Novinka: Giant Revolt - revízia obľúbeného štrkoletu

Novinka: Giant Revolt - revízia obľúbeného štrkoletu

Obľúbený gravel pod názvom Revolt bol predstavený prvýkrát v roku 2013. Odvtedy však v tomto segmente došlo k výrazným posunom a novinkový Revolt rozhodne neplánuje zaspať dobu.

Predchádzajúca generácia modelov Revolt ponúkala pomerne veľa muziky za danú hodnotu a vďaka tomu sa tieto biky tešili vysokej popularite. Giant si to zrejme veľmi dobre uvedomuje a novú generáciu sa rozhodol posunúť po stránke jazdných vlastností ako aj vychytávok ešte na vyšší level.



Ľahší, rýchlejší a viac podľa vašich predstáv


Výpočet noviniek na tomto modeli je pomerne obsiahly, no začneme najskôr rámom a geometriou. Giantu sa podarilo medzigeneračne ušetriť na ráme s vidlicou 200 gramov. Geometria bola prekopaná za účelom dosiahnutia živšieho jazdného prejavu. Skrátil sa rázvor kolies a trail vidlice. Reach sa predĺžil o 6 milimetrov (veľkosť M) a hlavový uhol sa položil o jeden stupeň z hodnoty 71,5° na 70,5°.

Stred je po novom o centimeter nižšie, ako tomu bývalo doposiaľ a zadná stavba nafasovala otočné pätky na štýl flip-chipu, ktorými si viete upraviť jednak prejav bicykla, ako aj priechodnosť plášťov. V pozíci „short” je Revolt agilnejší a zvláda plášte so šírkou 44 mm. V pozícii „long” je bike stabilnejší a zvláda plášte so šírkou až 53 mm. Okrem iného zmasívnela aj oblasť prepojenia stredu a zadných asymetrických vzpier, ktorá ponúka viac tuhosti a efektívnejší prenos sily v zábere.



Diabol sa skrýva v detailoch


Zaujímavým vylepšením nového Revoltu je integrovanie adaptéru do sedlovej rúry, ktorý umožňuje použitie profilovanej D-fuse pevnej sedlovky, ktorá pohlcuje vibrácie, ako aj možnosť osadenia gravelu teleskopickou sedlovkou s priemerom 30,9 mm, resp. akejkoľvek inej sedlovky s daným priemerom. D-fuse sedlovka umožňuje navyše otočením zámku meniť offset medzi hodnotami -5 a + 15 milimetrov. Expedičných nadšencov určite poteší aj kvantum úchytov. Nájdete tu rovno 6(!) úchytov na fľaše - z toho 4 na ráme a 2 na vidlici a chýbať nesmú samozrejme ani úchyty na blatníky a nosič. Karbónové riadidlá D-fuse boli vylepšené v oblasti prepružovania smerom dole a zároveň navýšením tuhostí o 30 % pri ťahu v zábere.



Modely a osadenie


V ponuke na rok 2022 nájdete štvoricu karbónových modelov s prívlastkom Advanced a trojicu hliníkových modelov. Najvyššie postavený model Advanced Pro 1 je osadený bezdrôtovou sadou SRAM Rival eTap 2x12 (kazeta 10-36 z), karbónovými kolesami Giant CRX 1 v kombinácii so 40-milimetrovými TLR plášťami Maxxis Receptor. Druhý najvyšší karbónový model Advanced 1 je ladený viac do terénu, čo napovie jednak vodítko reťaze, ako aj použitie jednoprevodníkovej dvanásťrýchlostnej sady SRAM Rival AXS eTap doplnenej o kazetu s rozsahom 10-44 zubov.



Chýbať nesmie ani teleskopka Contact Switch vlastnej produkcie a 45 mm TLR plášte Maxxis Rambler. Advanced 2 je osadený 2x11-rýchlostnou gravel sadou Shimano GRX (10-34 z), kľukami FSA Omega, pevnou D-fuse sedlovkou a riadidlami a 38 mm plášťami Gianto Cross Cut AT 1. Model Advanced 3 je osadený ekonomickejšou 2x10 sadou Tiagra. Hliníkové modely Revolt využívajú rovnaké technické vymoženosti, no bez prestíže karbónového rámu a s tým súvisiacich úspor hmotnosti.

Špecifikácia


Pre lepšiu čitatelnosť kliknúť na obrázok
Pre lepšiu čitatelnosť kliknúť na obrázok

Uhlíkovými vláknami sa však nešetrilo na vidliciach, ktoré sú plne karbónové aj v prípade hliníkových modelov. Revolt 0 je osadený 2x11 sadou Shimano GRX, Revolt 1 je osadený 10-rýchlostným GRX-om a Revolt 2 si vystačí s 9-rýchlostnou sadou Shimano Sora a mechanickými kotúčovkami Tektro. Skvelou správou je, že všetky modely Revolt bez rozdielu sú osadené bezdušovými kolesami a plášťami, ktoré sú nahodené a pripravené na použitie priamo od výroby.



Kompletné informácie o modeloch Revolt a špecifikáciách nájdete na stránke výrobcu na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up24thumb_down comments 5 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Novinka: Giant Anthem 2022 - nová kapitola maratónskej legendy

Novinka: Giant Anthem 2022 - nová kapitola maratónskej legendy

Hovorí sa, že menej je niekedy viac. Giant sa na rok 2022 pri modeli Anthem rozhodol urobiť radikálny rez a priblížiť ho viac k svojím rivalom.
Novinka: Giant Reign E+ 2022 - technológiami nabité E-enduro PR článok

Novinka: Giant Reign E+ 2022 - technológiami nabité E-enduro

Giant Reign je v ponuke značky dlhoročným bestsellerom. Po minuloročnom update klasickej verzie prišla na rad aj tá elektrická a vývojári rozhodne nezaspali na vavrínoch, ale nastavili latku v rámci segmentu poriadne vysoko.
Video: Bikepacking - do čoho sa zbaliť? play_arrow

Video: Bikepacking - do čoho sa zbaliť?

Zobrať bicykel a ísť na viacdňový výlet je predstava, ktorá láka mnohých z nás a možno v každom ročnom období.
keyboard_arrow_up