Test: Set PRO Tharsis 3FIVE - karbón a gravity disciplíny idú tiež dokopy

Test: Set PRO Tharsis 3FIVE - karbón a gravity disciplíny idú tiež dokopy

Pamätám si tie začiatky, keď sme jazdili 720 mm riadidlá s tým, že sú naozaj široké a už bolo cítiť lepšiu stabilitu.

Každý túžil po krátkom predstavci a časom sa to stalo už samozrejmosťou. Dnes v dobe 29” kolies sa bežne jazdia 800 mm riadidlá a mne do testu pristáli karbónové s predstavcom od PRO, konkrétne model Tharsis 3FIVE.

Široké riadidlá, krátky predstavec - k čomu to je dobré?


Rozmery kokpitu sú v prvom rade dané parametrami, aké sedia jazdcovi a následne jazdeckými preferenciami. To znamená, že ľuďom s vyšším vzrastom búdu logicky sedieť širšie riadidlá, to platí aj pre jazdca so širšími ramenami. Čo sa týka jazdeckých preferencií, tak kratší predstavec nájde uplatnenie skôr na AM/EN bicykli ako XC stroji - aj keď aj tu badať výrazné skracovanie. V zásade platí, že kratší predstavec lepšie prenáša trakciu na predné koleso, vedenie bicykla je istejšie a presnejšie.



Dlhé riadidlá patria ku kratšiemu predstavcu, väčšia páka, lepší prenos sily na koleso v zákrutách a stabilita v technických pasážach... toto sú opäť jasné benefity. Nevýhodou širokých riadidiel môže byť napríklad prejazd úzkymi pasážami medzi stromami. V gravity disciplínach sa navyše jazdia riadidlá s tzv. riser, kde sú zdvihnuté nad predstavcom a tvarom to môže pripomínať lastovičku. V prípade testovaných riadidiel PRO Tharsis 3FIVE Carbon je rise 20 mm.

Komu by som ich odporučil?


Set PRO Tharsis 3FIVE CNC STEN a 800 mm karbónových riadidiel je určený predovšetkým pre AM/EN ladených jazdcov, aj keď s ich hmotnosťou by neurazili ani XC ridera. Riadidlá sú z karbónu (UD CARBON) a predstavec zo zliatiny AL 7050, pričom priemer úchytu je 37,8 mm. Predstavec pôsobí masívne a je pekne opracovaný CNC frézou, uchytenie je štandardné dvoma skrutkami na krk vidlice. Riadidlá sú uchytené pomocou 4 skrutiek.



Ako som spomínal, jedná sa o karbónové riadidlá so zdvihom 20 mm, takže taký zlatý stred. Ich hmotnosť je udávaná na stránke výrobcu 198 g, ja som navážil 201 g kuchynskou váhou. Takže podľa mňa OK. Tu by som rád podotkol, že moje pôvodné hliníkové riadidlá vážili niečo cez 400 g.

Dizajn tohto setu sa nesie v jednoduchom „industrial“ štýle, čiernočierne logá sú kombinované so striebornými a pár vkusnými lesklými dizajnovými prvkami. Na koncoch je mierka na orezanie šírky podľa vašej potreby až do 720 mm.



Prax


Na mojom bicykli jazdím totožnú kombináciu - 35 mm predstavec s 0-stupňovým sklonom a 780 mm/20 mm riser. Set od PRO je teda papierovo identický, až na to, že som pri riadidlách ušetril až 200 g, čo je už myslím naozaj slušné. Riadidlá som pred nahodením zrezal podľa mierky na 780 mm, keďže 800 mm by už bolo na mňa príliš. Pocitovo boli poriadne tuhé a aj keď som jazdil zavreté technické traily, v pohode som sa zmestil medzi stromy. Tuhosť riadidiel rovnako zvýšila aj kontrolu nad bicyklom a zlepšila reakciu na pohyb rúk. Cítil som to najmä v klopených zákrutách alebo pri skokoch, kedy bike podo mnou robil presne to, čo som chcel. Každý pohyb mal svoj zámer. V konečnom dôsledku to malo za následok rýchlejší prejazd zákrut či redukciu doby letu pri skoku.



Počas jazdenia sa, samozrejme, stalo, že som škrtol malíček alebo lakeť, ale to skôr pripisujem mojim chybám. Plnú šírku 800 mm ocenia vyšší jazdci alebo Ronnie Coleman.



Takže Tharsis-u nemám čo vytknúť. Dosť záleží aj na tom, či si až tak zakladáte na tej hmotnosti bicykla a ste ochotní si za to priplatiť, lebo 200 g je už číslo hodné zamyslenia a pre niekoho dôvod k výmene. 800 mm riadidlá sú už naozaj dosť a nájdu skôr využitie do bikeparkov, pre enduro jazdca sú ideál až po zrezaní, na čo vlastne aj výrobca myslel.



MOC predstavca je stanovená na 99 € a nájdete ho na tomto odkaze. Riadidlá sú dostupné za 159 € a viac informácií nájdete na tejto adrese.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up12thumb_down comments 13 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: PRO Stealth Offroad – skrátené sedlo aj na MTB?

Test: PRO Stealth Offroad – skrátené sedlo aj na MTB?

Tento typ sedla od PRO zmenil môj pohľad na komfort pri cestnom bicykli a dnes sa pozrieme, či má tento potenciál aj v teréne.
Test: Tufo Thundero – gravel plášť, ktorý príjemne prekvapil

Test: Tufo Thundero – gravel plášť, ktorý príjemne prekvapil

Otázka výberu gravel pneumatík je v mojom prípade jasná a je to snáď vidieť v chválospevoch, ktoré odo mňa zožali GravelKing-y. Je preto na mieste sa báť mi poslať na test nejakú inú značku, nakoľko som evidentne zaujatý. A predsa to spravili.
Test: Insert Rival - keď chceš ísť na istotku

Test: Insert Rival - keď chceš ísť na istotku

Drsnejší terén so skalami, koreňmi a šmykľavým povrchom dáva jazdcovi, plášťom a kolesám zabrať. Ale už existuje pomerne efektívne riešenie, ako predchádzať „katastrofe"...
keyboard_arrow_up