Unboxing: Cannondale Topstone Carbon 105 - pruží aj bez tlmičov

Rok 2019 bol pre značku Cannondale plodný, predstavila niekoľko noviniek, medzi nimi aj úplne nový koncept gravel biku pod názvom Topstone. My sme mali možnosť pozrieť sa na verziu pre r. 2020 s označením Cannondale Topstone Carbon 105.

Nie je gravel ako gravel. Nejaký sa hodí na "dupačky" a skôr na pevný povrch, iný je pripravený na montáž nosičov, odvezie dostatok vody a pohodlie je prvoradé. A k tej druhej kategórii sa prikláňa práve Topstone. Okrem iného sa pozrieme na zaujímavý koncept pruženia Kingpin a nový senzor vyvinutý so spoločnosťou Garmin.

Všetko precízne zabalené, zábavne pôsobí potlač krabice s rozborom stredového zloženia. Pribalené bezdušové ventilky naznačujú, že s týmto variantom sa vážne počíta. Výrobca uvádza možnosť použitia obutia až do šírky 42 mm.

Kotúčové brzdy sú vo svete gravel základnou esenciou. V tomto prípade spolupracuje hydraulická brzda Shimano 105 s kotúčmi o veľkosti 160 mm (centerlock).

Čistý dizajn s dôrazom na aerodynamiku je typický pre všetky nové modely značky Cannondale.

Sedlo Fabric vyzerá pohodlne a spolupracuje so sedlovkou, ktorá pri jazde v sedle pruží. Spolu so systémom Kingpin zabezpečujú teoretický zdvih zadnej stavby 30 mm.

Bicykel je osadený mechanickou sadou Shimano 105, zadný prehadzovač má dlhšie ramienko, takže je „ready“ na ľahšie prevody. Tu kazeta 11-34 zubov spolupracuje s kľukami z dielne Cannondale a prevodníkmi FSA 46/30.

Cannondale možno systémom Kingpin definuje nový štandard pruženia pre gravel svet. Ukáže budúcnosť. Pohyb zadnej stavby je postavený na systéme ohybu samotného materiálu pri strede a naopak, pri napájaní zadnej stavby k sedlovej trubke slúži oska. Čisté, bezúdržbové a funguje aj pri jazde zo sedla (rozdiel oproti pruženiu len sedlovky).

Rám je pripravený na montáž až 3 košíkov na vodu. Na prednej aj zadnej vidlici sú závity pre nosiče batožiny.

Vďaka karbónovému rámu a napriek hliníkovým komponentom ako predstavec, riadidlá a sedlovka sa hmotnosť neprehupla cez 10 kg.

Senzor Cannondale vyvinuli so spol. Garmin, takže o skúsenosti núdza nebola. Toto riešenie spolupracuje s aplikáciou a automaticky zaznamenáva údaje ako prejdené km, čas, kalórie, ušetrené emisie a sama vyhodnotí, kedy s bicyklom treba zájsť na plánovaný servis. Baterka vydrží asi rok.

Cena daného modelu je 2 679 €. Tento bicykel nájdete aj na našom MTBIKER shope.

Špecifikácia a geometria

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100% nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.