Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Slovenský cyklista Peter Sagan z tímu Liquigas Cannondale sa stal v piatok víťazom 4. etapy pretekov Okolo Sardínie a upevnil si vedenie v priebežnom poradí. Dvadsaťjedenočný Sagan na tomto podujatí triumfoval aj v 1. a 3. etape. Teraz sa presadil na trati z Lanusei do Oristana (174,2 km) v špurte pelotónu za 4:47:07 h a pred domácim Damianom Cunegom (Lampre - ISD) má v celkovej klasifikácii už 14-sekundový náskok.

"Dnešná etapa bola veľmi náročná. Mala päť ťažkých, dlhých kopcov a posledných tridsať kilometrov sa išlo už po rovine. Hneď od štartu ušla skupinka dvoch jazdcov, ktorí zvýšili náskok v polovici pretekov až na nejakých deväť minút. Náš tím udával jedno tempo. Na 51. kilometri bola prvý rýchlostná prémia, kde môj najväčší konkurent Cunego prešiel na tretej pozícii a v celkovom hodnotení stiahol môj náskok na tri sekundy. Bolo potrebné konať. Najskôr sme mali jazdiť na Gaurnieriho, ale náš športový riaditeľ dal pokyn jazdiť na mňa a stiahnuť spomínaných dvoch utečencov. Podarilo sa. Druhú rýchlostnú prémiu som bral už ja. Všetko sa pripravovalo na záverečný špurt, v ktorom som za výdatnej pomoci oddielových kolegov opäť triumfoval po skvelom dojazde. Radosť je neopísateľná. Verím, že v zajtrajšej poslednej etape si udržím pozíciu lídra, aj keď dojazd je do kopca,“ prezradil 21-ročný cyklista Peter Sagan pre svoju stránku http://www.saganpeter.com.
V sobotu je na Sardínii na programe posledná etapa, ktorá bude mať 174 km a povedie Oristana do Gesturu.

Výsledky - cyklistické preteky Okolo Sardínie:
4. etapa (Lanusei - Oristano, 174 km): 1. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale 4:47:07 h, 2. Manuel Belletti (Tal.) Colnago CSF Inox, 3. Roberto Ferrari (Tal.) Androni Giocattoli, 4. Francesco Masciarelli (Tal.) Astana, 5. Alessandro Petacchi (Tal.) Lampre-ISD, 6. Alexander Porsev (Rus.) Kaťuša - všetci čas ako víťaz
Poradie po štvrtej etape: 1. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale 18:03:43 h, 2. Damian Cunego (Tal.) Lampre-ISD +14 s, 3. Jose Rodolfo Serpa Perez (Kol.) Androni Giocattoli +16, 4. Emanuele Sella (Tal.) Androni Giocattoli +28,
5. Ben Hermans (Belg.) Team RadioShack +32, 6.Michele Scarponi (Tal.) Lampre-ISD +38.

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.