Svetlá - vidieť a byť videný je základ bezpečnosti

Ako prilba patrí na hlavu, na bicykel patria svetlá. Zvlášť vtedy, ak jazdíte po cestách s premávkou alebo v „mestskej džungli“. Potrebujete ich? Môžete vyberať u nás.

Knog Blinder Twinpack - 67,99 €

sada svetiel, svetlá Knog Blinder Twinpack
Kvalitné spracovanie a nápaditý dizajn. To sa skrýva za výrobkami značky Knog. Blinder Twinpack je sada predného a zadného svetla, určená najmä na denné svietenie. Vďaka režimu stáleho svietenia s ňou bezpečne prídete domov v prípade núdze aj za tmy. K dispozícii je s usporiadaním LED do štvorca alebo do „X-ka“. Nabíja sa pomocou vstavaného USB portu, disponuje 100 % vodotesnosťou a výkonom 200 lúmenov vpredu a 100 vzadu. Za MOC 78,02 € ju nájdete v MTBIKER shope.

Lezyne Micro Drive Pro 800XL - 69,99 €

svetlo Lezyne Micro Drive Pro 800XL, svetlo na bicykel
Ak hovoríme o kvalitnom prednom svetle, máme na mysli také, ktoré bude univerzálne do rôznych podmienok. Svetlo, v ktorom vám neujde výmoľ na ceste, koreň na traile ani na veľkej vzdialenosti. Výdrž akumulátora záleží od zvoleného režimu. Pri Lezyne Micro Drive máte na výber štyri typy svietenia a štyri režimy blikania. Akumulátor je vstavaný v hliníkovom tele a nabíja sa pomocou USB portu. Tento 800-lúmenový špeciál nájdete v čiernej aj striebornej farbe za odporúčanú cenu 69,99 € v MTBIKER shope.

Fenix BC05R V2.0 - 19,90 €

blikačka Fenix BC05R V2.0, blikačka na bicykel, svetlo na bicykel
Nie je blikačka ako blikačka. Napríklad takúto, akou je BC05R V2.0, vidieť už zo vzdialenosti 230 metrov. Je to dostatočná vzdialenosť na to, aby si vodič motorového vozidla uvedomil, že má pred sebou cyklistu alebo bežca. O svetlo sa stará 5 LED diód, ktoré dokážu pracovať v dvoch režimoch, a to 5 alebo 15 lúmenov. Batéria sa nabíja pomocou USB-C portu a má kapacitu 400 mAh. Dizajn svetla poskytuje viditeľnosť pod uhlom až 180°. Iba 28 gramov vážiaca blikačka má MOC 19,90 €. Nájdete ju v MTBIKER shope.

CTM Retro I - 4,49 €

svetlo CTM Retro I, svetlo na bicykel
Patríte medzi majiteľov štýlových mestských bicyklov? Ak áno, tak určite sa k vášmu bicyklu bude hodiť svetlo, ktoré svojím dizajnom zapadne k dvojkolesovým „tátošom“ s blatníkmi a košíkmi. Chrómový predný svetlomet spolupracuje s modernou LED žiarovkou s výkonom 1 W. Napája sa pomocou troch AAA batérií. Dokáže pracovať v dvoch svetelných režimoch, na 100 % alebo na 50 %. Ozdobte svoj retro bicykel a zároveň zvýšte bezpečnosť za MOC 4,99 €. Svetlo nájdete v MTBIKER shope.

Kellys KLS Strike - 15,89 €

Kellys KLS Strike, svetlá Kellys KLS Strike, svetlo na bicykel
Slovenský Kellys neostáva iba pri bicykloch, ale ponúka aj bezpečnostné doplnky. My z nich vyberáme dostupnú a kvalitne spracovanú sadu svetiel. Predné svetlo poskytuje dostatočnú šírku svetelného lúča. Zadné je vybavené oblou šošovkou, aby vás videli aj zboku prichádzajúci účastníci cestnej premávky. Upevňovací remienok je vyrobený zo silikónu, aby pohlcoval vibrácie a svetlo bolo stabilne uchytené za každých podmienok. Odporúčaná cena sady je 15,90 €. Nájdete ju na MTBIKER shope.

Ravemen FR160 - 45,99 €

Ravemen FR160 svetlo, svetlo a držiak, držiak na cyklopočítač
S prichádzajúcou jeseňou a zmenou času prichádza aj šero a tma o niečo skôr. Tí, ktorí chcú trénovať vonku a potrebujú svoj výkon sledovať na cyklopočítači, by mali spozornieť. Ravemen priniesol svetlo, ktoré je zároveň aj držiakom na cyklopočítače Garmin. S adaptérom je možné použiť aj počítače od Wahoo. Sprehľadníte si takto kokpit a nebudete potrebovať ďalší držiak. Viac vám však prezradí náš Imro v redakčnom teste. MOC svetla je 59,99 €. Nájdete ho v MTBIKER shope.

SIGMA BUSTER 2000 HL - 181 €

SIGMA Buster 2000 HL, svetlo SIGMA Buster 2000 HL
Svetlo s externou batériou je určené najmä pre skutočných nadšencov večerného jazdenia. Aj keď má veľký akumulátor, tak na ráme nezavadzia. BUSTER disponuje výkonom 2 000 lúmenov a je k nemu aj diaľkové ovládanie pre pohodlnejšiu manipuláciu. Môžete ho upevniť blízko gripu a ovládať tak svetlo palcom. Dosvit 200 m získate za MOC 200 €. SIGMA BUSTER 2000 HL nájdete v MTBIKER shope.

Garmin Varia™ RTL 515 - 179,90 €

svetlo na bicykel, Garmin Varia™ RTL 515
Dnes už legendárny cykloradar Garmin Varia je jednou z najlepších investícií do bezpečnosti, aké môže cyklista urobiť. Okrem samotného svietenia totiž ponúka aj funkcionalitu upozornenia na prichádzajúce autá zo vzdialenosti až 140 metrov. Po spárovaní s cyklopočítačom, smartfónom či kompatibilnými hodinkami udáva vizuálne aj vzdialenosť, či počet áut. Spolu so svetlom je v balení niekoľko redukcií na rôzne tvary sedlovky. Jeho cena je 205 € a nájdete ho v našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: archív redakcie

Doplnky na nočné jazdy – bezpečne mestom aj lesom PR článok

Doplnky na nočné jazdy – bezpečne mestom aj lesom

Jeseň je typická sychravým počasím, šerom a skorým stmievaním. Od jazdenia to však mnohých neodradí. Čo by sa mohlo zísť na takéto neskoré jazdenie?
Výbava do mesta – ekologicky, bezpečne a štýlovo PR článok

Výbava do mesta – ekologicky, bezpečne a štýlovo

Bicykel – šetrný k životnému prostrediu a mnohokrát najrýchlejší dopravný prostriedok v meste. So správnou výbavou môže byť ešte bezpečnejší a užitočnejší.
Dni sú kratšie a správne osvetlenie je o to dôležitejšie PR článok

Dni sú kratšie a správne osvetlenie je o to dôležitejšie

Čím viac sa blížime k zime, tým menej máme denného svetla, čo si nutne vyžaduje osvetlenie. Svietiť sa však oplatí aj cez deň, koniec koncov je treba vidieť a byť videný.