Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Cyklista Peter Sagan by sa na Hrách XXX. olympiády v anglickom Londýne (27. júla - 12. augusta 2012) mohol predstaviť aj v cross country v horskej cyklistike. Snahu o jeho štart pod piatimi kruhmi vyvinula komisia horskej cyklistiky pre cross country Slovenského zväzu cyklistiky. Doplnené o hlas Sagana

Sagan sa v minulosti horskej cyklistike venoval, v roku 2008 sa stal v cross country juniorským majstrom sveta i Európy. Od roku 2009 sa zameriava už len na cestu. Na štart v cross country na OH už má Sagan aj kladný súhlas od jeho zamestnávateľa - tímu Liquigas-Cannondale.

Slovenský zväz cyklistiky chcel pôvodne pre Sagana získať miestenku s podporou Slovenského olympijského výboru cez tripartitnú komisiu Medzinárodného olympijského výboru, Medzinárodnej cyklistickej únie a organizátorov. "Podklady zo Slovenského zväzu cyklistiky sme dostali 12. januára, termín na podávanie žiadostí na miestenky cez tripartitnú komisiu bol 16. januára. Preskúmali sme nominačné pravidlá MOV a UCI a zistili sme, že športovec, ktorý sa kvalifikoval na olympijské hry v cestnej cyklistike, môže štartovať aj v horskej. Ešte si to preveríme u oboch subjektov, či je to tak. Slovensko ako krajina prakticky nemá šancu dostať miestenky cez tripartitu. MOV už v priebehu novembra kontaktoval jednotlivé národné olympijské výbory, miestenky dostanú predovšetkým krajiny, ktoré majú dlhodobo nízku účasť športovcov na olympijských hrách. Slovenské športové federácie v prípade nezískania priamych miesteniek majú väčšiu šancu dostať sa k nim v rámci prerozdeľovania voľných kvót medzinárodných zväzov. Slovenský olympijský výbor ich v tom môže podporiť," informoval agentúru SITA športový riaditeľ Slovenského olympijského výboru Roman Buček. Sagan na základe výsledkov v minulej sezóne vybojoval pre Slovensko jednu miestenku do cestných pretekov s hromadným štartom na olympijských hrách v Londýne. Právo štartu by malo pripadnúť práve jemu. Cestné preteky jednotlivcov sa uskutočnia 28. júla, horskí cyklisti majú svoju súťaž až v posledný deň OH 12. augusta.

"Peter Sagan má kladné vyjadrenie od svojho zamestnávateľa ohľadom jeho účasti v cross country na OH v Londýne, keďže samotná súťaž v horskej cyklistike je až po Tour de France. Pochopiteľne, že Petrova priorita je cestná cyklistika, ale keďže termín cross country na olympiáde je až dva týždne po ceste, skúmame možnosti jeho štartu," objasnil situáciu bývalý Saganov žilinský tréner Peter Zánický, ktorý pôsobí aj v horskej cyklistike. "Z môjho pohľadu by Petrove šance na "horákoch" neboli vôbec symbolické. Trať na horských bicykloch je technicky náročná, čo by mu pri jeho skvelej technike mohlo len vyhovovať. Osobne si myslím, že by skončil v prvej tretine štartového poľa napriek tomu, že sa horskej cyklistike nevenuje už tri roky. Pokiaľ viem, ešte žiadnemu mužovi sa na olympijských hrách nepodarilo štartovať v dvoch cyklistických disciplínach. Musíme byť ešte trpezliví a počkať si, či účasť Petra Sagana bude akceptovateľná, čo nie je vôbec jednoduché, pretože ide o olympijské hry,“ dodal tréner Peter Zánický.

Ďalší slovenskí pretekári v horskej cyklistike veľa šancí na kvalifikovanie do Londýna nemajú. Mužov aj ženy totiž delí od potrebného umiestnenia krajiny v rebríčku UCI (muži do 24. miesta, ženy do 18.) viac ako 200 bodov. "Problémom je, že z finančných dôvodov nemôžeme pravidelne obsadzovať preteky trojicou kvalitných jazdcov. Medzi ženami je na zbieranie bodov Janka Števková prakticky sama. U mužov je to lepšie, keďže okrem Michala Lamiho sa na bodovom zisku podieľa napríklad aj Milan Barényi, ten však jazdí už skôr len pre zábavu," povedal pre agentúru SITA predseda komisie cross country MTB SZC Martin Belás a pokračoval: "Na základe renkingu, ktorý sa uzatvára 23. mája, je stále možné sa kvalifikovať. Je však potrebné zbierať na rôznych pretekoch body, aby sa Slovensko dostalo pred ďalšie krajiny. Zatiaľ je v oboch kategóriách priepastný rozdiel za postupovými pozíciami."

Peter Sagan: ,,To ma nenapadlo ani vo sne..."

"Je ešte o tom predčasne hovoriť, aj keď mám kladné vyjadrenie od svojho talianskeho tímu Liquigas-Cannondale, pretože horská cyklistika je až po Tour de France, ba dokonca aj termín crouss country na olympiáde v Londýne je až dva týždne po ceste," vyslovil sa z Talianska Peter Sagan, ktorý sa pripravuje na prvé preteky v Ománe a Katare. "Myslím si, že všetko musí schváliť UCI alebo dostanem divokú kartu, ale rozhodne nenamietam a chcel by som si vyskúšať horskú cyklistukeby sa to vybavilo. Ano vo sne by ma nenapadlo, že si ešte zajazdím ,,horáky" na veľkom podujatí a dokonca na olympiáde... Všetko však majú v rukách teraz naši pracovníci, aby sa pokúsili to vybaviť," dodal 22-ročný Peter Sagan.

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.