Cestné kolesá a príslušenstvo

Správne kolesá dokážu na ceste ušetriť nejaké tie watty, zlepšiť aerodynamiku a čo si budeme klamať, ešte k tomu to aj dobre vyzerá. Poďme sa spolu pozrieť na niekoľko zaujímavých kúskov a ďalších drobností, ktoré sa k nim zídu.

FFWD RYOT44 na nábojoch DT240

Značka FastForward patrí na poli cestných kolies k špičkovým výrobcom. Napriek tomu sa v jej portfóliu dajú nájsť cenovo dostupné, i odolné kusy. Jedným z nich je karbónový model RYOT44, čo určuje výšku ráfika na 44 mm. Ide o ľahučké, iba 1 420 g vážiace kolesá v galuskovom prevedení a s bielymi polepmi. Vystavané sú na kvalitných nábojoch DT Swiss DT240. Cena za pár je v závislosti od orecha 1 249 € (11sp.) alebo 1 599 € (11/12sp.) a nájdeš ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Páska BBB BTI-151

Bezdušové kolesá naberajú aj pri „cesťákoch“ na čoraz väčšej popularite. Ak vlastníte kolesá, ktoré na také použitie nemajú predprípravu, budete potrebovať bezdušovú pásku, ktorá koleso utesní na strane ráfika. BBB BTI-151 je samolepiaca bezdušová páska, ktorá sa vyrába pre rôzne šírky ráfikov, od 18 do 34 milimetrov. Meria 10 metrov, a teda ňou dokážeš ošetriť viacero kolies. Cena za kus sa pohybuje od 10,40 do 17,50 € (podľa šírky ráfika) a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Force Team SP Carbon 55

Za karbónové kolesá netreba nutne „vyvaliť“ tisíce eur – vždy sa nájde nejaký cenovo dostupnejší model. Predné koleso Force Team SP Carbon o výške ráfku 55 milimetrov je určené pre ráfkové brzdy. Potešujúcou správou je, že sa v balení spolu s týmto kolesom dodávajú aj náhradné špice a takisto aj brzdové špalky. Koleso je vypletené pomocou dvadsiatich špicov, čo zaručuje dobré vlastnosti aj vo vetre. Jeho cena je 299 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Mavic Cosmic SL 65 Disc

Mavic sa v segmente cestných kolies pohybuje už dlho a ich ponuka je naozaj bohatá. Karbónový model Cosmic SL 65 je určený pre kotúčové brzdy a vďaka ich aerodynamickým vlastnostiam a vysokému, 65-milimetrovému ráfiku sú výbornou voľbou najmä na jazdu po rovine. Náboje Mavic sa točia na priemyselných ložiskách QRM Auto, pričom bol použitý orech Instant Drive 360. Cena za pár je 1 449 € a nájdeš ich na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Continental Grand Prix 5000 kevlar 700x25C

Ten, kto zvykne jazdiť v rôznych podmienkach, či na hrane, určite vie, že dobré plášte sú enormne dôležité, keďže predstavujú jedinú styčnú plochu bicykla s cestou. Plášť Continental Grand Prix 5000 je zhotovený z trojvrstvovej zmesi Black Chilli s TPI 330. jeho súčasťou je aj bezpečnostný pás Vectran Breaker, ktorý znižuje riziko defektu o 20 % oproti predošlej generácii. Cena za kus v kevlarovom prevedení je 63,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Tubolito Tubo CX/Gravel 700x47

Oranžové duše značky Tubolito už v našich končinách pozná takmer každý. V prípade, že jazdíš gravel, zakladáš si na hmotnosti a často ťa to ťahá na rozbité úseky, model Tubo CX/Gravel môže byť výbornou voľbou, keďže je jednak ľahučká (55 gramov) a jednak odolnejšia voči prepichnutiu, či precvaknutiu, než obyčajná duša. Druhá možnosť je voziť ju v drese ako rezervu. Dĺžka ventilu je v tomto prípade 60 milimetrov. Cena za kus je 29,95 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Weldtite Tubeless Valves 55 mm

Jedným z najdôležitejších aspektov bezdušových kolies je bezdušový ventil. Zásadou je dobré utesnenie medzier medzi ráfikom, páskou a ventilom, aby neunikal vzduch. Bezdušové ventily Weldtite sú vyrábané v nenápadnej čiernej farbe, ktorá sa hodí ku každým kolesám. V balíku sa nachádzajú dva kusy o dĺžke 55 milimetrov, ide teda o set vhodnejší skôr pre kolesá s nižšími ráfikmi. Cena za pár je 15,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Effetto Mariposa Caffe Tubeless Kit S

Kvôli konverzii kolies na „bezduše“ nie je potrebné hneď bežať do servisu, s trochou cviku sa to dá poľahky zvládnuť aj „samo domo“, je však na to potrebný bezdušový kit. Effetto Mariposa Caffe zahŕňa 250 ml tmelu, bezdušovú pásku, dva 40-milimetrové ventily, fľašu, samolepky a návod. Je vhodná na konverziu kolies s vnútornou šírkou ráfiku 16–20 milimetrov. Cena setu je 39,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Či už sa jedná o ráfiky, vypletené kolesá či iné diely ku kolesám, všetko nájdete u nás v MTBIKER shope.

Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou PR článok

Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou

Tritisíc eur je suma, za ktorú si už dokážeš zaobstarať naozaj slušný cestný bicykel. Aké modely stoja za zváženie?
Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme PR článok

Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme

Bicykel nie je iba dopravný prostriedok. Je to vášeň, relax, sloboda či únik z reality a zaslúži si „hýčkanie a opateru“. Napríklad v podobe prémiových komponentov.
Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel PR článok

Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel

V našom eshope nájdeš viac ako 250 bicyklov zameraných na jazdu po asfaltových, spevnených, či poľných a štrkových cestách. Pozri si menší redakčný výber z našej ponuky.