Michal Lami vyhral etapové závody v Malajzií

Michal Lami výborne zvládol 6 náročných etáp v ťažkých podmienkach a silnej medzinárodnej konkurencii. Spolu s ďalšími Slovenskými reprezentantmi sa výborne umiestnili a získali dôležité UCI body do olympijskej klasifikácie.

Predposledná etapa

17. 10. 2014 bola na programe predposledná etapa, ktorá mala parametre cross-country pretekov. Pretekalo sa na technicky aj fyzicky náročnom 4,5 km dlhom okruhu, ktorý pretekári absolvovali 6 krát. Etapa bola z pohľadu opätovného návratu Michala Lami do žltého dresu vedúceho jazdca celkovej klasifikácie rozhodujúca. Tímová taktika bola jasná, Michalovi okruh veľmi sadol a keďže je reálne technicky lepším pretekárom ako Nemec Platt, rozhodol sa od začiatku pretekov diktovať maximálne tempo, ktoré Nemecký pretekár dokázal zvládnuť len prvé 3 ohruhy. V nájazde do piateho okruhu si Michal vybudoval cca 30 sekundový náskok pred Švajčiarom Gigerom (priebežne tretím jazdcom celkovek klasifikácie) a minútový náskok pred Plattom. Bolo evidentné, že Giger chcel Plattovi pomôcť k zmenšeniu časovej straty na nášho pretekára. Platt však nedokázal zrýchliť, preto sa počas predposledného okruhu od neho Giger odpútal a na vjazde do záverečného okruhu doskočil nášho pretekára. Pre Slovenskú reprezentáciu napokon predposledné preteky dopadli veľmi dobre. Hoci sa Michalovi nepodarilo zvíťaziť ani v tejto etape (skončil opäť druhý so stratov 4 sekúnd na Gigera), časom 1:11:18 si pred záverečnou etapou vybudoval pred Nemcom Plattom 1 minútu aj 15 sekundový náskok a vrátil sa do žltého dresu celkového lídra. S nástrahami predposlednej etapy sa veľmi pekne vysporiadal aj Martin Haring, ktorý finišoval na peknom 7. mieste časom 1:14:23 a udržal si priebežné celkové 4. miesto s náskokom cca 2 minúty pred Japonským pretekárom Yamamotom. František Lami obsadil časom 1:24:08 30. miesto. Pre Františka sú tieto etapové preteky veľmi dobrou skúsenosťou a školou ďalšieho športového napredovania.

Posledný etapový pretek

V dnešnej záverečnej etape, ktorá sa konala 18. 10. 2014 na krátkom 1,3 km okruhu v lokalite Legenda park prístavného mestečka Kuah sme pre Slovenskú reprezentáciu boli svedkami veľmi dramatického priebehu pretekov. Michal Lami mal pred druhým jazdcom celkovej klasifikácie viac ako minútový náskok, dobre odštartoval a v prvom s 11-tich okruhov bol v čele pretekov. Žiaľ v druhom okruhu mal technické problémy s padajúcou reťazou, čím stratil kontakt s vedúcou skupinou pretekárov, v ktorej udávali tempo traja Dánski reprezentanti, na našu veľkú škodu sa s nimi udržal aj Nemec Platt (druhý z celkového poradia). V piatom okruhu mal Platt na Michala náskok už takmer 40 sekúnd a začínali sme sa obávať straty celkového prvenstva. Našťastie sa Michal nepoddal a nakoniec v etape skončil na 8. mieste, ale čo je najdôležitejšie, s takmer 40 sekundovým náskokom sa stal celkovým víťazom pretekov. Dnes podal veľmi pekný športový výkon aj Martin Haring, ktorý obsadil 7. miesto a udržal si 4. miesto v celkovej klasifikácií. Fratišek Lami bol na základe pravidla 80% odvolaný z trate tri okruhy pred cieľom.

Predchádzajúce etapy

O predchádzajúcich etapách sa môžete dozvedieť viac v článku Slovenská reprezentácia MTB úspešne zbiera UCI body v Malajzii

UCI body

Slovenská reprezentácia v horskej cyklistike si z Malajzie priviezla 135 cenných UCI bodov do olympijskej klasifikácie.