Reportáž: MTB maratón Levočské vrchy - hneď druhý ročník v SLOVAK XCM TOUR 2015

Už som povymetal takmer všetky MTB maratóny na Slovensku a bol som zvedavý, prečo hneď druhý ročník zaradili do kalendára pretekov SLOVAK XCM TOUR 2015. Prišiel som, videl som, ale odpoveď nepoznám.

Pred štartom

Prichádzajúce vozidlá pretekárov boli usmerňované síce na viaceré parkoviská, ale všetky boli relatívne blízko k ústrednému zázemiu pretekov. Registrácia a prihlasovanie pretekárov prebiehalo plynule a rýchlo. Bol som tam však v dostatočnom časovom predstihu.

Pretek - trať výborne označená

Po formálnom štarte pretekári nasledovali vozidlo mestskej polície. Podľa komentátora, malo ísť 30 kilometrovou rýchlosťou, no my sme sa za ním po miernom sklone asfaltky terigali aj s občasným pribrzďovaním. Vytýčiť trať tak, aby vyhovovala všetkým zúčastneným sa nedá. Mne, ako sa vraví, nesadla. A to som sa na Levočské vrchy tešil, lebo ich terény poznám. Chýbali mi hlavne technicky „hravé“ úseky. Organizátorov však musím pochváliť za dobré značenie. Ďalšia pochvala je za to, že sa nám po trati nemotali pretekári z krátkej trasy, ako sa s tým stretávame pri niektorých iných podujatiach. Občerstvovačiky boli pomerne dobré, ale hlavne často umiestnené. Na jednej mi dokonca ponúkali olej, ktorý často na niektorých podujatiach chýba.

Video

Po dojazde: V cieli 377 pretekárov

Počasie bolo takmer ideálne, ale i tak sa našlo dosť blativých miest. Na očistu bikov bola zabezpečená len jedna wapka a jedna hasičská striekačka. Väčšina pretekárov preto svoje tátoše kúpala len v potoku. Ku gulášu sa mi už neušiel chleba a na cestoviny, ktoré práve nemali prichystané, vytvorila sa dlhá rada čakajúcich. Nápoj k jedlu bolo pivo alebo pivo nealko. Mnohým sa miesto k jedeniu ušlo už len na trávniku.

Celkový dojem z pretekov je taký, že pretek, ako 2. ročník, bol zvládnutý slušne a organizátorom patrí aj pochvala a uznanie. Na jeho zaradenie do takej série ako je Slovak XCM Tour bolo, podľa mňa, zatiaľ ešte asi predčasné. Početnosť pretekárov tomu aj zodpovedá. Päťdesiatka na 75 km trati a cca 225 na strednej trati. Kompletné výsledky. Dúfam, že organizátori ešte trocha popracujú na vyladení organizácie a hlavne správnom výbere trate a „Levočák“ sa časom zaradí medzi kvalitné slovenské MTB maratóny.

Keďže na preteky sa nechodím dívať ale pretekať, mal som možnosť urobiť len zopár fotografií z jeho zázemia.

Poznámka redakcie: Za fotografie ďakujeme aj jaro180.