Zážitky, inšpirácie, návody
MTBIKER magazín
Obľúbené kategórie
Najčítanejšie za 30 dní
- Cyklistika bola lepšia - 9 vecí, ktoré sa časom pokazili
- Unboxing: SCOTT Spark 940 – preteky aj zábava s iskrou
- Recept na dobrú sezónu – na týchto veciach skutočne záleží
- Test: magped Enduro2 – magnety namiesto SPD?
- Video: Fenix BC22R a BC06R – nová etapa v smerovaní svetiel Fenix
- Jeden skvelý zimný výjazd v horách
- Stojí ten adrenalín vôbec za to?
- Video: Chyby, za ktoré sa platí zimou – faux pas cyklistického oblečenia
- Bikefitter Tomáš Cepka: keď už niečo bolí, je neskoro (rozhovor)
- Gran Canaria v kocke – trasy, premávka, tipy
Podeľ sa o svoje zážitky a skúsenosti - napíš článok
Vrátil si sa nadšený z výjazdu alebo pretekov a rád by si sa so svojimi zážitkami a fotkami podelil s ostatnými? Alebo máš zaujímavé skúsenosti alebo tipy, ktoré môžu byť užitočné aj ďalším bikerom? Tak neváhaj a podeľ sa...
Neváhaj a napíš nám, že si dostal chuť napísať článok. Tému ako aj formu článku určite nezabudni ešte pred písaním skonzultovať s redakciou, čo môže ušetriť prípadné nedorozumenia a Tvoj aj náš čas.
Pár rád, ktoré uľahčia prácu s textom a zvýšia čítanosť článku.
Názov predáva
Aby článok viac zaujal, v mnohých prípadoch ovplyvní už samotný názov. Mal by byť jasný a pútavý a s dôvetkom.
Príklady
- Tip na výlet: Trail of life - Biele Karpaty trochu inak
- Tip na výlet: Malá ochutnávka Slovinska - a.k.a. s bicyklom na služobku č. 2
- Reportáž: Nitriansky Cyklomaratón 2018 - ako som to chcel natrieť Makačom, alebo aj príliš ostrý test nového bicykla
- Reportáž: Salzkammergut Trophy – 12 hodín konečne pokorených
- Reportáž: Enduro Race Bojnice – viac než podarený nultý ročník
Pútavý úvod
Maximálne na dva riadky, úvod by mal byť trefný a pútavý. Zobrazuje sa už v náhľade článku, čiže to je prvý text, ktorý čitateľ okrem nadpisu vidí a rozhoduje o tom, či na článok klikne a bude pokračovať v jeho čítaní.
Jadro
Hlavný text je vhodné štrukturovať podnadpismi, ktoré vystihujú daný odsek. Vďaka nim bude článok prehľadnejší. Doplň do textu link na Stravu (ak ju používaš), kde si si zaznamenal svoj výjazd.
Ak si pri trase svojho výjazdu nie si úplne istý, či je to legálne jazdenie, potom spracuj nie úplnú trasu, ale formuluj článok ako predstavenie lokality bez GPX s uvedením zaujímavých miest trasy, kde si si istý, že miesta sú legálne prístupné aj na bicykli.
Záver
Nezabudni svoje pocity, dojmy či zážitky zhrnúť v závere do aspoň jedného odstavca.
Fotky
Fotky nevkladaj priamo do textu (robíš tým zbytočnú robotu sebe aj nám). Stačí keď ich očísluješ 01, 02, 03...a do textu doplníš len čísla fotiek, podľa toho, kam ich chceš umiestniť. Tú najzaúmavejšiu pomenuj titulka, pričom musí byť vhodná na panoramatické orezanie (šírka min. 1200 px).
Fotky spolu s textom* nám zazdieľaj cez Google Drive (alebo inú úschovňu dát) a pošli nám aj o tom mail na [email protected].
Reportáž: Na čo sa špecificky zamerať
Aj pri reportáži platí všetko vyššie spomenuté, ale pripájame k tomu ešte pár tipov:Fotky
- Spraviť telefónom zopár fotografií pred a po štarte. Prípadne o to požiadať svoj doprovod či kamarátov.
- Vlastná foto s bikom, alebo podobne na ležato či už pred alebo po štarte, nech ju môžeme pridať do článku.
- Pohľadať fotky na fóre alebo internete/Facebook/stránke pretekov, aby sme mohli doplniť do reportáže. Osloviť/napísať fotografovi, či to môžeme spraviť a vždy uvádzame jeho meno a odkaz na zdroj fotografií, pripadne na jeho osobné stránky/portfólio/FB.
Uviesť v texte
- Dostupné trasy - dĺžka, prevýšenie
- Počet pretekárov
- Víťazné časy muža/ženy
- Počty pretekárov v jednotlivých trasách, celkovo
- Odkaz na výsledky
- Pošli nám link na svoj výlet z našej sekcie Výjazdy
- Nezamerať sa len na samotnú jazdu, ale aj veci okolo toho - opísať zázemie, sprievodný program… Skôr sa zamerať na priebeh celého dňa, nie len samotnej jazdy.
- Ak sa stane, že náhodou nedokončíš, to nevadí, stačí opísať pokiaľ sa dá a následne osloviť kamaráta, prípadne nájsť iného jazdca a poslať mu pár otázok ohľadom trate a jeho pocitov.
- Vzor: mtbiker.sk/clanky/reportaz
*Redakcia si vyhradzuje právo rozhodnúť o (ne)publikácii zaslaného textu.
Ak máte záujem o komerčný článok (predstavenie noviniek značky, prezentácia značky a podobne), prosím pošlite nám mail na [email protected].
Kontakty nájdete v tejto sekcii.