Výbava do bikeparku - zábavne i bezpečne

Bikeparky majú v cyklistickom svete stabilné a obľúbené miesto, ba čo viac, buduje sa ich čím ďalej tým viac. Kvalitná výbava sa zíde ako začiatočníkom, tak i pokročilým jazdcom.

microSHIFT XCD

Značka microSHIFT predstavuje alternatívu Shimana, či Sramu, ktorá s nimi však vo väčšine prípadov nie je kompatibilná. To však nie je prípad 11-rýchlostnej prehadzovačky microSHIFT XCD, ktorá predstavuje vlajkovú loď prehadzovačiek s touto vlastnosťou. Vďaka priamejšiemu vedeniu kábla je zabezpečená okamžitá zmena prevodu, a tak sa nemusíte báť, vziať ju aj na technické trate s častými zmenami rýchlosti. Jej cena je 70 € a nájdete ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Maxxis Assegai

Čo sa týka rýchlej jazdy v teréne, je spojenie bicykla s povrchom jedným z najdôležitejších aspektov. Maxxis Assegai v šírke 2,50“ kombinuje to najlepšie z plášťa Minion DHF a Minion DHR II. Poskytuje všetko, čo v bikeparku potrebujete – ochranu bočníc proti prerazeniu EXO, trojzmesovú technológiu 3C a perfektný grip, či prívlastok WT, teda wide trail, umožňujúci obuť ho aj na široké ráfiky. Cena jedného kusu je 67 € a nájdete ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

ABUS MoDrop MIPS

Pádom sa asi nevyhne nikto a mať kvalitnú ochranu hlavy je extrémne dôležité. Prilba ABUS MoDrop je preto vybavená systémom MIPS, ktorý okrem samotnej ochrannej funkcie prilby zabezpečuje zníženie rotačných síl na mozog pri šikmom páde. Na traile bude výborný spoločník aj kvôli nastaviteľnému štítu, systému GoggFit na bezpečné uloženie okuliarov, či predĺženej zátylkovej časti. Jej cena je 120 € a nájdete ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Dainese Rival Pro Tee

Od ochrany hlavy sa premiestňujeme na nemenej dôležitú ochranu trupu a chrbtice. Dainese Rival Pro Tee vďaka chrániču Auxagon level 2 poskytuje ochranu chrbta, ramien, hrudníka a rebier. Nebudete sa však cítiť ako v brnení, aj napriek svojmu účelu umožňuje maximálnu slobodu pohybu a pod cyklistickým dresom je takmer neviditeľný. Obliekanie a vyzliekanie je vyriešené praktickým bočným zipsom. Jeho cena je 180 € a nájdete ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Vortex DS-01

Pri jazde dole kopcom nie je až tak dôležité vedieť sa rozbehnúť, ako vedieť zastaviť. Výsledok je suma niekoľkých faktorov, ako brzdová kvapalina, typ kotúčov, no takisto typ platničiek. Platničky Vortex DS-01 sú ideál na použitie v náročných podmienkach pri intenzívnej jazde, na druhej strane prekvapia aj svojou životnosťou. Tento konkrétny model je kompatibilný so širokou škálou bŕzd Shimano, či Tektro. Cena jedného páru je 11,40 € a nájdete ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Craft ADV Pioneer

Ruky sú asi najviac namáhanými styčnými plochami medzi bicyklom a bikerom. Voľba kvalitných rukavíc môže byť hotová alchýmia. ADV Pioneer poskytujú ochranu nielen dlani, ale i prstom a gélové výplne zabezpečujú elimináciu jemných otrasov. Vďaka silikónovej potlači bude úchop stabilný a aj napriek tomu, že sú dlhoprsté, ruka sa v nich „neuvarí“ zásluhou odvetrania na dlani i chrbte ruky. Ich cena je 38 € a nájdete ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

CrankBrothers Mallet Enduro

Ak sa vyžívate v technických trailoch, no kde-tu si idete „zadupať“ aj na dlhšiu trasu, pedále CrankBrothers Mallet Enduro sú dobrou voľbou. Radia sa totiž medzi nášľapné pedále, no na každej strane sa nachádza aj šesť pinov, ktoré sa „zahryznú“ do topánky a zabezpečia nohe stabilitu. Vďaka otvorenej konštrukcii sa nemusíte obávať ani „rochnenia sa“ v blate, ktorým sa pedál nezanesie. Ich cena je 165 € a nájdete ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Amplifi Salvo Joint Knee

Opäť sa dostávame k ochrane tela, a síce kolien. Po tomto kúsku by mal siahnuť nejeden začiatočník, aby sa vyhol nepekným odreninám. Amplifi Salvo Joint Knee sú tvarované za pomoci 3D technológie a ich flexibilné zóny sú umiestnené na miestach najväčšieho ohybu. Okrem priamej ochrany spredu boli pridané aj bočné vypchávky. Vizuálnu trvácnosť zabezpečujú kevlarové panely, ktoré sú odolné voči oteru. Cena je 85 € a nájdete ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Schwalbe duša

Nie všetkým musí „voňať" bezdušové mlieko a inserty a radšej volia klasiku v podobe butylovej duše. V Schwalbe si na ich kvalite dávajú obzvlášť záležať, či už v procese výroby, alebo aj v následných testoch pevnosti a vzduchotesnosti. Preto sa netreba báť úniku vzduchu a v kombinácii so správnymi plášťami ani defektu. Duše je možné zaobstarať buď s galuskovým ventilom alebo autoventilom. Cena za kus je 8,50 € a nájdete ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Briko MTB MAN

Nohavice Briko MTB MAN predstavujú „all-roundera“ – kúsok, ktorým pokryjete množstvo disciplín, či už sa spustíte po downhill trati, pravovernom endure, či výnimočne okrem bikeparku zavítate do sveta XC. O pohodlie sa stará cyklistická vložka MTB Pad a je možné stiahnuť ich zipsom a veľkosť upraviť pomocou nastaviteľného pásu. Skladajú sa z vonkajších kraťasov a odnímateľnej vnútornej a spodnej časti. Ich cena je 85 € a nájdete ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Silvini Ello

Česká značka Silvini sa pri vývoji dresov mnohokrát opiera o profesionálnych jazdcov, tentokrát je to niekoľkonásobný majster sveta Michal Prokop. Vďaka spolupráci s ním si aj my môžeme obliecť napríklad taký dres Silvini Ello. Je vyhotovený z funkčného materiálu, ktorý ho predurčuje aj na náročnejšiu upotenú jazdu. Zároveň je na pocit veľmi príjemný a zabezpečí príjemný pocit pri nosení a jazdení. Jeho cena je 60 € a nájdete ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Alpina Rootage EVO

Nie každá prilba musí mať nutne MIPS a Alpina Rootage EVO je práve tento prípad. Na druhú stranu však cyklistovi ponúka komplexnú ochranu hlavy, od zátylku cez uši a časť líc, nevynímajúc ani zrak, o ochranu ktorého sa stará pevný šilt. Ten okrem tieňa zabezpečuje aj obtekanie vzduchu a vetranie. Zaujímavosťou je práve to, že na ušiach a zadnej časti prilby je použitý materiál, ktorý znesie viacero nárazov. Jej cena je 126 € a nájdete ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov.

Bikeparková sezóna začína - plnou parou nadol PR článok

Bikeparková sezóna začína - plnou parou nadol

Sneh už sa takmer všade roztopil, bagre a lopaty sa sťahujú z tratí a nás čaká ďalšia skvelá bikeparková sezóna, nepochybne aj s množstvom nových tratí. Čo všetko sa pri rýchlej jazde z kopca zíde?
Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť PR článok

Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť

Jazda na trailoch či enduro má isté špecifiká. Drsný terén vyžaduje vyššiu odolnosť komponentov aj výbavy a nemenej podstatná je tiež bezpečnosť. Nechýba ti nič?
Bezpečnosť na cestách - ohľaduplne voči iným, ohľaduplne voči sebe PR článok

Bezpečnosť na cestách - ohľaduplne voči iným, ohľaduplne voči sebe

Cítiť sa pri jazde bezpečne je dôležité – aká by to bola radosť z jazdy pri neustálom strese? Pomôcť sa jej dá oblečením, osvetlením, no aj aktívnymi bezpečnostnými prvkami.