Lapierre Zesty 314 – zábavný Francúz

Lapierre Zesty 314 – zábavný Francúz

210 komentárov

mathosh 14.08.2013   Test Allmountain Lapierre Cyklistika Fotogaleria Technika Reportaz

Francúzsku značku Lapierre určite netreba predstavovať, tento výrobca je na našom trhu dobre známy a obľúbený. Za zmienku možno stojí fakt, že v súčasnej dobe značka vyrába viac ako 90.000 bicyklov ročne v troch závodoch vo Francúzsku. Poďme sa teda bližšie pozrieť na zúbok Trail / Allmountain modelu Zesty 314.

 



Rám

Základ Zestyho tvorí duralový rám z materiálu rady 7005 SL. Spracovanie rámu a zvarov v oblasti hlavovej trubky môže budiť dojem karbónového rámu. O funkciu rámu sa stará štvorčapový systém s patentovaným riešením OST. Samozrejmosťou sú všetky moderné štandardy ako tapered hlavové zloženie a zadná os 142x12 mm. Medzi „nadštandard“ patria drobné no o to príjemnejšie doplnky – karbónový chránič prehadzovačky, príprava na vnútorné vedenia ovládania teleskopickej sedlovky a mierka SAG – u, ktorá uľahčí nastavenie tlmiča. Výnimočným kúskom výbavy je tiež príprava na elektronické ovládanie tlmiča, ktorým môže byť tento bike za príplatok vybavený. To všetko zabalené do elegantnej čierno – modrej kombinácie.



Výbava

Osadenie modelu Zesty 314 je takpovediac bez kompromisov. 10 rýchlostná prehadzovačka Shimano XT Shadow + v kombinácii s radiacimi páčkami SLX spoľahlivo, presne a rýchlo reaguje na všetky vaše pokyny. Overenou klasikou sú tiež kľuky Shimano XT, ktoré v čiernej farbe skvele dopĺňajú design rámu. Zvláštnosťou je osadenie Allmountain modelu trojprevodníkom – na druhej strane tak dostáva budúci majiteľ možnosť výberu akým smerom si bude bike ladiť. „Čistotu“ sady Shimano narúšajú snáď iba brzdy Formula RX so 180mm kotúčmi na oboch kolesách. Zapletené kolesá Easton EA70 XTC s výbornou hmotnosťou 1700g sú obuté do plášťov Schwalbe Nobby Nic 2,25“ vpredu a Rocket Ron 2,25“ vzadu. Kokpit a sedlovka je tiež v réžii značky Easton. Medzi najpodstatnejšie komponenty nepochybne patrí vidlica a tlmič – v našom prípade sa navzájom dopĺňajú dva modely značky Fox. Vidlica FOX 32 Float 150 CTD, ako už zo samotného názvu vyplýva, disponuje zdvihom 150mm, 32mm vnútornými nohami a 15mm pevnou osou. Tlmič FOX Float CTD LV Evolution je továrensky naladený špeciálne pre rám Zesty čo možno na prvý pohľad odhaliť vďaka väčšej vzduchovej komore. Vidlica aj tlmič sú vybavené systémom CTD (Climb / Trail / Descend) pomocou ktorého je možné veľmi rýchlo a jednoducho meniť charakteristiku pruženia na základe situácie (výjazd / trail / zjazd). Menšou chybou krásy je snáď iba absencia teleskopickej sedlovky, ktorá je v tejto kategórii bežnou záležitosťou.



Nastaviť, pripraviť, vyrážame...

Prvotné nastavenie tlmiča veľmi uľahčí vyššie spomínaná mierka na ráme, v nastavení vidlice vám pomôžu tabuľkové hodnoty. Posed na Zestym je veľmi príjemný, zvolené komponenty skvele padnú do ruky a nie je potrebné riešiť výmeny a nastavenia. Stačí nasadnúť a vyraziť. Prvé šliapnutie do pedálov je pre nás prekvapením, Zesty takmer bez oneskorenia akceleruje. Pri jazde po rovine pruženie pohlcuje aj drobné nerovnosti no zbytočne nemrhá vašou energiou. Ešte väčšie prekvapenie nás čakalo pri prvých výjazdoch. Aj napriek kratšiemu a vzpriamenejšiemu posedu drží predné koleso v stúpaniach stále kontakt s terénom. V prípade že sa dostanete do rozbitých prípadne strmých pasáží a koleso sa začne odliepať, stačí jemná práca s vlastným telom a opäť je všetko ako má byť. Po vystúpaní na náš obľúbený trail, sa dostávame na miesto kam Zesty patrí – živá a ľahko ovládateľná geometria vás doslova núti k neustálej akcelerácii a posúvaní vašich možností. Každý kameň a koreň je pre nás novou výzvou a novým zdrojom zábavy. S prichádzajúcim zjazdom sa Zesty mení na sprievodcu, ktorý vo svojom zdvihu bez problémov pohltí väčšinu nástrah terénu. Pruženie je prepracované a pri teste sme nezaznamenali žiadne reakcie na ťah reťaze prípadne brzdenie. Ďalšie stúpanie...obe páčky CTD prepíname do módu Climb. Aj jemné pohupovanie je preč, tlmič a vidlica stuhnú a vy sa tak môžete maximálne venovať svojmu výkonu vo výjazde. Znova trail...zjazd a stále dokola...Po niekoľkých jazdách prestávame využívať systém CTD – vo výjazde a na rovinkách je pohupovanie zadnej stavby minimálne takže volíme strednú polohu Trail počas väčšiny testu.



Ako už samotný nadpis vraví – Zesty 314 je skutočne zábavný no tiež rozvážny trailbike ktorý vám vyčarí úsmev na tvári a ten vám nezmizne ani pri celodenných výjazdoch prípadne maratónoch. Jedinou chybičkou krásy je už spomínaná absencia teleskopickej sedlovky, na ktorú však pod tlakom príjemných zážitkov a zábavy rýchlo zabúdame. V prípade výberu nového trailbiku určite nezabudnite Zesty zaradiť do vášho zoznamu.

Kompletná špecifikácia


  • Rám:
    Zesty 314 Alloy 7005 SL OST+ 140mm Tapered 12x142

  • Tlmič:
    FOX Float CTD LV Evolution

  • Vidlica:
    FOX 32 Float 150 CTD Fit Performance 15QR Tapered

  • Hlavové zloženie:
    FSA TAPERED 1-1/8 - 1.5"

  • Stredové zloženie:
    SHIMANO

  • Kľuky s prevodníkmi:
    SHIMANO XT FC M780 24x32x42 Hollowtech II 10Speed

  • Predstavec:
    EASTON EA50, 75mm (S, M), 90mm (L, XL)

  • Sedlovka:
    EASTON EA50 31.6x350

  • Riadítka:
    LAPIERRE Nico Vouilloz Signature 31.8x20x711mm

  • Prešmýkač:
    SHIMANO SLX FDM670E6X 10Speed

  • Prehadzovačka:
    SHIMANO RDM786DGSL New XT Shadow + 10 speed

  • Brzdy:
    FORMULA RX 180/180MM

  • Radenie:
    SHIMANO SLX SL M670 3x10Speed

  • Sedlo:
    SDG New Duster Custom

  • Kolesá:
    Easton EA70 XCT

  • Kazeta:
    SHIMANO HG62 11x36 10Speed

  • Plášte:
    SCHWALBE Rocket Ron 26x2.25 / Nobby Nic 26x2.25

  • Hmotnosť:
    12.8 Kg

  • Veľkosti:
    S, M, L, XL

  • Bicykel do testu zapožičal http://www.lapierre-bikes.sk
     

    Fotogaléria k článku

     
     

    Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

    Páči sa ti tento článok?

    Článok je zle napísaný
    V článku sú chyby
    Nepáči sa mi obsah
    Nepáčia sa mi predstavované produkty
    Iné
    Odoslať

    Podobné články

    Komentáre

    sliwec 14.08.2013 (13:36)

    3


    hmm 2799€ nie je velmi "Slovakia friendly" cenovka ale bike naozaj podareny. Rovnako sa priklanam k obohatenia portalu o testy-recenzie bikov/vybavenia.

     
    miro80 15.08.2013 (22:22)

    2


    bike velmi pekny..aj vybava,len ta kombinacia RoRo v zadu je dost divna na AM bike..v zadu vydrzi pri beznom jazdeni velmi malo

     
    mato-budo 14.08.2013 (13:06)

    0


    Bude aj viac recenzii bajkov? Bolo by to velmi dobre

     
    Letsroll 14.08.2013 (15:32)

    0


    Som majitelom tohto modelu z roku 2012, neviem si ho vynachvalit, maximalna spokojnost. Vobec ma nemrzi absencia teleskopickej sedlovky, nakolko by som to aj tak len zriedka pouzival. Na moj styl jazdy mi akurat nevyhovovali Continental plaste, ktore by som radsej vymenil za nejake s lepsou trakciou. Oproti 2013 ten moj nema inner tubing a 3 rezimy nastavenia predneho aj zadneho pruzenia, vzadu ma 2 a vpredu manualne bezpolohove ladenie. Co sa tyka geometrie, proste nadhera, vsetko sa hupe alebo drzi tak ako ma, podla toho ako mate tlmenie a rozlozenu vahu tela.

     
    penner 14.08.2013 (16:30)

    0


    Tiež som za viacej testov. Ale čo tak skúsiť niečo viac "Slovakia friendly" cenové relácie? Ako napr. YT alebo Canyon, či Rose...

     
    TomasTak 15.08.2013 (02:04)

    0


    314ku som si kupil na zaciatku tohto roka - po dvoj mesacnom intenzivnom hladani toho praveho biku a svoju volbu vobec nelutujem. 314ka je zabavna a neskutocne navykova, to potvrdzuje aj takmer dvojnasobny pocet vyjazdov oproti minulemu roku Jedina vec ktoru som menil bolo sedlo, co nie je nic neobvykle a asi ako vacsina uvazujem o teleskopickej sedlovke. Lenze ja o nej uvazujem uz peknych par mesiacov a stale nic, ten bike proste bavi a bavi a nejak na teleskopu zabudam

     
    double 14.08.2013 (15:06)

    -1


    pod 2000EUR nema zmysel nový celoodpružený bicykel kupovat ak clovek jazdi 2 krát do týždna.

     
    kvakob 14.08.2013 (13:53)

    -3


    tak pri investicii 250ecok za napr.reverb sa dostavame nad 3000ecok a to uz sa da vyberat aj z inych bikov ,ktore uz rovno teleskop maju...

     
    steaven 16.08.2013 (10:00)

    -3


    no neviem chlapci ja som to mal pozicane ja vobec sa na tom dobre nejazdi. Je to pomale odpruzenie je onicom a dokopca to nechce liezt. Nebral by som ho ani za polovicu.

     
    Letsroll steaven 16.08.2013 (18:11)

    3


    No, same ti to do kopca naozaj nevylezie, treba to mat aj v nohach

     
    Pridaj komentár