bike&motion: Máme za sebou dva víkendy, v ktorých sme ladili myšlienku projektu

Poniektorí z čitateľov zachytili niečo pred vyše mesiacom informácie o novom projekte cyklopobytov a cykloturistiky bike&motion na Liptove. Čas pokročil a sme tu späť s informáciou o tom, čo sa nám podarilo za ten čas stihnúť a ako napredujeme. Máme za sebou dva víkendy, z ktorých bol úplne prvý náš testovací.

Počas prvého májového víkendu sa tak Ružomberok a Liptov na pár dní zaplnil bikermi. Pozvanie prijalo do 20 priateľov a drahých polovičiek z rôznych miest Slovenska a Čiech a spolu sme počas 3 dní prejazdili Liptov krížom-krážom, otestovali trasy a zažili mnoho zábavy.

Zostava pred štartom 3-tieho dňa

Hlavný stan – štart sme mali z nádherného prostredia Hrabovskej doliny spred apartmánov Hrabovo, v ktorých bola časť z ďalekých končín ubytovaná. K dispozícii sme tam pripravili pitný režim a tiež si jazdci mohli kúpiť gély a tyčinky na jazdu. Po úvodnom poučení, predstavení sprievodcov a trás sme sa mohli vydať na trať.

Počas celého víkendu sme odjazdili v rôznych alternatívach základných trás vyše 320 kilometrov a nastúpali vyše 5000 výškových metrov. Najdlhšia z nich bola dlhá 80 km a niesla aj slušnú dávku nastúpaných výškových metrov (1600). Jazdilo sa v skupinách 3-5 a 5-8 jazdcov so sprievodcami, tak aby sme otestovali všetky dostupné varianty pre už ostrú „prevádzku“.

Z Prednej Magury na Nízke Tatry. Aj keď pár minút predtým pršalo nakoniec vyšlo slnko aspoň na chvíľu.

Aj keď nám počasie počas prvých májových víkendov neprialo, bolo chladno, trochu popršalo a na vrcholkoch Veľkej Fatry a Nízkych Tatier sa trochu zabelel aj sneh, nič nebránilo tomu, aby sme zažili skvelý víkend ako jedna veľká partia. Po stúpaní na Prednú Maguru sme zažili skutočný Liptov ako na dlani a pri zjazde cez lúžnianske meandre sa nám ukázali Nízke Tatry a Veľká Fatra v plnej paráde.

Stúpanie na Prednú Maguru

Rakytov si aj napriek tomu, že už je máj, držal svoju bielu snehovú čapicu a pohľad naň bol úchvatný. Veľmi príjemné boli prejazdy lesnými pasážami po zvážniciach Veľkej Fatry, kde sa príjemné stúpania striedajú s technickými ale aj pohodovými zjazdami. Spoločne sme pozreli múzeum ľudovej architektúry vo Vlkolínci, ktoré patrí pod krídla UNESCO a zažili aj skvelú atmosféru Čutkovskej doliny vrátane chutného jedla v kolibe. Každý večer sme spoločne strávili pri relaxe, príjemných rozhovoroch o zážitkoch a dojmoch z prežitého dňa a samozrejeme aj dobrom jedle a doplnení stratených tekutín.

Liptovská Lúžna s Veľkou Fatrou na pozadí

Upravenie trás, aby vyhovovali všetkým typom cyklistov

Po prvých dvoch víkendoch sme mierne upravili všetky trasy aby vyhovovali všetkým typom cyklistov, či už športovejšie založeným, alebo aj tým rekreačným (hobby). Všetky trasy sú flexibilné a dajú sa upravovať na základe potrieb väčšej či menšej skupiny jazdcov (od 3 do max 8 účastníkov). Pri konečnom prispôsobení trás berieme do úvahy okrem kondičky jazdcov v skupine aj externé faktory, ako počasie, ťažba dreva a iné, tak aby si každý víkend maximálne užil. V prípade akýchkoľvek iných požiadaviek či potrieb nám ich dajte vedieť a my vám radi výjdeme v ústrety.

Príďte ako jednotlivci, partie priateľov z domu či z práce, a zažite Liptov z úplne inej perspektívy! Pozrite si kratučké video a presvedčte sa, že jazdiť s nami za to stojí. Video na http://bike-motion.eu/bike-motion-intro/

ROAD trasy

Vitaj na “Le Tour de Liptov”! Podrobnosti o ROAD ponuke si môžete pozrieť na odkaze http://bike-motion.eu/cykloprodukt/cyklovikend-road/

Kontakt

Tešíme sa na skoré stretnutie s Vami.
Michal, Rado a celý tím bike&motion
BIKE | SEE | ENJOY
výkon ťa odmení

Miesta, ktoré spolu môžeme navštíviť

Výhľad na Rakytov – bez snehovej čiapky (foto staršieho data), so snehovou čapicou ho nájdeš vo videu

Vlkolínec

Kostolík, Liptovská Mara – aj v máji Západné Tatry si ponechali svoju čiapku

Salatín

Veľká Fatra zahalená v oblakoch v pohľade od Vlkolínca

Ubytovanie - Apartmány Hrabovo

Nie všetky fotografie sú úplne aktuálne, ale boli fotografované aj v priebehu iných výletov po rovnakých trasách.