Produkty ABUS - bezpečnosť na prvom mieste

Či hľadáte kvalitný zámok na bicykel, prilbu pre vás alebo vaše deti, určite nevynechajte ponuku tohto nemeckého výrobcu. Spolu sa pozrieme na niektoré ich novinky.

Firma bola založená už v roku 1924, začala s výrobou visiacich zámkov, čo znamená, že v tom majú naozaj prax a skúsenosti. Všetko to postupne vylepšili a rozšírili svoje portfólio od bežných bezpečnostných prvkov, cez motocyklové až po tie, zaujímavé pre nás - cyklistické. Ak máte na reči o nemeckej kvalite už averziu, možno vás presvedčí aj to, že ABUS je dodávateľom prilieb, napríklad pre tím Kross Orlen Cycling, kde preteká Ondřej Cink či Bartłomiej Wawak alebo profi elitné cestné tímy Movistar a Alpecin Fenix.

Prilby

Ochrana hlavy je snáď tým najdôležitejším prvkom pre cyklistu. Argument, že idem pomaly, netreba, nie je argument. Prilba patrí na hlavu. ABUS to dávno vie a jeho produkty chránia aj tých najlepších, ako sme spomínali vyššie. Nezabúda však ani na tých najmenších a najzraniteľnejších - deti.

Smiley 3.0, Smiley 3.0 LED a ACE LED

Farebné a pestré prilby s atraktívnym dizajnom nájdeme v dvoch veľkostiach - S a M. Vyrobené sú technológiou In-mold. Konštrukcia chráni aj časť krku a spánkovú časť, čím zvyšuje ochranu v prípade pádu. Predná časť je mierne predĺžená, aby tvorila štít, ako ochranu pred slnkom. To, že ABUS myslí na všetko, hovorí aj fakt, že detské prilby majú vo vetracích otvoroch aj sieťky proti hmyzu. Reflexné prvky sú už samozrejmosť. Prilba sa dá nastaviť výškovo, sú v nej zabudované protišmykové prvky, aby neskĺzavala deťom do očí. Vnútro pojme aj dlhé vlasy a vrkoče. Polstrovanie prilby sa dá vyberať a je možné ho prať.

Verzia LED a LED ACE má navyše v zadnej časti červené LED svetielko. LED ACE sú prilby s dizajnom určeným už trochu starším deťom, v decentnejšom vyhotovení. Prilby Smiley začínajú na cene cca 36 € a nájdete ich na tomto odkaze. Prilby Smiley LED začínajú na cene cca 43 € a LED ACE nájdete za cenu cca 63 €.

Prilieb pre dospelých ponúka ABUS hneď niekoľko - pre všetky disciplíny cyklistiky. Cyklistický boom, ktorý momentálne vrcholí, prináša aj viac cyklistov na cestách, vznikajú nové trailové centrá, bikeparky. Jazdíme čoraz rýchlejšie, vyššie a ďalej. S tým však stúpajú aj riziká kolízií, pádov či úrazov. Pozrime si niektoré prilby z ponuky pre horských cyklistov.

MoTrip

Dá sa povedať, že tento model je základným medzi prilbami určenými na jazdu v teréne, avšak nič dôležité mu nechýba. Okrem vysokej bezpečnosti a pohodlia ponúka aj možnosť výškového nastavenia štítu. V ponuke je v niekoľkých farebných vyhotoveniach. To všetko za cenu cca 65 €.

MoDrop

Tieto prilby sú vyrobené technológiou Multi Shell In-Mold pre čo najpevnejší spoj vonkajšej škrupiny s vnútornou absorpčnou vrstvou. Moderný dizajn dopĺňajú viaceré možnosti farebného prevedenia. Šesť vstupných otvorov a osem výstupných zaručujú kvalitné odvetranie. Výhodou je aj výškovo nastaviteľný šilt, či prispôsobený tvar pre ľudí s dlhými vlasmi a copmi. Nechýba ani sieťka proti hmyzu, či možnosť dokúpiť senzor QUIN. MoDrop nájdete aj vo verzii s absorpčnou vrstvou MIPS, pre ešte vyššiu ochranu. Základný model nájdete za cenu ca 87 € na tomto odkaze.

Moventor 2.0

Ľahká, dobre odvetraná a pohodlná. Tak by sa dala pomenovať táto prilba, ktorá má až 10 vstupných a 9 výstupných otvorov. Predĺžená zadná časť poskytuje zvýšenú ochranu. Rovnako ako u modelov vyššie, má výškovo nastaviteľný šilt. Tiež sa k nej dá dokúpiť senzor QUIN. Vyrába sa podobne ako predošlý model aj vo verzii MIPS.

Čo je nové na poli zabezpečenia proti krádeži? ALARMBOX

Či chceme, či nie, strašiak v podobe ukradnutého bicykla tu stále je. Zámky, reťaze, stojany, niekoľko dverí, či malé okno, to ešte neznamená, že je bicykel v bezpečí. Zlodeja to nemusí odradiť, či zastaviť. Môžeme na neho však upozorniť celé okolie. Predstavte si 100-decibelový, výstražný tón. To zobudí aspoň polovicu ulice, minimálne teda upozorní široké okolie, že sa niečo deje.

Pritom sa jedná o malú krabičku, ktorú namontujete na rámovú rúrku či sedlovku. Poprípade, je možnosť do tohto alarmu integrovať niektorý zo zámkov, či reťazí a zabezpečiť tak viac bicyklov naraz. Alarmbox 2.0 tvorí 3D pohybový senzor. Akýkoľvek pohyb spustí alarm. Samozrejme ABUS myslel aj na tie náhodné pohyby - senzor najprv spustí 5 sekundový prerušovaný výstražný tón. Ak pohyb neprestane, spustí sa 15 sekundový trvalý tón, ktorý sa v prípade ďalšej manipulácie opakuje už bez výstrahy. Veríme, že posledné, čo bude zlodej chcieť, je pútať na seba pozornosť. Presne preto môže byť Alarmbox tým, čo odplaší „škodnú”.

Jeho využitie však nie je obmedzené iba na bicykle. Určený je napríklad aj na dnes rozšírené elektrické kolobežky, kočíky, či pre chatárov a záhradkárov, ktorí majú vonku napríklad gril, či nejaké náradie. Kúpiť sa dá samostatne, ako aj v kombinácii s reťazou ako na foto. Viac o alarme si môžete prečítať v tomto teste alebo na stránke výrobcu a čoskoro aj na našom eshope.

Sportflex 2504

Za zmienku stojí aj iba 100-gramový zámok ABUS Sportflex 2504. Jedná sa o zámok so samonavíjacím oceľovým lanom hrúbky 2,4 mm. Dá sa prichytiť pod košík na fľašu, medzi rám bicykla a samotný košík (balenie obsahuje aj dlhšie skrutky) a tak vás nebude nijako obmedzovať pri jazde. Je vhodný ako núdzové riešenie, keď potrebujete na chvíľu odbehnúť od svojho bicykla. Či už to bude niekde počas výjazdu, pri pauze na kávu, alebo v meste pri zastávke na pošte. Vďaka 90 cm dĺžke je možné zámok využiť aj pre viac bicyklov. Na jeho odomknutie budete potrebovať nastaviť štvormiestny kód, ktorý si sami zvolíte a nastavíte. Nájdete ho na tomto odkaze.

Viac informácií o ponuke výrobcu ABUS nájdete na tomto odkaze.

Test: ABUS kotva - zabezpečenie na vysokej úrovni

S príchodom zimy sa veľa cyklistov rozhodne uskladniť svojich miláčikov na zimný spánok. Netreba však zabúdať na bezpečné uloženie, hlavne, ak ho budete skladovať napr. v pivnici, alebo všade tam, kde nebude na očiach.
Test: ABUS YouDrop FF – prilba pre odvážne deti

Rodičia cyklisti skôr či neskôr prilákajú k tomuto krásnemu športu aj svoje deti. S tým sa samozrejme spája aj určitý faktor strachu a tak sa často snažíme svoje deti ochrániť najlepšie, ako vieme.
Ako si vybrať prilbu – základné rozdelenie a tipy

Prilba je pri cyklistike snáď základným bezpečnostným prvkom. Aby ale plnila svoju funkciu spoľahlivo, treba vybrať ten správny model.