Nová Shimano Ultegra R8100 – unboxing a váženie

Asi budete súhlasiť, že sa mi podaril malý vianočný zázrak v podobe získania kompletnej sady Ultegra R8100. Práve preto som sa vám ju rozhodol detailnejšie predstaviť a samozrejme sa pozrieme aj na hmotnosti komponentov.

Prívrženci značky Shimano už dlhšiu dobu tušili, že sa niečo nové chystá. Výrobca tento rok oslávil storočnicu a od vydania poslednej vlajkovej lode Dura-Ace uplynulo bezmála 5 rokov. Čo ale očakával len málokto, bolo aj predstavenie novej elektronickej radiacej sady Ultegra R8100. Informačné embargo padlo posledný augustový deň a pamäť si môžete osviežiť v našom článku. Kde sa okrem iného dočítate aj o technológiách a zmenách, ktoré cestná novinka prináša. Do predaja sa R8100-vka mala dostať v priebehu októbra ale viete ako to v tejto dobe chodí... dodávky tovarov meškajú a ostáva len čakať.


Konečne doma

Dizajn balení napovedá už na prvý pohľad, ktoré komponenty sú nové. Palec hore za ekologický prístup, nakoľko aj samotné časti sú v papierových alebo žiadnych obaloch a tak plasty dostali stopku. V klasických modrých baleniach sa nachádzajú periférie, ktoré sa využívajú aj pri iných sadách. Poďme na to.

Mechanické súčasti

  • Radiace a brzdové páky ST-R8170-L + ST-R8170-R (2 x 200 g)

  • Kľuky FC-R8100 prevedenie 50-34, 175 mm (712 g)

  • Prešmykač FD-R8150 (111 g)

  • Prehadzovač RD-R8150 (260 g)

  • Kazeta CS-R8100-12 prevedenie 11-30 (287 g)

  • Reťaz CN-M8100 prevedenie 126 článkov (280 g)

  • Brzdové strmene BR-R8170 prevedenie s hadicami 1000 mm a 1700 mm (174 g + 180 g). Hmotnosť predného s adaptérom.

  • Brzdové kotúče RT-MT800 prevedenie 160 mm (111 g)

Elektrifikácia sady

  • Vstavaná batéria BT-DN300 (57 g)

  • Nové a tenšie elektrické káble EW-SD300-I prevedenie 700 mm a 1 200 mm (6 g + 10 g)

  • Nový je aj nabíjací konektor EW-EC300, už keď je vonku váha, odvážil som aj ten (71 g)


Môj návrat k elektrike

Aktuálne mám 11-rýchlostnú mechanickú Ultegru R8000 a predtým som jazdil Di2 6870, ešte 10-rýchlostnú sadu. Prechod z elektrického radenia na mechanické nebol taký „bolestivý", ako som sa obával, ale návratu k elektrike sa veľmi teším.

Shimano odviedlo kus dobrej roboty a stavili viac menej na osvedčený koncept, ktorý zjednodušili a zefektívnili. R8100 je z môjho pohľadu evolúcia, ktorá dáva zmysel. Na revolúciu, akú spôsobil svojou bezdrôtovou AXS sériou konkurenčný rival SRAM, si budeme musieť zrejme ešte niekoľko rokov počkať. Aký je váš názor na túto novinku? Plánujete výmenu?

Keď pribudne nová Ultegra R8100 v eshope, jednotlivé komponenty vyhľadáte aj podľa v článku uvedených kódov.
report_problem Našiel si v texte chybu?
zwARO 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Môj rok s elektronickou Ultegrou - všetko, čo potrebujete vedieť

Môj rok s elektronickou Ultegrou - všetko, čo potrebujete vedieť

Zoznámili sme sa na Vianoce 2021, úvod vzťahu bol intenzívny, elektróny lietali vzduchom a rovno prezradím, že to neskončilo len pri rozbaľovaní.
Test: Sada Shimano Ultegra R8100 – ako sa s ňou reálne žije?

Test: Sada Shimano Ultegra R8100 – ako sa s ňou reálne žije?

Nebudem tu vypisovať suché čísla a spomínať frázy z tlačových správ, radšej vymenujem veci, ktoré sú oproti starej Ultegre iné a pri jazde ich reálne cítiť.
Di2 Frankenstein - skúsenosti a postrehy s inštaláciou

Di2 Frankenstein - skúsenosti a postrehy s inštaláciou

Veľa cyklistov to asi pozná. Príde nejaká nová vychytávka a nám sa už v hlave premieta, ako by sadla na náš milovaný stroj a aký by bol život s jednou obličkou...
keyboard_arrow_up