Marin 2022: Ponuka celoodpružených modelov pre tento rok

Dlhoročné skúsenosti s návrhom fullov a bohatý výber, to je kalifornská značka Marin a jej ponuka horských celoodpružených modelov na trail alebo enduro.

Táto značka síce neponúka karbónové XC rakety, no môžeme tu nájsť bicykle určené na jazdu po trailoch alebo dnes stále rozrastajúci sa segment enduro. Ak ste dostali chuť strihnúť si nejakú „erzetu" alebo čosi na celodenný výlet, výber je naozaj široký.

Rift Zone

Model určený na trailové jazdenie, ideálny na pohodlné výšľapy, po ktorých neprídete ani o zábavu v zjazde. Marin má stále v ponuke aj variant s 27,5 “ priemerom kolies, ale iba v hliníkovom prevedení. Zvyšné modely a hlavne tie karbónové už používajú 29“ kolesá. Cena začína na 1 659 € a viac nájdete tu.

Rift Zone 27,5 2

Základom tohto vstupného modelu je hliníkový rám. Použité sú kolesá s priemerom 27,5 “ a o pohodlie počas jazdy sa stará pruženie od značky Rock Shox so zdvihom 130/120 mm. Za zmienku stojí pohon, ten dodala firma Shimano so sadou Deore v 12-rýchlostnom prevedení. Toho istého výrobcu nájdeme aj na poste bŕzd. Sedlovku dodala firma TranzX a jej zdvih sa líši v závislosti od veľkosti rámu. Ostatné komponenty nesú logo Marin. Ide o rozumne osadený model s kvalitnými komponentami a zaujímavou cenou 2 099 €.

Rift Zone 29 Carbon XR

Na vrchole ponuky nájdeme tento výborne osadený model. Základ tvorí karbónový rám s konštrukciou monocoque pre odľahčenie celku. Zadná stavba je vyrobená z hliníka s platformou odpruženia MultiTrac. Odpruženie dodala firma FOX. Konkrétne ide o vidlicu Performance Elite Float 36 a zdvihom 140 mm a pružinový tlmič Factory Series so zdvihom 125 mm. Brzdy a pohon sú zo sady Shimano XT a určite potešia napr. výkonné 4-piestové brzdy.

Teleskopická sedlovka pochádza od firmy TranzX a ostatné komponenty ako riaditká, sedlo alebo ráfiky výrobca dodal z vlastnej produkcie. Za zmienku stoja aj použité plášte Maxxis Assegai s ochranou bočníc EXO v zmesi 3C MaxxGrip. Tento model určite poteší náročného jazdca, ktorý hľadá bicykel s kvalitnými komponentami a dobrou geometriou. Cena daného modelu je 4 749 €.

ALPINE TRAIL

Ste náročnejší jazdec a hľadáte niečo skôr v štýle Enduro/All Mountain? Marin má v ponuke hliníkové aj karbónové 29 “ modely a záleží už len od toho, čo preferujete.

ALPINE TRAIL 7

Na začiatku ponuky stojí tento model postavený na hliníkovom ráme so zdvihom 150 mm. Tlmiču Rock Shox Deluxe Select+ RT s možnosťou nastavenia odskoku a kompresie sekunduje vidlica Rock Shox Yari so zdvihom 160 mm. Pohon dodalo Shimano vo svojom 12-rýchlostnom prevedení Deore a podobne je to aj na poste bŕzd so 4-piestikovým prevedením. Podľa bŕzd vieme, že sa výrobca zameriava na náročný terén, a preto tu nájdeme aj väčšie 203 a 180 mm kotúče.

Teleskopka TranzX má v závislosti od veľkosti rámu zdvih od 125 mm (S) do 175 mm (XL). Ostatné komponenty sú z dielne výrobcu. Za zmienku stojí ešte niekoľko údajov o geometrii tohto bicykla. Vo veľkosti M máme stack na hodnote 628 mm a reach 455 mm, ktoré dopĺňa 63,5-stupňový hlavový uhol so 78-stupňovým sedlovým uhlom. Na záver už len cena 2 899 €, ktorá je s ohľadom na použitú výbavu dobre nastavená.

ALPINE TRAIL CARBON 2

Vrchol ponuky uzatvára tento model s karbónovým rámom a so zdvihom 150 mm. Celok dopĺňa vahadlo z jedného kusa, ktoré má zvýšiť tuhosť celku a zabezpečiť lepšiu odozvu pruženia počas jazdy. V tomto prípade post vidlice zastáva FOX 38 Performance Elite so zdvihom 160 mm v kombinácii s tlmičom FOX Float DPX2. Pohon a brzdy Marin zveril do rúk značky Shimano, konkrétne 4-piestikový model SLX.

Teleskopku tentokrát dodala firma X-Fusion s modelom Manic, ktorej zdvih opäť závisí od veľkosti rámu. Kokpit tu máme od značky Race Face v oversized prevedení a šírkou 780 mm. Ráfiky si dodal Marin sám s vnútornou šírkou 29 mm a obutými plášťami Maxxis Assegai. Možnosť bezdušovej konverzie je samozrejmosť a zvýšená ochrana bočníc napovedá využitiu v ťažkom teréne. Ak máte radi celodenné výjazdy, alebo si chcete skúsiť nejaké enduro preteky, tento model vás určite nesklame. Cena sa odvíja od použitého materiálu pri ráme a od samotných komponentov a je 4 429 €.

Viac informácií si môžete prečítať na stránke výrobcu, kde nájdete kompletnú špecifikáciu a geometriu predstavených modelov.

Enduro bicykle - svižne hore, rýchlo dole PR článok

Enduro bicykle - svižne hore, rýchlo dole

Drsný terén, ťažké zjazdy, ale aj potreba dostať sa na štart v časovom limite. No je to hlavne aj zábava a sloboda. A nadupané „stroje“ na dvoch kolesách.
Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily PR článok

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily

Skoky, technické pasáže a členitý terén sú pre teba rajom, ale vieš sa do toho aj oprieť, keď bojuješ o sekundy na rýchlostnej skúške? Tieto bicykle ťa budú zaujímať.
Mondraker - španielske novinky do novej sezóny PR článok

Mondraker - španielske novinky do novej sezóny

Mondraker má v novej sezóne veľké ambície na vrcholovej úrovni, no nezabúda ani na súťaživých nadšencov, trailových či víkendových jazdcov. Pozrite si spolu s nami novinky z horúceho Alicante.