny lebo zadny je dost zjazdeny na prednom ani nevidet (4000km) musel som s nich povyberat spony a to som si mylslel ze som defekt nemal vobec ale to som o nich len nevedel odporucam

 
sw76 28.08.2019 (22:30)

Ahoj, mohol by si mi prosim ozrejmit co znamena za 38kou to "C"? Mam prakticky novy trekovy bike s tymito pneu: Giant CrossCut S, 700x38, Deflect 2 puncture protection ale C sa tam neuvadza.
Dakujem

 
Henry33 sw76 02.09.2019 (13:24)

To C neznamena nic a je to uz len asi historicka relikvia z cias ked 700c oznacoval priemer kolesa a to C znacilo patku na rafiku. Dnes vsak uz len podla sirky vyberaj a to C nech ta nematie nakolko nie kazdy vyrobca to C uz pouziva.

 
VoRoN 29.08.2019 (07:04)

Vdaka za super recenziu.
Na jar si chcem zaobstarat gravel, priebezne si robim prieskum a zda sa, ze plaste uz mam vybrane

 
blackman 30.08.2019 (20:27)

Henry33 nie je ti malý ten prevodník? To vyzerá tak na 36-38 zubov.

 
Henry33 blackman 02.09.2019 (13:18)

36 zubov a zatial staci na rovine to v klude da 40 a to mne bohato postacuje

 
subaroSti Henry33 07.09.2019 (21:45)

Ja som prehodil kluky GX z Lectora a dal som 38 z. pílu...za pár šupov z Ali.Funguje parádne a príde mi to ako fajn kompromis.Išiel som na tom už aj asfaltku na Sitno a dalo sa to pekne (kto pozná vie aký tam je stupák)

 
matho010 31.08.2019 (07:05)

Nj, jazdim sirku 38C tubeless a za tri mesiace druhy defekt na makadame a celkom velky tak ze tmel mal dost problem, oba na prednom kedze pri zjazde na graveli je dost vahy na nom, takze pozor na to, makadam je teraz pri vjazde na akukolvek lesnu cestu

 
Pridaj komentár