Unboxing: Kellys SOOT 30 2020 - pozvánka do sveta gravelu

redakcia 08.02.2020 36 fotografií   Sezona 2020 Gravel Unboxing Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Novinky Kellys

Gravel jazdenie je tu, má vychytané muchy zo svojich začiatkov a všetko naznačuje tomu, že tu aj naďalej bude. Ak si gravel ešte neskúsil, na začiatok je SOOT 30 ideálny parťák.

Vo svojom okolí vidíme stále viacej cyklistov, ktorí to vymysleli šikovne. Pri kúpe nového bicykla sa rozhodli pre gravel model. Ten používajú na miestach, kam takýto bicykel patrí, t.j. na horšom povrchu, poliach, lúkach, slovenských cestách .

A keď treba byť rýchlejší na asfalte, prezujú pred jazdou plášte, alebo kúpia ďalší pár kolies. Nemusia mať dva bicykle. Samozrejme, my ako predajcovia bicyklov odporúčame vlastniť zvlášť cestný aero a vrchársky model, gravel, cyklokros, endurance bicykel a nazabudnime na “kozu” na časovky .

Špecifikácia

Unboxing

Čítať nápisy krabíc nás baví. A niektorí výrobcovia nám idú v ústrety a s grafikou sa pekne vyhrajú. Defekt sa povie v angličtine “Flat Tyre” skrátene “Flat”. Takže odkaz z krabice “Do Not Lay Flat” voľne prekladáme ako “Nenechávajte ležať s defektom”. To má logiku.

Je príjemné vidieť, že slovenská značka používa na balenie aj papier a neprodukuje zbytočne plast navyše. Väčšina obalov ide ľahko dole z rámu, bez nutnosti “operovať” s nožom.

Príslušenstvo bez prekvapení. Zopár úchytiek ostane aj do zásoby, to sa môže hodiť.

Tento model nevyžaduje veľké skúsenosti so skladaním bicyklov, zvládne to aj začiatočník. Ak sa rozhodnete pre kúpu cez náš shop, netreba sa báť, že príde bicykel nezložený v krabici. Ešte aj omotávka je už na svojom mieste.

Pravý chlap nemá problém s ružovo-fialovou farbou svojho náradia . Chlapsky pôsobia aj pevné osi nábojov.

Rám je vyrobený z hliníkovej zliatiny a vyrábajú sa 3 veľkosti. Presná geometria a tabuľka veľkostí je uvedená nižšie. Predná vidlica je z karbónu, to znamená úsporu hmotnosti a vyšší komfort. Rám je tiež vybavený dierami na osadenie blatníkov, batožiny...

Bicykel poháňa sada Shimano Claris. Ide o nižšiu sadu, ale stále lepšie, ako keď sa výrobcovia rozhodnú šetriť a osádzajú “no name” komponenty. Staré dobré Shimano!

Najslabším prvkom na bicykli sú jeho brzdy. Sú lankové a nie hydraulické. Ak sa rozhodnete bicykel používať v priamom smere, bez technických úsekov plných zákrut, alebo nezoberiete bike do prudkých a dlhých klesaní, tak ste v pohode a aj lankové brzdy vám budú stačiť. Kotúče majú veľkosť 160 mm.

Kolesá majú cestný rozmer a sú osadené plášťami širokými 42 mm. Ako sme spomínali na úvod, nie je problém prehodiť za iné a tým zmeniť charakter bicykla.

Vzhľadom na cenu a hliníkové komponenty je prijateľná aj hmotnosť. Tu sa nehrá na gramy, dôležitejšia je robustnosť, úžitok a pohodlie.

Model SOOT 30 je síce len základné prevedenie, ale jeho zelená nám príde ešte krajšia, ako majú vyššie modely 50 a 70.

Geometria

Cena a dostupnosť

Cena daného modelu je 899 €. Tento bicykel nájdete aj v našom MTBIKER shope, kde sú aj ďalšie verzie modelu Kellys SOOT. Model 50 už brzdí hydraulikou, najvyššie v ponuke je 70tka.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100% nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

majo599 08.02.2020 (18:29)

Kellys má veľmi pekný rám dokonca uvažujem že prejdem s cesty na gravel , ale mi prídu dosť predražené . Cena 900€ a výbava Shimano claris je dosť bieda . V tejto cene sa dá kúpiť kúpiť cesťak v Tiagre . Neviem prečo ceny takto nadhodnotili na to že je to (relatívne)nová kategória bicyklov a mala by skorej lákať záujemcov aj cenou k prechodu na gravel.

supertramp majo599 09.02.2020 (09:24)

lepsie naboje plus pevne osy, pripadne v tomto pripade nadstandardne plaste.. ono sa to nezda, ale narata sa to. inak, napriek tomu ze to je nova kategoria, v tejto cenovej kategorii uz uplne vytlaca klasicke cestaky

kondvi supertramp 09.02.2020 (14:00)

Neblázni, veď tie Kellys rafiky majú 2300g to je hrôza. Ak má niekto XC a zvažuje kúpu tohto konkrétneho modelu. To radšej nech investuje 500€ do kvalitných ľahkých rafikov a pôjde sa mu o poznanie lepšie na každom povrchu.

Mikee kondvi 10.02.2020 (08:18)

Skor tie pocty ti vysli ako hrozna. Keby to vydelis dvoma a budes to brat ako vahu za par, znelo by to realnejsie

supertramp kondvi 10.02.2020 (09:44)

kondvi neviem spominas rafiky ked ja pisem o nabojoch. ale ok, dal som si namahu a odvazil rafik, vazi 525g. a za druhe, mam XCcko na karbonovych Crankbrothersoch a ked prevazuje asfalt a strk, vzdy siahnem radsej po graveli.

kondvi supertramp 10.02.2020 (10:03)

To je samozrejme každého voľba. Ja mam rád iba cestu a keď idem niečo iné beriem XC. Ale spať k pointe. Mal som Swag 2018, najvacsia sračka na celom bicykli boli ráfiky. Tažké a makke. Na terajšom Gate-e som ako prvé vymenil ráfiky a keď som ich vážil mali niečo cez 2300g a to boli podotýkam 18mm vnutorná šírka.Momentálne sú hodené v šope a neštekne po nich ani pes. Je jasné že z tvojej pozície v Kellyse
budeš iba chváliť, ja ti iba hovorím moje objektívne poznatky čo som počas niekolkých tisíc km na tých bicykloch zistil. Je pravda že som za kamarátom strácal na asfalte keď on mal gravel ale nikde inde nie a užil som si celý výlet nie len cestu po asfalte

Mikee kondvi 10.02.2020 (12:03)

Kondvi rafiky s vahou 2200gramov asi najdes len na komunistickych bmxkach alebo ocelovych ukrainach. Nech uz je dovod preco mas v pamati 2200g akykolvek, vaha rafkov to urcite nebude

kondvi Mikee 10.02.2020 (12:21)

Do správy ti posielam fotky. Prepáč za nepresný údaj. Rafiky sú z Kellys Gate 50 2019 ročník. Predné 1090g zadné 1350g prosím pekne. Keď 1900g DT Swiss stoja 300€ akej váhy a kvality môžu byť Kellys rafiky za 100€?

Mikee kondvi 10.02.2020 (12:51)

Uz sme sa pochopili. Problem bol v jablkach s hruskami. Rafiky vs cele kolesa.

majo599 supertramp 09.02.2020 (14:35)

Neviem či to výrobcu drahšie ako bežné keď si to zoberiem s druhej strany a porovnáte to s nejakým HT XC tak tiež za 900€ zoženiete lepšiu výbavu + vzduchová vidlica + hydravlicke brzdy . Stále mám pocit že je to veľmi nadhodnotené.

Gusto0 majo599 09.02.2020 (17:11)

to iste sa stalo ked prisli na trh po 29" xc-kach 27,5" (lebo vela lusi sa balo prejst na 29") - rovnaka vybava no cena 27,5" bola citelne vyssia. teraz je to uz zasa da sa povedat dalsi mrtvy rozmer

Zigo majo599 10.02.2020 (17:16)

Pozrel som Kellys, CTM a Demu a cestak s kotucmi, nabojmi na priemysloch a celokarbonovou vidlou som v danej cene teda nenasiel. CTM Koyuk 1.0 stoji rovnako, resp. o 0,99€ viac.

N/A 08.02.2020 (13:01)

Pekna farba

RoboNM 08.02.2020 (16:55)

ten preklad na krabici

BezkaKolo RoboNM 09.02.2020 (14:55)

Ten nápis na krabici hovorí, že krabica sa nemá ukladať na plocho! Nápis je správny! Flat tyre znamená doslovne plochá pneumatika.

RoboNM BezkaKolo 09.02.2020 (20:09)

ale ja viem co znamena ten napis, ale ako z toho dostali “Nenechávajte ležať s defektom” tak to uz chce fantaziu

dottore RoboNM 09.02.2020 (15:58)

Ano , aj ja som sa pobavil cloveka to ani nenapadne v tomto kontexte

elpha dottore 09.02.2020 (21:07)

asi autor nevie poriadne po anglicky, inac by ho to nenapadlo

dzulio 09.02.2020 (16:55)

Kellys medziročne podrazil každý cestak a asi aj tie gravely. V podstate, ale výbava ostala totožná.

wulstar dzulio 09.02.2020 (17:27)

To robia všetci. A na všetkých modelov

Fiffo 08.02.2020 (14:32)

Aj tak sa mi najviac páči farebné prevedenie soot 70, ale aj tento army je pekný... 😊

Midzione Fiffo 08.02.2020 (14:45)

Áno 70 je parádna.

MikulasM 08.02.2020 (16:47)

Ale no tak ma nedráždite moja 50tka mala prísť včera ale príde až v pondelok... už sa neviem dočkať

lukyti 08.02.2020 (20:23)

Otazka tento kellys soot 30 vs head picton 1 vs ctm koyuk 1.0 ? Dakujem

Jano1987 lukyti 09.02.2020 (13:33)

Ja mám Koyuk 1.0 z 2019. Som spokojný. Možno keď človek pohľadá, tak nájde možno niekde zabudnutý kus. Cena je v súčastnosti 809€.

lukyti Jano1987 10.02.2020 (14:42)

Ako som si ich prezrel tento kellys je celkom predrazeny skoda jedine sa mi paci farba mohli by si vstupit do svedomia

Zigo lukyti 10.02.2020 (17:46)

Ten Head je sice zaujimavy sadou ale su tam kluky s CX prevodnikmi a na gravel by bolo dobre ich vymenit za kompakt alebo mensie. CTM ma v porovnani s Kellysom lepsie rafky. Kellys vidla je celokarbon, ked sa mi dostane pod ruku CTM, pozriem sa aj na tu. Ak si vyssi, tak si pozri aj geometrie- su relativne kratke.

me1 10.02.2020 (16:53)

Preco maju vsetky tri velkosti takmer zhodny reach? Nejako mi to nesedi.

pimpo 14.02.2020 (08:42)

V čom sú vychytane muchy oproti modelu 2018?

lukyti pimpo 14.02.2020 (08:44)

V nicom len farba cinania pozvarali rovnako