Pozvánka: Jún v znamení pretekov - každý si príde na svoje

Ponuka prvého letného mesiaca je pestrá a na svoje si príde každý fanúšik cyklistiky. Pozrime sa, kde sa môžeme spolu stretnúť a zapretekať si.

Či už ste zarytý maratónec, alebo skôr sa vidíte v integrále na štarte RS-ky, prvý letný mesiac prinesie správnu porciu kilometrov, potu a adrenalínu každému bikerovi. Samozrejme okrem pretekov sa nájdu aj akcie cykloturistického charakteru, či festival plný bicyklov, testovania a zábavy. Pri pohľade do kalendára sa má chuť človek prinajmenšom „rozpoliť", aby mohol byť všade. To však možné nie je a tak vám prinášame aspoň stručný výber z nášho kalendára.

04. 06. 2022 - Kálnica - Scott Enduro Race

Chrániče nasadiť, tlmiče otvoriť a ide sa na to. V posledných rokoch veľmi obľúbená disciplína enduro bude mať hneď na začiatku mesiaca svoj sviatok. Na Birell Bike Feste v Kálnici sa spojí slovenský pohár v endure (2. kolo) so Scott Enduro race. Hlavné kategórie budú rozdelené na Race a Hobby. Race kategória sa bude počítať do slovenského pohára série SPEN. Okrem šiestich RSiek v Race a piatich RSiek v Hobby na vás čaká aj koruna kráľa lesa za najrýchlejšiu jazdu na 30-kilometrovom okruhu. Propozície nájdete na tomto odkaze. Osviežiť spomienky na minuloročné, na jeseň preložené preteky, si môžete v tomto reporte.

05. 06. 2022 - Kálnica - Kross BikeFest maratón

Ak sa vám bude máliť po sobotnom endure, môžete sa „doraziť” v nedeľu na maratóne. Organizátor sľubuje nové trate, zachované singletrackové pasáže či pokorenie Považského Inovca a Panskej Javoriny. Čakať budú tri okruhy, z nich najdlhší má 49,5 km a prevýšenie 1 595 m, stredný 34,5 km a 1 130 m prevýšenia. Rodinný, športový okruh meria 7,2 km s prevýšením 190 m. Všetky potrebné informácie nájdete na stránke organizátora Birell BikeFestu.

04. 06. 2022 - Kokošovce - MTB Slovenský opál

Ak to máte do Kálnice ďaleko z východu, nezúfajte. Rekreačné stredisko v Slánskych vrchoch, Sigord bude základňou pretekov v horskej cyklistike MTB Slovesnký Opál. Najväčším okruhom bude „Harlekýn 45" s parametrami 45 km a 1 390 výškovými metrami. 20-kilometrový okruh nazvaný „Oheň trójsky” s nastúpanými 500 metrami je vhodný aj pre menej zdatných záujemcov. Najmenší cyklisti si môžu zmerať sily na okruhu nazvanom „banský škriatok”. Že akcia stála za to, si môžete prečítať v reporte z prvého ročníka. Počet pretekárov je limitovaný, odporúčame sledovať FB stránku pretekov.

11. 06. 2022 - Hrabušice - Podlesok - maratón ŠKODA Slovenský raj

Na východe ešte chviľu ostaneme, pretože práve tu, v krásnej a čistej prírode Slovenského raja, sa bude konať ďašie kolo obľúbenej série horských maratónov ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Na svoje si prídu všetci bicyklovaniachtiví - profesionáli, hobby cyklisti, gravel-isti, ebikeri aj rodiny s deťmi. Čo všetko môžete zažiť a aký to je pocit, jazdiť v Slovenskom Raji, si môžete prečítať v reporte z minulého roku. Všetko potrebné pre vašu účasť už tradične nájdete na stránkach organizátora.

11. 06. 2022 - Žabokreky nad Nitrou - Žabokreky Tour

Z iného súdka ako pretekárskeho je podujatie Žabokreky Tour. Nejde o čas, poradie. Na konci nie sú ceny ani stupne víťazov. Víťazi sú totiž všetci nadšenci cyklistiky, ktorí sa tour zúčastnia. Podujatie organizuje klub nadšencov cykloturistiky - CTK Žabokreky nad Nitrou s rovnomennou obcou. Ponúkajú až tri okruhy určené skôr pre cestné bicykle. Najnáročnejší meria 106 km, stredný 53 km a ľahký 33 km. Organizátor myslel aj na deti, pre ktoré je nachystaný okruh v obci a atrakcie. Všetky trate okrem detskej ponúkajú občerstvenie na trase. Na účastníkov čaká v cieli diplom a kapustnica, pre deti sladká odmena. Občas nezaškodí vypustiť pretekárske ambície a spoznať novú lokalitu a ľudí, ktorí majú rovnaké koníčky. Prihlasovať sa môžete tu.

18. 06. a 25. 06. 2022 - Šamorín, Košice - 4. a 5. kolo Detskej tour Petra Sagana

Obľúbené detské podujatie pre všetkých bude pokračovať štvrtým a piatym kolom. To štvrté môžete absolvovať v Šamoríne v areáli X-Bionic Sphere. Nedajte sa pieskom a miernym terénom oklamať. Aj také podmienky vedia byť náročné. Naopak v Košiciach bude zázemie pretekov v známom stredisku Jahodná. Okrem samotných pretekov bude aj veľa sprievodných akcií a tak neváhajte vziať celú rodinu na pekný deň na bicykloch. Viac sa dozviete na tomto odkaze.

18. - 19. 06. 2022 - Drozdovo - 2. kolo Hornonitrianska Enduro Séria

Ešte stále doznievajú dozvuky skvelého prvého kola v Partizánskom a už sa môžeme tešiť na druhé kolo v Drozdove. Všetci ste už určite počuli v spojitosti s HES o rodinnej či kamarátskej atmosfére, skvelej nálade, zábave a poriadnom hecovaní. Pokiaľ ti je enduro blízke a máš odjazdené nejaké traily, určite neváhaj a príď zažiť jedinečnú atmosféru tejto malej série s veľkým potenciálom. Na motiváciu ti môžno dobre poslúži reportáž z minulého ročníka od nášho kolegu FeroT. Ku všetkým novinkám a informáciám sa najlepšie dopracujete cez Facebook série.

18. 06. 2022 - Hybe - Pachova cyklovačka

Samotný názov vyvoláva úsmev pri spomienke na legendárneho Jožka Kronera a jeho postavičky v podobe Pacha, hybského zbojníka. Organizátori sa budú snažiť vytvoriť atmosféru „nekompromisných" dedinských pretekov v krásnom kraji Liptova. Trate budú pre každého, vrátane detí. Okrem toho spoznáte miestny folklór, skvelých ľudí a pomôžete aj prírode. O skvelej nálade a tratiach si môžete prečítať na tomto odkaze. Preteky sú zahrnuté do seriálu Cvyklo pohár.

19. 06. 2022 - Lučenec - Novohradský pedál

Pre rodiny s deťmi, elektrocyklistov či pre „poriadnych dupačov” sú určené preteky, ktoré začali písať svoju históriu v roku 2017. Čakajú na nás 25 alebo 50-kilometrové trasy. Miesto rečí si môžete pozrieť aj video z akcie z minulého roku. Propozície klasicky - na webe organizátora alebo na stránke MTBIKER.

25. 06. 2022 - Holešov - 29. ROČNÍK NOVA Bikemaratón DRÁSAL

Aby sme nezabudli na našich susedov a bratov spoza Moravy, prinášame pozvánku na legendárny mtb maratón Drásal. Snáď každý nadšenec už o tomto maratóne počul, respektíve o jeho extrémnej a náročnej trati OBR Drásal. Tá meria úctyhodných 173 km a nastúpate takmer 5 000 výškových metrov. Samozrejme k dispozícii sú aj kratšie trasy, vrátane rodinného okruhu. Kým sa budú rodičia ničiť na trati, o deti bude postarané vo veľkom stane, alebo sa môžu zdokonaliť v jazde na bicykli vďaka Bike Academy. Tohto maratónu sa zúčastnil aj náš MTBIKER „factory pilot” Imroman a vy si môžete pozrieť jeho videoreport z roku 2019. Propozície nájdete tu.

25. 06. 2022 - Topoľčianky - ŠKODA MTB cyklomaratón Topoľčianky

V parku pri Topoľčianskom zámku, v lesoch pod hradom Hrušov sa bude opäť pretekať pod záštitou ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Budú sa tu zároveň konať aj majstrovstvá Slovenska v XCM, čo je skvelá príležitosť skúsiť rovnakú trať a porovnať svoju kondíciu, alebo povzbudiť to naj z domácej aj zahraničnej scény horských maratónov. Topoľčianky sa tešia veľkej obľube a návštevnosti. Trate sľubujú krásne prostredie Tribeča, singletraily miestnych cyklistov či brod cez potok. Že to stojí za to, sa môžete dočítať v reportáži z minulého ročníka. Prihlásiť sa, či sledovať aktuálne informácie odporúčame na stránke organizátora.

Jún prinesie okrem vyššie spomínaných pretekov aj niekoľko ďalších zaujímavých podujatí. Ak sa neviete rozhodnúť alebo vás neoslovil náš výber, môžete si pozrieť aj náš kalendár.