14. Kamptal Klassik Trophy

Tento víkend sa pri rakúskom mestečku Langenlois konal už 14-ty ročník Kamptal Klassik Trophy zaradený do seriálu Austria Cupu. Keďže to boli preteky neďaleko Viedne (cca. 50km) a chystali sa naň aj chalani z Kellys a KŠK tímu, rozhodol som sa, že sa pôjdem pozrieť, pofotiť a že napíšem reportáž. Takže tu to máte.

Preteky sa konali obidva víkendové dni. Ja som sa však rozhodol, že sa pôjdem pozrieť len na nedeľný pretek elitných mužov, v ktorom bolo najväčšie zastúpenie našich slovenských pretekárov. V sobotu boli na programe preteky mladších kategórií a taktiež si zapretekali aj hobíci. V kategórii hobby zvíťazil Jaro Štvrtecký z Kellys tímu. V nedeľu doobeda si to na tej istej trati rozdali juniori (muži aj ženy) spolu s pretkármi kategórie "masters" a poobede muži i ženy v kategórii Elite (obidva preteky boli kategórie E1 podľa UCI). XC okruh mal dĺžku 5.6km s dvomi riadnymi výšľapmi (jeden lesný a jeden v miestnej vinici), s jedným kamenistým zjazdom prerušeným rýchlou rovinkou a jedným lesným zjazdom končiacim asfaltkou. Povrch trate bol vlhký (po sobotňajšom daždi) ale nie blatový. Juniori, starci "Masters" aj elitné ženy si okruh museli prejsť šesť krát (33.6km), elitný muži osem krát (44.8km). Počasie bolo v nedeľu celkom priaznivé (slniečko dosť často vykukovalo spod oblakov) s teplotou okolo 10-12 stupňov.

Pred štartom
Kostelo so Škopíkom
Milan Barényi
Mišo Plesník
Ľubo Kondis

icture("Langenlois_003.JPG")" title="Langenlois_003">Štart mužov bol naplánovaný na 13:30. Desať minút pred štartom začalo zoradenie pretekárov podľa štarových čísiel. Na štart sa okrem slovenkých pretkárov z Kellys tímu (Milan Barényi, Ľuboš Kondis, Mišo Plesník, Vlado Oprenčák) a z KŠK tímu (Maťo Kostelničák, Juro Paller, Maťo Škopek) postavila aj česká elita na čele s Radimom Kořínkom (Česká Spořitelna MTB) a Milanom Spěšným (Merida Biking Team). Samozrejme, že na štarte nechýbali ani domáci rakúsky pretekári, ktorých miestny komentátor označoval ako "local matador" a taktiež sa našlo aj zopár pretekárov z ďalších krajín.

icture("Langenlois_006.JPG")" title="Langenlois_006">Štart bol skoro na sekundu presne. Od začiatku pretekov sa v prevej päťke držal Milan Barényi ale aj ostatní chalani sa držali na popredných miestach a ukozovalo sa, že forma (aj napriek tomu, že sa sezóna len začína) je veľmi sľubná a že aj s výsledkom by mohli byť spokojní. Nakoniec to však dopadlo celkom inak. Maťo Kostelničák, druhý najlepší z našich po prvých kolách, najprv v kamenistom zjazde prerazil zadnú dušu (Maťo Škopek mu ochotne požičal bombičku aby sa nezdržiaval fúkaním) ale kolo na to pichol prednú a radšej to zabalil. Škoda. Skoro podobný osud postihol aj Milana Barényiho. Milan s pomalým defektom obišiel asi 2-3 kolá až mu nakoniec musel dať svoje koleso Mišo Plesník, ktorý odstúpil z pretekov kvôli bolestiam chrbta. Dozvedel som sa od neho, že minulý víkend mal na preteku Brno-Bíteš čelnú zrážku s odstaveným autom - "Išli sme lajnu. Na krajnici boli odstavené autá. Bol som na konci balíku, všetci to auto obišli ale ja som to nejak nestihol a narazil som čelne do stojaceho auta. Pristál som na streche auta. Náraz bol taký silný, že som zlomil aj rám.". Milan sa vtedy pohyboval na 3-5 mieste ale výmenou kolesa stratil cenné sekundy (na vedúceho pretekára strácal takých 20-30 sekúnd) a pravdepodobne prišiel aj o bedňové umiestnenie. Predtým jazdil ešte Milan Spěšný za ním, ktorý nakoniec preteky vyhral. Luboš Kondis si tiež viedol celkom dobre a nakoniec končil 14-ty. Juraj Paller skončil na 41.mieste so stratou jedného kola. Maťo Škopek preteky nedokončil taktiež kvôli technickým problémom. Vlado Oprenčák sa trošku trápil ale je to maratónec a nie XC jazdec. Dúfam, že ešte ukáže svoje kvality.

Počas pretekov
Mišo Plesník
Maťo Kostelničák
Vlado Oprenčák
Maťo Škopek
Juro Paller
Milan Barényi

Dosť dobre sa držali aj chalani z Čiech. Okrem víťaza Milana Spěšného sa v prvej desiatke objavili aj dvaja pretekári z tímu Českej Spořitelny (Tomáš Vokrouhlík a Tomáš Tvrdík). Do cieľa sa z tímu ČS MTB dostali všetci (aj Rádes). Podľa šéfa tímu Michala Picka chalani ladili formu a hlavne testovali nové biky Superior. S výsledkami svojich zverencov bol zdá sa celkom spokojný. Vyhlásenie víťazov sa odohrávalo v miestnej hale, kde bolo centrum pretekov a podávalo sa tam aj občerstvenie.

Vyhlásenie E1-Elite muži
Víťaz - Milan Spěšný
Boudný,Barényi,Markt,Tvrdík
Galinsky,Spěšný,Soukup

Osem minút po elitných mužoch bol štart elitných žien. Tie išli, ako som už spomínal, len šesť kôl. Výsledné časy boli síce na úrovni ôsmich kôl elitných mužov ale v kamenistých zjazdoch som mal pocit, že sa mužom bez problémov vyrovnali. Na prvých dvoch miestach sa umiestnili kočky z poľského tímu Lotto (1. miesto - Wloszczowska Maja, 2. miesto - Sadlecka Magdalena), na treťom mieste skončila rakúska pretekárka Monika Schachl. Na štarte sa neobjavila žiadna pretekárka zo Slovenska.

Vyhlásenie E1-Elite ženy
Sadlecka, Wloszczowska,Schachl

V doobednom preteku juniorov sa objavil Tomáš Droppa (KCK Trek Oslany), ktorý skončil na peknom 11-tom mieste s 9 minutovou stratou na víťaza.

Preteky podľa mňa boli celkom dobrou previerkou našich pretekárov a zdá sa, že keď sa im budú vyhýbať technické problémy majú šancu na sľubné umiestnenia. Hlavne Milan Barényi a Maťo Kostelničák ukázali, že na začiatku sezóny majú celkom sľubnú formu. Držme im teda palce, aby im to vydržalo a vyhýbali sa im technické problémy.