Plášte do premenlivých podmienok

Pre celoročné jazdenie treba mať aj to správne obutie, ktoré vás podrží aj v nepriaznivých podmienkach.

Tufo Tubeless ready XC14

Vhodný plášť pre XC pretekárov, ktorým sa nechce alebo nemajú možnosť meniť plášte podľa počasia. Svojimi vlastnosťami je vhodný aj do sťažených mokrých podmienok. Vďaka vzorke dezénu a materiálu je plášť pekne priľnavý aj na mokrých kameňoch a koreňoch. Naviac je spevnený technológiou VECTRANTM, ktorá lepšie chráni najmä bočnice pred prerazením. Preto je vhodný na tubeless použitie. Cena sa pohybuje okolo 44 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Maxxis High Roller II Exo TR

Plášť High Roller II je takmer univerzálny plášť v zjazdových disciplínach. Kombinuje dobrý valivý odpor s dostatočným gripom. Naviac v tomto prevedení ho môžete nahodiť ako bezdušový, takže môžete pár PSI odpustiť bez starosti o defekt. Pokiaľ nejazdíte v extrémne kamenistých lokalitách alebo nepretekáte DH, ochrana bočníc EXO bohato postačuje. Ušetríte naviac nejaké tie gramy. Cena v tomto prevedení je okolo 46 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Schwalbe Black Jack

Cenovo dostupný plášť, ktorý má super pomer cena/výkon. Stred plášťa zabezpečuje rýchle odvaľovanie ako na ceste, tak v teréne a štuple na bokoch sa postarajú o grip v zákrutách. Vďaka relatívne veľkému priestoru medzi blokmi sa plášť dobre čistí a nezanáša blatom. Pätka je z drôtu, takže nie je vhodný na bezdušové použitie. Prerazenia sa ale vďaka gume spevnenej kevlarovými vláknami nemúsite báť. Cena je okolo 20 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Pepi´s tire noodle PTN-R-EVOLUTION

Ak jazdíte bezdušové plášte, ste agresívny, prípadne ťažší jazdec, nie je vôbec zlý nápad uľahčiť život ráfikom a plášťom. Vďaka tomuto insertu bude plášť stabilnejší, zníži sa riziko vyzutia pri silných pretlakoch v klopkách a pri prechode cez rockgardeny sa nemusíte báť o prasknutie ráfika. Naviac môžete odfúknuť pár PSI a tak si zlepšiť trakciu, čo sa hodí najmä v nepriaznivých podmienkach. Cena je okolo 95 € za jeden pár aj s ventilkami. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Schwalbe NOBBY NIC

Ak máte agresívnejší trailový bicykel, radi jazdíte bez ohľadu na počasie a mixujete rôzne typy trailov, môže byť tento plášť práve pre vás. Použiť sa dá ako agresívny XC plášť a nezľakne sa ani endura. Vďaka väčším medzerám medzi blokmi sa plášť dobré čistí a priľnavá guma podrží na mokrých koreňoch. Usporiadanie blokov a ich tvar optimalizuje odvaľovanie a spoľahlivý brzdný účinok. Cena je okolo 67 € v závislosti od verzie. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Continental Trail King

Obľúbený plášť na zadné koleso pre zjazdovejšie disciplíny, prípadne ako agresívnejší predný plášť pre XC. Nie príliš vysoké bloky zabezpečujú rýchle odvaľovanie na ceste aj v teréne a zmes Pure Grip znamená optimálnu životnosť a priľnavosť aj v blate. Vďaka tkanej nylonovej látke v bočniciach sa systém Shield Wall postará o odolnosť voči defektom. Cena je okolo 38 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Pirelli Scorpion XC S

Tuhý a rýchly plášť do každého terénu. Bloky sa vďaka vysokému profilu dobre zakusnú do mäkkého povrchu, či už ide o šmykľavé blato alebo suchú sypkú hlinu. Tuhá zmes bočníc a vložená textília s hustotou tkania 120 TPI zamedzia defektom. Verzia Lite je oproti klasike ľahšia s lepším valivým odporom. Zmes Smart GRIP sa stará o rovnakú priľnavosť na suchých aj mokrých povrchoch. Cena je okolo 63 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

PANARACER Gravelking SK

Keď je vonku škaredo a blato, stáva sa gravel čoraz populárnejší. Napriek tomu treba mať aj na graveli kvalitné plášte, ktoré sa nezľaknú prípadného blatka. Agresívnejšie štuple, mäkká zmes z kaučuku a ochrana bočníc proti prerazeniu robia Gravelking SK práve týmto plášťom. Hravo si poradí na štrku, blate a rozbitých cestách. Je pripravený aj na bezdušové použitie. Cena je okolo 49 €. Test a viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Elite COPERTON INDOOR

Nie každému sa chce jazdiť v zime a vlhku, tak radšej volí tréning na trenažéri v pohodlí domova. Ak máte trenažér s valčekom a nechcete si drať svoje kvalitné cestné plášte, je dobré mať jeden na to určený. Vďaka špeciálnemu vzoru behúňa lepšie odvádza teplo, zvyšuje grip a zmenšuje hluk a vibrácie. Z toho vyplýva väčšie pohodlie pri tréningu a predĺžená životnosť valčeka a plášťa. Cena je okolo 35 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Weldtite Sada na opravu bezdušových plášťov

Aj keď bezdušáky do veľkej miery defekty eliminujú, raz za čas sa stane, že plášť tak či tak prerazíte o ostrý kameň alebo je diera na tmel priveľká. Netreba to podceňovať a mať v zásobe opravu na bezdušové plášte. Táto malá a spratná sada obsahuje všetko potrebné od samotných knotov, nožíka, kriedy, rašple, ihly až po gumový roztok. Knoty sú dosť dlhé, takže na niektoré defekty bude postačovať iba polovica. Cena je okolo 10 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

No Tubes Quart Race tmel

Väčšina kvalitných plášťov je v dnešnej dobe už pripravená na nahodenie ako bezdušáky. Preto treba použiť kvalitný tmel, ktorý pri prepichnutí rýchlo dieru zacelí, najlepšie tak, že vy o tom ani neviete. Nové zloženie tmelu obsahuje takmer dvojnásobné množstvo tmeliacich kryštálov, doplnené o nové „XL" častice. Tie spolu v diere vytvárajú špeciálnu mriežku, ktorá ju rýchlo zalepí a zároveň vystuží okolie. Cena je okolo 44 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo stránke dodávateľa.

Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov.

Plášte do ťažkého terénu - spoľahni sa na grip PR článok

Plášte do ťažkého terénu - spoľahni sa na grip

Jarné podmienky sú spojené najmä s premočeným terénom. Na druhej strane sú tu disciplíny ako trail a enduro, kde je priľnavosť na prvom mieste. Máš správne plášte?
Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme PR článok

Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme

Bicykel nie je iba dopravný prostriedok. Je to vášeň, relax, sloboda či únik z reality a zaslúži si „hýčkanie a opateru“. Napríklad v podobe prémiových komponentov.
Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví PR článok

Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví

Ak patríš medzi bikerov, ktorí jazdia bez ohľadu na to, či sa práši, celý bike bude olepený blatom alebo vonku padá sneh, musíš zvoliť vhodný „setup“ tlakov a plášťov.