thumb_up49thumb_down 20 komentárov
bimjeam 12.02.2021 Horska Cyklistika Kluky Prevody Radenie Historia
Snaha zbaviť sa prešmyku a zachovať dostatočný rozsah prevodov nie je vôbec záležitosťou posledných rokov.
Vďaka za upozornenie, v ang. je to všade "planetary", tak som sa nechal uniesť
Hej, aj som si myslel, že kvôli tomu anglickému prekladu 🙂. O nič nejde, hlavne že vieme o čo ide. Kašlať na terminológiu 👍🏻
Suhlas, viac takychto technickejsich clankov. Celkom to tu "zkavickovelo" a "zcestarilo"
teším sa, že aj o takéto "kajšmentke" témy je tu záujem, určite vymyslím ešte nejaké pokračovanie
Classified Cycling vyzera velmi slubne. Dufam, ze ked robia gravel, zacnu robit aj MTB - to by bola revolucia.
Neviem ci bol HammerSchmidt zrovna slepa vetva. Pamatam si ako bol par rokov velmi popularny, iked nam sa to mozno vzhladom na vysoku cenu nezdalo. Zato v zahranici to ficalo. Urcite to je pre mna menej slepa vetva ako napriklad vyrabat v dnesnej dobe riaditka hrubky 35mm
Túto sériu "slepých vetiev" treba chápať skôr ako technické riešenia, ktoré sa v čase ich uvedenia na trh neujali, ako niečo, čo bol technický nezmysel pre dané použitie.
Veľa z tých riešení sú nadčasové a inovatívne veci a vo svojej ére sa neujali, skôr preto, lebo boli drahé, resp. materiály ako karbón neboli moc cenovo dostupné.
ale hej, velmi dobre som to pochopil moj koment bol trosku zveliceny
slepou vetvou sa nemôže stať niečo čo tlačia samotný výrobcovia... ale chápem kam tým mieriš
Pekný článok, díky zaň.
Ten Classified Cycling systém vyzerá tiež zaujímavo. Je to vlasne taká moderná obdoba systému Sram Dual Drive = vpredu jeden prevodník a vzadu 3-rýchlostný náboj spolu s 8-rýchlostnou kazetou... Čo dáva dokopy 24 prevodov...
O tomto som ešte nepočul, ale v podstate išlo ako by o nábojovú prevodovku, akurát bola atypická a nebola vzadu ako prevodovka v náboji, ale vpredu. Alebo to bolo úplne niečo iné a som úplne vedľa?
Prevodovku v náboji robí Rohlhoff, prevodovku v strede Pinion.
Toto bola dvojrýchlostná prevodovka v kľukách
Dosť dlho tu bol na bazare a ani nebol nejaký extra drahý. Treba sledovať možno sa časom zase objaví.
osobne si viem niečo takéto ale v modernejšej a ľahšej podobe predstaviť toto ako nástupcu tých nezmyselne veľkých kaziet a prekliate nízko visiacich šaltrov
To je prave v zavere spominany Classified Cycling. Dokonca sa da to jadro s prevodovkou jednoducho menit medzi bicyklami (musia mat samozrejme Classified naboj). Radi to vraj uplne spickovo za 0,15 sekundy a moze sa preradovat pod zatazou az 1000W. Neviem preco este nerobia MTB kazety - ci ich nebrzdi nejaky patent Shimana, alebo Sramu.
to som zachytil, no s pohľadu fullka je to zasa len pridanie neodpruženej hmotnosti ak by to teda bolo na MTB... ja by som radšej zaťažil stred, zníženie ťažiska biku, odpružená hmotnosť, a dozadu len nejakú ľahkú malú kazetu... za mňa ideál pinion no škoda že pri tvrdšom použití (na EN bikoch) nečítam zrovna pozitívne ohlasy...
Nezmyselne veľkých kaziet to je skoro ako na upálenie to sa tu nesmie
Alternativa je aj Sturmey Archer CS-RK3:
https://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/cs-rk3-black
Oproti Classified Power Shift Hub bude isto tazsi a menej efektivny. Ale ma 3 rychlosti a nahodite nan standardne kazety. Myslim, ze nema thru-axle verziu
Ale super rad by som videl modernu alternativu k HammerSchmidt prevodovke. Pridana hmotnost na odpruzenom rame vadi menej.
Planétovú nie planetárnu . Satelity vykonávajú planétový pohyb okolo centrálneho kolesa.
Pamätám si keď to vyšlo, celkom zaujímavý koncept to bol. Škoda, že vývoj nepokračoval. Díky za túto sériu Slepých vetiev, zaujímavé čítanie to je.