Kliknutím prejdeš na
www.ghost-bikes.sk
Reklama
Kontroverzné elektro - prečo?

Kontroverzné elektro - prečo?

40131 komentárov

scr@tch 14.04.2020   Motivacia Elektrobicykle Ebike Horska Cyklistika Cestna Cyklistika

A sme pri tom opäť. Posledné roky v cyklistickom svete azda nič nevyvolalo také protichodné názory, ako je tomu pri elektrobicykloch.

 

Strata identity cyklistu verzus uľahčenie dopravy a iné argumenty si skúsime vydiskutovať s kúskom nadhľadu.

Už v úvode radšej uvediem, že moja skúsenosť s elektrobicyklami je len z pozície pozorovateľa a toho, kto o nich prevažne počúva a číta. Preto sa pokúsim uviesť názory, ktoré nielenže množstvo ľudí spomína počas výjazdov, ale ktoré sa predovšetkým objavujú na tak slobodnom a erudovanom mieste, akými sú fóra a internetové diskusie. Dúfam, že každý z prispievajúcich mal a stále má dôvody pre svoju mienku. To bude práve aj mojím cieľom: nájsť tu zmysluplnú časť v každom argumente. Sme predsa všetci len ľudia a v niečom by sme sa mali zhodnúť (teda aspoň niekedy). Len v prípade, ak nemáte iný názor.

Elektrobicykel má motor


Prevratná správa, ktorá vás môže prekvapiť, avšak je to tak. Úhlavnou zbraňou elektrikárov proti „bežným“ cyklistom je dodatočný výkon, vyrovnávajúci alebo dokonca prekračujúci fyziologické rozdiely medzi oboma skupinami. Otázka v tomto smere ale znie: je ešte elektrobicykel bicyklom, keď má motor? Nuž áno. Vždy je potrebné na ňom šliapať do pedálov, ak chcete, aby sa hýbal. Jednoduchšia odpoveď snáď ani neexistuje.

Pohonná jednotka má za účel podporiť vami už dodaný výkon, a to v závislosti od vybraného módu jazdy. Aj samotná legislatíva ich upravuje obmedzením výkonu do 250 W, a asistenciou len do dosiahnutia maximálnej rýchlosti 25 km/h, alebo pokiaľ jazdec neprestane svojvoľne pedálovať. Samozrejme, aj na našom trhu sa vyskytujú „doplnky“, ktoré dokážu eliminovať túto výrobcom inštalovanú reguláciu, a tým navýšiť rýchlosť na neurčito. To je ale mimo klasickej diskusie o podstate elektrobicykla.



Tradícia nepustí. Bicykel je v očiach cyklistov alebo aj necyklistov vykresľovaný ako dvojkolesový (vyplývajúc zo samotného názvu: bi - cycle) prostriedok, ktorý sa pohybuje s pomocou šliapania a nemá motor - ak sa na ňom nešliape a nemá motor, je to kolobežka, ak sa na ňom nešliape a má motor, je to motorka. Problémom je tretia logická cesta: šliape sa na ňom a motor má. Je to jednoducho narušenie zaužívaného videnia bicykla.

Sami azda pamätáte, aké emócie vzbudzovalo elektronické radenie ešte pred niekoľkými rokmi a dnes je ekvivalentom klasického, lankového mechanizmu. Síce nezasahuje do priebehu bicyklovania v takej miere, ako je tomu pri pohone motorom, avšak aj tu by sme mohli rozlišovať dva tábory. Na jednej strane tých, ktorí sú zástancami nefalšovaného stlačenia páčky a pocítenia odporu, a na druhej strane tých, ktorí v tom vidia rovnaký účinok, len s jemnou pomocou inovácie. Aké praktické dôsledky má tento heretický nástroj samotného vládcu pekiel?



Zľahčujú cyklistiku?


Vďačným námetom na diskusiu je aj dôvod, prečo ľudia bicyklujú. Poväčšine ide o tzv. „radosť z jazdy“, teda vyplavovanie endorfínov, či už pri prekonávaní vzdialeností s využitím vlastného úsilia, zdolávaní prekážok alebo aj takej banality, akou je samotné trávenie času v sedle bicykla, kdekoľvek ste. Opätovne sa ocitáme na pomedzí toho, čo je tradičné a toho, čo tento koncept narúša - tradičným je byť jednoducho na bicykli a brázdiť ulice, cesty či lesné traily.

Je naozaj nutné navyšovať svoj výkon? Prečo? Aby som prešiel raz takú vzdialenosť, alebo skrátil si čas na polovicu? Argumentmi pre pozitívnu odpoveď (v prospech elektrocyklistov) je napríklad nedostatok času. Pracujete od ôsmej do štvrtej, pokiaľ prídete domov, pokiaľ si vybavíte potrebné veci atď., zistíte, že sa už stmieva. Ak ale použijete elektrobicykel, dokážete sa dostať na začiatok trailu skôr a s menším úsilím, ktoré sa vám zíde pri vychutnávaní si „flow-u“ a udržaní koncentrácie.



Z inej perspektívy by niekto mohol ešte dodať: aký mám dôvod trápiť sa vo výjazdoch? Koľkým, predovšetkým zjazdárom, sa často príliš nechcelo teperiť až na vrch zjazdovky popri bicykli alebo v jeho sedle, navyše pri geometrii, neprajúcej šliapať stojky, akými bikeparky sú. Tento pohľad je jedným zo silných argumentov v prospech elektrobicyklov. Nie pod každou horou je poma a azda nie je ekologickejšie, praktickejšie a zdravšie „vyviezť“ sa na vrchol priamo na bicykli, než použiť auto či dodávku? Nezabúdajte, že po ňu na konci dňa musí aj niekto ísť.

Ak sa prenesieme do každodennosti, z vlastnej skúsenosti ale viem, že sú ľudia, ktorí sa jednoducho dopravia do práce na bicykli a cestou späť si predĺžia návrat o niekoľko zachádzok na obľúbené traily. Ušetria tak čas a ozvláštnia svoj stereotypný deň. Aj v tomto bode je vhodné dodať, že takéto ideálne scenáre nie sú realizovateľné každodenne a s rovnakým úsmevom na tvári. Potrebujeme ale byť každý deň na bicykli? Ak sa na to ale necítite, alebo ste si už príliš zvykli na pohodlnosť auta a „čistého“ oblečenia pri príchode do práce, presvedčovanie nemá význam.



Inou, ale taktiež pozitívnou odpoveďou, je aj pritakanie súčasnej dobe. Technológie nám umožňujú viac za menej. Cestovať ďalej s menšími nákladmi a za kratší čas. Mať na dosah viac informácií za menej peňazí bez potreby niekam chodiť. Predtým sme kráčali, potom jazdili na koňoch a teraz jazdíme autami a lietame. Niekedy sme sa stretávali osobne, potom si telefonovali a dnes si často len pošleme správu. Vedecký a technologický pokrok nám ponúka nové možnosti a my ich prijímame. Bodka. Taký istý vzorec môžeme aplikovať aj na elektrocyklistiku. Mať viac energie, dosiahnuť viac za menej času a s relatívne menším úsilím. Čas sa nám akoby zmenšil, nestíhame ani to, čo musíme, a preto potrebujeme efektívnejšie riešenia. Aj z tohto dôvodu je pochopiteľné, prečo sú elektrobicykle prínosom. S ich pomocou sa dokážeme dostať zo sveta povinností do sveta oddychu. Aspoň na chvíľu.

Protiargumentom je trochu rozporuplné nesúhlasenie so všetkými inováciami. Mobil potrebujem, chladničku taktiež, ale motor na bicykli? Pre niekoho takýto zásah do hlavnej podstaty bicykla môže znamenať stratu záujmu oň. Čistý pôžitok z vlastnej „práce“ sa vytráca. Avšak, aby sme boli kritickí, nevyužívajú aj klasickí cyklisti vymoženosti techniky - odpružené vidlice, gps, strav-u, karbónové komponenty a iné prvky, ktoré môžu taktiež prikrášľovať pravý pocit z jazdy? Kde je správna miera? Áno, samozrejme, jednou z ciest je vzdať sa všetkého nadbytku a nie nevyhnutných vecí k životu a hneď je svet krajší. Ale tou je predsa aj bicykel.



K otázke dojazdu a objavovania nových miest sa viaže znovu niekoľko protichodných stanovísk. Tak ako v iných outdoorových aktivitách, aj napríklad vysokohorská alebo expedičná turistika zaznamenala istý „vývoj“ za niekoľko posledných desaťročí. Ľudia sa dostanú s pomocou technológií na miesta, dovtedy dobyté len hŕstkou trénovaných a odvážnych ľudí - ako je tomu aj pri nedávnom stave na Evereste. Ale za akú cenu?

Objavovanie sa viaže s ľudským životom snáď prirodzenejšie, než iné činnosti - je základom učenia, hry, zmyslu života, čím si vydobýva hodnotné postavenie vo svete človeka. Mali by sme teda ľuďom, ktorí by samostatne nedokázali objavovať, upierať dotyk s dovtedy nedosiahnuteľným? Má byť Stelvio alebo Zoncolan určený len ľuďom, schopným dostať sa naň „za vlastné“? V tomto smere je ťažko zovšeobecňovať. Na jednej strane, prečo nedopriať jedinečný pocit z ocitnutia sa na vrchole bájneho kopca (takmer) každému, no na strane druhej, prečo uľahčovať cestu, ak práve ona je tým, čo má pre nás cenu? Vrchol je len bonus. A ak si niekto myslí, že fotka z vrcholu znamená pre „dobývajúceho“ najväčšiu radosť, ten si asi zvolil zlý šport.



Všetko je to o hodnotovom rebríčku a pohľade daného jazdca na to, čo robí. Nie všetci sa musíme stotožňovať s podávaním nadľudských výkonov, rovnako tak, ako nie všetci musíme jazdiť len technické pasáže, aby sme si dokázali, že sa neustále „posúvame“ vpred. Na druhej strane, cyklistika je celostný šport, s ktorým sa viaže podávanie výkonu a užívanie si jazdy. Elektrobicykle nie sú v rozpore s týmto tvrdením a aj preto nie je často nutné zachovávať si prílišnú vážnosť a neoblomnosť, ak hovoríme o zábave, ktorú nám poskytujú.



Viacero jazdcov ale avizovalo, že pri presadnutí na elektrobicykel dokonca podali väčší výkon. Radosť z plynulosti jazdy a prekonávania nevyhnutných spomalení môže byť dôvodom nielen vyššej tepovej frekvencie, ale aj motivácie k tlačeniu na pílu. Obdobne je tomu pri profesionáloch, ktorí propagujú elektrobicykle ako zábavnú formu jazdenia. Do akej miery je to úprimné a do akej marketingová záležitosť, to sa asi nedozvieme. Okrem gravity sveta sa elektrika dostala aj napr. do XC. Stačí sa pozrieť na Majstrovstvá Francúzska v kategórii elektro, ktoré pred nejakým rokom vyhral J. Absalon. V uplynulej sezóne sa konali Majstrovstvá sveta v XC, na ktorých nechýbal Kulhavý alebo Fontana. Dokonca by sme mali byť svedkami prvého kola Svetovej enduro série s kategóriou elektro.

Elektrobicykle zlepšujú život


Áno, znovu kontroverzný podnadpis, avšak možno nájdeme argumenty pre jeho uznanie. Ako môžu elektrobicykle „zlepšovať“ život? Nuž, v prvom rade o tom, že bicykel ako taký je prospešný pre naše zdravie, mentálny stav alebo ako ekologický spôsob dopravy, sa nemusíme nejak hlbšie presvedčovať. Prečo by v týchto činnostiach nemohol elektrobicykel zastávať rovnaké, ak nie možno aj priaznivejšie miesto?



Čo sa týka zdravia, prameniaceho z fyzickej aktivity a trávenia času na „čerstvom“ vzduchu, v tomto nemožno nájsť nejakú výraznejšiu odlišnosť. Opäť raz pripomíname, že elektrobicykel vám dodá silu, len ak budete súčasne šliapať, ergo budete fyzicky aktívni. Ide len o toho-ktorého jednotlivca, ktorý sedí na bicykli, či sa mu chce, alebo nie. Nič vám nebráni zapojiť svoje svalstvo, dokonca ešte s väčšou záťažou, než na akú ste zvyknutí. Len ten motor je často príliš silným pokušením.

Ekológia je čiastočne za a čiastočne proti elektrobicyklom. V hierarchii ekologickosti by sme za najpriateľskejší typ bicykla jednoznačne zvolili klasický nemotorizovaný pred elektrobicyklom. Dôvodom je absencia potreby motora a batérie, ktoré sa predsa len musia niekedy vyrobiť, a po doslúžení aj zrecyklovať. Palec hore v prospech elektrobicykla je ale voči iným dopravným prostriedkom - autám alebo autobusom. Autobus síce môže byť sporný, keďže prepraví väčšie množstvo ľudí a ponúka aj ochranu, avšak to je otázka na hlbšiu analýzu.

V meste, pri stave dnešnej premávky, kedy drvivá väčšina vodičov nemá po svojom boku žiadneho prísediaceho, čím sa len navyšuje počet áut a klesá plynulosť a efektivita dopravy, je bicykel spásou. Aj v našich najväčších mestách sa bicyklom z periférie dokážeme dostať do centra, kde pracuje majorita občanov do jednej hodiny. Samozrejme za predpokladu, že sa nemusíte zdržiavať zdieľaným pruhom v kolónach so stojacimi autami alebo chodcami. Kvalita cyklistických pruhov je tiež rozhodujúca, ale tie automobilové často nemajú navrch. Summa summarum, pozitívami bicykla je jednoduchosť mobility (nepotrebujete priestranné parkovacie plochy, nevyužívate len cesty pre motorové vozidlá, ...) a efektivita.

Keďže nám ide o rozdielnosť medzi klasickým a elektrobicyklom, upriamime náš zrak týmto smerom. Elektrobicykel ako taký nevyvracia žiadne z pozitív samotného bicykla v mestskom prostredí prepravy. Práve naopak. Dodatočná sila a energia pohonnej jednotky ušetria vás a vaše svaly, čo znamená, že do práce prídete rýchlejšie, respektíve v rovnakom čase, ale v „lepšom stave“. Dobíjanie batérie aj počas dňa nerobí problém. S nadbytkom výkonu môžete dokonca nakúpiť aj väčšie množstvo tovaru a zabiť dve muchy jednou ranou. Navyše, môže poslúžiť ako dopravný prostriedok pri komerčnej preprave produktov v rámci miest, kde sú rozmery áut skôr príťažou než pozitívom.



Špecifickou skupinou využívajúcou elektrobicykle sú tí, ktorí sa už nemôžu alebo sa nikdy nemohli dostať do fyzického stavu, kedy by dokázali prejsť bicyklom nejakú rozumnú vzdialenosť. Áno, hovoríme o starších či chorých ľuďoch. V ich prípade je kauza myslím jednoznačná, keď vás už dobehne vek a poznamená aj vaše zdravie, vtedy si hádam môžete zaobstarať elektrobicykel a nestratíte pri tom dôstojnosť. Samozrejme, aj tu sa objavia hlasy, ktoré ukazujú na sedemdesiatnikov jazdiacich maratóny. Nuž, každý sme iný a pri takto nastavenej latke by som ani ja nemal využívať horský bicykel na trailoch, keď taký Y. Barelli ho vie zdolať na cyklokroske. Len preto, že niekto dokázal s menej viac, ešte neznamená, že musím začať z jeho pozície. Zas a znovu, ide o hľadanie rovnovážneho stavu, správnej miery. Ako povedal jeden známy človek: „Hoď kameňom, kto si bez viny.“



Elektrobicykel ako prostriedok pre vyrovnávanie rozdielov medzi jazdcami nemusí hneď nutne evokovať podvádzanie alebo potrebu vyrovnať sa silnejším. Napríklad, ak si vezmeme partnerskú dvojicu, kde muž má výkonnosť, je technicky skúsený a rád by strávil čas v lese so svojou priateľkou, ktorej chýbajú obe schopnosti, nie je azda prijateľné, keď si zvolia elektrobicykel, ktorý aspoň na istú dobu vynahradí dovtedy nepreklenuteľný rozdiel a pomôže im tráviť spoločne čas, navyše pri takej geniálnej aktivite, akou je bicyklovanie? Konkrétnu ukážku toho nám prednedávnom ponúkla aj naša redakčná dvojica, Lenka a Maťo cez svoj príbeh.



Neskúsení cyklisti majú v rukách zbraň


Prešli sme si niekoľko praktických ukážok toho, kedy je elektrobicykel vhodnejším či pohodlnejším a kedy naopak, je len technologickým trendom, až prílišne uľahčujúcim bicyklovanie ako také. V poslednom odstavci sa ešte zameriame na dôležitý aspekt cyklistiky samotnej, ktorý má dosah aj na tých mimo nej.

Pohyb na akomkoľvek prostriedku môže mať za následok kolíziu. Na aute, na kolobežke, ale aj na bicykli. Toto riziko si snáď všetci uvedomujeme, najmä ak sa pohybujeme v rušných uliciach mesta alebo na technických trailoch. Padnúť môžeme takmer kedykoľvek a následky nemusia postihnúť len nás. V prípade elektrobicykla sa vo všeobecnosti počíta s väčšou hmotnosťou, a najmä s možnou väčšou rýchlosťou. Samozrejme, to isté platí aj o klasických bicykloch, avšak niekedy na to, aby ste sa dostatočne rozbehli, potrebujete zvládnuť techniku jazdenia - aký prevod zaradiť a pod.

V prípade elektra k tomu stačí zvoliť si daný režim jazdy a motor akceleruje „sám“, aj keď jazdec nemusí mať situáciu pevne pod kontrolou. Možné dôsledky si vieme predstaviť. Nie je ničím neobvyklým stretnúť predovšetkým v lese alebo na cyklochodníkoch jazdcov na elektrobicykli, ktorí ho využívajú spôsobom „plnou parou vpred“, nehľadiac na to, či by ho v krajnej núdzi dokázali zastaviť, respektíve sa vyhnúť nebezpečenstvu. Do istej miery by sa to dalo pripodobniť k autám. Začínajúci vodiči so silnými a rýchlymi autami sú neraz menej opatrní, než tí, ktorých autá sú menšie a menej výkonné. Ale opäť, všetko je to o ľuďoch.



Na koniec už asi len malé zhrnutie


Každý deň je iný, každý z nás ma iné a často meniace sa záujmy, potreby, povinnosti a starosti. Nemožno teda vo všeobecnosti každého jazdca na elektrobicykli hneď považovať za lenivca (i keď to v nás vyvoláva zadosťučiňujúci pocit, že...). Možno ho k tomu vedú jeho zdravotné problémy, časová náročnosť práce a rodiny, alebo len snaha dostať sa niekam, kde by sa so súčasnou kondíciou a klasickým bicyklom nedostal. Perspektíva je kľúčová. To hlavné je, že radosť z pohybu na bicykli nás vždy bude spájať, bez ohľadu na motor, odpruženie či šírku plášťov. Športu zdar a cyklistike obzvlášť.

Týmto otváram určite vecnú a originálnu diskusiu s vašimi podnetmi a reakciami.


Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)

Komentáre

janohalik 14.04.2020 (19:51)

32


Co "normalnym" cyklistom vadi na ebikeroch? Tomu kto ma nadhlad tak asi nic a chalanom resp. dievcatam ktori sa nevedia zmierit s tym ze ich niekto predbehol poradim: pousmiat sa nad tym. Ja ebikeroch a ebikerky beriem ako vyzvu v kopcoch. Tesi ma ze viem s nimi udrzat krok a motivuju ma 😉. A ak chcem ist pojazdit dlhe treningy a mojou priatelkou tak ebike len a len ocenim,lebo inak by bol "vylet" pre Zuzku fyzickym utrpenim a psychickym utrpenim pre mna. Vsetko je o tolerancii medzi ludmi. Ked sa pozdravime a usmejeme na seba hned bude svet krajsi a bude jedno ci sa ti pozdravi biker alebo ebiker.

 
rastorb janohalik 14.04.2020 (20:32)

3


Ale toto su tie rozumne dovody preco si e-bike kupit. Tiez som chcel pre priatelku e-bike ,ale ona si to chce "odslapat" Ale ked ta 40ke na ceste obehne e-bike tak sa zacinam obavat ze raz tie spz budeme musiet nosit a cestnu dan ktomu platit

 
janohalik rastorb 15.04.2020 (09:31)

5


Priatelke povedz nech si to raz vyskusa. Ta moja sa tiez tomu branila,ale jedna skusenost a zmenila nazor. Aj na ebiku si to odslape,len sa dostaneme trochu dalej a rychlejsie 😉.

 
Lapierre25 janohalik 14.04.2020 (21:46)

0


no ja som pre svoju polovicku tiez ch el ebajk, tak na mna skrikla, ze ona chce bajkovat, nie baterkovat .....takze teraz ju pekne cakavam a ked sa chcem vyblaznit, musim ist sam

 
baraya Lapierre25 15.04.2020 (18:27)

0


ahoj, vidiet ze priatelka nikdy nesedela na ebiku, vies si naozaj aj slusne zamakat (ked chces), nie je to len o motore

 
Monika640 14.04.2020 (18:03)

28


Priznávam že neznášam e-biky, a tak nikdy nepochopím prečo si zdravý jedinec také niečo zaobstará. Samostatnou kapitolou sú samotný e-bikery, ktorý sa vám, na obyčajnom bajku, doslova vysmievajú. Na druhú stranu majú svoje opodstatnenie pre ľudí ktorý sú po zranení, alebo trpia nejakým iným ochorením pri ktorom by bola jazda na obyčajnom bicykli nemožná.
Možno táto averzia je aj spôsobená tým, že jazdím xc a zjazd z kopca beriem ako odmenu za to že som si ten kopec vyšlapala. Čo už, ukameňujte ma.

 
ace_9 Monika640 14.04.2020 (18:45)

8


Pokial sa ti naozaj vysmievaju, tak im len povedz nech skusia udrzat tempo bez elektrobarliciek Niekedy to je ale len o pocite. Tiez neznasam, ked vsetkym naokolo ukazujem (v mojej hlave) ako sa ma ist do mierneho stupania v terene a zrazu len pocujem ako ma bez vacsich problemov obieha starsi parik na elektrobajkoch... Ale realne sa mi este nestalo, aby sa mi niekto vysmieval. A castym dovodom preco niekto ma ebike je aj to, ze ho pouziva aj na cesty do prace, pripadne na dlhe vylety (50+ km) a nemaju priestor, peniaze a pod. na dalsie bikey. No urcite su aj taki, ktori jednoducho len maju prachy a velmi ich bikeovanie ani nezaujima, ale je to moznost ako sa predviest ostatnym na socialnych sietach v style "milujem horsku cyklistiku, tu si pozrite fotky... och, kiezby tie bicykle nestali viac ako auta niektorych z vas. no ale zit zdravo treba" Taki ale prakticky nie su problem, pretoze po par mesiacov bike a vsetko ostatne opat predavaju, pripadne im zapada prachom niekde v garazi.

 
Monika640 ace_9 14.04.2020 (19:17)

3


Žiaľ, ako aj aktuálna situácia na Slovensku ukázala, všetko je o tom ako sa ľudia správajú. Našťastie jazdím aj v zime, a vtedy nikoho na bajku nestretnem, takže je to len leto kedy je šťastie takýchto ľudí. Určite by som názor zmenila keby mám len dobré skúsenosti a určite by som časom zmenila aj názor na samotné e-biky. Naozaj by som niekomu nenadávala keď ma obehne na e-biku , keď ťa aj slušne pozdraví, povie niečo milé, je to o inom.

 
hruska Monika640 14.04.2020 (21:28)

2


Mne sa zas posmievala skupina keď som šiel na ebiku hore kopcom a priateľka mala normálny bike a šla za mnou a ako nas obehovali tak sa sa pristavili a neodpustili si pohľad na mňa a vysmievanie.....pravda bola ale tá že priateľka ho vybila tak som si ho vzal ja aby do kopca ťahala 15 kíl a nie 23 ale to už samozrejme nikoho netankovalo....takže prikláňam sa k názoru kto na to má a vie prečo to chce nech si kúpi nie každý jazdi od malička a má vytrvalosť a skúsenosti rozlozit si silu, neskuseny ale chtivy jazdec objaví nevidane a možno neskôr presedla keď ho to chytí....jazdim osobne len na svoju silu ale skúsil som viacero značiek a riešení ebikov takže mám skúsenosti ale ostávam verný nohám a rád si vyjdem na kopec ktorý chcem zist dole.

 
valecek Monika640 14.04.2020 (21:59)

8


a potom su tu ty, ktory nie su ani stary, iba chory. no nevidno to nanich. velmi tazko sa to ludom vysvetluje " citujem polovicu ludi na mt biker" co ty mlady byvaly profesionalny spotovec jazdis na e-biku. zo srandy proste si chcem zopakovat emboliu myslim ze netreba sudit ludi, kym nenosite ich topanky

 
hansol710 Monika640 15.04.2020 (13:18)

-3


@Monika640 Ak NEZNASAS e biky tak je problem v tebe, asi nebudes celkom vyrovnany a normalny clvoek, neznasat takuto vec moze len blazok, Kazy kto s tym ma problem je zakomplexopvany tupy magor a hovorete si co chcete. Nech sa kady vozi na com chce, a ci sa komu niekto vyzmieva? Co ste decka v amterskej skolke???

Preboha kazdeho vec co si kupi, nech si to kupi lebo nevladzem nech i to kupi lebo chce makat hore do kopca kde ty ides 7 kmh dvadsiatkou, nech hodi dlhde cesty kore by inak nedal a co? Co tu ziju za sialeni ludia? kazdy kto riesi taketo dristy nech ide na psychiatkriu a kto by s tym mal problem poslat ho do pecka a dovidenia.

 
memorex Monika640 15.04.2020 (16:49)

0


Ak sa priznávaš, že neznášaš ebiky, tak myslím, že problém je u teba a nie u ebajkov A zaujímavé, že ebikery neriešia, kto na čom jazdí a proste si užívajú svoj bike, ale ne-ebikeri stále dookola riešia
Sa choďte pozrieť do Rakúska - polovica bikov sú ebiky. A bude to aj tu, len tu majú ľudia menej peňazí. Takže sa s tým proste zmier a užívaj si svoj bike

 
memorex Monika640 15.04.2020 (16:50)

1


A prepáč, to "doslova vysmievajú" vyzerá v praxi ako? Pretože ja mám aj ebike aj neebike, ale ešte som v živote nezažil, že by sa niekto na ebiku niekomu vysmieval. Nikdy. Ešte raz - nikdy

 
laco Monika640 23.04.2020 (21:22)

-1


Monika, čo všetko ešte neznášaš?

 
StefanR Monika640 01.05.2020 (13:18)

1


Jediná poznámka, u nás e-bike zaručuje perfektné spoločne výlety s manželkou. Na klasike to bolo trápenie a mňa už boleli uši (kopec-tlačenie). Teraz je to radosť s prírody pre nás oboch, radosť s pohybu a z chvíľ strávených spolu. Kondične motor sa reguluje a dokonca aj vypína.

 
sonakallay 14.04.2020 (17:42)

23


Ja len dodám, že keď si milí ebajkeri uploadnu svoju aktivitu na Stravu, tak nech ju hneď prehodia na E-bike Ride.

 
valecek sonakallay 14.04.2020 (17:52)

11


V opačnom prípade budú zastrelený

 
Lapierre25 valecek 14.04.2020 (18:13)

4


alebo do karanteny do Gabcikova

 
desertfremen valecek 14.04.2020 (18:30)

11


STRAVU treba brať ako porovnávanie SÁM SO SEBOU, nikdy nie s druhými. Vždy ma zaujíma ako som ten či onen segment prešiel ja, nie ostatní. Pretože kopec KOMov je urobených s e-bicyklami do kopca, na rovine za partakom na motorke, so silným vetrom do chrbta atd...proste za podmienok, ktoré ty v danej chvíli nemáš.

 
sonakallay desertfremen 15.04.2020 (08:44)

2


Samozrejme, absolútne súhlasím. Vždy je to o aktuálnych podmienkach a tie môžu byť veľmi priaznivé a inokedy zas úplne naopak. Ale to je už na samostatnú tému o lovení KOMov. Strava dáva možnosť správne si zaradiť aktivitu, tak prečo to neurobiť. Najviac ma zaráža, keď viem, že mi niekto vezme QOM s ebajkom a ešte ho má aj odfotený na danej aktivite. A zas sa mi veľmi páči, keď niekto skutočne prizná, že ide na ebajku a tú aktivitu aj správne označí. Tak to má byť.

 
wlad23 sonakallay 14.04.2020 (19:10)

2


To ano, bacha aby si neprisiel o medailu

 
dodobiker wlad23 15.04.2020 (09:34)

3


Presne tak preto to spravím vždy neskôr nech najprv všetkých naseriem 😂😂😂 Mne napríklad vadí že si to nemôžem porovnať keď idem zjazd jazdím aj normálny full aj ľahky HT a tiež e-bike full každý ma svoj význam a baví ma jazdiť podľa nálady. E-biky majú veľký potenciál hlavne pre AMEN jazdenie. Ľahký XC full je tiež fajn na dlhé trasy.

 
memorex sonakallay 15.04.2020 (16:51)

-3


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
dodes sonakallay 19.04.2020 (12:42)

1


Ja mam vacsinu KOMov tam kde mi ich nik vezme, v klukatych asfaltovych zjazdoch, tam ma neda skoro nik. Ani ebike ani auto. 🙃

 
Lapierre25 14.04.2020 (16:48)

19


co tuto temu zase otvarate? Vsak nech si kazdy jazdi co chce. Ja som si viackrat zobral z pozicovne ebajk, presiel som na nich asi 2000km a nechytilo ma to. A tak som rad, ze som svoj fullik nepredal. Po vyjazde mam skvely pocit, ze som si to vyslapal sam a ten je na nezaplatenie.

 
obika00 Lapierre25 15.04.2020 (09:32)

2


presne tak..100 ludi 100 chuti.. nech si kazdy jazdi na com chce.. kazdy ma na to svoj dovod

 
acylpyrin obika00 15.04.2020 (11:40)

2


Jasne nech si jazdi kazdy na com chce, ale potom uz nie kam chce. Podla mna ebajky do lesa, na traily nepatria. Ak ano, tak preco tam nemozem (legalne) jazdit elektrickou motorkou, stvorkolkou alebo aj elektrickym autom?

 
sorcerer acylpyrin 15.04.2020 (14:51)

1


to bude tým, že ani jedno nie je na vlastný pohon a všetký sú zákonom definované ako motorové vozidlo. ak nevieš ako fungujú ebajky, čitania je tu o tom dosť. podobné názory ako "za komunistov bolo lepšie"

 
memorex acylpyrin 15.04.2020 (16:47)

0


Keď netušíš, ako funguje e-bike, prečo sa tu strapňuješ?

 
acylpyrin memorex 15.04.2020 (17:56)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
marekon7745 14.04.2020 (17:15)

18


Podla mna velmi dobre napisane, konstruktivne, vecne, s nadhladom a som rad ze sa neporovnava neporovnatelne.
Mne e-bikeri vobec neprekazaju pokial sa spravaju troska ohladuplne pri predchadzani a pod. Ale to nieje o bikoch ale o ludoch.

 
Kikirik000 14.04.2020 (17:44)

17


Naozaj nevidím ani jeden dôvod o tomto diskutovať. Ani nechápem ako sa môže vôbec niekto nad týmto pozastavovať a vôbec toto riešit, ba dokonca, považovať to za kontroverzné, čudné alebo sa dokonca posmievať. Alebo ich nazývať lenivcami ako to tak niektorí pomenúvajú. Samozrejme nemyslím teraz autora článku a ani jeho nekritizujem. Keď niekto chce ebajk, tak nech má a nech si jazdí na čom chce. To je každého vec ako všetko v živote. To ako keby niekto kritizoval ekolobežky alebo šoférov na elektro autách, že to nie je auto a že to nie je ono, keď to nemá spaľovací motor. Alebo že henten nemá zelené tričko, ale červené... To je fakt ako u malých detí a čo na to “nadávajú” sú podľa mňa blbci. 🙄
Len tak mimochodom, nie som zástanca elektro, respektíve nemám ebajk a ani neplánujem. Pokiaľ mi to zdravie dovolí, budem jazdiť na klasike. Ale na dochádzku do práce je to určite dobrá voľba. Človek sa tak neunaví a nespotí, čo príde určite vhod.

 
galerida 14.04.2020 (19:56)

14


Videl som fotku , ako čakali pred 50 rokmi na zastávke zamestnanci - všetci mali skoro v rukách noviny a čítali. Dnes majú ľudia mobilné zariadenia a čítajú, komunikujú, pozerajú tam. Sú horší ako tí pred 50 rokmi?! Isto nie. Smutné je to, ak si pupkatý elektrobajker na kopci myslí, že je na tom super fyzicky, že je mldík zrazu z neho, lebo to vyšlapal. A smutné je, keď vadí 20 ročnému človeku, že ho predbehne dôchodca na elektrobicykli... toto sú veci čo rieši možno 10 -20 % populácie. Istá skupina má vždy problém s tými druhými. Dovolím si tvrdiť, že 80 % všetkých, čo sedia na niečom dvojkolesovom, je im úplne ukradnuté čo kde ako idú ostatní, na čom, majú hlboko v p...., sa tešia zo seba nech sú na hocičom. Nezrelí jedinci sú medzi mladými i starými, vždy budú mať tendenciu viac ako si užívať jazdu, porovnávať iných a zazerať a hodnotiť - ako všade v živote. A úplne chápem, ak si niekto ebajk kúpi, uplne chápem, keď niekoho baví iba cesta a nie MTB, úplne chápem ak sa niekomu nechce šlapať hore, ale miluje ten let dolu... čo je na tom nepochopiteľné, že máme rôzne záujmy a priority! Niekoho baví robiť si selfie na kopcoch, kde ho vytiahne elektrika, žije pre to selfie a pre to, aby sa tým pochválil - OK, je to úchyl, ale ten elektrobajk za to nemôže ...e-bajk je super vec a jediné, čo mi na nich vadí, je stále pre mnohých našincov relatívne vysoká cena .

 
wlad23 14.04.2020 (19:20)

12


V tomto fóre je zjavné že sa tu nachádzajú najmä aktívni jazdci, respektíve ludia čo jazdia viac ako dva krat za mesiac. Ja poviem svoj názor hlavne tým, ktorí to rozpravaju že nechápu ako si môže zdravý človek kúpiť ebajk, pretože ja nechápem zas, ako tomu zdravý človek nemôže rozumieť.
Mám aj mtb aj cestu. Kedysi som jazdil často. Teraz už nemôžem. Mám rád hory a momentálne nemám tréning na to aby som si to v kopcoch užíval. Elektrto bike by bol pre mňa absolutné idealny a už som si ho aj vyskúšal, jazdím tak 3-4 krát do mesiaca a na ebiku si pozriem so svojou "formou " dva krát viac a dva krát viac aj vidím, pri rovnakej námahe.
A to už nehovorím že ho využijem aj na cestu do práce a pod. napríklad.

 
Dvenohy 14.04.2020 (19:23)

10


Uplne zbytocny clanok. Heiterov nepresvedcis...a nam normalnym je to jedno. Kazdy nech sa vozi nacom chce pokial neporusuje zakon.

 
Jackob47 15.04.2020 (10:40)

10


ja mám s ebikami asi jediný vážnejší problém a to, že dostanú ľudí na miesta, kde nemajú čo robiť... vzhľadom na ich techniku alebo kondičku... Naposledy som takúto radosť zažil na Kolibe, keď si nejaký mudrlant povedal, že vyšľapať bikeparkový Blue trail je dobrý nápad... mali sme jediné šťastie, že sme sa nestretli v niektorej z klopiek.... Na moje upozornenie, že je to len jednosmerný trail sa pousmial a šiel ďalej... Tak nas*atý som už dlho nebol

 
myrech Jackob47 15.04.2020 (15:29)

6


"ja mám s ebikami asi jediný vážnejší problém a to, že dostanú ľudí na miesta, kde nemajú čo robiť..." tuto vetu si mi zobral z jazyka. Problem nie su e-bajky, ale cast ludi co na nich jazdi. Za cca 3 sezony co sa viac zacali objavovat v lese som zazil niekolko kritickych & zopar bizardnych situacii, ktore som nikdy pred tym s mtbikermi nezazil.

 
memorex Jackob47 15.04.2020 (16:58)

-1


Sorry, ale prečo miešaš nejakého somára do diskusie o ebajkoch? To skončíme tvrdením, že všetci vodiči Mercedesov sú somári, všetci voliči čo ja viem SNS sú somári atď atď atď. Za to nemôže ten ebike, že niekto ide v protismere

 
Jackob47 memorex 15.04.2020 (19:57)

2


dôležité je tam to slovo naposledy... veľa ebajkerov nemá žiadnu techniku ovládania bicykla, nemajú zvládnuté ani len to, kedy a ako zabrzdiť... A výpomoc ich dostane na miesta, kde by sa proste nemali nachádzať s ich technickým lvlom... Ale podstatné je to, ako už veľa ľudí spomínalo, že je to o ľuďoch...

 
3Shark31 14.04.2020 (17:49)

9


Myslím si, že stačí byť tolerantní medzi sebou a rešpektovať jeden druhého. Každý má na kúpu ebiku svoj dôvod, aký, je každého osobnou preferenciou a nenáleží nám ho za to riešiť, či nebodaj odsudzovať. Cyklistika ako taká je krásny šport a preto som rád, že niečo ako ebiky, nakoplo istú skupinu ľudí, opustiť svoju komfortnú zónu, ktorú by možno strávili v pohodlí svojho domova, usadení niekde pri tv do prírody. Niektorým rodinám dokonca môže pomôcť stráviť čas na bicykloch spolu, pretože čiastočne zmazáva výkonnostné rozdiely medzi nimi a tak nemusia selektovať svoje aktivity na individuálne, čo privítajú v nejednej domácnosti.

 
Malepsy 14.04.2020 (18:30)

9


Má to motor - nie je to bicykel a bodka. Na to sú motoristické fóra.

 
memorex Malepsy 15.04.2020 (16:54)

-2


Ja potom nechápem, prečo sa to predáva v cyklo obchodoch a nie v moto predajniach... všetci to chápu nejako odlišne ako ty, čím to asi bude?

 
Malepsy memorex 17.04.2020 (12:50)

0


Asi preto, že sa to na pohľad tvári ako bicykel a ľudia ako ty si môžu aspoň povedať že ,,ten kopec vyšlapali na bicykli´´ aj keď bez motora na to nemajú.

 
Durikan Malepsy 17.04.2020 (18:30)

1


Alebo to bude tým, že normálny biker a normálny ebiker rieši na 90% úplne rovnaké veci napr. zopár tém z fóra ako MTB komponenty, Oblečenie, doplnky, príslušenstvo, Servis, opravy, MTB akcie, výjazdy, Cyklotrasy, navigácia, ... .

 
sorcerer 14.04.2020 (19:30)

8


klasika či ebajk? každého osobná vec, niekoho to baví tak, niekoho inak. celé je to len o ľuďoch a tieto komentáre tomu dávajú za pravdu. ak sa smeje ebajker bajkerovi, je to hlupák. ak nadáva, alebo osočuje bajker ebajkera, je to rovnako hlupák a keby si bicykle vymenili stále zostanú čím sú. keď sa niekto nevie správať, je úplne jedno na čom jazdí. argumenty typu "ebajkeri ničia traily, zakážu nám kvôli nim vstup do lesa" sú zase len o ľuďoch, ktorí nevedia čo so sebou, a majú opodstatnenie. možno budete niektorí prekvapení, ale aj ebajkeri vedia ako sa majú správať v lese, na traile, pri stretnutí. nájdu sa čierne ovce, netvrdím že nie, ale rovnako sa nájdu aj medzi bajkermi, žiletkármi, šoférmi, lyžiarmi a celkovo medzi ľuďmi.

 
valecek sorcerer 14.04.2020 (21:48)

2


presne tak, je to o ludoch..... kolko ludi vlastni porsche ci M series BMW a 14 rocne deti z rallyecrossu by ich vymiesali, aj keby cuvali. teraz delit ludi na to ci jazdia na ebajku alebo na bajku je neviem.... divne skoro mi to pride ako isty druh sikany zo strany komunity.

 
motopalic 14.04.2020 (23:27)

7


Nedávno som dupal kopec na cestaku(700+) a obehol ma full MTB e bajk. Hovorím si ebén ci.... Za ním full gas... Pred koncom stúpania mi vraví tento rok som ešte nesedel na bajku a boli ma zadok ale ty ideš za svoje(mal cca 40 rokov)..... To si dobrý... A si hovorím...hmmm... sagan je dobrý ja som blato.... Ušiel som mu na minútku a na kopci som to otočil z šiel som ten kopec ešte 2 krát len kvôli výškovým nadupanym metrom.... Každý má iný meter na seba... Kašľať na to... Podstatné je nebyť doma a nesledoval vymývanie mozgu v tv .... Tv nieje život..... Život je vonku 🙂

 
Athos27 16.04.2020 (00:34)

6


...zdravím, na bicykli (horskom) jazdím už 25 rokov, "elektrický" som
si kúpil keď som mal 60-rokov (2015), ako dar sám sebe, bikerovi.... a som nadšený, je to iné, ale nie príliš, je to ľahšie, ale nie príliš, je to radosť a určite ešte stále cyklistka a krásna...ale na obyčajný "bajk" som nezanevrel, keď už mám dosť "bzučania" a "motorovo" ľahkých stúpaní a náročných zjazdov, vytiahnem starého parťáka bez motora a dáme si "drinu" a opäť radosť, z námahy, poctivého bezmotorového potu a dychčania, plus radosť tej váhy, obyčajný bezmotorový bajk mi potom pripadá neuveriteľne ľahučký a obratný ...sezónu delím tak pol na pol....

 
tonyro1sk 14.04.2020 (19:48)

5


ale, nech si bikujú na baterku, väčšina z nich by bez toho sedela doma,no serie ma keď prebehnem po hrádzi,či lesných asfaltkách a zrazu preletí ebiker okolo rýchlosťou 40-50km/hod...to už nie je o pomoci baterkou, to je moped..zákonom stanovená 25-ka je niekedy veľmi prísna, ideál je asi 30km/hod /ak nie je dopr.zápcha/, no pokutoval by som všetkých rýchlejších...lebo prevažná časť ebikerov predtým skoro vôbec nebicyklovala a nevie ako sa má správať,aby neohrozovala svojou rýchlosťou ostatných...

 
MKubi 14.04.2020 (21:43)

5


Ono vzdy je to o ludoch a o dovode preco a za akym ucelom si aky bike kupi. Ako ma niekto rad cestu aj mtb tak v lepsom pripade ma dva biky. Su ludia co maju radi dobry polet dole a nebyvaju niekde pri lanovke. Taky siahnu po ebiku a uzivaju vyhodu relativne rychleho priplazenia a vyjazdu na kopec a polet dole napr. po praci a pridu domov hura v slusnom case a venuju sa npr. rodine . V com je lepsi niekto kto sa premiestni autom, nasledne lanovkou na kopec .... myslim, ze sa rovnako narobi ako ten co sa priblizi a vyslape si to na ebiku. Vsetko ma svoje vyhody a nevyhody samozrejme. Reakcie mam skor opacne ebikers reaguju na klasiku ok a klasikari na ebike zazeraju. (Jazdim oboje). Pritom klasikar si zajde po praci napr. 25 km elektrikar 50km dajme tomu ze za rovnaky cas a večer su obaja rovnako unaveny len jeden sa tesi co videl a druhy aky si dal vyslap do kopca (ale "elektrikar" je rovnako unaveny). Na dlhšie výjazdy majú zasa klasikari vyhodu - neriesia dojazd. ale zasa ak niekto chce dobry dojazd napr 100+ km a 1000+ m na ebiku ide rovinu a cestu na vypnutej podpore v kopci kompenzuje vahu eco podporov / treba dodat miera podpory je nepriamo umerna vlozenej energie a teda cim vias tlacis do pedala menej sa ti dostane a viac setris /. Na konci dna su obaja rovnako unaveny. Otazka preco by to robil ? Pretoze chce vyuzivat vyhody oboch a zivit dva biky sa mu nechce alebo povedzme si pravdu nie je to lacne. Samozrejme ak si niekto kupi ebike a byva v rovinatom terene a jazdi napr. Po hradzi zmysel mi to nedava vyssie spomenute je moj nazor a nemusi sa stotoznovat s tym vasim - tak ma neukamenujte. pouzite km su len orientacne. A na zaver mozno len stare porekadlo kym nevyskusas nesud mier.

 
bafo03 15.04.2020 (00:20)

5


Kým som mal natural bike tak som si tie posmešky nikdy nevšimol lebo ma nikdy ani nenapadlo sa niekomu posmievať na horách. Odkedy mám ebike tak sú posmešky na moju adresu časté ale stále prevažujú vulgárne nadávky. Pritom nikomu nezavadziam, pokiaľ sa dá obehnúť tak poviem z ktorej strany pôjdem. Pokiaľ sa nedá tak vypnem motor a čakám kým sa bude dať. Všetko je to iba o ohľaduplnosti.

 
petrikmarian 15.04.2020 (10:04)

5


ebike používam ako náhradu ubúdajúcich síl v dôsledku veku. keď som bol mladší, tak som po javorníkoch robil túry 100-130 km. teraz by som to nedal ani na tom ebiku. teraz robím túry do 80 km a narobím sa toľko, koľko ja osobne chcem. a narobiť sa chcem, prišiel som na to, že keď sa dobre vypotím, nepotrebujem užívať lieky na zvýšený tlak. podporu využijem hlavne pri silnom protivetre a už v ozaj strmých stúpaniach. je to všetko o tolerancií. ja každého vec, na čom jazdí. priaznivci a odporcovia by sa mali navzájom rešpektovať. no vždy sa nájde pár blbcov, čo musia niekoho urážať.

 
tomPy 16.04.2020 (11:31)

5


30 rokov som ortodoxný MT biker , ale posledné dva mesiace jazdím aj e-bike celopéro a stručne povedané namakám /unavím sa približne rovnako ( som subjektívn viac v aerobnom prahu) ale mám cca o 30% vyššiu priemernú celkovú rýchlosť . A idem bikovať aj ked by sa mi inak nechcelo. POZOR ! Je to návykové

 
skala822 14.04.2020 (22:51)

4


Ako ja by som mohol vo svojich 45rokoch a po tridsiatich rokoch ničenia kolien drepami cez 200 kíl byť celkom zastanca e biku. Tie kolená pri poriadnom kopci dosť odchádzajú ale srať na to, pomaly skúšam dať v jazde cez tisic výškových pod sto km a o tom cyklistika je... Výzvy, vypnúť hlavu a len sa sústrediť na jazdu,zlepšovať sa. Ja som to nevládal ani prečítať. Chapem že zvyšovanie životnej úrovne urobilo skvelý biznis pre cyklocentra, ale podľa mňa to je len PR článok. Zo športom to nemá nič. Pred desat rokmi som ťahal na mŕtvy tah 280bez opasku. Dám si robo dres s elektro podporou a potiahnem s posunutou platnickou 500?A načo? Svoj limit som našiel a teraz cvičím v rámci možností.

 
memorex skala822 15.04.2020 (16:56)

-2


Tak podľa teba ani motocross nie je šport, potom ok

 
skala822 memorex 16.04.2020 (12:23)

-1


Ale čoby nebol, motorky mám rád, aspon ich sledovať na okruhu. Ale ebike je hybrid, uz ti nejde považovať za bicykel. To majú súťažiť elektro hračky s bicyklami?

 
martinerbr 15.04.2020 (08:37)

4


Clanok v pohode, komentare tradicne zabavne citanie.
Z mojho skromneho pohladu je jedno ci clovek slape za svoje alebo za "nesvoje", ked je vsak hovado a nevie sa spravat, vtedy by sa mal zamysliet, lebo to je v zivote podstatnejsie, z mojho pohladu samozrejme. Z mojho pozorovania (ano, pisem dost subjektivne), spravanie ludi voci ebikerom je zvlastne (neodzdravenie, rozne citoslovcia, komentare, posmesky atd) a v celku by ma zaujimalo, ze preco je to tak - ale na to nie je odpoved, sebareflexia sa v dnesnej dobe velmi nenosi.

Nech si kazdy jazdi ako, za co (svoje/nesvoje), preco, kedy, na com (drahom/lacnom/pozicanom len nie ukradnutom!) a s kym chce, neviem preco by konkretne toto malo vobec niekoho niekedy trapit - o tom to nie je.

Budem sa dalej ludom zdravit, spravat sa vsade (nie len ne trailoch) ako clovek, budem tolerantny voci ostatnym, nebudem sudit a budem dalej dufat, ze sa ludia zacnu spravat viac ako ludia.

 
romanporuban 16.04.2020 (11:33)

4


Ako tak citam, celkom velka cast odporu voci e-bajkom vyplyva z podstaty narusenie ega pri predbiehani Je to nezmysel pre oba pripady, lebo sa porovnava neporovnatelne - ebajker ma cca +500W spickoveho vykonu,ktore lepsie motory daju. Smiesny je ten ebajker, ktory si mysli ze je lepsi, hlupy je ten bajker ktoreho vzrusuje ze ho ebajker predbehol...

 
Performancer 17.04.2020 (06:40)

4


E Bike dáva cyklistike nový rozmer a kto chce, môže ho objaviť.

 
martinc 17.04.2020 (18:43)

4


Zbytočné obavy a diskusia, ktorá za pár sezón upadne do zabudnutia ako horúce diskusie o karbónových rámoch, kotúčových brzdách, 29" kolesách a každom pokroku, ktorý je dnes štandardom.

 
xyz 17.04.2020 (22:27)

3


nepáčila sa mi tu veta : "nemám na to tak to aspoň ofrflem" ... keby som teraz vyhral milión v lotérii...hneď by som si kúpil jeden bajk.no nie elektrický ale nejaký dobrý gravel.pre miesta kam najradšej chodím by to bol ideálny stroj.minule som sa na chvíľu zastavil pri jednom altánku.prišiel ku mne e-biker a pýtal sa ako sa dostane tam a tam...trochu sme pokecali o tom kto z nás kde jazdí...popriali si šťastnú cestu a išli po svojom.vôbec ma nenapadlo ani povedať ani myslieť na to že jáj...elektrikár...ale ani to že by som ja chcel niečo také. jazdite na tom na čom chcete...čo vás baví,vždy je to lepšie ako sedieť doma pred telkou alebo PC a hlavne buďte slušní a milí voči "iným" cyklistom

 
michalznp 20.04.2020 (14:32)

3


moja skusenost... od malicka sme s ocom jazidli na bicykloch nic svetaborne, bezne mtb.. ked som odisiel na vysku, tak na to uz nebolo tolko casu a priestoru, po skole som sa v praci cez kolegov dostal k enduru a uplne sa v tom nasiel. Odvtedy to boli dobrodruzstva na horach s kamosmi po celej europe. Ked som doma rozpraval svoje zazitky tak sa u otca prejavila chut znova jazdit, po nielkokych vyjazdoch na lahsie traily bola odozva jasna, je to sranda len ta sila tam uz nieje ako kedysi... holt cely zivot manualnej prace vonku si nejaku tu dan vyziada, nieje to ako ist si nabuchat 1000 vyskovych po celodennom sedeni v kancli. Skratka kupil si full ebike a je to pecka. Mozme jazdit ako kedysi, ja mozem trenovat na vyjazdoch a on si nahodi podporu aby isiel mojim tempom no neviezol sa zadarmo a pritom ziskava na vidom oci kondicku.
Nepatrim medzi ludi co povazuju vyslap za uplnu satisfakciu, skor je to premna "nutne zlo", potesi ma ked vidim na strave 1000+ vyskovych no druhy den nohy na salat ale bez kondicky to aj z kopca stoji za vyliz. Par krat som sa na tom viezol, otocim viac trailov pri rovnakych tepoch ako na mojom bajku a na druhy den si to mozem dat znovu. To vsak neznamena ze idem menit za ebike. Som si vsak isty ze raz pride cas na rodinu a volneho casu skratka nebude, tak toto bude sposob ako pokracovat v tom co mam rad.
Kazdopadne suhlasim s tym ze na ebajkoch sa dostanu ludia na miesta kde nemaju co robit a je to problem s ktorym by si mala navzajom pomahat komunita a nenadavat si do lenivych k***.

Vacsina negativnych komentarov mi pride od ludi co jazdia XC su pysny na svoje vyskove kilometre a bolia ich ega ked ich niekto obehne do kopca, ja osobne radsej jazdim ako masturbujem nad strava segmentami, ale kazdemu co jeho je

 
rastorb 14.04.2020 (17:58)

2


Rozmyslam ako ma ohrozuju jazdci s elektrickym radenim. Hmmm ,nic ma nenapada. Moze ma ohrozit arogantny fracek na e-biku?? To rozmyslat nemusim, to som uz zial par krat zazil. Po tom prirovnani som ani dalej necital.

 
kingIPS rastorb 14.04.2020 (19:00)

0


elektrické radenia a ebike to sú 2 úplne rozdielne veci🤣
aj bicykel môže mať elektronické radenie a ebike naopak mechanické radenie🤔

 
rastorb kingIPS 14.04.2020 (19:09)

2


Ja tomu rozumiem, ked si precitas clanok tak tam spomina ,ze aj na e radenie sa nadavalo. Preto pisem ze to porovnanie je odveci a dalej som ani necital.

 
scr@tch rastorb 14.04.2020 (19:27)

2


Radenie bolo použité ako vzorka čiste technologického vývoja a následnej akceptácie verejnosťou - preto je trošku nemiestne to hneď dávať do spojitosti s otázkou bezpečnosti. Ale na druhej strane chápem pointu

 
Jano1987 16.04.2020 (16:23)

2


1) ebike, bike, je to jedno. Je to nástroj ktorý používajú ľudia. Ako sa používa už závisí od jedinca, čo na tom jazdí.
2) do ekológie, by som sa veľmi nepúšťal. Niekde vyrátali, že na emisné náklady, dopady na životné prostredie, spotreba energie pri výrobe, potencionálna recyklacia a atď, tak na 1 karbónový bike je možné vyrobiť 10 oceľových a cca 6 hliníkových bikov. Na rozdiel od karbónového biku je možné zrecyklovať 100% hliníkového či oceľového biku, karbón sa nedá recyklovať.
3) asi ma tu niektorí ukameňujú, ale sú miesta kam ani cyklista podľa mňa nepatrí. Bežne sa po ľahších turistických trasách preháňajú ľudia na MTB, pritom to je určené len pre peších. To nehovorím o prístupe množstva ľudí aj tu na fóre, ktorý aj napriek zákazom idú s bikom na miesta, kam sa nemá ísť a ešte sa tu tým budú chváliť.
4) v prvom rade by každý mal byť schopný posúdiť svoje sily a robiť len také činnosti, aby ich v zdraví zvládol. Nie je nič krajšie, ako keď na miestach, kde nie je veľmi miesta stretávate ľudí, čo precenili svoje sily a blokujú to. Už som tak pár krát na túre niesol okrem svojho ruksaku aj ďalšie 2-3, lebo niekto to celé podcenil. A stáva sa to celkom bežne.
5) ebike má výhodu pri ceste do roboty, keď človek nemá možnosť sa prezliecť. Mať v kancli kolegu, čo celý deň sedí vedľa vás a smrdí potom nie je zrovna 2x výhra, hlavne v lete vo "funkčných" veciach, keď si poviete, že žumpa asi smrdí menej.

 
obor 20.04.2020 (22:35)

2


Ze vas to bavi. Kazdy si jazdi co sa mu paci. Nechapem preco si tu v vnucujete opacne nazory.

 
Nazgut 21.04.2020 (12:22)

2


Ja mam ebike aj normalny bike. Oba MTB. Oba su super. Kazdy z tych bikov ma vyhody aj nevyhody.

Percento idiotov je medzi bikermi aj ebikermi uplne rovnake. Rovnake percento je aj skusenych ci neskusenych bikerov a ebikerov.

Lenivcov a nelenivcov rovnako. Rozdiel je, ze lenivci na ebikoch pouziju turbo mod miesto eco modu a lenivy bikeri nepojdu v ten den bikovat vobec. (zartujem tak, lebo to je pripad jedneho kamosa)

V kazdej skupine ludi sa najdu idioti. Nastroj ako bike ci ebike v tom nehra rolu. Ked je niekto idiot tak nim ostane a je jedno na com jazdi.

 
lacopatyla 16.04.2020 (13:53)

1


má to motor a šliape sa na tom - moped 😉

 
Athos27 16.04.2020 (21:49)

1


....ešte niečo....vždy som mal rád aj technickú stránku bicykla, krásu a estetiku tvarov, technickú dokonalosť, spojenie človek-stroj,keď to ide všetko ako má, na krásnom, estetickom, technicky zladenom a dobre nastavenom stroji sa hýbať krajinou......túto stránku cyklistiky rozdáva moderný a kvalitný e-bajk veľmi bohato, spojenie človeka a stroja, plus rozumné znásobenie jeho sily a možností....plus možnosť na e-bakju jazdiť takmer bez obmedzenia aj v zime na snehu, blate, silnom vetre...

 
Scott66 11.05.2020 (14:01)

1


Dobrý článok na zaujímavú tému.. osobne nemám elektrikárov príliš v láske, mám s nimi zopár nepríjemných skúseností.. Na ilustráciu uvediem aspoň jednu konkrétnu, stalo sa to cca pre 8 rokmi. Vtedy som ešte ani netušil, že niečo také ako e-bike existuje, do reality ma "uviedol" jeden starší pán, veľmi sa mi potom ospravedlňoval.. Cca v polovici jednej bratislavskej lesoparkovej asfaltovej stojky ma začal z ľavej strany obiehať na svojom stroji, keď tu zrazu nezvládol pilotáž (alebo mu náhle odišla baterka..) a hodilo ho to priamo ma mňa. Našťastie som stihol ešte zareagovať úhybným offroad manévrom, našťastie som mal vtedy horský bike, za vyše tri desaťročia mám niečo najazdené, takže sa vlastne nič nestalo.. Odvtedy sa mám vždy veľmi na pozore, keď za sebou začujem charakteristický bzukot, človek nikdy nevie, aký hochštapler sa na neho práve doťahuje. Radšej sa vždy uhnem úplne na pravú krajnicu a myslím si svoje.. Horšie je to ale v teréne, kde je minimum miesta na predbiehanie. V stúpaniach sú elektrikári zákonite rýchlejší, ale v rovinatejších technických pasážach sa karta obracia a tí menej skúsení sa často dopúšťajú jazdeckých kiksov, čím ohrozujú nielen seba, ale aj ostatných.. Počul som o prípade, keď sa manželský pár vydal spolu na e-bikový trailový trip, pani bohužiaľ nezvládla kormidlo svojho ťažkého tátoša a s mnohopočetnými zlomeninami musela do nemocnice.. Za peniaze investované do elektriky sa dá kúpiť ľahučký celokarbónový stroj, na ktorom by kratšie trasy zvládol jazdiť aj človek bez kondície a som ochotný staviť sa o všetky svoje bicykle, že by ihneď prepadli kúzlu jazdenia za svoje a už nikdy nezatúžili presedlať na 20+ kg ťažkú mašinu.

 
GaliPet 14.04.2020 (16:45)

0


"Týmto otváram určite vecnú a originálnu diskusiu s vašimi podnetmi a reakciami". Napísal autor článku.
Môj podnet, resp. odporúčanie. Skôr než dáš niečo publikovať, daj to niekomu vopred prečítať a opýtaj sa na jeho názor ohľadne slohovej kvality a obsahu článku.

 
scr@tch GaliPet 14.04.2020 (17:14)

1


Aj to je vítaný komentár. Nejaké konkrétne tipy na zlepšenie?

 
kollarmichal GaliPet 14.04.2020 (17:23)

1


GaliPet ak máš nejaké konkrétne výhrady, tak si ich mohol kľudne napísať...
za mňa palec hore, som rád, že niekto vecne a bez predsudkov zosumarizoval ebajky zo všetkých možných uhlov pohľadu. možno aj pomôže zamyslieť sa niektorým jedincom predtým, než spustia reflexívny hejt

 
ace_9 14.04.2020 (18:14)

0


Mne osobne e-bikey nevadia, aj ked mi sem-tam rodinky alebo starsi ludia zrazaju sebavedomie obiehanim Problem moze byt az ked sa z toho stane vyrazne masova zabavka. Ale dufam, ze za mojho zivota sa este lesy a polne cesty e-cyklistami nezaplnia.

 
Lapierre25 ace_9 14.04.2020 (18:24)

0


tak mne to obiehanie vobec nevadi .....v zjazde dam kazdeho eckara, na rovine pri navrate domov tiez ...nikedy, ked mam naslapnute aj tych cipnutych

 
ace_9 Lapierre25 14.04.2020 (19:05)

0


No ved ja som pisal, ze mi to nevadi, iba zraza sebavedomie trochu. Lebo ked idem naplno, tak neviem preniest cez srdce ze ma niekto obieha Ale mne tak "vadia" aj cestni cyklisti, ked ma obiehaju na ceste (pricom je mi jasne, ze nemam sancu ). Nie je to nic vazne a spominam to iba kvoli tomu malemu psychologickemu efektu, aky to moze mat na niektorych ludi.
A tiez pri lepsich podmienkach sa mi pritrafi par ebajkerov obcas aj obehnut, ale viem, ze v podstate so mnou nesuperia a tak to ani ako extra pozitivum neberiem. Samozrejme ale nehovorim, ze to nepotesi

 
petrikmarian Lapierre25 15.04.2020 (16:59)

2


no vidíš, mne zas nevadí, že ma obehne niekto na normálnom bicykli. idem si svojim tempom, na úzkej ceste ešte rýchlejšiemu cyklistovi ukážem, že ma môže predbehnúť. v silnom protivetre ak niekoho dobehnem, mu poviem, že ak chce sa môže za mňa zavesiť, že potiahnem.

 
kaiko ace_9 14.04.2020 (20:14)

5


Ja si myslim, ze je to stale o tom istom, turisti nemaju radi bikerov, bikeri neznasaju e-bike. Proste si vzajomne lezieme do kapusty, delime sa spolu o tie iste chodnicky a traily.
Pamätam sa ako som bol v septembri na Lago di Garda. Odhadom tak polovica ludi tam bolo na e-bikoch, t.z. nebyt e-bikov, trasa by bola o polovicu vyludnenejsia, a myslim ze o tom to cele je.

 
ace_9 kaiko 14.04.2020 (20:33)

2


Sam by som to az tak negeneralizoval ze kto koho nema rad. Mne naozaj ebikeri nevadia. To ze malicko obcas utrpi moje ego je zanedbatelne Urcite sa neda povedat, ze ich kvoli tomu neznasam. To by som musel neznasat kazdeho, kto ma obcas obehne No chapem, ze ak ebikey vyrazne zvysuju koncentraciu ludi na niektorych miestach, tak je to iritujuce. Sam som taky, ze to ako vyzeraju teraz vyludnene ulice by som bral ako standardny stav. Podla mna je hlavny problem v populacii. Na zemeguli je jednoducho uz prilis vela ludi a ich mnozstvo je prakticky za kazdym vyznamnym svetovym problemom. Preludnene turisticke a cyklotrasy su jednym z tych menej vyznamnych priznakov.

 
Lapierre25 14.04.2020 (21:52)

0


a nemohli by ste nabuduce napisat hned clanok "traktoristi vs baletky na ziletkach vs baterkari" ....? Bolo by to zaujimavajsie v diskusii PEACE!

 
myrech Lapierre25 15.04.2020 (15:55)

0


a pridat aj nieco o modnej policii na ebajkoch napr. obliect bermudy + polokoselu farebne zladenu s bateriou a cez plece vkusnu kozenu kapsicku na mobil a kluce . prilba na hlavu je tolerovana

 
elmatador76 15.04.2020 (13:08)

0


Vyslovene som neznasal e-bajkerov, ale v poslednom case sa moj nazor a pohlad na tuto kastu ludi a ich nacinia zacina menit....a po precitani tohto clanku sa uz moj nazor na tuto problematiku zmenil este viac....ale nadalej ostavam verny mojmu XC rychliku ....velmi pekne vysvetlene, chvalim autora clanku...bajku zdar

 
drotar 21.04.2020 (12:30)

0


Članok hmm veľa mi toho nedal. Su to všeobecne známe fakty. Beriem to tak, že je nuda a treba vyplniť priestor. Čo sa ale neda spochybniť je vyvolanie burlivej debaty v štyle PRE a PROTI. Komentare niektore triezve ine tendenčne ine cez čiaru, ale vždy je to skor v štyle " Každy svojho boha chvali". Chyba mi tam ale jeden fakt, ktorý okrem autora a asi jedneho diskutera snad ani neodznel a nik sa tym nejako hlbšie ani nezamýšľa a tým je ekologia samotneho ebiku. Ide mi o použité batérie a ich recykláciu. Stači sa otočiť okolo seba a zistime, koľko baterii sa nachadza vo vsetkom bez čoho si svoj život mnohí z nas ani nevedia predstaviť. Mobily, tablety, notebooky, smart zariadenia, auta, kolobežky a ine. Stači sa trošku pomotať po nete a človek je hneď v obraze ako a kde sa baterky recykluju. Za chviľku sa nam budu po prirode povaľovať kde jake baterie lebo napr ani sam predajca ebikov stare baterie neodobera ( schvalne som sa ho na to pytal ), zberne suroviny o to nemaju ziadny zaujem, takze bud to odovzdate niekde alebo sa to vyhodi. Este sme nezvladli problematiky s plastovymi flašami a už sa nam tu objavuje dalši problem. Nechcem tu otvarat nejaku EKO diskusiu ale mne na Ebikoch, Eautach,Ekolobezkach najviac vadi toto. Bohužiaľ aj predaj a vyroba tohto tovaru sa riadi trhom a konzumom a je iba nas, či tomu podľahneme alebo nie. Jazdim ortodoxtne iba za svoje a aj napriek trapeniu a slabej kondicke to menit nemienim.

 
FeSo 22.04.2020 (19:14)

0


Velmi dobre napisany clanok pre a proti. Blizim sa vekom k 60 cely zivot som aktivne sportoval, reprezentoval...ako sa hovori sportom k trvalej invalidite. Tisice km som presiel na klasickom bicykli, je to pre mna najlepsi doplnkovy sport popri tomu comu sa venujem profesionalne...ale po viacerych zraneniach za tie roky je ebike pre mna jedina moznost ako sa este udrzat v kondicii, ako sa este dostat na miesta v prirode kde pred rokmi som chodil na bicykli....nemam ebike preto ze neviem co s peniazmi, ale preto aby som sa nadalej a co naviac pohyboval v nasej krasnej prirode. Nie je stastne sa delit na jednych a druhych. Ja zatial ten pocit v terene nemam😃

 
Chilipanda 15.04.2020 (11:55)

-1


Od malička mám rád bicykel a všetko okolo toho, teraz mám 49 rokov a pred dvoma rokmi som sa prvý krát odviezol na e- banku po vašom po mojom na elektrickom bycikli. Bolo to úplne o inom, možnosť spoznávať krásy prírody a užívať si cyklistiku aj bez námahy....kto si chce dať do tela ten nepoužíva e-bike. Toť vše.

 
pavelhronec 01.05.2020 (12:22)

-1


Elektrobicykel vs normálny bicykel je ako hrať fotbal na playstation vs hrať fotbal na ihrisku aj v jednom aj v druhom prípade sa človek hýbe, rozdiel je len ako veľmi. Aj doma si človek môže obuť kopačky a dres a hrať kludne aj za FC Barcelonu..., ale nikdy to nebude plnohodnotný šport. Okrem toho pedále sú aj v aute a auto sa tiež nepohne bez stlačenia pedálu...

 
Gordy 15.04.2020 (13:19)

-2


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
petrikmarian Gordy 15.04.2020 (16:55)

3


prečo pocit nadradenosti a odcudzenie? blbci sú na oboch stranách. náklady na údržbu? boli také, že pravidelne mením reťaz, čo som robil aj na normálnom bicykli, jediná porucha bola, že mi odišiel zadný náboj. keďže mám stredový pohon, tak to nebol žiaden problém. a ešte jedna vec. vymenil som prednú vidlicu za lepšiu, vymenil som brzdové kotúče za také, čo lepšie chladia. to mi však nikto nekázal, bolo to moje slobodné rozhodnutie, lebo pri kúpe bicykla som to trochu zle odhadol. myslel som si, že dodaná výbava mi bude postačovať, no mýlil som sa. stále tvrdím, že je každého vec, na čom jazdí. mali by sme však mať dostatok inteligencie na to, aby sme sa navzájom rešpektovali.

 
vlastoch 14.04.2020 (17:37)

-3


clanok sa snazi byt "politicky korektny" a v podstate navadza dojem ze emotorky za nic nemozu a vsetko v len o konkretnych ludoch ...
podla mna zasadna chyba ... nie je to tak ...
to mozno plati teraz, ked je emotoriek relativne malo ... ale onedlho ... o zasadnych negativach emotoriek v lese ani slova ...
proste ide len o vyvolanie flame war, klasicky click-bajt clanok

 
scr@tch vlastoch 14.04.2020 (17:49)

0


Určite to môže tak vyznieť, veď prečo nie. Aj ja sa obávam scenáru, že sa pomer el./klasických bicyklov otočí a bude to v lese ako v auparku bez nejakej "kultúry". A ak si presvedčený, že počet predaných el. bicyklov neovplyvňujú rozhodnutia ľudí, potom je to námet na dobrú utópiu (aj keď opodstatnenú). Možno, že ak sa o tom bude viac ľudí baviť s normálnymi argumentmi, tak sa predíte nežiadúcim následkom.

 
vlastoch scr@tch 14.04.2020 (18:24)

1


s kulturou nemam problem ...
problem mam s tym, ze emotorky svojou vahou nicia trejly a lesne cestičky a ze v rukach neskusenych vyvolavaju (aj ked neumyselne) nebezpecne situacie (kvoli narocnosti terenu ci rozdielu rychlosti)
a nie, nic z toho pre 2 vykonovo rozdielnych bajkerov neplati
s masovym rozsirenim emotoriek v lese pridu obmedzenia ... pre vsetkych

 
sorcerer vlastoch 14.04.2020 (18:53)

0


len tak pre info, aký je na traili rozdiel medzi 90kg človekom na 15kg fulle a 80kg človekom na 25kg ebajku?

 
rastorb sorcerer 14.04.2020 (19:02)

1


ten e bike pojde s 3palcovimi plastami o 15 km rychlejsie.

 
vlastoch sorcerer 14.04.2020 (19:04)

-2


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
ace_9 sorcerer 14.04.2020 (19:21)

1


Myslim, ze vlastoch mal na mysli aj to, ze tazsi ebike sa horsie ovlada, resp. vyzaduje vacsie skusenosti a zaroven je casto rychlejsi ako bezny bike. No a relativna "neskusenost" vzhladom k stroju a vyssia rychlost potom moze sposobit nie zrovna najlepsi vyber stopy (t.j. skor absenciu vyberu stopy) a potencialne aj nicenie trasy, ktoru bezne cyklisti na danych usekoch vyuzivaju. Sam som sa ale s tymto nestretol, iba asi chapem aky na to moze mat niekto pohlad. Myslim ale ze je to tazke dokazovat a ako aj ty pises, tak paseku vie urcite narobit aj tazky agresivny jazdec na klasickom bikeu.

 
dodes sorcerer 14.04.2020 (21:20)

-2


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
myrech sorcerer 15.04.2020 (15:43)

0


priemerny mtbiker+bajk=cca 85-90kg ; primerny ebiker+ebike= cca 100-110(a viac)kg. Nemerane, odpozorovane...
samozrejma su aj vynimky.

k tomu ked porovnas vykon ca 200-300w mtbiker v.s. 200-300+...500w (max) , tak na tej sotoline, strku, chodniku robis vacsiu paseku.
Napr.
uz vlani v lete bolo vidiet na sotoline na Kralovu holu, ako sa zacali objavovat take pravidelne jamy (najviac za 2ou lavotocivou zakrutou). Pricom od kalamity 2006r (ak si dobre pamatam) kedy tu cestu rozsirili & vyhladili & vyvalcovali kamiony s drevom sa dlho-dlho nemenila.

 
MageZ vlastoch 15.04.2020 (11:13)

7


Najviac sa mi paci ta filozofia, ze mas malo casu, kup si motorku a trail si stihnes dat viac krat (a aj pripadne po nom vyslapes hore, co praktizuje tiez nezanedbatelne mnozsto eretardov). Ale na brigadu neprides, lebo nemas cas.

 
petrikmarian vlastoch 15.04.2020 (16:44)

0


zásadná chyba je to, že ebicykle nazývaš emotorky. pritom existuje aj také niečo. tam nemusíš šliapať vôbec. na ebiku šliapať musíš, len je tvoja vec, akú si zvolíš podporu.

 
memorex vlastoch 15.04.2020 (16:58)

-2


Aké sú tie zásadné negatíva "motoriek" napr. v Rakúsku? Ďakujem.

 
vlastoch memorex 15.04.2020 (19:16)

-2


napr. take ze na mnohych miestach uz zacinaju zakazovat vstup emotorkam ... lebo nicia prirodu, cesty a vyvolavaju konfliktne a nebezpecne situacie ... a pride to aj tu, a dufam ze represia len voci emotorkam ...

 
artsvk 15.04.2020 (15:10)

-3


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
voyo artsvk 15.04.2020 (20:31)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
artsvk voyo 15.04.2020 (21:23)

0



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
voyo artsvk 16.04.2020 (00:48)

-2


silne reci na cloveka, ktory v zivote dosiahol to, ze sa zaregistroval na mtbiker a rodicia mu kupili bike
zbytocne debatovat, len poznamka - bike nie je moj primarny sport a ani nikdy nebol a nebude.

 
artsvk voyo 15.04.2020 (21:26)

0


Btw krasne si si odpovedal, tie airbagy a asistentov mozes prirovnavat k tomu, ze mas celopero a lepsie brzdy, ale nie to, ze namiesto slapania s nohami za twba slape elwktrika, ty tlste prasa bez kondicky

 
voyo artsvk 16.04.2020 (00:51)

-2


asi si nikdy nejazdil na aute bez posilovaca brzd, posilovaca riadenia, prasne polne cesty.
v autoskole ta neucili vymenit si gumu na disku, nie cele koleso.
fyzicka namaha pri dnesnych autach je ta tam

 
matolapierre88 artsvk 16.04.2020 (10:37)

4


Nehnevaj sa, ale Tvoje argumenty voči ebajkom sú úplne mimo, takisto ako je irelevantné na bikovom fóre sa opakovane chváliť, koľko tlačíš v posilke. Daj radšej Tvoju watáž, keď ešte len "skúšaš" nastúpať 1000 výškových metrov na 100 km Asi si purista, oceľový rám, neodpružený, bez prehadzovačky a prešmykača, V brzdy- veď aj to je podvádzanie, či ako ? Ja jazdím na ebajku /Lapierre Overvolt 800AM/ aj normálnom biku /Lapierre Zesty 514/, mtb jazdím vyše 20 rokov, takže si myslím, že ako tak viem porovnať rozdiely. Každý ten bike má niečo do seba, a ak jazdíš s nejakým sporttesterom /a to by si mal, pokiaľ sa chceš posúvať ďalej vo výkonnosti/, tak si vieš dávkovať svoju záťaž na oboch tak, ako potrebuješ. Dokonca na ebajku je to dávkovanie záťaže ešte jednoduchšie. Čo sa týka jazdných vlastností, tam nie je o čom, klasika je hravejšia, obratnejšia, proste jazda je zábavnejšia, ebajk je menej obratný, ťažšie ho dostávaš do vzduchu, ale je zase stabilnejší, na výrazne rozbitých zjazdoch som na ňom dokonca rýchlejší ako na klasike. Ktorý bike si kedy beriem závisí od toho, kam a s kým idem jazdiť, koľko času mám na trip, a tiež podľa momentálnej nálady /to je ako s lyžovaním- niekedy idem na zjazdovku, inokedy na skialp/. Čo sa týka čipovania ebajku, ja osobne som proti tomu, nemá pre mňa zmysel navyšovať jeho rýchlosť- v teréne to nevyužiješ, a po rovine sa v pohode dá ísť 28-30 km/h, čo mne úplne stačí. Skús si niekedy ebajk požičať, nahoď si na seba tester a možno zmeníš názor.

 
Durikan artsvk 17.04.2020 (16:24)

1


Rozumiem ze nemas rad ebike. Len v ako pise vyssie matolapierre88 argumenty mas nespravne. Trebars zober si taky tep. Aky je podla teba dostatocny aby si ho bral ako cloveka co sportuje. Napr. moj posleny vyjazd 35 km, 900m vyskovych, priemer 144, max 177 uderov za minutu. Alebo je ti to malo?

 
JoseRK 14.04.2020 (18:59)

-4


Kto vám dal právo starať sa akýmkoľvek spôsobom do toho kto sa na čom vozí? Alebo to komentovať hlúpymi drístami? Bohorovnosť niektorých bajkerov, snaha určovať čo je správne a čo nie... ste smiešni a trápni. Myslíte si naozaj že sa bude niekto voziť na tom čo chete vy len preto že podľa vás je to jediný správny spôsob???

 
ace_9 JoseRK 14.04.2020 (19:10)

8


Neprehanas to trosku? Podla komentarov by som skor povedal, ze vacsine tie ebikey nevadia a urcite nechcu kazat ebikerom, aby presadli na bezmotorove. Ak niektorym nieco aj vadi, tak su to iba iste specificke veci, ktore ebikey prinasaju a su to veci, ktore su skor o spravani ebikerov (ako vzdy ide hlavne o ludi). Ale ze by sa snazil niekto priamo urcovat co je spravne a co nie? Ak ano, tak preco nereagujes priamo na taky prispevok?

 
JoseRK ace_9 14.04.2020 (19:35)

-2


Môj príspevok bol myslený všeobecne.
Nepísal som aby sa klasickí bajkery nestarali do e-bajkerov.
Ale je zaujímavé že akosi automaticky si to pochopil takto, prečo asi? Ešte som nevidel aby sa e-bajker staral do toho kto sa na čom vozí
Vždy je to naopak! Mne to príde ako obyčajná závisť. Nemám na to, tak to aspoň ofrflem...

 
ace_9 JoseRK 14.04.2020 (20:18)

5


Pochopil som to ako som pochopil, lebo styl akym si to napisal bol pomerne jasny a mne a asi ani nikomu inemu neprislo, ze by si mal na mysli ebikerov hejtujucich ostatnych No naozaj nejde o staranie sa do vozenia ostatnych. Napisem to takto: Pokial sa ebikeri a bikeri spravaju navzajom ohladuplne, tak ani jedna strana nema problem. Tie problemy vznikaju cisto len v dosledku nevhodneho spravania, co je o ludoch, nie o tom na com jazdia. A ebikey su stale relativnou novotou pre vela cyklistov a tak je normalne, ze ovela viac vidis nazorov od klasickych bikerov smerom k ebikerom ako opacne. Netreba zachadzat k urazkam typu "nemas na to, tak drz ...", to je skor ukazka toho nevhodneho spravania, o ktorom som pisal. Strasne vela ludi, ktori maju neelektricky bike, ma prachy na ebike, ale jednoducho ho nechcu. Niektori maju aj bicykle za ceny porovnatelne alebo prevysujuce ebikey. Ti potom co zavidia? Celkovo je to detinsky argument. A ani ak na nejaku vec naozaj niekto nema peniaze, tak to neznamena, ze bude automaticky frflat alebo ze nebodaj nema pravo sa k nej vyjadrit.

 
totojeemail JoseRK 14.04.2020 (20:19)

1


Ja som sa s tym zo strany ebajkerov napriklad stretol a to niekolkokrat. Teraz je otazne nakolko su moje a tvoje prihody a skusenosti statisticky relevantne.

 
rastorb JoseRK 14.04.2020 (20:20)

10


Bike forum navstevuju vatsinou bikeri, kedze e-bike je novinka tak sme tu skoro vseci "klasicky bikeri ". Takze tvoje "kto vam dal pravo" sa vstahuje vseobecne na koho ? Inak si to vystihol asi presne obycajna zavist, nemam nato to vyslapat ,kupim si e-bike :P

 
ace_9 rastorb 14.04.2020 (20:38)

0


Pekne otocene s tou zavistou

 
Malepsy rastorb 14.04.2020 (22:49)

-1


Posledná veta za 100 bodov, presne to vystihuje majiteľov motoriek tváriacich sa ako bicykel.

 
sorcerer Malepsy 15.04.2020 (06:46)

3


vysvetlili ste si to ako sa vám to hodí drvivej väčšine ebajkerov je vcelku jedno, koľko vm nastúpa bajker pri výjazde, či ich je 200, alebo 3000 a rozhodne nezávidí, jazdí si svoje a už vôbec nerieši kto na čom jazdí.

 
ace_9 sorcerer 15.04.2020 (09:03)

1


rastorb to napisal ako taku pichlavu odpoved na poznamku od JoseRK: "Nemám na to, tak to aspoň ofrflem...". V podstate len naznacil, ze ebikeri by bez motora zosadali a vzdychali v kazdom kopci a po par jazdach by ostali radsej sediet doma O vyskove metre a ine vykonove charakteristiky ani nejde a tie velmi nesleduje ani vacsina MTB cyklistov (vratane mna). Ale pride mi trochu zbytocne az vtipne ako si napisal, ze ebikerom je jedno kolko nastupaju vyskovych metrov. Nebolo by to trosku trapne, ak by jazdili takto na cisla s podporou elektromotora? Netvrdim, ze sa neda prisposobit vykonnostne charakteristiky vzhladom k ebikeom, ale drviva vacsina ebikerov sa urcite takemuto serioznemu treningu nevenuje, skor naopak, maju ebike, lebo je jasne, ze ich samotny sportovy vykon nezaujima, resp. vedia, ze by sa iba trapili. Na tom samozrejme nie je nic zle, ale nemusis nam to oznamovat ako nejaku novinku A to, ze ebikeri nezavidia? No bodaj by zavideli, ked v ich ponimani idu na ovela drahsich bikeoch ako vacsina a nemaju problem s obiehanim kazdeho na klasike To mi vieme, ze nam nezavidia

 
sorcerer ace_9 15.04.2020 (09:23)

0


pochopil si to mierne inak ako som myslel, ale dobre

 
ace_9 sorcerer 15.04.2020 (09:36)

0


Ok, sorry Ved kludne upresni.

 
sorcerer ace_9 15.04.2020 (10:41)

5


nekupujeme si ebajky z dôvodu závisti že by sme niečo nevyšlapali, väčšinou. mnohí z nás jazdia na ebajkoch to, čo dávali predtým na klasike. akurát že rýchlejšie a viac, hlavne o tom to je a potom silnejší fun factor ako neoddeliteľná súčasť ebajku. ako som písal vyššie, niekoho to baví tak, iného zase inak. a neriešime kto na čom jazdí, lebo nám to neprináleží, rovnako ako to neprináleží riešiť polovici komentujúcich pod týmto článkom, každý nech sa stará v prvom rade o seba.

 
memorex Malepsy 15.04.2020 (17:01)

0


Prečo sa tie motorky predávajú v cyklo obchodoch..? A prečo to vlastne vyrábajú cyklo firmy..? Nejaký máš v tom zmätok

 
skala822 memorex 15.04.2020 (17:16)

0


Aj v motodieloch. Aj v predajniach áut. Lebo to nie je bicykel ale hybrid. Robí to zisky lebo je to nové, bola doba že ľudia sa mali relatívne dobre, tak predáš akúkoľvek hlúposť. Mne neva že to tak tlačia, zarábajú na tom super a zväzú sa pri tom aj normálne bicykle.

 
voyo rastorb 15.04.2020 (20:49)

0


Ano, nemam na to si to vyslapat kupim si ebajk. Najprv jazdim na turbo a postupne na low podporu. Zlepsujem sa.
Hybem sa. Sportujem. A hlavne trva to kratsie.
Co je na tom zle, ze nevladzem tolko co stredoskolak/slobodny/zanedbavam rodinu co ma kazdy den na robote len bike? Ze som cely zivot robil iny sport a nie bajk?
Aby si dokazali, ze co? Ze su lokal matadori na kopci za dedinou? Smejem sa im.

Som zvedavy ci robis aj ine sporty ako bike a tam si tiez taky geroj.
Nemas na to tak pouzijes pri lyziach lanovku. Nemas na to plavat v jazere tak ides do kontrolovaneho bazenu. Nemas na to....
A ano, ludia tu konkretne na mtbiker "klasicky bikeri" dost casto hejtuju ebike. Stale nechapem preco. Vysvetli mi to.
Stracaju svoju jedinecnost svoj zmysel zivota vystatovat sa v krcme pred kamosmi?

Viac klasickych vysluzilich bikerov som doteraz vidal v obtiahnutych brusnych trikotoch ako sa vo vceline do noci nadrbkavali. Elektrikar sa nadrbkaval az na pezinskej babe viac sa namakal viac kalorii spalil a viac videl

 
StanoL voyo 15.04.2020 (23:25)

3


Pozorne som pár dní čítal komentáre pod článkom a držal som emócie na na uzde; žiaľ, nepodarilo sa. Kameňujte ma. Mám 55 rokokov/100 kíl, jazdím horák aj cesťák, Za "svoje" (prosím, nech to neznie ako chvastúňstvo) som vyšľapal od Baby cez Smrekovicu, Hochalpenstrasse, Mortirolo, Zoncolan, Passo Stelvio (obojsmerne) a celé Dolomity, Mont Ventoux zo všetkých strán za jeden deň, temer všetky Coly - od Madelaine cez Galibier až po Iseran, Golden Alpebrevet, ... Pravda, všetko v zlomkových časoch Frooma, Quintanu, ale sám a za svoje (cesta je cieľ). Neviem nájsť slová, ktorými by som opísal svoje pocity na vrcholoch. Ťažko vstrebávam pseudoargumenty motúrkarov a ich priaznivcov o úspore času, resp. pomere čas/energia/prejdené/videné. Rešpektujem slobobu rozhodovania - nech si každý jazdí, čo chce, ale prosím, nech si motúrkarkari zriadia svoje vlastné fórum a na ňom, nech krockajú o tom, aké je to fasa. Keď budem mať 65 rokov a 120 kíl, kúpim si motúrek a budem prispievať tam. Zatiaľ sa teším z toho, že nenegujem zmysel cyklistiky. Všetkým veľa dĺžkových kilometrov a výškových metrov. Kameňujte ma, koľko vládzete.

 
voyo StanoL 16.04.2020 (01:01)

1


su ludia pre ktorych bike nie je zmysel zivota. passo stelvio im nic nehovori. ani mne.
problemy mame rovnake ako ebajkeri - kam ist na vylet, kde sa dobre najest, kde sa neda prejst, ako si nieco opravit, kde je dobry servis, co si obliect, etc... preco by sme nemohli pouzivat rovnake forum?

 
drotar StanoL 21.04.2020 (19:59)

0


Stanol ja hovorim že: Vek a hrdosť mi nedovoli zosadnúť v kopci. A kľudne k tomu pridám : používaľ elektriku

 
Scott66 StanoL 11.05.2020 (13:21)

0


Ahoj Stano, máš môj rešpekt a zdieľam tvoj názor na e-biky. Mám 53 rokov a 75 kg, ale nemám na konte ani zďaleka toľko alpských vrcholov, čo Ty.. Držím palce, aby si nikdy nemusel presedlať na elektriku

 
Pridaj komentár