Nová Shimano Ultegra R8100 – unboxing a váženie

Nová Shimano Ultegra R8100 – unboxing a váženie

Asi budete súhlasiť, že sa mi podaril malý vianočný zázrak v podobe získania kompletnej sady Ultegra R8100. Práve preto som sa vám ju rozhodol detailnejšie predstaviť a samozrejme sa pozrieme aj na hmotnosti komponentov.

Prívrženci značky Shimano už dlhšiu dobu tušili, že sa niečo nové chystá. Výrobca tento rok oslávil storočnicu a od vydania poslednej vlajkovej lode Dura-Ace uplynulo bezmála 5 rokov. Čo ale očakával len málokto, bolo aj predstavenie novej elektronickej radiacej sady Ultegra R8100. Informačné embargo padlo posledný augustový deň a pamäť si môžete osviežiť v našom článku. Kde sa okrem iného dočítate aj o technológiách a zmenách, ktoré cestná novinka prináša. Do predaja sa R8100-vka mala dostať v priebehu októbra ale viete ako to v tejto dobe chodí... dodávky tovarov meškajú a ostáva len čakať.



Konečne doma


Dizajn balení napovedá už na prvý pohľad, ktoré komponenty sú nové. Palec hore za ekologický prístup, nakoľko aj samotné časti sú v papierových alebo žiadnych obaloch a tak plasty dostali stopku. V klasických modrých baleniach sa nachádzajú periférie, ktoré sa využívajú aj pri iných sadách. Poďme na to.

Mechanické súčasti


  • Radiace a brzdové páky ST-R8170-L + ST-R8170-R (2 x 200 g)


  • Kľuky FC-R8100 prevedenie 50-34, 175 mm (712 g)


  • Prešmykač FD-R8150 (111 g)


  • Prehadzovač RD-R8150 (260 g)


  • Kazeta CS-R8100-12 prevedenie 11-30 (287 g)


  • Reťaz CN-M8100 prevedenie 126 článkov (280 g)


  • Brzdové strmene BR-R8170 prevedenie s hadicami 1000 mm a 1700 mm (174 g + 180 g). Hmotnosť predného s adaptérom.


  • Brzdové kotúče RT-MT800 prevedenie 160 mm (111 g)


Elektrifikácia sady


  • Vstavaná batéria BT-DN300 (57 g)


  • Nové a tenšie elektrické káble EW-SD300-I prevedenie 700 mm a 1 200 mm (6 g + 10 g)


  • Nový je aj nabíjací konektor EW-EC300, už keď je vonku váha, odvážil som aj ten (71 g)



Môj návrat k elektrike


Aktuálne mám 11-rýchlostnú mechanickú Ultegru R8000 a predtým som jazdil Di2 6870, ešte 10-rýchlostnú sadu. Prechod z elektrického radenia na mechanické nebol taký „bolestivý", ako som sa obával, ale návratu k elektrike sa veľmi teším.

Shimano odviedlo kus dobrej roboty a stavili viac menej na osvedčený koncept, ktorý zjednodušili a zefektívnili. R8100 je z môjho pohľadu evolúcia, ktorá dáva zmysel. Na revolúciu, akú spôsobil svojou bezdrôtovou AXS sériou konkurenčný rival SRAM, si budeme musieť zrejme ešte niekoľko rokov počkať. Aký je váš názor na túto novinku? Plánujete výmenu?

Keď pribudne nová Ultegra R8100 v eshope, jednotlivé komponenty vyhľadáte aj podľa v článku uvedených kódov.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up43thumb_down comments 69 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Nová sada Shimano Ultegra R8100 - montáž, tipy a update play_arrow

Video: Nová sada Shimano Ultegra R8100 - montáž, tipy a update

Ako zložité je nahodiť novú Ultegru? Čo spraviť pred osadením na rám, na čo si dať pozor a ako doma aktualizovať radiace páky?
Aká bude nová sada Dura Ace R9200?

Aká bude nová sada Dura Ace R9200?

Zlé jazyky tvrdia, že japonskému výrobcovi Shimano uchádza vlak. Kým SRAM aj Campagnolo majú 12-rýchlostné cestné sady už dávno, Shimano zatiaľ potichu vyčkáva. Vďaka úniku fotiek na belgickom etapáku však vieme, čo sa chystá.
Novinka: Konečne nové cestné Shimano - Ultegra R8100 a Dura-Ace R9200

Novinka: Konečne nové cestné Shimano - Ultegra R8100 a Dura-Ace R9200

Za normálnych okolností by sme novú sadu od Shimana možno aj viacerí už jazdili, vzhľadom na meškanie sme sa dočkali až teraz. Čím nás Japonci potešili a prekvapili?
keyboard_arrow_up