GURU Fit System už aj na Slovensku

Každý človek má rôzne telesné proporcie, dvaja rovnako vysokí ľudia môžu mať rozdielne dlhé končatiny, trup a krk. Taktiež má každý človek iný štýl jazdy a požiadavky na ňu. Preto klasické metódy vyberania veľkosti rámu nie sú vhodné pre každého. V bežnom bicyklovom obchode máte možnosť posadiť sa na bicykel a možno sa na ňom trochu v interiéri povoziť.

Za takú krátku dobu a pri takejto obmedzenej možnosti otestovať bicykel nemáte šancu spozorovať, či je pre vás daný rám alebo geometria biku vhodná. Mierna úprava bicyklov je možná, ale skúšať rôzne typy predstavcov a prehadzovať hlavové podložky a kľuky priamo v obchode je nemožné a časovo nezvládnuteľné pre predajcu aj zákazníka. V lepších bike shopoch sú aj základné technológie bike fittingu, ale aj tie sú zamerané len napr. na meranie uhlov, výkonov a statické výpočty. Výber biku len na základe tabuľky odporúčaných veľkostí je vhodný len pre ľudí, ktorí majú telesné rozmery v rozmedzí priemernej populácie, prípadne ak bicyklovaním netrávia veľa času a nemajú prípadné ťažkosti pri jazde.

Čo je GURU FIT SYSTEM?

Je to stroj, ktorý v sebe zahŕňa simulátor bicyklov od popredných výrobcov (BIKE FINDER) a revolučnú optimalizáciu (BIKE FITTING). Dokáže simulovať horské, crossové, cestné, triatlonové bicykle a elektrobicykle.

BIKE FINDER je modul, ktorý na základe podrobnej databázy od výrobcov zákazníkom umožní odskúšať si väčšinu predávaných bikov/e-bikov. V priebehu pár minút budete môcť zažiť pocit z jazdy na rôznych bicykloch svetových značiek. Vďaka databáze BIKE FINDER ušetríte kopec času, vyskúšate si stroje, ktoré by ste inak nemohli a vyhnete sa kúpe drahého bicykla, ktorý by veľkosťou rámu alebo geometriou nebol pre vás vhodný. To isté platí aj pri kúpe čisto z internetu. Databáza obsahuje vyše 10 000 individuálnych modelov od viac ako 100 svetových značiek, napr.: Banshee, BH, Bianchi, BMC, Cannondale, Canyon, Centurion, Colnago, Corratec, Cube, Devinci, Felt, Focus, Foes, Fondriest, Fuji, Genesis, Ghost, Giant, GT, Ibis, Intense, KHS, Kona, KTM, Lapierre, Look, Merida, Moondraker, Niner, Norco, NS Bikes, Orange, Orbea, Pivot, Rocky Mountain, Rose, Rotwild, Salsa, Santa Cruz, Saracen, Scott, Simplon, Specialized, Surly, Trek, Vitus, Yeti, ...

Druhou funkciou GURU FIT SYSTEM-u je samotný BIKE FITTING. Jeho cieľom je vytvoriť čo najlepšiu a najefektívnejšiu pozíciu pre cyklistu, čo sa chápe ako pozícia, ktorá umožňuje svalom čo najlepšiu možnú prácu z hľadiska biomechaniky, ale zachová aj potrebnú úroveň komfortu. Pri BIKE FITTING-u sa rieši pozícia úplne na mieru a neobmedzuje sa rámom či bikom.
Ak už ste majiteľom kvalitného bicykla/elektrobicykla a chcete zvýšiť výkon, prípadne sa na vašom biku/e-biku necítite dobre a chcete vyladiť a zlepšiť svoju pozíciu, RETRO FIT je modul, ktorý je pre vás. Pomocou merania súradníc vášho bicykla ho vieme nasimulovať do GURU FIT SYSTEM-u, v reálnom čase počas jazdy na trenažéri vám urobiť optimalizáciu pozície na vašom biku a následne ho prestavať tak, aby vyhovoval vašim rozmerom.

Bicyklovanie je výborný šport, ktorý je vhodný pre väčšinu ľudí. Ak sa bicyklovaniu venujete už dlhšie, viete, že vhodný výber bicykla a jeho parametrov je základom, či už chcete zvyšovať výkon, redukovať hmotnosť alebo si plnohodnotne užiť jazdu a radosť z pohybu. Samozrejme, ako pri každom športe, aj pri cyklistike platí, že ak sa nevykonáva správne, nesie so sebou riziká poškodenia pohybového aparátu. Cyklisti často trpia svalovou nerovnováhou a zle zvolenou veľkosťou bicykla si privodzujú nepríjemné zdravotné problémy, ako napr. bolesť kolien, bedier, krčnej a lumbálnej chrbtice a mnoho ďalších. To isté platí aj o strate radosti z jazdy. Preto je okrem samotného bicyklovania dobré venovať sa aj strečingovým cvičeniam a skutočne dbať na správny posed na bicykli, čo sa dá dosiahnuť jedine dobre zvolenými parametrami bicykla.

V RIDE chceme, aby naši zákazníci, ktorí očakávajú maximum zo svojho jazdenia, mali možnosť jazdiť na presne zvolených rámoch a mali posed, ktorý najlepšie zodpovedá ich potrebám. Keďže sme fanúšikmi top technológií a prevratných riešení, pri voľbe bike fitting systému sme zvolili to najlepšie, čo dnes na svete existuje.
Viac info o službe nájdete tu.

Matej Lipták
Diplomovaný fyzioterapeut a certifikovaný GURU Fitter Level2

Pár referencií

Peter Sagan: "GURU Fit System mi pomohol doladiť moju pozíciu a vyskúšať môj výkon. Je to vynikajúci systém a viem, na čom mám pracovať, aby som zvýšil svoj výkon.“

Marco Fontana, Cannondale Factory Racing: "Tento systém vám dáva možnosť nastaviť sa do najlepšiej pozície na vašom biku. Ak chcete experimentovať s inou pozíciou, môžete sa posunúť pár milimetrov a ihneď cítiť ten rozdiel. Funkcia simulácie jazdy hore aj dole kopcom je dôležitá pre jazdcov na horských bicykloch – je super cítiť ako sa pozícia mení keď stúpate alebo klesáte."