Unboxing: Lapierre XR 5.9 – nadupaná XC novinka

Francúzsky výrobca si pre rok 2022 pripravil úplnú novinku v podaní pretekárskeho XC bicykla. A jeho silnou stránkou bude najmä nízka hmotnosť, rýchlosť ale aj schopnosť zvládnuť technický terén.

Nový Lapierre sa vyrába v dvoch verziách. XR so 100 mm zdvihu a XRM so zdvihom 110/120, ktorý už viac zapadá do stále sa rozvíjajúceho odvetvia down-country. Lapierre si pripravilo pre svojich zákazníkov hneď niekoľko noviniek, ako je napríklad nová karbónová konštrukcia UD SLI. Pre výrobu rámov používa nové uhlíkové vlákna Torayca, ktoré sa vyznačujú najvyššou pevnosťou v ťahu, pričom sú zároveň ľahšie a odolnejšie.

Pri vývoji rámu Lapierre taktiež odstránil otočný čap medzi sedlovými a reťazovými vzperami, čím sa podarilo zníženie hmotnosti. Systém pruženia Optimalised sensitive má priniesť do jazdy väčšiu funkčnosť a komfort aj napriek absencii jedného z otočných čapov. Lapierre XR sa vyrába v rôznych modelových radoch a my si dnes rozbalíme práve verziu 5.9

Špecifikácia

• Rám: NEW XR full Carbon 100 mm travel 29"", pressfit, boost, metric, thru axle
  • Vidlica: Fox Rythm 32 Float 3 Pos/remote boost 100 mm (29"") 44 mm rake
  • Prehadzovačka: SRAM GX Lunar Eagle, 12s
  • Kľuky: Sram SX Eagle boost 148 Dub 12s 32T 170 mm (S)/175 mm (M/L/XL)
  • Kazeta: SRAM PG1210 11-50T 12s
  • Reťaz: SRAM SX Eagle 12s
  • Brzdy: Sram LEVEL T 2 pistons
  • Radenie: SRAM SX Eagle 12s
  • Riadítka: Lapierre alloy 6061 Top flat, Width: 720 mm, priemer: 31.8 mm
  • Gripy: Lapierre "Fit" grips, S/M: small size, L/XL: large size
  • Predstavec: Lapierre alloy, 7°, L: 60 mm (S/M)/70 mm (L/XL)
  • Sedlovka: Lapierre alloy forged, priemer: 27.2 mm, L: 400 mm
  • Sedlo: Fizik Taiga black
  • Ráfiky: Mavic XC 425 29"" 32T/Mavic XC 425 29"" 32T
  • Pedály: NW-91K
  • Tlmič: FOX FLOAT DPS, Perf-Series Remote up, Evol LV, 210x50 (Std/Std)
  • Zdvih prednej vidlice: 100
  • Zdvih zadnej stavby: 100
  • Počet rýchlostí: 1x12
  • Plášť predný: Maxxis Rekon Race EXO TR 29x2.35
  • Plášť zadný: Maxxis Rekon Race EXO TR 29x2.35
  • Náboje: Lapierre by Fastace DF813 boost 15x110, 32H/Lapierre by Fastace DR813 4 sealed bearings, boost 12x148, 32H

Geometria

Unboxing

Keďže nám to počasie dovolilo, Lapierre XR budeme rozbaľovať vonku.

Novinka od francúzskeho výrobcu je na stojane. Ako vidíte, v tomto unboxingu bude zmontovanie bicykla o čosi jednoduchšie, keďže stačí už iba nasadiť predné koleso, riadítka a všetko následne skontrolovať.

Prejdeme práve na spomínanú montáž riadítok.

Nahodíme predné koleso a už ostáva iba celková kontrola bicykla.

A máme to tu. Dámy a páni, Lapierre XR 5.9 v plnej kráse.

Nový rám krásne dopĺňa aj táto farebná kombinácia.

Na modeli 5.9 nájdeme vidlicu Fox Rythm 32 Float so zdvihom 100 mm a tlmič FOX FLOAT DPS. Samozrejme, vidlicu ako aj tlmič si viete uzamknúť.

Pohon zabezpečuje výrobca SRAM. Jedná sa o kombináciu komponentov z 12-rýchlostných sád SX a GX.

Kvalitný brzdný účinok zabezpečujú brzdy SRAM Level T.

Ráfiky Mavic XC 425 sú zapletené do nábojov Lapierre. Kolesá sú obuté na plášťoch Maxxis Rekon Race.

Bicykel na nás urobil veľmi dobrý dojem. Hlavným lákadlom je pre zákazníka nový rám plný nových technológií v spolupráci s krásnym dizajnom.

Cena a dostupnosť

Cena tohto modelu je 3 799 € a nájdete ho aj u nás v MTBIKER shope.

Využi služby showroomu Bratislava a MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V našich kamenných predajniach máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze. Služba je dostupná podľa aktuálnych protiepidemických opatrení.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Z hľadiska aktuálnej situácie si dovozca vyhradzuje právo meniť špecifikácie jednotlivých bicyklov na základe aktuálnej dostupnosti komponentov. Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov. Za rozdiely sa ospravedlňujeme. Je to jediná možnosť, ako vám v aktuálnej sezóne ponúknuť bicykle.