Zdroj: FB/CTM

Minule som sa tak zamýšľal a uvažoval nad tým, prečo sa v poslednej dobe množstvo ľudí tak negatívne vyjadruje na adresu elektrobicyklov. Ja som v ňom napríklad našiel super spôsob, ako si užiť jazdu aj s manželkou.

Mnohokrát som na bicykli sám. Naháňam kilometre, chcem si zašportovať, no túžil som, aby som do toho niekedy zapojil aj manželku. A v podstate to chcela aj ona. Máme za sebou veľa výletov, kedy sme obaja využili klasické biky. No chcel som nájsť spôsob, ako čas s manželkou na dvojkolesovom miláčikovi premeniť na poriadny tréning. A tak sme jej zapožičali e-bicykel.


Skúsili sme to na Tokaji

Chcel som spojiť výlet, dobrý tréning a čas s manželkou do jedného dňa. Z tohto výpočtu mi vyšiel elektrobicykel. Pozreli sme sa na miesta, ktoré sme chceli vidieť, manželka to zvládla s prstom v nose a ja som si zajazdil na hornej tepovej hranici. Postrehy z tohto dňa vám skúsim dnes predostrieť. Nechcem vás o ničom presviedčať. Veď prečo by som to aj robil. Len píšem o svojej skúsenosti.

Určite viac výhod 

Ako to vnímala manželka a aké výhody postrehla? Sadli sme si, vytiahli papier a poznačili pár bodov, ktoré sa posnažím teraz pretaviť do zmysluplných viet.

Najväčším prekvapením bol pre ňu pohon. Keďže predtým nemala tú česť s elektrobicyklom, tak pomoc pri šliapaní bola vec, ktorú vnímala pozitívne. Stačilo sa dvakrát poriadne oprieť do pedálov a už bola predo mnou. Zo začiatku stačila malá podpora pohonu, v kopcoch či na veterných rovinkách si to jednoducho zvýšila. Snažila sa ma takto motivovať, aby som sa vzadu neflákal. Rozloženie síl nebolo až takým problémom. Skôr sa zamerala na rozloženie kapacity batérie. Veľkú váhu tu zohrala psychika. Predtým sa bála absolvovať 40 či 50 kilometrov. Čo ak nebude vládať? Ako dôjdeme domov? Pri e-biku sa už toto neriešilo a šlo sa jej ľahšie. A keď nás na ceste postretlo nejaké stúpanie, problém sme v tom nevideli. To isté platí aj o protivetre.

A ako som to vnímal ja, zo sedla klasického MTB? Len a len pozitívne. Naháňať sa a makať, aby som vôbec stačil manželke, bol skvelý pocit. Riešil som len seba, svoj výkon, svoje sily a o manželku som sa v tomto smere nebál. Ak sa vietor stočil a šli sme mu oproti, mať takéhoto „domestika“ na elektrobicykli nie je vôbec zlé. No, gentlemanské gesto to nebolo, ale nevyužijete to? Kým šliapala do pedálov, aj ovládateľnosť vyzerala veľmi dobre.


Nájdu sa aj nevýhody

Pozrieme sa aj na nevýhody, ktoré sme postrehli. Aj tu sme postupovali obdobne. Na papieri zapísané „mínuská“, ktoré dám teraz do zmysluplného odstavca.

Problémy nastali, keď sa baterka na konci dňa začala vybíjať. Kapacitu vám bohužiaľ neviem povedať, ale určite sme nemali požičaný top model elektrobicykla. A bez elektrickej podpory to ide s 20-kilovým bicyklom veľmi ťažko. Spasilo ju to, že druhá polovica trasy bola prevažne dolu kopcom a zvyšok baterky si šetrila na posledné kilometre po rovine. Neviem, ako by to bolo, ak by pred nami vyrástlo nejaké stúpanie. Ak tu bol protivietor, tak „domestikom“ som bol už ja. Manipulácia pri odkladaní bicykla na konci dňa bola tiež trošku náročnejšia. Manželka sa tiež posťažovala na „nepraktickosť“ tohto modelu. Nemala si kam odložiť vodu. Ale to nie je nevýhoda e-biku ako takého, ale tohto konkrétneho bicykla.

A ako som to videl ja? Nevýhody som nijako nevnímal. Veď šliapala tak ako predtým, šla podobnou rýchlosťou ako predtým. Všetko som si uvedomil až večer, keď priznala, že druhá polovica bola trošku náročnejšia. To je tá dvojsečná zbraň „elektriky“. Kým máte nabité, tak je to paráda. Len treba dávať pozor, aby kapacita batérie vydržala. Už som spomínal, že sme mali bicykel, ktorý patrí k úplne základným modelom. Situácii, že vám dôjde batéria, sa vyvarujete vhodne zvoleným bicyklom s dostatočnou kapacitou batérie.


Na záver mi však po podčiarknutí všetkých výhod a nevýhod určite vychádza výsledok, že elektrobicykel bol dobrý nápad. V budúcnosti si ale budem musieť overiť, aký typ bicykla si prenajmeme. Tu sme sa ako „e-začiatočníci“ nechali uspokojiť informáciou, že v penzióne nám prichystajú jeden elektrobicykel a jeden MTB. Viac sme neriešili. No nie je elektrobicykel, ako elektrobicykel. Ak by bola kapacita batérie postačujúca, tak výlet by nemal žiadnu chybu. Vlastne jednu predsa len mal. Zle som odbočil. A o čom to vlastne rozprávam? V septembri bol na MTBIKER uverejnený tento tip na výlet, ktorého som autorom. V ňom si môžete prečítať, kde sme boli, aké miesta sme navštívili a ako som si parádne zatrénoval aj vďaka e-biku.


Drvivú väčšinu našich výletov sme absolvovali na klasických bicykloch. E-biky sme nijako neriešili. No zistil som, že aj pre nás môžu byť v určitom prípade výhodné. Pri písaní mi napadlo aj toto video od Imromana, ktoré patrilo inak medzi najobľúbenejšie z roku 2019. Aj tento pár našiel výhodu elektrobicykla. Takže s manželkou nie sme určite prví ani poslední.


A aké sú vaše skúsenosti s touto kombináciou – klasický bicykel + elektrobicykel? Čo vychádza vo vašom výpočte? Teším sa na zaujímavé postrehy v komentároch .
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.

[Foto na úvode: FB/CTM]

report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Pozvánka: MTBIKER komunitná jazda Podpoľanie - objav s nami lazy
Koncom mája sa spoločne aj s našimi horskými tátošmi prenesieme do filmu „Na samotě u lesa“. Presne toto spolu s nádhernou prírodou nás totiž čaká na ďalšej komunitnej jazde – tentokrát na malebnom Podpoľaní.
Plánovanie trasy v neznámom prostredí
Pre niekoho je to možno prežitok, no ja si rád robím domáce úlohy. Pozrime sa, čo všetko poctivá príprava obnáša.
Test: Tern Orox - cargo e-bike na každú situáciu
Kam by ste išli, ak by vás bicykel mohol zobrať kdekoľvek? Alebo odviezť čokoľvek, pretože bicykel to zvládne? To sú otázky, na ktoré vám Orox zodpovie s prehľadom.
keyboard_arrow_up