Súťaž: Užite si atmosféru Tour de France na vlastnej koži

Už 16 rokov spolupracuje automobilka ŠKODA AUTO s Tour de France. Vďaka tomuto partnerstvu môžete vyhrať skvelé ceny na čele s preletom helikoptérou nad pelotónom „Starej dámy.”

Medzinárodná cyklistická elita sa na štarte 106. ročníka tradičných pretekov zišla 6. júla v belgickom Bruseli - vzdali tak poctu päťnásobnému víťazovi Tour Eddy Merckxovi. Spolu s 34 vyhratými etapami je Belgičan doteraz držiteľom rekordu v tejto disciplíne.

Trať s celkovou dĺžkou 3 640 kilometrov prejde 176-členný peletón v 21 etapách. Medzi najzaujímavejšie úseky trate patria horské trasy v Alpách, kde profesionáli zdolajú okrem iného aj priesmyky Col de Cars, Col d’Izoard a Col du Galibier. 28. júla dorazí peletón do cieľa na slávnom parížskom bulvári Champs-Élysées.

Tohtoročná Tour de France sa nám pekne rozbehla a hneď od úvodných etáp sledujeme napínavé a prekvapivé momenty. Slovenského fanúšika, samozrejme, najviac zaujíma Peter Sagan a jeho útok na historické prvenstvo v počte získaných zelených dresov na najprestížnejších etapových pretekoch. Poradí si so svojimi súpermi a bude sa v Paríži radovať zo zeleného dresu? To všetko sa dozvieme koncom júla.

ŠKODA a Tour de France

Spoločnosť ŠKODA AUTO podporuje známe cyklistické preteky od roku 2004. V tomto roku je už šestnásty raz v pozícii oficiálneho partnera a tiež dodávateľa. Na tohtoročnej Tour de France jazdí 250 usporiadateľských a sprievodných automobilov tejto tradičnej českej automobilky. Počas pretekov bude logo ŠKODA zdobiť tiež zelený dres pre najlepšieho šprintéra, ktorý spoločnosť sponzoruje už piatykrát za sebou.

ŠKODA je tiež exkluzívnym partnerom oficiálnej aplikácie Tour de France, vďaka ktorej budú mať fanúšikovia vždy aktuálne informácie. Popri priebežnom poradí a novinkách ponúkne aj sledovanie v reálnom čase s pomocou GPS, profily jazdcov a množstvo ďalších zaujímavostí. Aplikácia je zdarma na stiahnutie pre operačné systémy Android a iOS.

V čele peletónu bude aj tento rok mimoriadne vozidlo značky ŠKODA. Na červeno lakovaná ŠKODA SUPERB sa na tri týždne stane mobilným dispečingom riaditeľa pretekov, Christiana Prudhomma. Odtiaľ bude s pomocou najmodernejšej komunikačnej techniky riadiť celé preteky.

Ako jediné vozidlo v štartovom poli bude ŠKODA SUPERB spolu s cyklistami prechádzať aj cieľom. Okrem toho je možné pomocou tlačidla zo zadného radu sedadiel otvoriť panoramatickú strechu. Riaditeľ tak môže vidieť pelotón z tej najlepšej pozície predtým, než dá pokyn na štart etapy.

Súťaž o VIP-výlet na Tour

ŠKODA si pre fanúšikov cyklistiky pripravila aj tento rok unikátnu súťaž, ktorá prebieha v troch kolách. Pred každým kolom je potrebné vyplniť kvíz obsahujúci otázky s viacerými možnosťami odpovedí, ktoré sa týkajú Tour de France. Každý sa má možnosť zapojiť do všetkých troch kôl súťaže a vyhrať tak zaujímavé ceny, vrátane exkluzívneho VIP zájazdu na Tour de France a preletu helikoptérou nad pelotónom.

Okrem hlavnej ceny určite poteší aj originál zeleného dresu s podpismi všetkých jazdcov, ktorí ho tento rok získajú. Už teraz vieme, že medzi nimi nebude chýbať náš Peter Sagan a my už len dúfame, že dres zostane pevne v jeho rukách až do Paríža. Podrobné informácie a kompletné pravidlá súťaže nájdete na tomto odkaze.

Tour de France je už v plnom prúde a vy si ju môžete vďaka ŠKODA AUTO užiť aj na vlastnej koži. A práve ročník 2019 môže byť pre vás ten zlomový. Môžete ho vidieť na vlastné oči a privoňať si k atmosfére najsledovanejších cyklistických pretekov sveta.

Zdroj fotografií: FB/Le Tour de France, ŠKODA AUTO

Peter Sagan a pamätné dni jeho kariéry

Slovensko malo priemerných športovcov. Malo dobrých športovcov. Malo vynikajúcich športovcov. A potom je tu Peter Sagan.
Tour de France 2023 (3. časť) - zaslúžené double Jumba

Rozhodujúci týždeň a celý 110. ročník „Starej dámy“ je za nami. Ako to nakoniec dopadlo?
Tour de France 2023 - vzostupy a pády (2. časť)

Druhý blok Starej dámy nás z Centrálneho masívu previedol do Álp. To znamená jediné – krásne vrchárske súboje, divoké zjazdy... a, samozrejme, niekoľko prekvapení.