Slovenská reprezentácia MTB úspešne zbiera UCI body v Malajzii

Slovenská reprezentácia v horskej cyklistike (olympijskej disciplíne cross-country) vycestovala v zložení - traja pretekári kategórie muži Elite, menovite: Michal Lami, František Lami a Martin Haring, 08. októbra 2014 na UCI maratón a 6denné etapové preteky v horskej cyklistike S2 kategórie: „Trade winds Langkawi international mountain bike challenge 2014“ do Malajzie (ostrov Langkawi). Hlavným cieľom reprezentačného výjazdu je zisk čo najväčšieho počtu UCI bodov do olympijskej kvalifikácie (LOH 2016).

Nakoľko má Slovensko momentálne v kategórií Elite muži veľmi dobré postavenie, ktoré mu zaručuje v tejto kategórií 2 miestenky na OH, bolo by škodou neabsolvovať tieto preteky S2 kategórie, ktoré vďaka svojej destinácií ponúkajú pomerne ľahký zisk značného počtu UCI bodov.

Príchod a prvé preteky

Po časovo náročnom presune a výraznom hodinovom posune (+6 hodín) sa uvedení pretekári pomerne rýchlo aklimatizovali na teplé a vlhké klimatické podmienky, čo 11. 10. 2014 deklarovali dobrými výkonmi v UCI maratóne, kde v konkurencii 54 elitných pretekárov (celkovo sa na štart pretekov postavilo viac ako 100 pretekárov) obsadil, aj napriek defektu na 48. kilometri a cca 10 minútovej oprave, Michal Lami pekné 3. miesto, Martin Haring skončil 10-ty a František Lami preťal cieľovú pásku na peknom 13-tom mieste. Uvedené umiestnenia pretekárom zaručili nomináciu na budúcoročné Majstrovstvá Sveta v MTB maratóne, ktoré sa budú konať v Taliansku. Aktuálne informácie z priebehu pretekov sú dostupné na stránke: https://twitter.com/LIMBCMALAYSIA. Okrem reprezentácie do Malajzie pricestovala na klubové náklady aj Janka Kesseg Števková, ktorá v kategórií Elite ženy na UCI maratóne zvíťazila.

Maratónske preteky boli pre našich reprezentantov generálkou pred nasledujúcimi etapovými pretekmi, nakoľko sa úvodná etapa koná na obdobnej trati.
Po dni voľna a technickej údržbe bicyklov (miestne poveternostné podmienky a terén preveria nie len pretekárov ale aj ich materiál) čakal na našich pretekárov prológ vo forme 2,4 km dlhej časovky s individuálnymi štartami v minútových intervaloch. Na základe UCI rankingu sa naši pretekári postavili na štart v nasledovnom poradí: František Lami 11., Martin Haring 4. a Michal Lami 2. (štartovalo sa v opačnom poradí, Michal teda štartoval ako predposledný). Reprezentanti sa s nástrahami vlhkej, blatistej a šmykľavej trate plnej piesku, nebezpečnej dlažby a schodov vysporiadali bez väčších problémov a obsadili nasledovné pozície: Martin Haring 19. miesto, František Lami 4. miesto a Michal Lami 3. miesto. Svojimi umiestneniami naznačili, že môžu patriť medzi favoritov pretekov, čo potvrdil najmä Michal Lami, ktorý prišiel do cieľa úvodnej 63 km dlhej etapy spoločne s Nemcom Karlom Plattom z tímu Bulls Rider síce na klasifikovanom druhom mieste ale so ziskom žltého dresu pre lídra pretekov. Marin Haring skončil 10. a František Lami finišoval na peknom 14-tom mieste.

2. etapa

15. 10. 2014 čakala na pretekárov 2. etapa dlhá 40 km a smerovala z východnej časti ostrova na západnú. Michal Lami spoločne s Karlom Plattom určovali tempo pretekov a od začiatku až do konca sa nachádzali na ich čele. Michal Lami sa pokúsil na cca 30 km na nemeckého pretekára zaútočiť a odpútať sa od neho, žiaľ tento pokus sa Michalovi nevydaril a konštantným tempom jazdiaci nemecký pretekár nášho reprezentanta čoskoro dostihol a následne predbehol. Do cieľa druhej etapy prišiel Michal Lami na 2. mieste so stratou 1 minúty aj 10 sekúnd za víťazným Plattom. V celkovej klasifikácii klesol na 2. miesto so stratou 58 sekúnd za vedúcim Plattom. V druhej etape podal veľmi hodnotný športový výkon Martin Haring, ktorý skončil na 4. mieste a vďaka tomuto výsledku sa posunul na priebežné 4. miesto v celkovej klasifikácií pretekov. V dnešných pretekoch mal technické problémy náš posledný elitný pretekár František Lami, ktorý jazdil na 15-tom mieste, ale v dôsledku defektu dokončil preteky tesne za prvou dvadsiatkou.

3. etapa

V tretej etape 16. 10. 2014 čakali na našich pretekárov 3 náročné 21 km dlhé okruhy. Michal Lami a Martin Haring veľmi dobre odštarovali a počas prvého okruhu boli v čele pretekov. Počas druhého okruhu začal Michal Lami spoločne s tretím pretekárom celkovej klasifikácie Švajčiarom Gigerom pomaly zvyšovať svoj náskok pred Nemcom Pattom a necelých 5 km pred cieľom narástol už na viac ako 1 minútu, čo by pre Michala znamenalo návrat na prvú priebežnú pozíciu. Žiaľ tesne pred cieľom zablúdil a v cieli prešpurtoval Patta a skončil na druhom mieste. Martin Haring preťal cieľovú pásku na piatom mieste a zvýšil si svoj náskok na 4. priečke priebežného poradia. František Lami išiel dnešnú etapu v regeneračnom tempe, nakoľko mal menšie žalúdočné problémy a do cieľa prišiel v polovici štartového poľa.

Na našich pretekárov čakajú posledné dve etapy, zajtrajšie cross-country a piatkové rýchlostné preteky na 1,3 km dlhom okruhu.