Zdroj: FB/CTM

Na ebiku s manželkou - skúsenosti a postrehy

3838 komentárov

Habci 06.03.2020   Elektrobicykle Pohon Zeny Ebike Vyjazd Horska Cyklistika Slovensko Vylet

Minule som sa tak zamýšľal a uvažoval nad tým, prečo sa v poslednej dobe množstvo ľudí tak negatívne vyjadruje na adresu elektrobicyklov. Ja som v ňom napríklad našiel super spôsob, ako si užiť jazdu aj s manželkou.

 

Mnohokrát som na bicykli sám. Naháňam kilometre, chcem si zašportovať, no túžil som, aby som do toho niekedy zapojil aj manželku. A v podstate to chcela aj ona. Máme za sebou veľa výletov, kedy sme obaja využili klasické biky. No chcel som nájsť spôsob, ako čas s manželkou na dvojkolesovom miláčikovi premeniť na poriadny tréning. A tak sme jej zapožičali e-bicykel.



Skúsili sme to na Tokaji


Chcel som spojiť výlet, dobrý tréning a čas s manželkou do jedného dňa. Z tohto výpočtu mi vyšiel elektrobicykel. Pozreli sme sa na miesta, ktoré sme chceli vidieť, manželka to zvládla s prstom v nose a ja som si zajazdil na hornej tepovej hranici. Postrehy z tohto dňa vám skúsim dnes predostrieť. Nechcem vás o ničom presviedčať. Veď prečo by som to aj robil. Len píšem o svojej skúsenosti.

Určite viac výhod 


Ako to vnímala manželka a aké výhody postrehla? Sadli sme si, vytiahli papier a poznačili pár bodov, ktoré sa posnažím teraz pretaviť do zmysluplných viet.

Najväčším prekvapením bol pre ňu pohon. Keďže predtým nemala tú česť s elektrobicyklom, tak pomoc pri šliapaní bola vec, ktorú vnímala pozitívne. Stačilo sa dvakrát poriadne oprieť do pedálov a už bola predo mnou. Zo začiatku stačila malá podpora pohonu, v kopcoch či na veterných rovinkách si to jednoducho zvýšila. Snažila sa ma takto motivovať, aby som sa vzadu neflákal. Rozloženie síl nebolo až takým problémom. Skôr sa zamerala na rozloženie kapacity batérie. Veľkú váhu tu zohrala psychika. Predtým sa bála absolvovať 40 či 50 kilometrov. Čo ak nebude vládať? Ako dôjdeme domov? Pri e-biku sa už toto neriešilo a šlo sa jej ľahšie. A keď nás na ceste postretlo nejaké stúpanie, problém sme v tom nevideli. To isté platí aj o protivetre.

A ako som to vnímal ja, zo sedla klasického MTB? Len a len pozitívne. Naháňať sa a makať, aby som vôbec stačil manželke, bol skvelý pocit. Riešil som len seba, svoj výkon, svoje sily a o manželku som sa v tomto smere nebál. Ak sa vietor stočil a šli sme mu oproti, mať takéhoto „domestika“ na elektrobicykli nie je vôbec zlé. No, gentlemanské gesto to nebolo, ale nevyužijete to? Kým šliapala do pedálov, aj ovládateľnosť vyzerala veľmi dobre.



Nájdu sa aj nevýhody


Pozrieme sa aj na nevýhody, ktoré sme postrehli. Aj tu sme postupovali obdobne. Na papieri zapísané „mínuská“, ktoré dám teraz do zmysluplného odstavca.

Problémy nastali, keď sa baterka na konci dňa začala vybíjať. Kapacitu vám bohužiaľ neviem povedať, ale určite sme nemali požičaný top model elektrobicykla. A bez elektrickej podpory to ide s 20-kilovým bicyklom veľmi ťažko. Spasilo ju to, že druhá polovica trasy bola prevažne dolu kopcom a zvyšok baterky si šetrila na posledné kilometre po rovine. Neviem, ako by to bolo, ak by pred nami vyrástlo nejaké stúpanie. Ak tu bol protivietor, tak „domestikom“ som bol už ja. Manipulácia pri odkladaní bicykla na konci dňa bola tiež trošku náročnejšia. Manželka sa tiež posťažovala na „nepraktickosť“ tohto modelu. Nemala si kam odložiť vodu. Ale to nie je nevýhoda e-biku ako takého, ale tohto konkrétneho bicykla.

A ako som to videl ja? Nevýhody som nijako nevnímal. Veď šliapala tak ako predtým, šla podobnou rýchlosťou ako predtým. Všetko som si uvedomil až večer, keď priznala, že druhá polovica bola trošku náročnejšia. To je tá dvojsečná zbraň „elektriky“. Kým máte nabité, tak je to paráda. Len treba dávať pozor, aby kapacita batérie vydržala. Už som spomínal, že sme mali bicykel, ktorý patrí k úplne základným modelom. Situácii, že vám dôjde batéria, sa vyvarujete vhodne zvoleným bicyklom s dostatočnou kapacitou batérie.



Na záver mi však po podčiarknutí všetkých výhod a nevýhod určite vychádza výsledok, že elektrobicykel bol dobrý nápad. V budúcnosti si ale budem musieť overiť, aký typ bicykla si prenajmeme. Tu sme sa ako „e-začiatočníci“ nechali uspokojiť informáciou, že v penzióne nám prichystajú jeden elektrobicykel a jeden MTB. Viac sme neriešili. No nie je elektrobicykel, ako elektrobicykel. Ak by bola kapacita batérie postačujúca, tak výlet by nemal žiadnu chybu. Vlastne jednu predsa len mal. Zle som odbočil. A o čom to vlastne rozprávam? V septembri bol na MTBIKER uverejnený tento tip na výlet, ktorého som autorom. V ňom si môžete prečítať, kde sme boli, aké miesta sme navštívili a ako som si parádne zatrénoval aj vďaka e-biku.



Drvivú väčšinu našich výletov sme absolvovali na klasických bicykloch. E-biky sme nijako neriešili. No zistil som, že aj pre nás môžu byť v určitom prípade výhodné. Pri písaní mi napadlo aj toto video od Imromana, ktoré patrilo inak medzi najobľúbenejšie z roku 2019. Aj tento pár našiel výhodu elektrobicykla. Takže s manželkou nie sme určite prví ani poslední.



A aké sú vaše skúsenosti s touto kombináciou – klasický bicykel + elektrobicykel? Čo vychádza vo vašom výpočte? Teším sa na zaujímavé postrehy v komentároch .


[Foto na úvode: FB/CTM]


Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy ~ Rukavice)

Komentáre

Luthy 06.03.2020 (18:43)

9


Urcite je to v takomto pripade super vec, ked netrenovany bajker amater vezme ebike a ide na vylet s bajkerom, ktory ma co to odjazdene. Z hladiska kondicie ano.
Z hladiska narocnosti terenu ani nie.
Mam zlu skusenost s ebajkermi amatermi - trasa Sumiac - Kralova hola. 90% bajkerov co tam jazdi su ebajkeri, bajky z pozicovne v Sumiaci. A tu nastava problem, netrenovany ebajker (bez patricnych skusenosti) jednoducho nevie ovladat ten ebajk. Pri takom zjazde ako je z KH sa 23kg ebajk stava "zbranou".
Len to som tym chcel povedat, je to fajn vec, ale treba mysliet aj na narocnost terenu, ked budete tahat polovicky na ebajk

 
N/A Luthy 06.03.2020 (19:15)

0


To je aj hmotnostou ebiku voci 40kg dievcatu, ktore nema moc odjazdene ani roviny, kedze doteraz jej robil problem aj 20km vyjazd s 300m prevysenim. Uz to Imroman spominal v prechadzajucom videu, pomocou ebikov prehupnu vykonovo rovno k tym co uz maju nieco odjazdene na strku a dalsich nerovnostiach a v smyku ich ten "tank" zhodi a zrania aj dalsieho.

 
MisoGrno2 Luthy 06.03.2020 (20:30)

1


tak ta kralova hola bola presne vystihnuta! zazil som to v minulom roku. aky jazdec, taky e-fatbike

 
petrikmarian Luthy 07.03.2020 (09:50)

1


lenže to je o skúsenostiach, ten ebike za to nemôže. neskúsený jazdec je neskúsený, nech jazdí na čom chce.

 
MisoGrno2 petrikmarian 07.03.2020 (10:18)

1


luthy v dobrom varoval. skusenosti su umerne kondicii a vice versa. takze daj dievcatu potencial e-sily ale bez jazdeckych skusenosti...

v sumiaci by mal starosta (jeho je pozicovna e-bikov) davat k e-biku aj aj first-aid pack.

 
MisoGrno2 06.03.2020 (15:49)

6


HMOTNOST, po starom vaha.
v tomto clanku je to sice iba okrajovy aspekt, ale ja by som to rad zovseobecnil: uvadzajte vahu kazdeho biku. ci je to full, HT, gravel, cestak, ... pozriem cenu (ci nato mam, resp. ci som tolko ochotny investovat), vahu, vybavu a je z 90% rozhodnute. je predsa nonsens taky rockmachine gravel, ako tu bol minule s viac ako 14 kg. aj keby stal 200 eur... podobne ako tu spominany e-bike.

mtbiker - ste dobri, hadam najlepsi, tak dajte latku vyssie. nech to tu nie je ako nakup na cinskom e-shope.

 
petrikmarian 07.03.2020 (09:48)

6


neviem, prečo tie negatívne reakcie na ebike. narobím sa na ňom toľko, koľko chcem. ostatne je každého vec, na čom jazdí. okrem nuly a asistencie chôdze si môžem zvoliť 3, 5 alebo deväť stupňov podpory. mám nastavených tých deväť stupňov. lepšie to šetrí batériu, niekedy stačí pridať len trošku výkonu a na to je tých deväť stupňov ideálnych. áno, váži to cez 20 kg, ale aj tak jazdím často bez podpory, lebo prekračujem rýchlosť 25 km/h. podporu používam hlavne pri silnom protivetre a náročných stúpaniach. kapacita batérie je 522 wh, na rovine a asfalte to stačí zhruba na 100 km pri mojej hmotnosti okolo 85 kg. ak aj niekto jazdí na plný výkon motora vždy je to lepšie, ako vysedávať doma, alebo sa preháňať po lese na motorke. mám 65 rokov a tých síl je už predsa o niečo menej, ako keď som mal nejakých 35. vtedy som po javorníkoch robieval túry okolo 100 km a viac. dnes by som to nedal už asi ani na tom ebiku. lenže jazdím veľmi rád, takmer každý deň, tak ebike bolo pre mňa to správne riešenie. vôbec ma neštve, keď ma niekto predbehne aj na normálnom bicykli. jazdím pre radosť, nič si nemusím dokazovať, robí to dobre mojim bedrovým kĺbom, drží mi to krvný tlak v norme. v pivnici mám však stále odložený môj horský bicykel ešte s trojplackou, ktorý občas tiež prevetrám.

 
N/A petrikmarian 07.03.2020 (10:08)

2


To niesu negativne reakcie.
Len som upozornil na mestsky elektrobicykel, ktory nieje vhodnu do lesa cez korene a rockgarden.
Ze to tam vobec poziciavaju, potom treba jazdit len po upravenej ceste a nie krizom pomedzi stromy ci odbocit na rozbitu zvaznicu, kde majitel chaty nasypal velke sutre, aby cez zimu nezapadol.
A potom vysoku cenu zan ak ma byt pre slabsich ludi.
https://www.tvnoviny.sk/sport/1688509_najchudsi-cyklista-sveta-na-tohto-sampiona-sa-nenalepi-ani-gram-tuku.
Kludne mozu vyrabat 11kg full lacne biky na ktore namonutuju o 2 tretiny slabsi motor a 150Wh bateriu na nutne useky, pri protivetre, alebo tam kde treba tlacit.
Ked to bude mat pod 15kg bude to fajn aj pre 12 rocne dievcata a chlapov, ktorych sa pri dvyhani krabice pytaju, ci mali na ranajky salonky.
Nie kazdemu sa vmesti bicykel do vytahu, ak byva v panelaku. U nas si v kocikarni vsetci nenechavaju ani ukrajiny.

 
petrikmarian N/A 07.03.2020 (10:49)

1


ak píšem o negatívnych reakciách, tak tento krát nie na teba. ale vo všeobecnosti. je mnoho ľudí, čo pohŕdajú tými, čo jazdia na ebikoch.

 
jaro127 06.03.2020 (15:56)

4


Tiež som riešil tento problém, teda elektrobajk pre manželku. Pred časom som jej kúpil najvyšší model crosového bajku od meridy , ale bohužiaľ netrénovaný človek nemá šancu s trénovaným amatérom a domáce povinnosti našich polovičiek neumožňujú tento hendicap vyrovnať. Tak som zvolil asi najrýchlejšiu a najschodnejšiu cestu. Dal som crossbajk prerobiť na elektro a bolo vymaľované. Dojazd samozrejme závisí na štýle jazdy a prevýšení. Po mojej skúške na ceste s prevýšením cca 1000metrov to vydržalo 90km .
Ostatné super zážitky sa plne zhodujú s príspevkom autora.

 
N/A 06.03.2020 (11:53)

2


elektrobicykle su super vynalez na urcite situacie, len skoda ze su drahe ak sa maju vyrovnat klasickym. 16,9kg e-full do lesa je za 15 000€. Netreba mat potom neustale zapnutu pomoc a aj manipulacia s nim nieje tak hrozna, ako pri nejakom 25kg ebiku.
Ten bicykle co mate na fotke, to je na cestu do prace. Na cykloturistiku kde ma v lese zastihne rockgarden to je nevhodne. Pri vasej trase radsej e-gravel, aj ked ten je nekomfotny, Alebo si priplatit. Na tom vasom je to skor o pohodli ako na babette, ale geometriea a posed. Na bicykloch typu liberta sa mi zle sedi aj pri zjazde a naviac tak k sebe zahnute riadidla, na take sa nemozem opriet a oddychovat tak ako pri rovnych.
Ta "liberta" by mi nahnala strach uz ked by mi ju tam poziciavali"

 
richard.f N/A 06.03.2020 (13:58)

0


Nemusiš si predsa kupovať limitovanú sériu "Founders edition" na 15000eur. Najvyšší model LEVO SL je lacnejší o 2000eur. Tak teraz verím, že som ti dal chrobáka do hlavy...

 
N/A richard.f 06.03.2020 (15:56)

0


to by malo byt 15kg e-full do 5000€ a nie vesat na klasicky full bicykel 10kg zavazie. Aj tak sa z ebikmi tazko robi 1m bunny-hop, nemaju akceleraciu ako motorka. Ebik mal byt vynalez pre tych co nevladzu a, ti naopak nevladzu preskocit murik, niekam ho vyniest, alebo manevrovat s nim na traily. Na beznu cestnu turistiku ho nepotrebujem, u nas su roviny. Z PB na Javornik-Butorky som bez unavy vysiel na ziletke, Sledoval som video ako urobil tu istu trasu najprv na klasickom a potom na ebiku. Na 6 hodinach ziskal hodinu. A potom mu dosla baterka po 120km a siel domov vlakom.
Ebik je vhodny pre zdraveho iba na dlhe stupania, alebo vozenie nakladu, ci nespotenie sa a stihanie vykonnejsim jazdcom. Inak je to zbytocna zataz a vyhodene peniaze. Teda ja to porovnavam voci sebe (48kg) na ziletke po rovine. Kto byva v kopcoch, je uplne logicke, ze je tam vyhoda. Kto byva daleko od kopcov a silou mocou chce k tym kopcom, tiez. To su kancelarske krysy konciace o 14tej iduce si poobede zajazdit a nie tazkopracujuci spoteni stavbari (mukli) pracujuci od 5.30 do 18.30 a viac.

 
marano N/A 06.03.2020 (22:47)

0


Bože ty si "---", neviem kde berieš nárok stále sa vyjadrovať k E-bikom, len preto že si na tom raz prešiel okolo komína.
Som kancelárska krysa, ale kľukne si to s tebou rozdám o prachy do kopca na klasike.
Tak daj sem tvoje výsledky z Pružinského maratónu, ja potom majznem svoje - myslím že sme asi v rovnakej kategórii.
To len k tomu že sa najradšej vozím na E-LEK-TRI-KE - kapišto???.
Hoď sa do internetovej karantény na tri mesiace (vyhovor to na covid), to ostatné spoločnosti moc neškodí.

 
RoboNM N/A 06.03.2020 (16:16)

17


Keďže Tvoj komentár pre nás nemá žiaden prínos, pridávam recept na segedínsky guláš:
Na masti si usmažíme cibuľku nakrájanú na drobno do zlatista, pridáme mäso pokrájene na kocky, kmín, chilli papričku, soľ a dusíme 45 minút.
Medzi tým si pokrájame kapustu.
Kapustu pridáme k mäsu aj s mletou paprikou a dusíme do mäkka. Na koniec pridáme smotanu, zahustíme mukou rozrobenou v mlieku podľa potreby, dochutíme soľou, cukrom a troškou mletého korenia (nemusí byť) a podávame s knedľou...

 
N/A RoboNM 06.03.2020 (22:16)

0


Dakujem za recept. Urcite ho uvarim. Viem ze si to napisal kvoli mne, kedze niektori ma neznasate a mate voci mne predsudky. Niekto to pochvalil, Habci slusne odpisal, iny ani nedocita a automaticky sa mu to nepaci, ked zbada Vuk. Mne to nevadi. Viac krat si mal proti mne odpor. Zbytocne to riesis. Ten komentar nema PRE TEBA ziaden prinos. Nemozes pisat za vsetkych. To by si musel vyzbierat aspon 20 000 podpisov. Ja som jazdil na roznych ebikoch, aj ebik mtb ht odblokovany, full ebik 4500€, full enduro 2ks, mestsky ebik, full trail, gravel, mtb ht 4ks, liberta, ukrajina, pionier, ziletka, len za posledny rok mam najazdene 2051km. Sice dost kritizujem, ale len to co som osobne vyskusal a nevyhovuje mi to Podlozim to faktom. Ked mi nieco vyhovuje viem to aj pochvalit.

 
marano N/A 06.03.2020 (23:07)

0


Ty si ako vyvalené stromy na chodníkoch po zime.
Obídeš zanadavas a ideš ďalej. A ďalší a ďalší vyvalený. Aj keď sa to odprace, tak napriek tomu že nefučalo je to stále zavalené. a nevieš prečo.
A pospomínaš na staré časy bez tohoto hnoja - niektorý to nazývajú nostalgia.

 
marano N/A 06.03.2020 (22:22)

0


Ja som mal za to že už naveky zavrem papuľu. No, nedá sa. Zastihlo ma už hocičo - napr. búrka, defektos. sranica... Ale rockgarded ešte nie. A pretože sme takmer z rovnakého kraja, tak poraď kde takô niečo móžem v našich končínách nájsť. Ale ledačiny ako dva šutre v škarpe neberem, aspoň trochu z modrej z Kráľovej do Šumiaca.

 
N/A marano 06.03.2020 (22:55)

0


https://www.mtbiker.sk/video/10568/video-ako-bezpecne-zvladnut-rockgarden.html
ponad Podmanin napriklad, alebo z Orloveho na Lopatinu, ci z Vrchteplej do Sulova

 
marano N/A 06.03.2020 (23:13)

-1


Pre niekoho je evidentne rockgargen aj štrková cesta.

 
N/A marano 06.03.2020 (23:29)

0


tam su 10cm sutre nahusto nasypane. vacsina ludi tadial nechodi na bicykli alebo tlacia.

 
N/A marano 06.03.2020 (23:35)

0


vsetci jazdia vrchom po traily, kadial som siel iba 2x, Vacsinou idem trasou pre pesich a traktory, po dazdi a po zvoze dreva je to uplne rozbite.

 
fixska N/A 07.03.2020 (13:03)

1


Ebike je ebike a nemá sa približovať ani klasickému bicyklu ani motorke!!! Je to to, čo to je a platíš za pridanú hodnotu oproti klasickému bicyklu. BODKA

 
N/A fixska 07.03.2020 (14:36)

1


To je pravda. Len mi vadi, ze nevyrabaju e-bicykle, ktore by sa priblizovali hmotnosti klasickym, tym ze by baterku a motor mali minimalne na najtazsie useky. Kazdy nepotrebuje vyuzit to co dosahuju vykonne e-biky. 11,9kg klasika xc karbon full, zdvyh 110,120mm + 2kg motor s bateriou s jemnou pomocou dojazdom 10km. 90% jazdy by som to mal vypnute. Pre slabsich ludi do 60kg, dievcata a chrti.

 
richard.f N/A 08.03.2020 (12:06)

1


Kokos a na co by si pre 10% z jazdy trepal zbytocnu zataz navyse? Totalny nezmysel fakt... Kup si vacsiu kazetu alebo to potlac. A to je rovno aj odpoved na tvoju otazku, ze preco take e-biky nerobia, no lebo je to blbost!

 
N/A richard.f 08.03.2020 (15:28)

0


No oni to niektori jazdci na pretekoch maju zbytocnu zataz a skryty motor v rure. Vacsia kazeta uz nejde dat, uz mam maximalnu seriovovyrabanu. Ide o to, aby spravili taky kompromis, aby zas ta pridana hmotnost bola mensia, ako vykon. Vyrobca nove ebiky nezlahcuje a ked ano, tak schvalne prihodi vacsiu 2x vacsiu bateriu a ebik ma hmotnost ako jeho predchodca.
Viem je to kvoli tomu, aby to odviezlo daleko aj tucnych ludi.
Viem aj to, ze sa to da vyrobit pre mna, alebo tohto jazdca,
https://www.tvnoviny.sk/sport/1688509_najchudsi-cyklista-sveta-na-tohto-sampiona-sa-nenalepi-ani-gram-tuku
ale vyrobcu par netypickych ludi nezaujima, lebo by nazarobil. Tak mam smolu.

 
herri13 19.03.2020 (19:53)

2


Ebike je skvela vec, ci uz pre skusenych ci pre neskusenych bikerov.
Ja aj moja priatelka im holdujeme. A verte nesmierne si to uzivame. Draha 50kg ja 110kg. Kondicka na urovni 30 - 40 % dobreho bajkera.
Pre nas to bolo jedine riesenie ako si uzit vylety v prirode a verte ze si to uzivame.
Radsej 4x tyzdene na ebiku ako 4x za sezonu na biku.
Co sa tyka komentov ohladom jazdenia ebikerov. Urcite to nie je o ebiku, ale o jazdcovi. Ci pojdem na bike alebo na ebike, stale zalezi na mne ako si to pustim. Dolu kopcom vam motor nepomaha a vaha nie je az tak dolezita. Je to iba o tom co si o sebe jazdec mysli, aky je frajer a ako si to pusti.
My na ebike nedame dopustit a si uvedomte, ze nie kazdy ma na to aby dal 50km na biku.
Mier a vela stastych km 😀

 
Habci 06.03.2020 (11:56)

1


No, tiez som si predstavoval, ze e-bicykel, ktory sme si objednali bude iný...ale velmi sme to neriesili...po Tokaji je to v poriadku. Ak by sme mali naplanovanu tazsiu terennu trasu, tak urcite by tentoo elektrobicykel nestacil.

 
Kolenko257 08.03.2020 (14:47)

1


Super clanok, dobra tema. Pre niekoho kontroverzna,ale snad si zvykneme vsetci na e-bicykle

 
dred 06.03.2020 (20:09)

0


Chcem sa opýtať trochu mimo tému. Úvodná fotografia článku je z akej lokality?

 
dobremag dred 06.03.2020 (20:33)

0


Z lokality "Zdroj: FB/CTM" tj treba sa asi opýtať tam

 
MisoGrno2 dred 06.03.2020 (20:36)

1


aj mne sa velmi paci. milo sa usmieva

 
fixska MisoGrno2 07.03.2020 (12:52)

0


To je Zuzka Stromková, naša veľmi dobrá freestyle lyžiarka z LM - tiež som na to kukala jak puk že ona v takomto článku

 
mravcolev dred 07.03.2020 (09:46)

0


AHoj. Podla mna je to Kvacianska dolina, Huty

 
Elpasodelkoleso 07.03.2020 (18:57)

-2


Proti elektribicyklom mam len jednu vyhradu. Premenoval by som ich na elektromotorky. Sorry ale e-bicykel je uplny opak toho co bicykel je vo svojej podstate. No a za tu cenu co sa predavaju zene radsej kupim motorku a mozeme jazdit kolko len chceme kilometrov

 
fixska Elpasodelkoleso 08.03.2020 (07:37)

0


Ebike sa sam nepohne pokial nepedalujes, motorka na akykolvek pohon presne naopak. A na ebiku tiež môžeš jazdit kolko chceš

 
N/A fixska 08.03.2020 (10:05)

0


Ja ked som siel po asfaltke na ziletke po rovine asi 33km/h, cely cas som slapal, tak ma obiehal bez prilby, v mikine a rifloch chlapik na starsom trekingovom bicykli. Na pohlad uplne klasicky bicykel, tenke 1,95" plaste, tenky ram, rovne uzsie riadidla, trojpila, prehadzovacka, na rame miesto flase hranata baterka. Proste na pohlad starsi trekingovy ebik.
A siel asi 50km/h, az sa mi stratil v dohlade. Ani raz nepedaloval. Pedale vodorovne a len sedel ako na babette a ebik trochu sustal typickym zvukom pre ebiky ako ked je jemne zadreta brzda.
Po hlavnej ceste bez prilby a povinnej vybavy pre mopedy.
Nelegalne upraveny ebicykel.

 
Robio N/A 10.06.2020 (08:12)

0


a co ebike mohol za to ze nema ten clovek prilbu? sa zamysli.

 
Pridaj komentár