Články v kategórii 'Aby Sport Nebolel' (31 článkov)

Pozvánka: Stretnutie s parašportovcami – naberte novú motiváciu

Pozvánka: Stretnutie s parašportovcami – naberte novú motiváciu

14.02.2018 1 620 13

Spoznajte ľudí, ktorí sa napriek nepriazni osudu nevzdali a dokázali aj s hendikepom zabojovať a zvíťaziť.
Laktátová krivka - otázky a odpovede

Laktátová krivka - otázky a odpovede

18.10.2014 6 530 2 9

Pre zlepšenie svojho výkonu sa oplatí poznať procesy, ktoré sa odohrávajú v našom tele pri telesnej záťaži. Do tejto oblasti určite patrí aj pojem laktátová krivka. Zistite, čo presne znamená tieto pojem a prečo môže byť jej poznanie pre vás užitočné.
Redcord - rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

Redcord - rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

23.08.2014 8 398 8

Pri jazde na bicykli a dlhodobom opakovaní rovnakých pohybov prevažuje práca určitých svalových skupín a iné sa zapájajú menej. Prečítajte si prečo to nie je z dlhodobého hľadiska ideálne a ako proti nepriaznivým dôsledkom účinne postupovať.
Astma a športové výkony na jar

Astma a športové výkony na jar

05.04.2014 2 507 4 0

Zima poskytujúca úľavu od vonkajších alergénov je za nami. Pre ľudí s astmou a alergiami to znamená najvyššiu pozozornosť. Tradičné jarné ťažkosti, keď slzy tečú prúdom, škriabe vás hrdlo, svrbia sliznice a z nosa sa vytvorí vodovod, sipot v pľúcach či pocit tlaku na hrudi si opäť vynucujú pozornosť.
Kryoterapia – posilnite sa pred výkonom

Kryoterapia – posilnite sa pred výkonom

13.11.2013 3 012 1 0

Na zimu zvykneme strašne nadávať. Najmä, ak je dlhšia, ako sa predpokladalo. Túžime, aby ju čo najskôr nahradila jar. A pritom je liečba chladom taká účinná. Dobrou správou je, že ľadovým medveďom sa môžeme podobať na chvíľu v akomkoľvek ročnom období. A liečiť si pri tom rôzne diagnózy. Reč je o kryoterapii, ktorá sa odohráva v kryokomore s veľmi nízkou teplotou, od – 100 do -160 °C.
Čo sú svalové kŕče?

Čo sú svalové kŕče?

18.10.2013 5 756 1 2

Svalový kŕč možno charakterizovať ako extrémnu formu svalovej kontrakcie, ktorá je spravidla veľmi bolestivá. Postihnutý môže byť jeden sval alebo rôzne svalové skupiny.
Masáž prináša viac ako len liečbu

Masáž prináša viac ako len liečbu

09.10.2013 2 629 2 3

Po presedenom dni strávenom v tieni počítačov by každému z nás padla vhod masáž. V dnešnej ponuke existuje niekoľko najrozšírenejších typov masáží. Avšak, pri akejkoľvek masáži zostáva cieľ rovnaký. Prispieť k zlepšeniu fyzickej a duševnej pohody.
Ste pretrénovaní?

Ste pretrénovaní?

20.09.2013 4 822 10

Dostatok pohybu je skvelým kľúčom k fyzickému a psychickému zdraviu, avšak aj v tomto prípade platí staré známe: všetkého veľa škodí.
Metóda SM systém

Metóda SM systém

13.09.2013 6 122 2 2

Zlý pohybový stereotyp, preťažovanie tela a sedavé zamestnanie sú traja hlavní nepriatelia, ktorí môžu za bolesť chrbta.
Zlomenina kľúčnej kosti

Zlomenina kľúčnej kosti

19.08.2013 25 299 30 2

Zlomenina kľúčnej kosti je zlomenina kosti v hornej časti hrudníka, ktorá sa spája s hrudnou kosťou a časťou vašej lopatky a vzniká najmä pri páde na vystretú hornú končatinu, napr. pri páde z bicykla na vystretú ruku.
Pitný režim športovca

Pitný režim športovca

30.07.2013 6 984 19 10

Kvalita výkonu cyklistu, ale aj každého aktívneho športovca, je ovplyvňovaná trénovanosťou, výživou, regeneráciou a v neposlednej miere aj pitným režimom. To, že športovec bez tréningu nie je schopný kvalitne pretekať, je jasné asi všetkým. Tiež väčšina športovcov vníma, že nedostatok telesných tekutín a tiež zlý pitný režim vedie ku zníženiu výkonnosti. Ale stále veľa z nich (predovšetkým tých rekreačných) sa o príjem tekutín v záťaži stará veľmi zle.
Ako zvládnuť tréning v týchto horúčavách?

Ako zvládnuť tréning v týchto horúčavách?

19.06.2013 5 067 7 1

Extrémne vysoké až tropické teploty prinášajú rad zdravotných rizík, ktoré môžu spôsobovať vážne kolapsové stavy, za istých podmienok vedúce až k prípadným úmrtiam osôb chorých najmä na kardiovaskulárne ochorenia, vysoký krvný tlak a závažné hormonálne ochorenia. Záťaž teplom môže viesť k poklesu výkonnosti, zvýšenej únavnosti a môže spôsobiť až prehriatie organizmu so zvýšením telesnej teploty, malátnosťou, ospalosťou, bolesťami hlavy, závratmi, nevoľnosťou až zvracaním. Čo by sme mali v týchto horúčavách pri tréningu dodržiavať a na čo myslieť sa dočítate v nasledujúcom článku.

Najčítanejšie články a videá za 30 dní

  1. Najkrajšie stúpania – Kasárne Javorníky alebo moja top lokalita na cesťák (9 373)
  2. Tip na výlet: Hrebeňom z Inovca – jednoducho skvelé MTB (9 097)
  3. Kde znížiť na biku hmotnosť alebo hľadanie rozumného kompromisu (7 765)
  4. Prečo Bratislava - Bradlo - Bratislava? (6 983)
  5. Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón - podujatie s technickými úsekmi a singláčmi (6 835)
  6. Tréning mladej pretekárky – čo všetko to obnáša? (6 748)
  7. Ako si poradiť so zablateným bicyklom a nenarobiť sa pri tom (6 496)
  8. Test: PTN Revolution – penová revolúcia? (6 388)
  9. Test: Canyon Spectral CF 8.0 - nie je enduro ako enduro (5 747)
  10. Rozhovor: Cyklista s nadhľadom - najvyšší MTBIKER Cepo (5 683)
Chcem pridať článok