Oblečenie a doplnky od Force – užite si aj mimosezónne jazdenie

Jeseň a zima nemusia nutne znamenať aj koniec sezóny. Základom je oblečenie a cenovo prijateľný variant ponúka značka Force.

Počas roka som jazdil v oblečení od tohto výrobcu. Na jar bol publikovaný prehľadový článok, ktorý sa zameriaval na oblečenie určené na jar alebo skorú jeseň. Tentoraz ponúkam prehľad vecí určených do aktuálneho počasia a časti roka. A aby som to nespomínal pri každom odstavci dookola, uvádzam svoju hmotnosť – 77 kg pri výške 175 cm.

Funkčné tričko Thunder

Funkčná či základná vrstva je pri jazdení v medzisezónnom období veľmi dôležitá. Odvádzanie potu od tela, udržiavanie optimálnej teploty – to sú základné charakteristiky, ktoré musí splniť spodná vrstva. Model Thunder od značky Force ponúka bezšvové prevedenie a navyše toto funkčné tričko využijete aj pri iných športoch na jeseň alebo zimu. Oproti modelu Snowstorm je o trochu kratšie a rukávy o niečo dlhšie. Ale veľkosť M na moju postavu je ideálna.

Bunda X70 Windster

Výjazdy v tomto období sú v drvivej väčšine spojené s nízkymi teplotami. Ako ideálnu bundu vnímam model X70 Windster. Samozrejme ak ostávame v kategórii cenovo dostupných kúskov. Ak sa teplota pohybuje okolo 10 stupňov, úplne postačuje rolák Thunder a bunda X70 Windster. Určite je tam aj rezerva a nebál by som sa v tejto kombinácii ísť aj pri teplote okolo nuly. Prípadne si dať medzi to ešte jednu tenkú vrstvu.

Veľmi milo ma prekvapilo odvetranie, ktoré nie je na tom až tak zle, ako podobné cenovo porovnateľné bundy. Čo sa týka veľkosti, tak na moje telesné proporcie je Mko ideálne. Trošku sú dlhšie rukávy, ale nie je to nič dramatické. Pri nižších teplotách ju viem uživiť aj na beh. Cena sa pohybuje okolo 52 €.

Nohavice F58

Keď sa presunieme na nohy, tak cyklistické zateplené nohavice v aktuálnom počasí sú nutnosť. Samozrejmosťou je anatomická vložka, ploché švy či zips na spodnej strane, ktorý uľahčuje obliekanie. Na mne vidíte veľkosť M.

Pri jazde sa cítim komfortne, neprefukuje ich, no na druhej strane nemôžem povedať, že by v nich bolo horúco. Ak jazdíte aktívne aj počas zimy, tak chladno vám v nich nebude. Cena sa pohybuje okolo 50 €.

Ako vidíte, tak stred tela viete zabezpečiť pomocou pár kúskov oblečenia a pri značke Force je to aj za prijateľnú cenu. Teraz sa presuňme na periférne časti, ktoré v chladnom počasí vedia zmrznúť najrýchlejšie a predstavím vám niekoľko modelov z mojej výbavy.

Ponožky Freeze

Síce malý detail, no veľmi dôležitý. Teplé ponožky. Ja ich nosím spolu s tretrami, ak viem, že podmienky budú náročné, tak si neváham zobrať návleky. Hrejú veľmi dobre, sú príjemné na dotyk a aj materiál vyzerá tak, že toho znesú dosť. Ak je vonku poriadna kosa, tak si do tretier viem „pribaliť“ hrejivé vankúšiky a jazda je vtedy super. Cena sa pohybuje na úrovni 7 €.

Zimné rukavice Ultra Tech TERM

Model Ultra Tech je určený do chladného počasia pod 10 stupňov. Ak sa hýbete, tak v nich nie je zima, ak je aktivita vyššia, tak ruky sa trochu potia. Tiež mi na nich chýba možnosť, aby som s nimi mohol ovládať dotykovú obrazovku. Oceňujem froté na veľkom palci na utieranie prebytočného biologického materiálu z úst a nosa. Zakrývajú celé zápästie a veľkosť M dáva rezervu aj pre ľudí, ktorí majú možno hrubšie prsty ako ja. Cena je okolo 18 €.

Čiapka Force

Ako všetci dobre vieme, tak cez hlavu uniká veľké množstvo tepla. Navyše, ak vás pri výjazde čaká zjazd, asi ho ťažko zvládnete bez poriadnej ochrany hlavy. A teraz nemyslím prilbu. Zápaly ucha a podobne môžu byť spôsobené aj prechladnutím. Preto chrániť si hlavu čiapkou je samozrejmosť. Pri vyšších teplotách si ešte vystačím s teplejšou čelenkou, no keď je už skutočne kosa, tak zo šatníka vyberám čiapku.

Táto je pri veľkosti L-XL o trošku väčšia, ako som potreboval, no nie je to nič dramatické. Dochádza pri nej trocha k zhlukovaniu materiálu v záhlavnej časti, no nijako ma to netlačilo, keď som na nej mal aj prilbu. Takže ide len o estetický problém. Suma sa pohybuje okolo 7 €.

Malé drobnosti, ktoré môžu pomôcť

Keď už ste oblečení a pripravení, tak stačí vysadnúť a vyraziť. No aj váš bicykel sa poteší z nejakej drobnosti, ktorú mu darujete na prežitie mimosezónneho obdobia.

Sada svetiel GLARE USB

Tým, že sa teraz na výjazdy dostávam skôr ráno, poprípade podvečer, je samozrejmé mať aj účinné svietenie. Za cenu 28 € získate od Force 2 svetlá nabíjateľné cez USB, predné svetlo poskytuje až 400 lúmenov a vďaka oblému tvaru zadnej blikačky sa zvyšuje aj vaša bočná viditeľnosť. Pri plnom výkone mi obe svetlá vydržali 2 hodiny, takže na jazdenie v tomto období ideál.

Svetlo Glow 3 Cree

Alternatívou k vyššie spomínanej sade svetiel je toto svetlo s 1 000 lúmenmi. Zaujímavosťou je, že zdrojom energie je externá batéria, ktorú si viete pripnúť na rámovú rúrku. Výdrž je pri plnom svietení úctyhodných 3,5 hodiny. Je ho možné pripnúť aj na prilbu alebo ho nosiť ako čelovku.

Pre mňa to nie je až tak výhodné riešenie, otravuje ma hlavne napájací kábel. V balení nájdete aj rozširovaciu šošovku rozptyľujúcu svetlo do strán a príslušenstvo na pripevnenie na bicykel, hlavu či prilbu. A čo ma potešilo najviac? Batéria je vodoodolná, nemám problém s poklesom svietivosti v priebehu výjazdu. Cena za tento set je na úrovni 54 €.

Force nitovač

A na záver možno tip na "minidarček". Taký nitovač nepotrebujete až do chvíle, kedy zistíže, že ste skončili . Za cenu 7 € dostanete aj sponku, ktorá vie celý proces výrazne uľahčiť.

Toto bolo malý prehľad vybraných kúskov od značky FORCE. Opäť sa mi potvrdilo, že funkčné oblečenie nemusí zruinovať bankový účet a hlavne pre hobby jazdcov môže byť ponuka dostačujúca. Tomu zodpovedá aj strih, ktorý nie je extra tesný, čo je samozrejme pre danú kategóriu jazdcov rovnako výhoda.

Pre kompletnú ponuku vrátane dostupných veľkostí navštívte stránku dovozcu.