Metóda SM systém

Metóda SM systém

abysportnebolel

Zlý pohybový stereotyp, preťažovanie tela a sedavé zamestnanie sú traja hlavní nepriatelia, ktorí môžu za bolesť chrbta.

Ak bolí, nepomôže nič, iba cvičiť – napríklad pilates alebo jogu. Bolesť chrbta však pomôže odstrániť aj metóda, ktorá dostala meno SM systém. Skratka v sebe skrýva dve kľúčové slová: stabilizáciu a mobilizáciu chrbtice. Odborným základom metódy je špirálovito stabilizovaný pohyb, ktorý je potrebné vykonávať pravidelne a integrovať ho do každodennej pohybovej praxe.



Tento vynález má už viac ako tridsať rokov a stojí za ním český neurológ Richard Smíšek. Už s ním stihol prerazil aj do sveta, populárny je napríklad v Nemecku. Jeho pražskú kliniku navštevujú rovnako deti ako aj dôchodcovia.

Od spomínaných cvičení (joga, pilates) sa SM systém odlišuje špecifickou pomôckou. Nestačí vlastné telo a podložka. Cvičí, resp. posilňuje sa s elastickým lanom, ktoré nemožno nahradiť ničím iným. Má totiž svoju predpísanú dĺžku aj odpor, vďaka ktorému sa pri ťahaní zapájajú všetky svalové zreťazenia, resp. prichádza k aktivácii svalstva, ktoré je oslabené. Kto cvičí pravidelne, krásne si narovná chrbticu. Svaly sa cvičením posilnia a uvoľnia, zlepší sa stabilizácia a mobilizácia chrbtice, ako i koordinácia a kvalita chôdze. Cvičením sa navyše naťahujú prsné a bedrovo-stehenné svaly, ktoré majú tendenciu skracovať sa.



Elastické lano si stačí zavesiť na kľučku od dverí alebo na radiátor a… cvičiť! Nie však občas, ale pravidelne. Odporúča sa 10-15 minút denne, pričom výsledky sú viditeľné približne po štyroch mesiacoch. Set lana, knižky a cédečka sa dá zakúpiť aj cez internet, mnohí športoví fyzioterapeuti a tréneri vo fitnesscentrách to však neodporúčajú. Vravia, že človek potrebuje inštruktáž, najskôr sa treba naučiť, ako s lanom cvičiť.



SM systém si našiel svoje miesto aj v oblasti športu. Využíva sa na kondičné prípravy športovcov, na tréning správnych pohybových stereotypov a tým aj zvýšenie výkonnosti daného športovca, ako aj kompenzáciu po podanom výkone. Ale uplatňuje sa nielen pri športe, ale aj na poli medicíny. Pomocou tohto systému sa úspešne liečia nielen skoliózy, bolesti chrbtice, svalové dysbalancie, ale aj migrény, poúrazové stavy ramien, kolien, bedrových kĺbov, vyskočené platničky, ploché nohy, artrózy, syndrómy hypermobility, závraty alebo gynekologické potiaže.

Článok vyšiel na abysportnebolel.sk
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up2thumb_down comments 2 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Ako byť fit? Vnímajte svoje telo a nepreháňajte to.

Ako byť fit? Vnímajte svoje telo a nepreháňajte to.

Ste neohrozený cyklista, celé roky brázdite hory, lesy, cesty na svojich strojoch a máte pocit, že nejaký "sopel" vás nezastaví?
Imunita – vplyv tréningu a životného štýlu

Imunita – vplyv tréningu a životného štýlu

Ako vieme našu prirodzenú obranyschopnosť ovplyvniť a čo na ňu všetko vplýva, si povieme formou videa článku.
Najlepší spôsob ako schudnúť - žiadne skratky ani extrémne diéty play_arrow

Najlepší spôsob ako schudnúť - žiadne skratky ani extrémne diéty

Formou článku a videa sa trochu bližšie pozrieme na večne aktuálnu tému cyklistiky, ale aj mnohých novoročných predsavzatí...
keyboard_arrow_up