Novinka: Giant Revolt - revízia obľúbeného štrkoletu
Obľúbený gravel pod názvom Revolt bol predstavený prvýkrát v roku 2013. Odvtedy však v tomto segmente došlo k výrazným posunom a novinkový Revolt rozhodne neplánuje zaspať dobu.
Predchádzajúca generácia modelov Revolt ponúkala pomerne veľa muziky za danú hodnotu a vďaka tomu sa tieto biky tešili vysokej popularite. Giant si to zrejme veľmi dobre uvedomuje a novú generáciu sa rozhodol posunúť po stránke jazdných vlastností ako aj vychytávok ešte na vyšší level.Ľahší, rýchlejší a viac podľa vašich predstáv
Výpočet noviniek na tomto modeli je pomerne obsiahly, no začneme najskôr rámom a geometriou. Giantu sa podarilo medzigeneračne ušetriť na ráme s vidlicou 200 gramov. Geometria bola prekopaná za účelom dosiahnutia živšieho jazdného prejavu. Skrátil sa rázvor kolies a trail vidlice. Reach sa predĺžil o 6 milimetrov (veľkosť M) a hlavový uhol sa položil o jeden stupeň z hodnoty 71,5° na 70,5°.Stred je po novom o centimeter nižšie, ako tomu bývalo doposiaľ a zadná stavba nafasovala otočné pätky na štýl flip-chipu, ktorými si viete upraviť jednak prejav bicykla, ako aj priechodnosť plášťov. V pozíci „short” je Revolt agilnejší a zvláda plášte so šírkou 44 mm. V pozícii „long” je bike stabilnejší a zvláda plášte so šírkou až 53 mm. Okrem iného zmasívnela aj oblasť prepojenia stredu a zadných asymetrických vzpier, ktorá ponúka viac tuhosti a efektívnejší prenos sily v zábere.
Diabol sa skrýva v detailoch
Zaujímavým vylepšením nového Revoltu je integrovanie adaptéru do sedlovej rúry, ktorý umožňuje použitie profilovanej D-fuse pevnej sedlovky, ktorá pohlcuje vibrácie, ako aj možnosť osadenia gravelu teleskopickou sedlovkou s priemerom 30,9 mm, resp. akejkoľvek inej sedlovky s daným priemerom. D-fuse sedlovka umožňuje navyše otočením zámku meniť offset medzi hodnotami -5 a + 15 milimetrov. Expedičných nadšencov určite poteší aj kvantum úchytov. Nájdete tu rovno 6(!) úchytov na fľaše - z toho 4 na ráme a 2 na vidlici a chýbať nesmú samozrejme ani úchyty na blatníky a nosič. Karbónové riadidlá D-fuse boli vylepšené v oblasti prepružovania smerom dole a zároveň navýšením tuhostí o 30 % pri ťahu v zábere.Modely a osadenie
V ponuke na rok 2022 nájdete štvoricu karbónových modelov s prívlastkom Advanced a trojicu hliníkových modelov. Najvyššie postavený model Advanced Pro 1 je osadený bezdrôtovou sadou SRAM Rival eTap 2x12 (kazeta 10-36 z), karbónovými kolesami Giant CRX 1 v kombinácii so 40-milimetrovými TLR plášťami Maxxis Receptor. Druhý najvyšší karbónový model Advanced 1 je ladený viac do terénu, čo napovie jednak vodítko reťaze, ako aj použitie jednoprevodníkovej dvanásťrýchlostnej sady SRAM Rival AXS eTap doplnenej o kazetu s rozsahom 10-44 zubov.Chýbať nesmie ani teleskopka Contact Switch vlastnej produkcie a 45 mm TLR plášte Maxxis Rambler. Advanced 2 je osadený 2x11-rýchlostnou gravel sadou Shimano GRX (10-34 z), kľukami FSA Omega, pevnou D-fuse sedlovkou a riadidlami a 38 mm plášťami Gianto Cross Cut AT 1. Model Advanced 3 je osadený ekonomickejšou 2x10 sadou Tiagra. Hliníkové modely Revolt využívajú rovnaké technické vymoženosti, no bez prestíže karbónového rámu a s tým súvisiacich úspor hmotnosti.
Špecifikácia
Uhlíkovými vláknami sa však nešetrilo na vidliciach, ktoré sú plne karbónové aj v prípade hliníkových modelov. Revolt 0 je osadený 2x11 sadou Shimano GRX, Revolt 1 je osadený 10-rýchlostným GRX-om a Revolt 2 si vystačí s 9-rýchlostnou sadou Shimano Sora a mechanickými kotúčovkami Tektro. Skvelou správou je, že všetky modely Revolt bez rozdielu sú osadené bezdušovými kolesami a plášťami, ktoré sú nahodené a pripravené na použitie priamo od výroby.
Kompletné informácie o modeloch Revolt a špecifikáciách nájdete na stránke výrobcu na tomto odkaze.