Servis bicykla po sezóne - pre radosť z jazdy aj o rok

Hlavná sezóna pomaly ale isto končí, preto je najlepší čas na skontrolovanie bicykla. Opotrebované plášte, či zavzdušnené brzdy nemusia byť ideálne pred jazdením v chladnejších podmienkach.

Weldtite Jet Blast Degreaser

Čistá reťaz šetrí nielen watty a uši, ale v prvom rade celý pohon bicykla. Čistiť sa dá rôznymi spôsobmi, no ak niekto hľadá krásu v jednoduchosti, nájde ju v odmasťovači v spreji Weldtite Jet Blast Degreaser. Ten za pomoci výkonnej trysky doslova „sfúkne“ nečistoty preč z reťaze, preto ju nie je nutné za účelom poriadneho vyčistenia demontovať. Veľkou výhodou tohto odmasťovača je rýchle schnutie. Jeho cena je 9,29 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Sram HS2

Brzdový kotúč HS2 bol navrhnutý špeciálne pre potreby horských bicyklov, kde je potrebná vysoká brzdná sila a dobrý odvod tepla. Samotný kotúč má hrúbku 2 mm a zapustené lúče, ktoré sa spolu s unášačom starajú o chladenie kotúča – vďaka tomu je HS2 o 40 °C chladnejší ako Centerline v rovnakých podmienkach. Na náboj sa upína štandardnými šiestimi skrutkami, ktoré sú priložené v balení. Cena jedného kusu je 72,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Vortex Pivot

Momentový kľúč pri domácom servise ocení každý – „pretiahnutá“ skrutka dokáže narobiť na čele veľa vrások. Vortex Pivot disponuje rozsahom momentov 2 – 14 Nm, ktoré sú nastaviteľné pomocou otočnej koncovky s poistkou a vystačia na drvivú väčšinu skrutiek na bicykli. V balení sa okrem samotného kalibrovaného kľúča nachádza aj niekoľko torx a inbusových nadstavcov, či predlžovací nadstavec. Cena setu je 59,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Brooks C13 Carved

Pohodlie a ľahkosť – takto by sa dalo v krátkosti definovať sedlo Brooks C13. Vchná časť je vyhotovená z prírodného kaučuku, zatiaľ čo škrupina z jedného kusu karbónu, ktorý iba umocňuje nízku hmotnosť a dobré tlmiace vlastnosti. Oba kusy sú spojené čiernymi nitmi, pričom v strede sedla sa nachádza výrez. K sedlovke sa sedlo upína lyžinami o rozmere 7x9 mm. Hmotnosti 280 gramov a vyhotoveniu zodpovedá aj cena 219 €. Nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Park Tool PT-PPL-1

„Kdo maže, ten jede“ a zďaleka to neplatí len pre reťaz, či tlmenie. Zabúdať nesmieme ani na hlavové či stredové zloženie, prípadne náboje kolies – sem všade môže zájsť špina, či voda. Mazivo v tube Park Tool PT-PPL-1 slúži najmä na premazanie pohyblivých ložísk bicykla, kde pôsobí jednak antikorozívne a jednak ložisko utesňuje, aby doň neprenikla voda. Cena 113-gramovej tuby je 7,69 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Super B TBA3000

Ak si niekto chce začať servisovať bicykel doma, ideálnym štartom bude kúpa sady náradia. TBA3000 pozostáva z tridsiatich kvalitne vypracovaných nástrojov, medzi ktorými nájdeme bežnejšie, ako sú inbusové kľúče, nitovač, či montpáky, ale aj bič so sťahovákom na kazetu, centrovací kľúč alebo kónusové kľúče. Ide o najvyšší model sady náradia daného výrobcu a tomu je prispôsobená aj cena – za 229 € však dostaneš kvalitný set, ktorý nájdeš na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

MicroSHIFT ADVENT

9-rýchlostná kazeta disponuje vzhľadom na počet rýchlostí až nadpriemerným rozsahom, 11 – 46 zubov. Netreba sa s ňou báť na bicykli poriadne „zabrať“, nakoľko sú zuby tepelne spracované a tento kúsok vydrží aj vysoký krútiaci moment elektrobicykla. Ak poslúži ako náhrada staršej 9-rýchlostnej kazety Shimano, nebude potrebné meniť ani orech, keďže je kompatibilná s HG orechom. Jej cena je 39,90 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Panaracer Gravelking SK

Ak radi z cesty odbočujete na nespevnené cesty, je nutné mať dobré plášte a tieto túto podmienku jednoznačne spĺňajú. Pneumatika má vzhľadom na použitie agresívny vzor, no čo je dôležitejšie, ponúka grip za suchých aj mokrých podmienok a poskytuje ochranu proti defektu. Vyrába sa vo viacerých rozmeroch a je ju možné použiť aj v bezdušovom prevedení, čím bude ešte viac navýšené pohodlie. Cena za kus je 48,90 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Maxxis Rekon EXO TR

Na poriadny trailový bicykel patrí poriadny trailový plášť – koniec koncov, kto by sa chcel v zákrute nájsť na zemi? Práve preto Rekon disponuje výraznou vzorkou dezénu, účinnej pri brzdení a spoľahlivej pri náklone. Použitie v náročnom teréne je podčiarknuté ochranou plášťa EXO, no ak by niekomu ani toto nestačilo, môže riziko defektu znížiť, či pohodlie navýšiť aj prerobením plášťov na „bezduše“. Cena jedného plášťa je 64,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Shimano Bleedkit Premium Gold

Okrem výmeny kotúčov či platničiek treba brzdy čas od času aj odvzdušniť, inak sa môže dostaviť nepríjemný efekt „špongiových“ či „zvädnutých“ bŕzd. K tomuto účelu slúži odvzdušňovacia sada, pričom táto konkrétna zahŕňa dve striekačky, hydraulický olej Shimano Gold o objeme 100 ml, 7 mm kľúč na poistnú skrutku, vymedzovač na piestiky, náhradný O-krúžok, pásku a rukavice. Cena setu je 26,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Effetto Mariposa Caffelatex Injektor

V prípade, že jazdíš na bezdušových kolesách, čas od času budeš musieť doplniť tmel, aby v prípade defektu malo trhlinu čo zaceliť. Pri nahodených plášťoch sa oplatí dolievať skôr cez ventily – tento spôsob je jednoduchší, no najmä čistejší. Tmel zo striekačky Caffelatex Injektor je do kolesa vstreknutý za pomoci silikónovej hadičky, pričom je možné použiť koncovku buď pre auto alebo galuskový ventil. Jej cena je 12,80 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

KMC X10 EL Indicator Gold

114-článková reťaz v zlatom prevedení dokáže parádnym spôsobom oživiť bicykel. Je určená pre 10-rýchlostné systémy, pričom sa netreba obávať kompatibility – zvládne spoluprácu so Shimanom, Sramom i Campagnolom. Vďaka technológií X-bridge je zaručený hladký posun po kazete a lepšiemu prenosu sily napomáhajú čapy bez puzdra. Jednou z najväčších výhod je jej hmotnosť, keďže váži iba 266 gramov. Jej cena je 45,90 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Muc-Off bezdušová páska

Či už sa jedná o upgrade alebo výmenu, bezdušová páska pri „bezdušákoch“ do kolesa jednoznačne patrí. Je vyrábaná vo viacerých šírkach, v závislosti od ráfika – od 17 do 35 mm. Zabezpečuje vzduchotesný spoj s ráfikom, jednoduchá je aj inštalácia, keďže je páska vyrobená zo špeciálneho materiálu s tlakovo-citlivým lepidlom. Spolu so samotnou páskou sú v balení dodávané aj štyri záplaty. Jej cena je 21,90 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope, či na stránke dodávateľa.

Viac servisného náradia a materiálu, ktorý vám pomôže a uľahčí prácu, nájdete u nás v MTBIKER shope.

Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme PR článok

Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme

Bicykel nie je iba dopravný prostriedok. Je to vášeň, relax, sloboda či únik z reality a zaslúži si „hýčkanie a opateru“. Napríklad v podobe prémiových komponentov.
Doplnky a výbava - čistota, servis aj pre potešenie PR článok

Doplnky a výbava - čistota, servis aj pre potešenie

Sezóna sa „prehupla“ do záverečnej časti. Potrebuje váš bicykel servis? Chýbajú vám prípravky na čistenie? Prípadne by to chcelo zmenu komponentu? U nás nájdete všetko.
Pitný režim - hydratuj, regeneruj, doplň energiu PR článok

Pitný režim - hydratuj, regeneruj, doplň energiu

Príjem tekutín a dopĺňanie energie je nesmierne dôležitou súčasťou športu, ale aj bežného života. Či už si bežec, cyklista, alebo turista, vyber si z našej ponuky.