Cestné a gravel modely do 5 000 € – kvalita v prvom rade

Vonku ešte ani poriadna zima nezačala, no s príchodom nového roku sa blíži aj nová sezóna. Čo tak doplniť horský bicykel cestným alebo sa s novým bicyklom posunúť na ďalšiu úroveň?

Či už sa chystáte do niektorej južnej destinácie na prvý cyklistický kemp a prvé novoročné objemy kilometrov, alebo sa pozeráte po solídnom gravel bicykli pre vaše celoročné dobrodružstvá, prinášame vám niekoľko tipov. Sú určené nielen pre začiatočníkov ale aj pre skúsených a „ostrieľaných“ cyklistov, ktorí vedia čo chcú.

Marin Gestalt X11 - 2 049 €

Zo slnečnej Kalifornie na naše poľné cesty. Gestalt je rozumne osadený, dizajnovo podarený gravel bicykel, určený pre spevnené aj nespevnené cesty v dostupnej cenovej relácii. O pohodlie vpredu sa postará vidlica z uhlíkových vlákien, vzadu zas v rozbitom, či strmom zjazde poteší teleskopická sedlovka. V kombinácii s pohonom Shimano GRX 1 x 11 budete mať dostatok prevodov na zdolanie ťažších stúpaní aj na „opretie" sa do pedálov po rovine. Odporúčaná maloobchodná cena je 2 249 € nájdete ho aj na našom MTBIKER eshope.

Giant TCR Advanced Pro Disc 1 AXS - 4 799 €

Solídne pretekárske „náčinie“ od Giant-u. Karbónový rám, vidlicu a kolesá dopĺňa aj sedlovka vyrobená z tohto materiálu. Jeho ľahkú konštrukciu dopĺňa radenie zo sady SRAM Rival eTap AXS 2 x 12 - čo znamená elektronický prevodový systém. Hydraulické brzdy z rovnakej sady a radenie vás podržia pri zjazdoch z horských priechodov, alebo alpských sediel. Rám a vidlica sú stavané pre plášte s maximálnou hrúbkou 32 mm. Karbónové kolesá SLR 1 je možné jazdiť „bezdušovo“. Bicykel nájdete za 4 799 € na MTBIKER eshope.

Kellys SOOT 90 - 2 399 €

Slovenský výrobca rozhodne za konkurenciou nezaostáva. SOOT je top model z ponuky gravel bicyklov. S týmto bicyklom zvládnete nástrahy poľných a lesných ciest, no vďaka ľahkosti uhlíkového rámu nebudete zaostávať ani na ceste. O pohon sa stará spoľahlivé Shimano GRX s rozsahom 1 x 11. Samozrejmosťou sú pevné osi, ktoré spájajú rám s kolesami DT Swiss G40. Obuté sú do plášťov Schwalbe G-One so šírkou 40 mm. Kotúčové brzdy sú hydraulické, ovládané duálnymi pákami. Kellys SOOT 90 nájdete za 2 399 € na stránke výrobcu.

CTM Koyuk 1.0 - 1 099 €

Ideálna voľba, ak si nie ste istý, či bude cesta alebo gravel pre vás to „pravé.“ Zároveň je to aj zaujímavá alternatíva ako bicykel pre každodenné dochádzanie do práce a občasné výjazdy po cyklotrasách – asfaltových aj nespevnených. Prevodový systém 2 x 8 Shimano Claris vám umožní oprieť sa do toho na dlhých rovinách, no zároveň bude nápomocný v stúpaní do kopcov. V lákavej cenovke nájdeme na tomto bicykli karbónovú vidlicu pre lepšie tlmenie vibrácií. Cena bicykla Koyuk 1 je 1 099 € a nájdete ho v našom MTBIKER eshope.

Rock Machine Gravelride CRB 900 - 3 059 €

Od našich západných susedov prichádza karbónový gravelový bicykel, ktorý je stvorený pre bikepackingové dobrodružstvá, aj pre pretekárske použitie v tejto disciplíne. Na bicykli s pevnými osami je možné použiť plášte so šírkou až 45 mm aj v bezdušovom prevedení. Rozsah prevodov do kopca a aj na rovinu zabezpečuje 11-rýchlostný systém Shimano GRX s kazetou Shimano SLX. Z kopca zas umožní lepšie manévrovanie bicykla teleskopická sedlovka Shimano so zdvihom 70 mm. Za cenu 3 059 € ho nájdete na stránke výrobcu.

BMC Teammachine SLR FIVE - 4 499 €

Exkluzívny výrobca bicyklov zo Švajčiarska prichádza s modelom Timemachine SLR FIVE. Ide o karbónový rám, karbónová je samozrejme aj vidlica, nechýbajú pevné osky. Osadený je spoľahlivou a obľúbenou sadou Shimano 105, 2 x 12, avšak v prevedení Di2 - teda s elektronickým radením. Rozsah kazety je 11-34T a kľuky sú osadené 50-34T zubovými prevodníkmi. Brzdy sú hydraulické a pochádzajú s rovnakej sady ako radenie. Kotúče majú priemer 160, resp. 140 mm. Novinku pre rok 2023 nájdete za 4 499 € exkluzívne v MTBIKER eshope.

Lapierre Aircode DRS 6.0 - 4 699 €

Aerodynamicky tvarovaný rám s kompletne integrovanou kabelážou. Agresívna geometria je stavaná na športové výkony na cestách akejkoľvek kvality. Pohon Shimano Ultegra 2 x 11 vás nenechá v „štichu“ pri žiadnom profile trate. Posed aj geometria sú vylepšené na základe skúseností jazdcov World Tour – Groupama FDJ. Konštrukcia umožňuje použitie bezdušových plášťov do šírky až 28 mm. Vaše dlhé výjazdy tak budú ešte pohodlnejšie. Bicykel od francúzskeho výrobcu nájdete za 4 699 € na MTBIKER eshope.

Bianchi ARCADEX GRX 810 Disc - 3 299 €

Gravel od najstaršieho výrobcu bicyklov na svete v nezameniteľnej farbe celeste, kombinovanej s modrou lesklou, je postavený na ráme z uhlíkových vlákien, vrátane vidlice. Samozrejmosťou sú pevné osi pre vyššiu tuhosť na nespevnených cestách. Pohon a brzdy sú v réžii Shimano GRX 810, ako prezrádza aj samotný názov bicykla. Ostatné komponenty sú z produkcie Reparto Corsa, čo je technologické laboratórium Bianchi. Plášte môžu byť prerobené na bezdušový systém. Bicykel nájdete za 3 299 € na MTBIKER eshope.

Skladom máme desiatky gravel a cestných bicyklov v rôznych cenových hladinách. Nepochybujeme, že si vyberie každý.
Zdroj fotografií: Archív redakcie

Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel PR článok

Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel

V našom eshope nájdeš viac ako 250 bicyklov zameraných na jazdu po asfaltových, spevnených, či poľných a štrkových cestách. Pozri si menší redakčný výber z našej ponuky.
Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou PR článok

Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou

Tritisíc eur je suma, za ktorú si už dokážeš zaobstarať naozaj slušný cestný bicykel. Aké modely stoja za zváženie?
Gravel - do novej sezóny na novom bicykli PR článok

Gravel - do novej sezóny na novom bicykli

Cestami aj necestami, vyvetrať sa, aj si zapretekať, či zažiť dobrodružstvo. Ak zvažujete kúpu nového gravelu, inšpirujte sa našou ponukou.