Reportáž: Finále Detskej Tour v Košiciach plné výhier

V poradí už šiesty ročník obľúbenej Detskej Tour Petra Sagana je úspešne za nami. Bolo to vôbec prvýkrát, keď sme sa stretli v okolí metropoly východného Slovenska.

Lyžiarsky areál v Jahodnej pri Košiciach poskytol 22. septembra okrem nádhernej prírody aj náročnejšiu trať, ktorá preverila schopnosti nádejí cyklistiky. Pri pohľade v cieli bolo jasné, že nielen víťazi, ale aj deti na nižších priečkach zo seba vydali všetko. Bolo to teda finále, ako sa patrí. A nielen po športovej stránke, keďže už tradične bohatý sprievodný program bol ešte bohatší. O zábavu sa starali bubeníci, kúzelník, návštevníci si mohli pozrieť ukážky workoutu a svoje umenie prišli ukázať aj majstri v BMX Freestyle na triple rampe.

Výnimočná cena

Najväčší záujem pochopiteľne vzbudzovalo dianie na trati a to už od tých najmenších. Rozhodovalo sa nielen o umiestnení v týchto pretekoch, ale aj o konečnom výsledku jednotlivých kategórií. A naozaj do poslednej chvíle. Napríklad v kategórii mini chlapci, kde Milan Húsenica s Richardom Ondákom dotiahli celoročné naťahovanie sa o líderstvo do dokonalosti a aj v posledných pretekoch predviedli divákom napínavý súboj so šťastným koncom pre Milana Húsenicu. A ten šťastný koniec pre Milana platí niekoľkonásobne, keďže pre celkových víťazov jednotlivých kategórií bola pripravená výnimočná cena od generálneho partnera Detskej Tour, Slovenskej sporiteľne: letecký zájazd na Majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike pre 3 šťastlivcov vylosovaných spomedzi celkových víťazov. Do Yorkshiru pocestujú spolu s Milanom Húsenicom ešte aj Terézia CiriakováMatúš Lipničan, víťazi kategórií staršie žiačky, resp. starší žiaci.

Skvelé súboje

Poďme ale po poriadku. Aj posledné podujatie tejto edície Detskej Tour Petra Sagana zvládla najrýchlejšie medzi mikro dievčatami Ella Trochanová. V rovnakej chlapčenskej vekovej kategórii dominoval Leo Horváth. Mili dievčatám kraľovala Sofia Matiesková a spomedzi chlapcov dosiahol najlepší čas Kristián Ďurec s dvojsekundovým náskokom na Quida Pokorného. Ešte napínavejšie to bolo medzi mini dievčatami. O víťazstvo sa bojovalo až do cieľa, víťazka Karolína Hajduková predstihla Alexandru Kadlecovú o pol sekundy. Spomínaný Milan Húsenica si v závere dokázal vybudovať pohodlný náskok a ovládol kategóriu mini chlapcov.

Medzi žiakmi dominovali Vanesa Šatková (mladšie žiačky), Michal Šichta (mladší žiaci) po dramatickom súboji s Jakubom Mikušom, Terézia Ciriaková zvíťazila s pohodlným náskokom. Na rovnakej trati bojovali ešte aj v rodičovskej kategórii ženy, kde zvíťazila tak ako jej syn Michal aj Martina Šichtová. No a pre starších žiakov a mužov si organizátori pripravili bonbónik v podobe lesného výjazdu na zjazdovku a zjazdu serpentínami dole. To už si vyžiadalo nielen kondíciu, ale aj výborné jazdecké a zjazdárske zručnosti. Najlepšiu aktuálnu formu preukázal medzi staršími žiakmi Ján Vierik, ktorý dominátora tejto kategórie Matúša Lipničana zdolal o jeden a pol minúty. Medzi mužmi zvíťazil s prehľadom Slavomír Fedoročko.

Zoznam celkových víťazov Detskej Tour Petra Sagana 2019 po 9 kolách

Zuzana Kadlecová (Ženy), Nové Mesto nad Váhom
Tomáš Černák (Muži), Urmince

Vidíme sa v roku 2020

Sme radi, že náš pelotón dosahuje čísla atakujúce 4 tisíc účastníkov. Chodia sem už pravidelne okrem detí zo Slovenska aj pretekári z Českej republiky a aj Maďarska. Veľmi si vážime každého, kto na Detskú Tour zavíta. Sme radi, že bicyklovanie je zábava a veríme, že nám zachováte priazeň aj v nasledujúcich rokoch. Tešíme sa na vás na jar 2020 pri už siedmom pokračovaní našej spoločnej Detskej Tour Petra Sagana.