Zážitky, inšpirácie, návody
MTBIKER magazín

Najnovšie články z kategórie Aby Sport Nebolel

Rady pre cyklistov od Lenky Ilavskej – Litvinovej

Rady pre cyklistov od Lenky Ilavskej – Litvinovej

Čas letí a v nás, ktorí „odstrihávame meter“ smerom ku prvým pretekom, rastie vnútorne napätie. Otázky, či dokážeme udržať tempo s inými, či zdoláme dané kilometre, niekoľko stúpaní a pretneme cieľovú čiaru, či najazdené kilometre nám stačia na to, aby sme sa mohli vyrovnať konkurencii, nám narúšajú pokojnú predpretekovú prípravu.
Jar a bicykel – dvaja nerozluční priatelia

Jar a bicykel – dvaja nerozluční priatelia

Začíname tzv. jarnú prípravu na bicykli. Marec je nielen mesiacom MDŽ, mesiacom knihy, ale pre cyklistov najmä mesiacom, kedy s ťažkosťami a s veľkou netrpezlivosťou čakajú na prvý jarný deň. Počasie však v marci, a ako vidíme v tomto roku ani v apríli, nepraje najazďovaniu kilometrov a budovaniu si pevného objemového základu.
BIO energetický gél Agave#9 dobíja energiu už aj Slovensku PR článok

BIO energetický gél Agave#9 dobíja energiu už aj Slovensku

Vravíte si, že o ňom počujete prvý krát? Boli sme na tom rovnako. My sme sa s ním stretli na konferencii „Aby šport nebolel“ a postupne nás táto novinka dostala.
Ako bolo na konferencii Aby Šport Nebolel? PR článok

Ako bolo na konferencii Aby Šport Nebolel?

Prinášame vám zopár zaujímavých poznatkov a postrehov, ktoré odzneli z úst odborníkov na konferencii “Aby Šport Nebolel” 9. 2. 2013 v Bratislave.
3. ročník konferencie Aby Šport Nebolel PR článok

3. ročník konferencie Aby Šport Nebolel

Milí športoví priatelia,
Registrácia na 3. ročník konferencie „Aby Šport Nebolel“, ktorá sa bude konať 9.2.2013 v Aule Ekonomickej univerzity v Bratislave už prebieha.
3. ročník konferencie Aby Šport Nebolel PR článok

3. ročník konferencie Aby Šport Nebolel

Milí športoví priatelia,
rok ubehol ako voda a pred nami je
3. ročník konferencie „Aby Šport Nebolel“, ktorý sa bude konať 9.2.2013.
Športovanie v mínusových teplotách

Športovanie v mínusových teplotách

Niektorí športovci sa v tento čas odoberajú k „zimnému spánku“, čo je samozrejme veľká škoda. Športovaním v zime sa dá budovať dobrú obranyschopnosť, ale snáď najdôležitejšia zásada pre športovanie v chladnom zimnom prostredí je – v žiadnom prípade sa nesnažiť natrénovať rýchlosť , v zime sa väčšinou športuje len voľným tempom do 75% maximálnej tepovej frekvencie, pokiaľ nepoužívame sporttester, tak takej, aby sme boli schopný normálne hovoriť.
Blahodárne účinky plávania

Blahodárne účinky plávania

Plávanie ako pohybová aktivita je základným stavebným kameňom zložitejších pohybových zručností. Je to jeden z mála športov, ktorý nemá skoro žiadne obmedzenia z hľadiska veku, zdravotného stavu a výkonnosti.
Recidivujúce infekcie u športovcov na jeseň a ich prevencia

Recidivujúce infekcie u športovcov na jeseň a ich prevencia

Imunitný systém – teda ochrana organizmu pracuje v dvoch líniach, z ktorých rozoznávame imunitnú odpoveď nešpecifickú a špecifickú. Prvá reakcia – nešpecifická – na prítomnosť nejakého mikroorganizmu, vírusu alebo cudzorodej látky je veľmi rýchla, ale nemá žiadnu pamäť, či sa telo s tým či oným votrelcom už niekedy stretlo. Druhá reakcia – špecifická – reaguje pomalšie, ale premyslene a naisto. Najmä vtedy, keď vie s kým má tu česť. Obidve zložky sa prelínajú a spolupracujú.
Kolenný kĺb a príčiny ťažkostí s kolenným kĺbom

Kolenný kĺb a príčiny ťažkostí s kolenným kĺbom

Kolenný kĺb patrí do skupiny najčastejšie poranených kĺbov v ľudskom tele. Poranenie menisku, skrížených väzov, či opotrebovanie chrupavky môžu vzniknúť z viacerých príčin.
Redcord – rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

Redcord – rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

Cyklistika je prospešná pre vaše telo, myseľ, ale hlavne pre srdce a pľúca, prevažne aeróbnej činnosti a je základom dobrej všeobecnej kondície.Pri jazde na bicykli a vlastne dlhodobom opakovaní rovnakých pohybov ale prevažuje práca určitých svalových skupín a iné sa zapájajú menej.
Laktátová krivka – vy sa pýtate, Juraj Karas odpovedá

Laktátová krivka – vy sa pýtate, Juraj Karas odpovedá

Čo to je laktátová krivka?
Ide o test vami zvolenej pohybovej činnosti (beh, bicyklovanie, veslovanie, plávanie..) so stupňujúcou intenzitou až do maxima. Z končeka prsta alebo ušného lalôčika sa po stupňujúcich úsekoch odoberá kapilárna krv na zistenie koncentrácie laktátu v krvi, ktorý odzrkadľuje metabolické procesy pri danej záťaži.
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up